Her şeyden önce forumumuzda yıllardan beri korumaya çalıştığımız düzeyi fazlasıyla düşürdüğü için artık konuya müdahale etmenin zamanı geldi... Cidden konu içinde yazılan pek çok şeyi utanarak okudum nasıl bir toplum haline gelmişiz inanamadım. THK'ya gitmeme karşılığında rüşvet isteyenler, telefonu alıp, kullanıp zarar vererek iade etmeyi planlayanlar, sadece zarar verme amaçlı mesaj yazanlar daha neler neler... Elbette ki burası herkesin düşündüklerini rahatça ifade edebileceği özgür bir ortam ancak bu özgürlüklerimiz bir başkasının özgürlüklerine etki etmediği sürece kabul edilebilir ki bu konuda bu çizgi fazlasıyla aşıldı. Bilinçli, bilinçsiz yazılanlar kişileri ve kurumları zan altında bıraktı. Şu aşamadan sonra yazılanları burada bırakmak aleyhinde yazılan kişilere ve kurumlara haksızlık olacak.
Her neyse sonuç olarak sorun çözüldü ve gerçek anlamda
mağdur olan hiç kimse olmadı. Konu içerisinde amaçsızca veya art niyetli yazılmış olan, ikili tartışmaya dönüşen ve her hangi bir sonuca ulaşmayan, sitemiz genel havasına uygun üslupla yazılmamış olan bazı mesajları (ve bu mesajları alıntılayan diğer mesajları) siliyorum -bu silinen mesajlara yönetici arkadaşların amaçlarını aşan mesajları da dahil ki onları zaten birebir telefon görüşmeleri ile uyardım- Tabii arada başka konulara ilişkin mesajları da temizliyorum, (güncelleme ne zaman gelecek, hangi kılıfı alayım, faturalar nasıl, şarj aleti ne marka, siyah renk cihaz bulamıyorum vs.) Temizlediğim mesajların arasında bazı arkadaşlarımızın tutarsız mesajları da var. Yani bir saat veya bir kaç gün arayla birbirini tamamen yalanlayan mesajlar aynı isimler tarafından yazılmış. Bu durumu bu arkadaşlarımızın günlük veya saatlik olarak ruh hallerinin değişmesi olarak yorumluyor ve olumsuz olanları kaldırıyorum. Diğer yandan elimden geldiği kadar forumdan uzaklaştırma yani ban uygulamamaya çalıştım. Ancak bazı üyelerimiz konu içerisinde gösterilmiş olan müsamahayı ciddi anlamda yanlış yorumlamış gibi görünüyor. Aslında hiç kimseyi banlamayacaktım ancak son mesajlardan birinde bir üye "forum üyesi kızabilir, sitem edebilir ama yöneticinin görevi susmaktır" yazınca cidden konunun ve forumun dingonun ahırına dönüştürülmeye çalışıldığını fark ettim ve bu kişileri diğer yönetici arkadaşlarımızın da onayıyla ve oybirliğiyle forumdan uzaklaştırdım . (Evet daha öncesinde fark edemeyecek kadar safımdır
) Bu arada sadece oybirliği ile uzaklaştırma yapıldığını belirteyim, oy çokluğu değil... Sadece bu konuya yazmak için üye olmuş olan, yazıp ortalık karıştırdıktan sonra bir daha foruma girmeyen üyeleri ise süresiz bir şekilde forumdan uzaklaştırıyorum. Bunun dışında başka konularda farklı yerlerden alınan farklı cihaz kullandığını belirtmesine rağmen burada ve başka konularda Ayrıca imei kayıtları ile ilgili diğer konuları da bu konu ile birleştiriyor ve özellikle 15. sayfa sonrasında konunun sadece tek bir firmanın sattığı cihazlara ilişkin olma vasfını yitirmesi nedeniyle konu ismini yeniden düzenliyorum.
Diğer yandan konuya kişisel görüşlerimi de eklemek istiyorum.
Süreç içerisinde ihracatçı firmalardan en büyük 3 tanesi ile birebir iletişimde kaldık. Zaten ülkemizde satılan Xiaomi cihazların tamamına yakınını bu üç firma getiriyor. Bazıları kendileri satıyor bazıları ise diğer satıcılara ve toptancılara veriyor. Süreçler hakkında sürekli olarak bizleri bilgilendirdiler ve her üç firmanın da ortak kabahati IMEI işlemleri BTK tarafından tamamlanmadan telefonları piyasaya sürmüş olmaları. Tüm firmalar yapılan yanlışın farkındalar ve tekrar etmeyeceğine dair güvence verdiler.
Bunun dışında sorunun büyümesinin en büyük nedenlerinden biri bence iletişimsizlikti. Telefonlara cevap verilmemesi, tatmin edici cevaplar sunulamaması vs. hepimizde ciddi bir güvensizlik yarattı. İletişimsizlik nedeniyle ek sıkıntı yaşayan firmalar ise önümüzdeki hafta içi itibariyle iletişim merkezlerini açıyorlar. Bu hafta sonu @HiddeNKinG hocam ve ben iletişim merkezlerinde görev alacak arkadaşlara seminer vermek için İstanbul'da olacağız ve umuyorum bundan sonra ülkemizdeki Xiaomi kullanıcıları sorularına bu iletişim merkezleri vasıtasıyla çok daha hızlı cevap alabilecekler. Önümüzdeki haftadan sonra iletişim ile ilgili problem yaşayan arkadaşımız olur ise bana özel mesaj ile bilgi verebilirse ilgilenmeye çalışacağım.
Bir diğer konu ise fatura üzerinde IMEI bulunmaması... İhracatçı firmaların iş hacimleri nedeniyle elden fatura kesmeleri yasal olarak mümkün değil. Mecburen e-fatura kesilmesi gerekiyor ancak bu sistem üzerinde fatura üzerinde IMEI bilgisi işlenemiyor. Bu firmaların ticaret odalarıyla yaptıkları görüşmeler sonucunda odalar ayrıca bir de irsaliye faturası kesilmesini ve IMEI numalarının bu irsaliye üzerine işlenmesini tavsite etmişler. Dolaysıyla IMEI numaraları irsaliye üzerinde yer alıyor. Bu durum veya faturanın kaybedilmesi ise garantiye etki etmiyor. Garanti sunan firmanın web sitesi üzerinden IMEI numaranızı kontrol ettiğinizde kayıtlı görünüyorsa her hangi bir sorun yoktur.
Özetle... Herkese geçmiş olsun, umarım bundan sonra bu tarz sorunlar yaşanmaz ve ülkemizde özel olarak Xiaomi satışlarının önüne engel konulduğu algısı resmi kurumlarımız tarafından bir an önce kyıkılır. Hiç kimsenin benzer bir düşünce içine girebileceği her hangi bir süreç özel olarak Xiaomi cihazlara uygulanmaz. Hem ithalatçılar hem satıcılar hem kullanıcılar hem de bizler yaşanan süreçten gerekli dersleri çıkartmışızdır