Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

hakanyali

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Hakan
Cihazım
mi5b
Yaş
33
Konum
Bitlis
Katılım
23 Aralık 2019
Konular
0
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar bende mi5s iadesi oluşturdum hepsiburada.com'da kabul ettiler bana kargo numarası verdiler bu koda göre 1 hafta içinde göndermenizi rica ediyoruz. İade tutarınıda kredi kartına yapacağız dediler. Yani evo ise kabul ediliyor.
 

chatin_62

Süper Üye
Onursal Yönetici
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Çetin
Cihazım
Xiaomi 12TPro
Meslek
Bilgi Teknolojiler
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mayıs 2014
Konular
99
Mesajlar
8.983
Çözümler
1
Tepkime puanı
6.721
Puanları
338
Bence bu olayların bu karışıklığın tek sorumlusu BTK. Sebebi şu 2015 yılında ilk defa ülkeye sokulmuş eskimiş üretimi durdurulmuş bir cihazı sadece "EVO" isimli firmaya özel tutarak üzerinden tam 4 yıl geçtikten sonra incelemesi akabinde bir de güvensiz ilan etmesi üstüne diğer ithalatçılarla ilgili çalışma yapmaması mağdur edilen kullanıcılara da detaylı bilgi vermemesi. Yani sizin anlayacağınız bir deli bir kuyuya bir taş attı bin akıllı bu taşı çıkaramadı. Mantık olarak düşündüğümüzde an itibariyle "EVO" isimli firmanın Xiaomi Türkiye Sorumlusu olduğunu biliyorum (yanlışsam uyarın). Bu şu demek "EVO" isimli firma ana ithalatçı rolünde. Tabi ki başka firmalarda ithal etmişler ancak evo bu işi en ciddi yapan ithalatçı ki şuanda da zaten resmi distribütör kendileri. Bunlardan yola çıkarak bence evonun gidipte merdiven altı üretim mi 5s satacağı bana hiç mantıklı gelmiyor.
O tarihlerde onların yaptığı şey oydu hocam. Hatta en kötü ithalatçı firma olarak anılırlardı. Daha yeni distribütör oldular. Peki o zaman Xiaomi niçin bu firmaya distribütörlük verdi derseniz, bilemiyorum.
 

onununcuköy

Hevesli Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Erkan
Cihazım
Yok
Konum
Eskişehir
Katılım
6 Mart 2017
Konular
6
Mesajlar
2.341
Çözümler
44
Tepkime puanı
1.908
Puanları
188
Bu denli saldırgan olmanıza anlam veremiyorum. Saçma duyarlar ve gereksiz hakaretlerle dolu bir yazı. Cihazın üretiminde ve ithalatında bulundunuz sanırım o kadar detaylı bildiğinize göre. İthalatçı değilim demişsiniz ama ithalatçı firmalardan biri olduğunuzu düşünmeye başladım. Bir de kalkmış buradaki insanları düşüncesizlik ve duyarsızlıkla itham ediyorsunuz. 5 paragraf yazı yazıp sonunda "Banane" yazmanız da ayrı bir gariplik. Varsayalım ki dediğiniz gibi SAR değeri yüksek bir cihaz. 3 yıl boyunca maruz kalınan ve çevreyi maruz bıraktığımız radyasyonu geri alma şansımız var mı? YOK. Buradaki insanlar da ah vah etmek ve ya "BOŞ BELEŞ" yazılar yazmak yerine bu yapılan sorumsuzluğun, işgüzarlığın ortaya çıkması, yapan sorumuzlara gereken yaptırımların uygulanması ve haklarını alabilmek için uğraşıyor. Son olarak "banlanmak istemediğiniz" sıfatı bir kullanıcı olarak aynen size iade ediyorum.

İthalatçı olsam işim çok kolaydı neden burada uğrşayım? Belgem varsa THH'ye verir benimki güvenli beni bağlamaz derdim. Belgem yoksa da paşa paşa öderdim.

Bence bu olayların bu karışıklığın tek sorumlusu BTK. Sebebi şu 2015 yılında ilk defa ülkeye sokulmuş eskimiş üretimi durdurulmuş bir cihazı sadece "EVO" isimli firmaya özel tutarak üzerinden tam 4 yıl geçtikten sonra incelemesi akabinde bir de güvensiz ilan etmesi üstüne diğer ithalatçılarla ilgili çalışma yapmaması mağdur edilen kullanıcılara da detaylı bilgi vermemesi. Yani sizin anlayacağınız bir deli bir kuyuya bir taş attı bin akıllı bu taşı çıkaramadı. Mantık olarak düşündüğümüzde an itibariyle "EVO" isimli firmanın Xiaomi Türkiye Sorumlusu olduğunu biliyorum (yanlışsam uyarın). Bu şu demek "EVO" isimli firma ana ithalatçı rolünde. Tabi ki başka firmalarda ithal etmişler ancak evo bu işi en ciddi yapan ithalatçı ki şuanda da zaten resmi distribütör kendileri. Bunlardan yola çıkarak bence evonun gidipte merdiven altı üretim mi 5s satacağı bana hiç mantıklı gelmiyor.

Aslında ilk cümleniz doğru... Bu toplatılan cihazların kayıtlarını zaten BTK yaptı. IMEI'leri kayıtlı. Bu IMEI'yi kullanan cihazlara bilgilendirme SMS'i yeterli olur.Güvenli internet falan diye mesaj atacaklarına böyle mesaj atsınlar.
 

Dirgen

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Oğuz
Cihazım
Mi 5s
Yaş
34
Konum
Samsun
Katılım
10 Nisan 2017
Konular
6
Mesajlar
230
Tepkime puanı
114
Puanları
58
O tarihlerde onların yaptığı şey oydu hocam. Hatta en kötü ithalatçı firma olarak anılırlardı. Daha yeni distribütör oldular. Peki o zaman Xiaomi niçin bu firmaya distribütörlük verdi derseniz, bilemiyorum.
Türkiye ilginç bir ülke her an her yerde her şekilde daha da garip daha da enteresan olaylar meydana gelebilir giggle~~ giggle~~ giggle~~ giggle~~ giggle~~
 

byfarukates91

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Faruk
Cihazım
Mi5s
Yaş
33
Konum
Nevşehir
Katılım
16 Kasım 2019
Konular
0
Mesajlar
25
Tepkime puanı
11
Puanları
3
gittigidiyor üzerinden 13/11/2017 tarihinde satın aldığım ürünü gittigidiyor sitesi/uygulamasında bulamadım ve müşteri hizmetlerini aradım elimdeki ürün kodunun hatalı olduğu bildirdiler. nedeni de şu imiş 6 ayı geçen işlemlerin müşteri hizmetleri tarafından görünmemesi. 1 yılı aşan işlemlerin de ne müşteri hizmetleri ne de alıcı tarafından görülmesi mümkün değilmiş. yani 2 yıl önce satın almış olduğum ürünün bilgilerine hiç bir şekilde ulaşamıyorum. neyseki hiçbir belgesini atmamıştım. evofone firmasını aradım ve durumu belirttim mail adresime şu mesajı gönderdiler:

"Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işarerlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTKdan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. Konuyla ilgili izlenecek yol ve prosedür henüz netleşmedi Para iadesi veya onarım , muadil ürün vs izlenecek yol netleştiğinde irtibat bilgileriniz üzerinden sizinle iletişime geçilecek."
ben de bu mail üzerine biraz önce e devletten tüketici hakem heyetine ücret iadesi ile ilgili başvuru yaptım sonucunu merakla bekliyorum.

hepsiburada para iadesi yaparken gittigidiyor ve evofone nun farklı tutum sergilemesi ilginç bir durum. gittigidiyor cular için açıklayıcı olmuştur umarım. önceki mesajları okuyamadığım için bilmiyorum daha önce yazan olup olmadığını.
 

hasanusluoğlu

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hasan
Cihazım
Mi9 Lite / Mi5s
Yaş
46
Konum
KAYSERİ
Katılım
4 Ocak 2017
Konular
31
Mesajlar
918
Çözümler
1
Tepkime puanı
499
Puanları
78
gittigidiyor üzerinden 13/11/2017 tarihinde satın aldığım ürünü gittigidiyor sitesi/uygulamasında bulamadım ve müşteri hizmetlerini aradım elimdeki ürün kodunun hatalı olduğu bildirdiler. nedeni de şu imiş 6 ayı geçen işlemlerin müşteri hizmetleri tarafından görünmemesi. 1 yılı aşan işlemlerin de ne müşteri hizmetleri ne de alıcı tarafından görülmesi mümkün değilmiş. yani 2 yıl önce satın almış olduğum ürünün bilgilerine hiç bir şekilde ulaşamıyorum. neyseki hiçbir belgesini atmamıştım. evofone firmasını aradım ve durumu belirttim mail adresime şu mesajı gönderdiler:

"Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işarerlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTKdan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. Konuyla ilgili izlenecek yol ve prosedür henüz netleşmedi Para iadesi veya onarım , muadil ürün vs izlenecek yol netleştiğinde irtibat bilgileriniz üzerinden sizinle iletişime geçilecek."
ben de bu mail üzerine biraz önce e devletten tüketici hakem heyetine ücret iadesi ile ilgili başvuru yaptım sonucunu merakla bekliyorum.

hepsiburada para iadesi yaparken gittigidiyor ve evofone nun farklı tutum sergilemesi ilginç bir durum. gittigidiyor cular için açıklayıcı olmuştur umarım. önceki mesajları okuyamadığım için bilmiyorum daha önce yazan olup olmadığını.
Benim de uyg.gözükmüyordu alışverişim ama 1 ay öncesine kadar bu haberler çıkana kadar yani gözüküyordu. Aradım müşter
gittigidiyor üzerinden 13/11/2017 tarihinde satın aldığım ürünü gittigidiyor sitesi/uygulamasında bulamadım ve müşteri hizmetlerini aradım elimdeki ürün kodunun hatalı olduğu bildirdiler. nedeni de şu imiş 6 ayı geçen işlemlerin müşteri hizmetleri tarafından görünmemesi. 1 yılı aşan işlemlerin de ne müşteri hizmetleri ne de alıcı tarafından görülmesi mümkün değilmiş. yani 2 yıl önce satın almış olduğum ürünün bilgilerine hiç bir şekilde ulaşamıyorum. neyseki hiçbir belgesini atmamıştım. evofone firmasını aradım ve durumu belirttim mail adresime şu mesajı gönderdiler:

"Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işarerlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTKdan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. Konuyla ilgili izlenecek yol ve prosedür henüz netleşmedi Para iadesi veya onarım , muadil ürün vs izlenecek yol netleştiğinde irtibat bilgileriniz üzerinden sizinle iletişime geçilecek."
ben de bu mail üzerine biraz önce e devletten tüketici hakem heyetine ücret iadesi ile ilgili başvuru yaptım sonucunu merakla bekliyorum.

hepsiburada para iadesi yaparken gittigidiyor ve evofone nun farklı tutum sergilemesi ilginç bir durum. gittigidiyor cular için açıklayıcı olmuştur umarım. önceki mesajları okuyamadığım için bilmiyorum daha önce yazan olup olmadığını.
Yalan söylüyorlar bu haberler çıkana kadar göxüküyordu ama şimdi gözükmüyor müş.hiz.aradım satın aldığınız firma ile görüşeceksiniz diyor gittigidiyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ve nihayet 3 adet mi 5s telefonun iade tutarı 3.775,00 tl hesabıma geçti..
3 üde hepsiburada ve evo muydu?
 

yusufaky

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
yusuf akyol
Cihazım
mi 5s
Yaş
53
Konum
yozgat-yerköy
Katılım
14 Kasım 2018
Konular
0
Mesajlar
55
Tepkime puanı
24
Puanları
8
Benim de uyg.gözükmüyordu alışverişim ama 1 ay öncesine kadar bu haberler çıkana kadar yani gözüküyordu. Aradım müşter

Yalan söylüyorlar bu haberler çıkana kadar göxüküyordu ama şimdi gözükmüyor müş.hiz.aradım satın aldığınız firma ile görüşeceksiniz diyor gittigidiyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


3 üde hepsiburada ve evo muydu?
evet evo idi
 
Üst Alt