Aslında distribütor garantili ve ithalatçı garantili cihazlar için bir kaç söylemek lazım. Paralel ithalat cihazlar için oluşan olumsuz algı pek de haksız değil bence... Yani bağımsız bir ithalatçının marka derdi yoktur, tek düşüncesi edeceği kardır. Marka değerli ise getirir, değerini kaybederse getirmez ve kar edebileceği farklı markaya yönelir... Getirdiği cihazın markası önemli değildir hangisi karlı ise onu getirir, markaya veya marka kullanıcılarına yatırım yapmaz. Hatta kendi markası da değerli değildir. Sıkıntı yaşarsa şirketi kapatır, yenisini açar, yeni bir ofis tutar ve hiç bir şey olmamış gibi devam eder. Bu nedenle de tüketici mağdur olur. Oysa distribütörler öncelikle markalarına yatırım yaparlar. Kar, marka değerli olduğunda kendiliğinden gelir. Apple fanları olmasa bu kadar değerli olabilir miydi? Kullanıcıların memnuniyet düzeyi distribütörler için çok önemlidir çünkü distribütörler farklı marka satmaz. Yarın yeni bir şirket kurar yoluma devam ederim demez. Samsung Türkiye Apple satar mı?
Bu noktada Cepport diğer ithalatçılardan ayrılan bir firma. Bizlerin de Cepport ile çalışmasındaki en temel etmen bu zaten. Öncelikli olarak köklü bir firma. 17 yıllık bir geçmişe sahip. Bu kadar zaman sonra ben kapatır yeni şirket açarım gibi düşüncesi olması mümkün değil. Hem kendi markasına bir o kadar da (hatta daha fazlasını da) Xiaomi markasına yatırım yapıyor. MIUI Türkiye'yi ve Xiaomi'yi kendi markası olarak sahiplendi. Aynen sizin söylediğiniz gibi ben sattım git derdini servise anlar demiyor. Bir distribütör nasıl davranırsa aynen o şekilde davranıyor. ve en güzel yanlarından biri bunları yaparken ithalatçı olmasının getirdiği alışkanlıkla fiyatları hep en düşük seviyede tutuyor.