Hocam ek olarak şunu hatırlatayım bende bir forumdaşım hiç bir çıkarım yok cepport ve delta servis ile ama ithalatçı servis garantileri ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılır. İthat eden firma getirttiği ürün başına birim fiyatı öder ve sonrasındaki tüm satış sonrası hizmet maliyetleri ve riskler servis firmasına kalır. Daha önceki tecrübelere göre Cepport firması da aksiyon almıştır ve 3 yıl önceki servisler bugün yok bugün KVK ve Delta servis var. Cepport onlarla iş yapmadığı veya sözleşme yenilemediği için yoklar belkide müşterileri mağdur ettiği için. İkili anlaşmalarda firmalar satış sonrası hizmete ve memnuniyete bakarak anlaşma yaparlar. Memnun kalan müşteri yine aynı firmadan ürün alır ve satışlarını karlılıklarını arttırabilir. Bence Cepport hem kendi satışlarını ve karlarını arttırmak hem de satış sonrasında müşterilerini memnun etmek için tedbirler alıyordur. Böyle olmasa Xiaomi ye ilk garanti delta servis tarafından sağlandı ve yine sadece Delta servis tek firma olarak devam edebilirdi Cepport veya diğer ithalatlarçılar öyle isteseydi. Her sektörde olduğu burda da ritzy, evofone, Delta, Kvk gibi servislerin olması satış sonrasındaki rekabeti ve memnuniyeti arttırması gerekli. Benim şahsi düşünce 1 numara da Delta Servis var. Neden Kvk değil derseniz? de bu firma bazı cihazlara hiç bakmadan direkt sözde distribütör evofone firmasına göndermesi ve müşteri hatası olduğu söylenip onlarında para talep etmesi. Teknik servis sektöründe nasıl bir durum veya anlaşma,mevzuat var anlamış değilim. KVK, evofone gönderirken neden Delta Servis, Evofone firmasına göndermiyor da kendisi hizmet vermeye çalışıyor anlamış değilim? Böyle bir mevzuat yoksa KVK ile Evofone arasında yapılmış bir anlaşma var demektir.
Önerim; devlet tarafından bağımsız bir teknik servis kurulmalı ilk incelemeyi onların yaparak raporlayıp ilgili teknik servislere yönlendirmesi ve teknik servislerin başına buyruk hareket etmelerinin kısıtlanması gibi bir uygulama olsa müthiş bir şey olur. Umarım hayaldi gerçek olur ileride =)