Yardım Cepportan aldığım mi5 sorunlu mağdur oldum

suleymanse

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
suleyman
Cihazım
mi5
Yaş
34
Konum
diyarbakır
Katılım
3 Mart 2017
Konular
2
Mesajlar
32
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Herkese merhaba 2 3 hafta önce gittigidiyor üzerinden cepport adlı satıcıdan xiaomi mi5 prime aldım telefonda ilk andan itibaren arada bir 2 3 sn donmalar oluyordu iade etmek istedigimi söylediğimde yazılımsal olduğunu söylediler cihazı gönderdim yazılım yükleyip göndermişler dediklerine göre 4 saat teste tabi tutulmuş sorun yokmuş yalnız cihazda donmalar devam ediyor yuklemedigim rom kalmadı nougat rom mokee rom lineage os rom hepsini denedim donanımsal sorun olmasına rağmen değişim yapmiyorlar yazılımsal olsa bir çok insanda bu sorun olurdu mağdur oldum sorunlu cihazla kalakaldim
 

alighieri

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
dante
Cihazım
mi5
Yaş
43
Konum
İzmir
Katılım
24 Şubat 2017
Konular
1
Mesajlar
95
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Yazılanları okumadığınız çok aşikâr. Buna ek olarak iade mevzuatını bilmediğiniz de çok açık. Sim kart takılmış kurulumu yapılmış bir cihazın iade alınabilmesi için donanımsal arıza olması gerekmektedir. Evet konu o ki donanımsal sıkıntı var cihazda fakat satın alındıktan bir ay sonra sorun fark edilmiş bu da iadenin önünü kapatıyor. Konuyu okusaydınız değerli adminimizin altta alıntıladığım mesajını görürdünüz. İyi akşamlar dilerim.
70 numaralı mesajda hiddenking in sizin de alıntıladığınız mesajına karşılık Ataman şöyle demiş:Hocam yanlışınız var 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunu incelerseniz;

MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11-
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür Sonrasında hiddenking in bir cevabı yok. Konuyu kim okumamış acaba :)

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

Zenex

Zirveye Doğru
Onursal Yönetici
Teknisyen
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baki
Cihazım
OnePlus 7T Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Trabzon
Katılım
15 Ocak 2016
Konular
62
Mesajlar
8.895
Çözümler
10
Tepkime puanı
8.549
Puanları
338
70 numaralı mesajda hiddenking in sizin de alıntıladığınız mesajına karşılık Ataman şöyle demiş:Hocam yanlışınız var 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunu incelerseniz;

MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11-
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür Sonrasında hiddenking in bir cevabı yok. Konuyu kim okumamış acaba :)

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Pekâlâ bu mesaj gözümden kaçmış, özür dilerim. Cihaz belirttiğiniz alıntıda da yazıldığı gibi onarım halinde. Adminimiz de cihazın onarıma alınması için servisle konuşmuş olup elinden gelen yardımı göstermiş olduğundan dolayı cevap vermemiş. Bu durumda cihazın sorunu hallolup tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi durumunda ben yine de başlığın durması yönünde bir neden görememekteyim. Hiç değilse sonuna bir [Çözüldü] şeklinde mesaj eklenebileceğini düşünmekteyim. Önemli olanın mağduriyetin giderilmesi olduğunu hatırlatır üstteki yanlış anlaşılma için tekrardan affınıza sığınıyorum. İyi akşamlar, iyi forumlar dilerim.
 
Oyla:

alighieri

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
dante
Cihazım
mi5
Yaş
43
Konum
İzmir
Katılım
24 Şubat 2017
Konular
1
Mesajlar
95
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Pekâlâ bu mesaj gözümden kaçmış, özür dilerim. Cihaz belirttiğiniz alıntıda da yazıldığı gibi onarım halinde. Adminimiz de cihazın onarıma alınması için servisle konuşmuş olup elinden gelen yardımı göstermiş olduğundan dolayı cevap vermemiş. Bu durumda cihazın sorunu hallolup tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi durumunda ben yine de başlığın durması yönünde bir neden görememekteyim. Hiç değilse sonuna bir [Çözüldü] şeklinde mesaj eklenebileceğini düşünmekteyim. Önemli olanın mağduriyetin giderilmesi olduğunu hatırlatır üstteki yanlış anlaşılma için tekrardan affınıza sığınıyorum. İyi akşamlar, iyi forumlar dilerim.
60 numaralı mesajda Süleymanse yani mağdur olan konu sahibi arkadaşımız şöyle demiş : "Ben cepporta simdi mesaj yazdim forumdaki konu basligini da ilettim ekran degisimi yapilacagini isterlerse kendilerini servisle gorusturebilecegimi ya da adminle konusabileceklerini yazdim donanimsal oldugu kesinlestigi icin degisim yapilmasini istedim umarim insafa gelirler." Adminler ya da cepport tarafından bakılınca nasıl gözüküyor bilmem ama değişim yapılmadığı sürece bu arkadaşın mağduriyeti giderilmiş olmayacak. Ki sorunun donanımsal olduğu hususunda herhangi bir tartışma da yok. Dolayısıyla arkadaş hakem heyetine gitse %100 para iadesi veya değişim alır. Sonuç olarak aynı noktaya dönüyoruz. Yasal hakkı görmezden gelen firma ve onu haklı çıkarmaya çalışanlar.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

Zenex

Zirveye Doğru
Onursal Yönetici
Teknisyen
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baki
Cihazım
OnePlus 7T Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Trabzon
Katılım
15 Ocak 2016
Konular
62
Mesajlar
8.895
Çözümler
10
Tepkime puanı
8.549
Puanları
338
60 numaralı mesajda Süleymanse yani mağdur olan konu sahibi arkadaşımız şöyle demiş : "Ben cepporta simdi mesaj yazdim forumdaki konu basligini da ilettim ekran degisimi yapilacagini isterlerse kendilerini servisle gorusturebilecegimi ya da adminle konusabileceklerini yazdim donanimsal oldugu kesinlestigi icin degisim yapilmasini istedim umarim insafa gelirler." Adminler ya da cepport tarafından bakılınca nasıl gözüküyor bilmem ama değişim yapılmadığı sürece bu arkadaşın mağduriyeti giderilmiş olmayacak. Ki sorunun donanımsal olduğu hususunda herhangi bir tartışma da yok. Dolayısıyla arkadaş hakem heyetine gitse %100 para iadesi veya değişim alır. Sonuç olarak aynı noktaya dönüyoruz. Yasal hakkı görmezden gelen firma ve onu haklı çıkarmaya çalışanlar.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim bakış açımla bakıldığında duruma tüketicinin mağduriyetini gidermeye çalışanlar ve bu mağduriyeti gidermek için elinden geleni yapan insanları görmeyip firmayı kötülemek için uğraşanlar görülüyor. Tartışmaya dönsün istemiyorum, üst mesajlarımda üslubumu korudum, hatamı görüp düzelttim, sizin de biraz müşterinin maduriyetini gidermek için uğraştığımızı görmenizi dilerim. Teşekkürler.
 
Oyla:

alighieri

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
dante
Cihazım
mi5
Yaş
43
Konum
İzmir
Katılım
24 Şubat 2017
Konular
1
Mesajlar
95
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Benim bakış açımla bakıldığında duruma tüketicinin mağduriyetini gidermeye çalışanlar ve bu mağduriyeti gidermek için elinden geleni yapan insanları görmeyip firmayı kötülemek için uğraşanlar görülüyor. Tartışmaya dönsün istemiyorum, üst mesajlarımda üslubumu korudum, hatamı görüp düzelttim, sizin de biraz müşterinin maduriyetini gidermek için uğraştığımızı görmenizi dilerim. Teşekkürler.
İşte mağduriyet algımız farklı. Size göre yasanın cevaz verdiği konuda tüketicinin hakkını görmezden gelip yeni cihaza ekran değişimi yapılması mağduriyetin giderilmesi. Bana göre değil. Üslup konusunda bir sıkıntı görmüyorum. Yasa somut olay ve tüketici yani mağdur arkadaşın yazdıkları üzerinden konuşuyoruz. Olayı kişiselleştirecek bir durum yok. Sakin olun :)

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

Zenex

Zirveye Doğru
Onursal Yönetici
Teknisyen
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baki
Cihazım
OnePlus 7T Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Trabzon
Katılım
15 Ocak 2016
Konular
62
Mesajlar
8.895
Çözümler
10
Tepkime puanı
8.549
Puanları
338
İşte mağduriyet algımız farklı. Size göre yasanın cevaz verdiği konuda tüketicinin hakkını görmezden gelip yeni cihaza ekran değişimi yapılması mağduriyetin giderilmesi. Bana göre değil. Üslup konusunda bir sıkıntı görmüyorum. Yasa somut olay ve tüketici yani mağdur arkadaşın yazdıkları üzerinden konuşuyoruz. Olayı kişiselleştirecek bir durum yok. Sakin olun :)

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Olayı kişiselleştirmiyorum, anlaşılmak istenmeyen kısımlara dikkat çekiyorum sadece. Basit ve anlaşılır cümleler ile yazmaya da özen göstermekteyim. Ortak paydada buluşamamamızın nedeni sizin ve benim konuyu farklı açılardan ele almamız. En başa dönelim isterseniz? Konu başlığı değiştirilir şeklinde bir siteminiz oldu ben de mağduriyetin giderildiği durumda konu başlığının değiştirilmesinde bir sorun göremediğimi belirttim. Ayrıldığımı nokta da bu kısım. Siz mağduriyeti giderilmedi değişim hakkı var diyorsunuz, ben de arkadaşın mağduriyetinin gideriliyor olduğunu cihazının serviste ekran değişimi beklediğini ilettim size. Siz yine de olaya bakış açınızdan vazgeçmeden bu mağduriyetin giderilmiş olduğu anlamına gelmez yeni cihaza neden tamir uygulanıyor dediniz. Pekala şuradan tutayım ben de "Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir", cepport 4 saat işleme tutup herhangi bir takılma göremediğini beyan etti. Uzun süreli kullanımda çok nadir görülen bir sorunu mevcut cihazın. Her gün elime onlarca cihaz geldiğinden dolayı bilgi sahibiyim. Cihazın ram doluluk oranı, ısınma durumu, kullanılan uygula-uygulamaların optimizasyon durumu vb pek çok etken de buna neden olabilir. Kullanıcının mağduriyetinin giderilmesi adına ekranda sorun olduğu belirtilip ekranın c bendinde belirtildiği üzere ki o mesajı da buraya alayım, "Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme" hakkından ötürü cihazın serviste onarımda olmasının bu maduriyeti giderdiğine olan güvenim ile konu başlığının değiştirilmesinde bit sorun göremediğimi tekrar belirtiyorum. İşin özü şu ki biz buraya konu başlığından geldik ve benim yazdıklarım mağduriyetin giderilmesinden sonra konu başlığının değiştirilmesinde sorun görememem ile alakalıdır.
 
Oyla:

alighieri

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
dante
Cihazım
mi5
Yaş
43
Konum
İzmir
Katılım
24 Şubat 2017
Konular
1
Mesajlar
95
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Olayı kişiselleştirmiyorum, anlaşılmak istenmeyen kısımlara dikkat çekiyorum sadece. Basit ve anlaşılır cümleler ile yazmaya da özen göstermekteyim. Ortak paydada buluşamamamızın nedeni sizin ve benim konuyu farklı açılardan ele almamız. En başa dönelim isterseniz? Konu başlığı değiştirilir şeklinde bir siteminiz oldu ben de mağduriyetin giderildiği durumda konu başlığının değiştirilmesinde bir sorun göremediğimi belirttim. Ayrıldığımı nokta da bu kısım. Siz mağduriyeti giderilmedi değişim hakkı var diyorsunuz, ben de arkadaşın mağduriyetinin gideriliyor olduğunu cihazının serviste ekran değişimi beklediğini ilettim size. Siz yine de olaya bakış açınızdan vazgeçmeden bu mağduriyetin giderilmiş olduğu anlamına gelmez yeni cihaza neden tamir uygulanıyor dediniz. Pekala şuradan tutayım ben de "Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir", cepport 4 saat işleme tutup herhangi bir takılma göremediğini beyan etti. Uzun süreli kullanımda çok nadir görülen bir sorunu mevcut cihazın. Her gün elime onlarca cihaz geldiğinden dolayı bilgi sahibiyim. Cihazın ram doluluk oranı, ısınma durumu, kullanılan uygula-uygulamaların optimizasyon durumu vb pek çok etken de buna neden olabilir. Kullanıcının mağduriyetinin giderilmesi adına ekranda sorun olduğu belirtilip ekranın c bendinde belirtildiği üzere ki o mesajı da buraya alayım, "Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme" hakkından ötürü cihazın serviste onarımda olmasının bu maduriyeti giderdiğine olan güvenim ile konu başlığının değiştirilmesinde bit sorun göremediğimi tekrar belirtiyorum. İşin özü şu ki biz buraya konu başlığından geldik ve benim yazdıklarım mağduriyetin giderilmesinden sonra konu başlığının değiştirilmesinde sorun görememem ile alakalıdır.
Peki sizin dediğiniz gibi olsun. Ekran değişince mağduriyet giderilmiş olsun. Bu arada da cepport müşteri memnuniyeti adına yapabilecekleri herşeyi yapmış olsun. Sorun olmadığına göre konu kilit

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

alighieri

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
dante
Cihazım
mi5
Yaş
43
Konum
İzmir
Katılım
24 Şubat 2017
Konular
1
Mesajlar
95
Tepkime puanı
33
Puanları
18
@süleymanse de birşeyler söylemediğine göre sıkıntı yok

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:
Üst Alt