Ana Başlık Xiaomi Cihazlarda Yaşanan IMEI Numaralarının Kayıt Dışı Gözükme Problemi

cheleby

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Muhammet
Cihazım
mi5 prime
Yaş
33
Konum
malatya
Katılım
5 Ekim 2016
Konular
13
Mesajlar
199
Tepkime puanı
22
Puanları
18
Arkadaşlar şu konuya açıklık getireyim.
Eğer sim kartınızı taktıysanız kayıt dışı olduğu tespit edilen mesajını görürsünüz.Eğer takmadıysanız kayıt bulunamadı mesajını görürsünüz.
 

Nusclash

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Nurullah
Cihazım
Mi5 Prime
Yaş
26
Konum
Kemer
Katılım
22 Şubat 2017
Konular
7
Mesajlar
34
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Arkadaşlar şu konuya açıklık getireyim.
Eğer sim kartınızı taktıysanız kayıt dışı olduğu tespit edilen mesajını görürsünüz.Eğer takmadıysanız kayıt bulunamadı mesajını görürsünüz.
eyvallah tamamda kaç. hafta oldu hala imei kayıt olmadı
 

farukhoca

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
faruk
Cihazım
mi5
Yaş
48
Konum
bursa
Katılım
26 Şubat 2017
Konular
5
Mesajlar
24
Tepkime puanı
3
Puanları
3
iade icin ne yapmam gerekiyor arkadaslar bilgi verir misiniz
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.506
Çözümler
56
Tepkime puanı
23.940
Puanları
438
Merhaba arkadaşlar,

Oldukça uzun bir süreç oldu. Sürecin en başında da yapılacağını belirttiğim; yaşanan sıkıntıların nedenleri hakkında bir açıklama yapmak istiyorum. Aslında bu açıklamayı hiç kimseyi ve hiç bir kurumu zan altında bırakmamak için tüm cihazların IMEI numaralarının kayıtları tamamlandığında yapacaktım ancak hem BTK tarafından kullanıcılarımıza bilgi verilmiş olması hem de ithalatçı firmaların idarecilerinin onay vermiş olması nedeniyle bu açıklamayı daha fazla geciktirmenin gereksiz olacağı kanaatine vardım.

Öncelikle irtibat halinde olduğumuz Cepport / MYS ve İntel İletişim firmasının yaşanan gecikmelerden dolayı çok üzgün olduğunu ve özürlerini iletmemi istediklerini belirtmek istiyorum. Aşağıda zaten kendilerine ait açıklamaya da yer vereceğim.

Toplu olarak yaşamış olduğumuz bu sıkıntıyı özetlersek Mi5 Prime modeline ait IMEI numaralarının IMEI Sorgulama sisteminde görünmemesi nedeniyle kullanıcılarımıza telefonlarının kapatılacağına dair gönderilen SMS'lerin vermiş olduğu rahatsızlık diyebiliriz. Yaşanan sıkıntıların nedeni ise değiştirilen yasal düzenlemeler nedeni ile BTK'nın Distribütörler haricinde ithal edilen tüm cep telefonlarını bir test sürecine tabii tutacak olması. Maalesef bu değişikliğin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle ülkemize ithal edilen cihaz Xiaomi Mi5 Prime (64GB) telefon modeli olduğu için bu mağduriyeti yaşayanlar da Xiaomi kullanıcıları oldu. Eski sistemde bu tarz yasal yollarla ithal edilen cihazların hem donanımsal hem de evraklar ile ilgili kontrolleri gümrük tarafından yapılarak evraklar BTK'ya teslim edilir ve cihazların kayıt süreci tamamlanmış olurdu ve bu süreç en fazla bir kaç gün sürerdi. Ancak yeni bir sistem olması nedeniyle gelmiş olan bu ilk cihazlara ait kayıt süreci hem ithalatçıların hem de yetkililerin sürece tam anlamıyla hakim olamamaları nedeniyle olması gerekenden çok daha uzun sürdü. Sizlere yapılan inceleme hakkında da bilgi vermek istiyorum ki süreci ve neden uzamış olabileceğini daha doğru bir şekilde değerlendirebilelim. İnceleme esnasında toplam 3 ana başlık altında testler gerçekleştiriliyor. Bunlardan birincisi cihaz sertifikasyonları, ikincisi SAR değerleri ve üçüncüsü de eMMC testleri. Normal şartlar altında cihaz sertifikasyonları olarak özetlemiş olduğum süreç aslında bu testleri de barındıran oldukça kapsamlı bir inceleme. Pek çoğumuzun CE Belgesi olarak bildiği belgeler yani. Avrupa'da bulunan yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından yaptırılan testlerde ürünlerin Avrupa Birliği Standartlarına uygun olup olmadığı kontrol edilir ve uygunluğunu kanıtlayan ürünlere bu belge verilerek uygunluğu kanıtlanır. Çok fazla ayrıntı vererek okuyan kişileri sıkmak istemiyorum merak eden arkadaşlar Mİ4 modeli için yayınlanmış olan inceleyebilirler. Özetle BTK da artık bu testleri yaparak ülkemizde daha güvenli bir şekilde cihazlarımızı kullanmamızı sağlayacak. Elbette bu test sürecinin uzun olmaması hem biz kullanıcılar hem de ithalatçıların mağduriyet yaşamaması açısından oldukça önemli. Her neyse bu konu hakkındaki görüşlerimizi başka bir başlık altında değerlendirmemiz çok daha uygun olacaktır.

İkinci olarak ise Cepport yetkililerinin açıklamalarına yer vermek istiyorum. Kendileriyle telefonla görüştüm, kendileri süreci bana sözlü olarak ifade ettiler ve yazıya dökme işi bana kaldı :) Sürecin en başında, pek çok arkadaşımızın sahip olduğu ve daha önce sorunsuz bir şekilde satılan Mi5 Prime modelinin bu şekilde bir teste tabi tutulacak olması kendilerine ulaşan her hangi bir tebliğ olmaması nedeniyle -benim de bu konuda daha önce belirtmiş olduğum üzere- anlamlandırılamamıştı. BTK tarafından test için talep edilen cihazlar ivedi bir şekilde ilgililere ulaştırıldı ve hepimizin bildiği süreç başladı. Normal şartlar altında daha önce IMEI kayıt işlemleri bir kaç gün içerisinde tamamlandığı için sürecin başlaması ile birlikte cihaz satışları durdurulmadı ve satışlara devam edildi. Ancak test sürecinin uzaması ile birlikte mağduriyet yaşama ihtimali olan kişi sayısı artınca satışlar durduruldu. (IMEI kayıtları tamamlanıncaya kadar Mi5 Prime modeli ise satılmayacaktır.) Süreç içerisinde IMEI'leri kayıtlı olarak görünmeyen arkadaşlarımızı ise iki grupta inceleyebiliriz çünkü Mi5 Prime modeli iki ayrı beyanname ile BTK'ya bildirildi. Birinci gruptaki arkadaşlarımızın sahip oldukları cihazlar ilk beyanname ile bildirilen cihazlar ve bu cihazların testleri geçtiğimiz hafta Cuma günü tamamlandı ve şu an IMEI'ler sistem üzerinde kayıtlı olarak görünmekte. İkinci grupta yer alan ve IMEI numaraları ikinci beyanname ile bildirilmiş olan arkadaşlarımızın cihazlarına ait testler de başarılı bir şekilde tamamlandı ancak bu beyanname ile Blackberry ve Samsung markalı cihazlar da bildirilmişti. Blackberry ve Samsung markalı cihazların testleri halen devam etmekte olduğundan dolayı aynı beyanname içerisinde yer alan Xiaomi markalı telefonların IMEI'leri de henüz sistem üzerinde görünmemektedir. Xiaomi'lerin testleri başarılı bir şekilde tamamlandığı için bu cihazların da sisteme işlenmesinde her hangi bir problem bulunmamaktadır ancak test süreci maalesef Cepport yetkilileri elinde olmadığından sisteme işlenme zamanı ile ilgili net bir tarih verilememektedir. Ellerinde olmayan nedenlerle uzayan bu süreç için gerçekten çok üzgün olduklarını belirtmemi ve özürlerini iletmemi istediler. Bir diğer özür ise; gerek BTK'dan gerekse BTK ile iletişimi sağlayan aracılardan gelen bilgiler doğrultusunda verilen tarihlerin kullanıcılarımıza aktarılması, ancak bu tarihlerde işlemlerin tamamlanmamış olması nedeniyle yaşanan yanlış anlaşılmalar için dilenmektedir.

Ben ise bu süreç konusunda söyleyeceğim kişisel düşüncelerimi başka bir mesajda,tüm arkadaşlarımızın sıkıntıları giderildikten sonra ifade etmek istiyorum. Neden sadece ithalatçılar tarafından ithal edilen cihazlar için böyle bir zorunluluk getirildiği, neden ilk kurban olarak Xiaomi'nin seçildiği, neden konu içinde tek mesaj yazdıktan sonra kaybolan ve aynı IP'yi veya VPN'yi kullanan onlarca kullanıcı olduğu yönünde çok güzel komplo teorilerim var ancak bunlar söylediğim gibi tamamen kişisel düşüncelerim ve daha sonra paylaşacağım. :)
 

acharad

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Erdem
Cihazım
Mi 5
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mart 2017
Konular
0
Mesajlar
12
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Burada firmanın bir suçu ayıbı yoksa söylediğiniz gibi keşke en başından bu şekilde detaylı bir açıklama yapılsaydı ve andınlatılsaydık ki sağlıklı düşünebilmek açısından. Ne firma zan altında kalırdı ne de biz karamsar olmazdık. Üç aşağı beş yukarı zaten sorun buraya bizler tarafından yazıldı ve açıklama da şimdi geldi. Herneyse artık sorunlar geçte olsa çözülsün de bir ağız tadıyla kullanabilelim şu güzel cihazı.

Bir not olarak ekliyeyim. Önder Bey telefonda görüştüğümüzde mi5 prime modelinin bu sorundan dolayı değil, ürünün stoklarında bittiğini ve gelince yine satışa başlayacaklarını söylemişti.

Xiaomi ürünleri f/p olarak piyasada dikkat çekince bu sıkıntılar başladı bariz.

Bu arada Emre Bey faturalarda da bir sıkıntımız var. Bu konuyla ilgili birşey göremedim açıklama da belki de unutulmuştur.

Açıklama için teşekkürler..
 

mehmet20

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
mi4
Yaş
49
Konum
Denizli
Katılım
11 Ağustos 2016
Konular
58
Mesajlar
297
Tepkime puanı
12
Puanları
18
hocam mi5 alıcaktım fakat bi baktım fiyat 1500 lerde siz getirtecekmisiniz mi5 ve ne kadar olucak ?
 

mehmet20

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
mi4
Yaş
49
Konum
Denizli
Katılım
11 Ağustos 2016
Konular
58
Mesajlar
297
Tepkime puanı
12
Puanları
18
hocam mi5 alıcaktım fakat bi baktım fiyat 1500 lerde siz getirtecekmisiniz mi5 ve ne kadar olucak ?
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.506
Çözümler
56
Tepkime puanı
23.940
Puanları
438
Burada firmanın bir suçu ayıbı yoksa söylediğiniz gibi keşke en başından bu şekilde detaylı bir açıklama yapılsaydı ve andınlatılsaydık ki sağlıklı düşünebilmek açısından. Ne firma zan altında kalırdı ne de biz karamsar olmazdık. Üç aşağı beş yukarı zaten sorun buraya bizler tarafından yazıldı ve açıklama da şimdi geldi. Herneyse artık sorunlar geçte olsa çözülsün de bir ağız tadıyla kullanabilelim şu güzel cihazı.

Bir not olarak ekliyeyim. Önder Bey telefonda görüştüğümüzde mi5 prime modelinin bu sorundan dolayı değil, ürünün stoklarında bittiğini ve gelince yine satışa başlayacaklarını söylemişti.

Xiaomi ürünleri f/p olarak piyasada dikkat çekince bu sıkıntılar başladı bariz.

Bu arada Emre Bey faturalarda da bir sıkıntımız var. Bu konuyla ilgili birşey göremedim açıklama da belki de unutulmuştur.

Açıklama için teşekkürler..

Hocam firma sahipleri sıkıntı başladığında Hong Kong'talardı, sonra Çin'e geçtiler ve Pazar günü döndüler. Mesafe fazla olunca ilk elden net bilgileri alamadıkları için daha sonra değiştirilecek bir açıklama yapmak istemediler ki kendilerinin bu düşüncelerini oldukça makul buldum. Diğer yandan açıklamada BTK işleyişi ile bilgiler yer alıyor. Bu bilgileri açıklama içine dahil edip etmeme konusunda oldukça kararsızdım. Ancak cheleby hocam bilgi alıp yazınca artık yazmamak için bir neden kalmadığını düşündüm.

Fatura konusunu ise bugün konuştuk ancak çok detaya inemedik. Bu sorun için de aldığım bilgileri aktarayım. Kendileri yarın Ankara'ya geliyorlar yüz yüze konuşup buna da bir çözüm bulmaya çalışacağız. Kanuni zorunluluklardan dolayı cirosu belirli bir miktar üzerinden olan firmaların normal fatura kullanmaları engellenmiş ve e-fatura kullanılması gerekiyormuş. E-Fatura'nın kesildiği sistem üzerinde ise IMEI bilgilerinin girilebileceği her hangi bir alan yokmuş. Bu sıkıntıyı gidermek için bağlı bulundukları ticaret odası ile görüşülmüş bu sorun için bir çözüm istenmiş. Odanın sunduğu çözüm ise fatura ile birlikte bir de irsaliye gönderilmesi ve imei numarasının irsaliye üzerine eklenmesi olmuş. Şu anda bu çözüm uygulanıyor ancak bizler gibi cepport yetkilileri de bu durumdan rahatsızlar. En sağlıklı çözüm için ise farklı bir yöntem bulunması, daha doğrusu fatura üzerinden imei bilgisinin yer alması gerekli. Forumdaki arkadaşlarımızdan fatura örnekleri rica ettim ve onlar da kırmayıp gönderdiler. Faturanın en alt bölümünde açıklama gibi bir bölüm yer alıyor. Eğer sistem bu bölüme imei numarasının işlenmesine izin verirse bence en sağlıklı çözüm bu olacak ancak söylediğim gibi bu konuda çok detaya giremedik. Yarın kendileriyle görüşüp bu konuyu da açıklığa kavuşturmaya çalışacağım. :)
 
Üst Alt