Yardım Telefonum kalitesiz.değişim istiyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Barış yerlikaya

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Barış
Cihazım
Mi 5s plus
Yaş
29
Konum
Türkiye izmir
Katılım
15 Ağustos 2018
Konular
2
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Puanları
1
mi5s Plus telefonumdan memnun değilim telefonu yatay bir şekilde kullanırken oyun oynarken wifi sinyalinde anlık düşüşler yaşanıyor Ekranın üst kısmında biraz kabarma var çıt sesi yapıyor buna bağlı olarak suyada dayanıksız olduğunu düşünüyorum telefonu cebinize koyuyorsanız ve kot giyiyorsanız cebin kenarındaki küçük metaller bile telefonu aşırı çizebiliyor aramalarda hatta geç bağlanıyor telefon u bir kere 5 dk sessize alıyorsunuz tüm zil seslerini kapatmış oluyor yani 5 dk sonra açsam dahi bir arama gelse çalmıyor tekrar zil sesi seçmem gerekiyor kılıfla kullanmak imkansız izmirde yaz günü ısınıyor parmak izi çok hızlıydı ilk aldığımda şimdi elimde hafif bir nem dahi olsa kabul etmiyor bu bahsettiğim hatalar dan hariç ürün aldığım gün fark edilmiycek şekilde ayıplıydı ekran kapalıyken bile fark edilmeyen sadece ekran kapalıyken telefonu sildiğinizde ekranda canlı koyu siyah lekeler var xiaomi benim için hayal kırıklığı oldu işlamcisi hızı ve rami ne diyecek yok evet ama bu kadar problem de olmaz isyan ettirdi... sadece çıt sesi için bile telefon değişen iphone kullanıcıları var bakalım bu kadar soruna xiaomi den ne ses çıkacak ne diyecekler!!!
Not 2 yıl garantisi var devam etmekte mi forum türkiyenin getirdiği delta servis garantili fakat o kadar ilgisizler ki güvenip garantiye dahi göndermiyorum... Tamam her aldığımız ürün planlı eskitme denilen şeye tabi bir gün illa ki bozulacak ama bu paralara bu kadar çabuk har sıkıntısı diğerinden 2 ay sonra başladı Artık yeterrrrrrr.
 

veliazak

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Veli
Cihazım
Redmi Note 4X
Yaş
51
Konum
Aydın-Merkez
Katılım
6 Aralık 2016
Konular
10
Mesajlar
2.789
Tepkime puanı
5.081
Puanları
188
o kadar ilgisizler ki güvenip garantiye dahi göndermiyorum...

*Kolum kırıldı ama hastaneler o kadar kalabalık ve ilgisiz ki; ortopedi uzmanına görünmek istemiyorum.:S

*Aracımın benzini bitti, istasyon görevlileri o kadar lakayıt ki; gidip benzin almıyorum bu yüzden yolda kaldım.:o

*Susuzluktan ölmek üzereyim ama su pet şişede olduğundan içemiyorum... :P

Sevgili arkadaşım, kafan güzelmiş güle güle kullan... Burada bulunan bu kadar yardımsever insanın vaktini çaldığın için ayrıca teessüf ediyorum.
 
Oyla:

ozgrcvdr

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Özgür
Cihazım
Xiaomi mi 6
Yaş
46
Konum
Kocaeli
Katılım
17 Nisan 2017
Konular
23
Mesajlar
3.638
Tepkime puanı
3.452
Puanları
188
mi5s Plus telefonumdan memnun değilim telefonu yatay bir şekilde kullanırken oyun oynarken wifi sinyalinde anlık düşüşler yaşanıyor Ekranın üst kısmında biraz kabarma var çıt sesi yapıyor buna bağlı olarak suyada dayanıksız olduğunu düşünüyorum telefonu cebinize koyuyorsanız ve kot giyiyorsanız cebin kenarındaki küçük metaller bile telefonu aşırı çizebiliyor aramalarda hatta geç bağlanıyor telefon u bir kere 5 dk sessize alıyorsunuz tüm zil seslerini kapatmış oluyor yani 5 dk sonra açsam dahi bir arama gelse çalmıyor tekrar zil sesi seçmem gerekiyor kılıfla kullanmak imkansız izmirde yaz günü ısınıyor parmak izi çok hızlıydı ilk aldığımda şimdi elimde hafif bir nem dahi olsa kabul etmiyor bu bahsettiğim hatalar dan hariç ürün aldığım gün fark edilmiycek şekilde ayıplıydı ekran kapalıyken bile fark edilmeyen sadece ekran kapalıyken telefonu sildiğinizde ekranda canlı koyu siyah lekeler var xiaomi benim için hayal kırıklığı oldu işlamcisi hızı ve rami ne diyecek yok evet ama bu kadar problem de olmaz isyan ettirdi... sadece çıt sesi için bile telefon değişen iphone kullanıcıları var bakalım bu kadar soruna xiaomi den ne ses çıkacak ne diyecekler!!!
Not 2 yıl garantisi var devam etmekte mi forum türkiyenin getirdiği delta servis garantili fakat o kadar ilgisizler ki güvenip garantiye dahi göndermiyorum... Tamam her aldığımız ürün planlı eskitme denilen şeye tabi bir gün illa ki bozulacak ama bu paralara bu kadar çabuk har sıkıntısı diğerinden 2 ay sonra başladı Artık yeterrrrrrr.
Hocam sen "hem ayranım dökülmesin hemde şeklim bozulmasın" diyorsun.problem yaşıyor olabilirsin,problem yaşıyor olman burada tehditler savurup bişeyleri karalayıp kötüleme hakkı vermez.sen kendin çalıp kendin oynamışsın.daha servise göndermeden sanki servise göndermiş ve ramdıman alamamışsın gibi konuşuyorsun.5s plus benim ilk xiaomi telefonum,kamerası hariç herşeyi mükemmel bi telefon.anladığım kadarıyla bazı konularda çok pimpiriklisin,bende elektronik konusunda pimpirikliyimdir ve eğer bi elektronik almışsam daha iki gün geçmeden problem varsa bulur ve cihazı hemen aldığım yere götürür,ne yapılması gerekiyorsa onun yapılmasını sağlarım.senin gibi dikkatli kullanıcı birsürü problemi aylar sonra görüp garantiye bile göndermeden değişim istiyor.bu işlerin böyle yürümediğini biliyorsundur.cihazı alınca 2 hafta içinde hiçbir mazeret göstermeksizin iade etme hakkın var diye biliyorum ama onun da prosedürleri var.yada ilk aldığında ayıplı mal geldi,ya garantiye gönderirsin yada hakem heyetine başvurursun.burası forum sitesi "teli aldım memnun değilim,değiştirin" sitesi değil.problemin varsa elbette sesini duyurabilirsin ve yardımcı da olunur ama sen nerdeyse "telefon da bende kalsın paramı da geri verin" der gibisin.bende senin gibi bu sitenin üyesiyim başka da birşey değilim.sen;herkes sıradayken en arkadan gelip en öne geçmek isteyen insanlar gibisin.ben cihazı garantiye göndermeni tavsiye ediyorum herkes gibi...
 
Oyla:

msamisengul

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
M. Sami ŞENG
Cihazım
Asus zenfone
Yaş
45
Konum
İstanbul
Katılım
23 Haziran 2018
Konular
4
Mesajlar
55
Tepkime puanı
25
Puanları
18
Barış yerlikaya ilk mesajınızda miui türkiye destekli bir ürün satın aldığınızı ve üründen memnun kalmadığınızı, sorununuzun giderilmesi için ise onarım yerine değişim istediğinizi belirtmişsiniz. Ürünün Mi5s Plus olduğunu ve Mi 5s Plus modelinin çok uzun zamandır stoklarımızda olmadığını göz önünde bulundurarak yasal iade sürecinin fazlasıyla geçmiş olduğunu ve telefonunuzun satış anında ayıplı mal olarak nitelendirilemeyeceğini, bu nedenle değişim veya iade talebinizin her hangi bir inceleme olmaksızın karşılanamayacağını kesin olarak söyleyebilirim. Eğer ki talebiniz yazılım veya onarım ile çözüm üretilmesi olmuş olsaydı elbette ki bizler destek olurduk fakat değişim yapılabilmesi için sizin beyanınız yeterli değil mutlaka bir teknik personelin incelemesi gerekli.

İlk mesajınızın üzerinden bir saat bile geçmeden sizi yetkili servis personeline bizzat ben yönlendirmişim. Fakat miui türkiye cihazlarından sorumlu yetkili ile iletişime geçmek yerine siz daha önce yapmış olduğunuz bir telefon görüşmesi referansı ile cevap yazmışsınız ve üzerine her hangi bir yetkilinin size cevap vermediğini yazıyorsunuz. Neyse ki hemen yukarıda mesajlar ve saatleri kayıtlı her hangi ek bir kanıt sunulmasına gerek yok.

Ürünü satın aldığınızda ayıplı olduğunu belirtmektesiniz. Ayıplı ürünleri teslim aldığınızda bildirmeniz halinde anında değişim gerçekleştiriyoruz ancak siz telefonunuzu yaklaşık bir yıl boyunca (satın alma tarihi belirtmediğiniz için yaklaşık bir değer kullanmamız gerekiyor) kullandıktan sonra fabrikasyon ayıplı olduğunu iddia ediyorsunuz. İddialarınız ise sadece ve sadece teknik inceleme sonrasında tespit edilebilecek şeyler fakat güvenmeme bahanesi ile cihazı göndermiyorsunuz.

Sizin hakkınızdaki tüm bu verileri bir araya getirdiğimzide; maalesef ki "iyi niyet karinesi" olarak adlandırılan ilkenin sizin için işletilemeyeceğini, beyanlarınızın tarafımızca doğru olarak kabul edilemeyeceğini belirtmek zorundayım. Taleplerinizin gerçekleştirilebilmesi için cihazınızı teknik servise göndermeniz ve yetkililerin beyanlarınızın doğru olup olmadığı belirlemesi gerekli.

Bu birinci boyutuydu.

İkinci boyut ise kullandığınız üslup ve forum kurallarımıza aykırı davranışlarınız. Forumumuzun kuralları son derece net ve davranışlarınızın karşılığı süresiz uzaklaştırma. Forumumuza üyelik amacınızın da sadece cihazınızla ilgili problem olduğunu göz önüne alırsak almış olduğunuz uzaklaştırma cezasının sizin için bir anlam ifade etmeyeceğini düşünüyorum. Eğer ki söylemek istedikleriniz var ise ilk resmi iş gününde müşteri hizmetlerimizden telefonla bizlere ulaşabilir ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz ancak bu yazdıklarınız sonrası forumumuzda yazmanıza izin vermemiz artık mümkün değil.


Cantara hocam ve mağdur arkadaşım....

Cantara hocam bu yorumunuzla farkettiğim bir şey var. Sanki bakın sanki diyorum. Tüketici kanunu iyi anlamamış gibisiniz.
3 senedir yaklaşık 10 telefon değiştirdim. Bu süre içinde de her türlü şekilde mağduriyetimi kanuna sığınarak telafi ettim.
Kanun gayet açık her türlü şekilde tüketiciyi koruma altına alırken, servis, satıcı ve ithalatçı ayağına yaptırımlar uyguluyor.

Kısaca söylemek gerekirse her kesin anlayacağı şekilde, bakkaldan sakız bile alsanız ve çiğneseniz ve sonra memnuniyetsiz olduğunuzu belirtip iade etmek istediğinizi söylerseniz kanun iade edilmesi konusunda bağlayıcı durumunda.

Evet 6 ay ayıplı mal konusunda süre var.

Ama.............

Kanunda birde kronik ve sonradan çıkan ayıp konusu da var.
Bu süre 5 seneye kadar da çıkabiliyor. Yani garanti bitmiş olsa bile tüketici hakkını almış oluyor. Eğer konu hakkında bilgi isteyene yardımcı da olurum.

Aslında burada problem kişilerin kanunları kendilerine göre yorumlaması ve bazı hukuki terimleri anlamamasıyla veya işgüzar aracılardan da kaynaklanıyor.

Şimdi şöyle farazi bir senaryo üretirsek....

Tüketici servise cihazını bıraksa ve sonradan çıkan ayıp veya kronik arıza yada ayıp diye değişim istediğini söylese servisin bu isteğe uyma zorunluluğu vardır. Kanun ispat yükünü tüketiciden almaktadır. Kısaca servis iade raporu verdikten sonra arıza olmadığını kendi ispatlar.

Diyelimki servise bu konu yani tamir veya değişim için telefonu yada ürünü verdik. Servis cihazın içine etti yada iade konusunda direniyor....

İster resmi olsun ister distiribitör olsun her kesi bağladığı için tüketici cihazını teslim almayacak ve mümkünse o anda süreci hızlandırmak için gerekirse resim veya video ile kayıt altına alıp belgelendirip tüketici hakem heyetine gidecek.

Evet maalesef süreç bundan sonra oldukça sancılı ve uzun sürecek. Çünkü gerçekten yoğunluk fazla.
Ama sonrasında zarar tazmin yolunuz açık.

Sadece başımdan geçen bir örneği anlatacağım....

Aracımda 3 sene sonra (kilometre ve yıl olarak garanti dolmuş olmasına rağmen....) direksiyon arızası yaşadım. Servise götürdüm. 20.000 tl gibi bir arıza bedeli çıkardılar.
Araştırdıktan sonra bu arızanın kronik olduğunu öğrendim ve iyi niyet kapsamında arızası dışında aracımdan memnun olduğum için de tamirini istedim.
Her türlü ılımlı yaklaşıma rağmen servis ayağında işgüzar ve sözde hukuk profesörü (!) kişiler yüzünden hakkımı aramak ve ders vermek adına bedel 20.000 tl olduğu için ticaret mahkemesine gidip hukuki süreci başlattım.

Bu arada da sadece ders vermek için ve bedeli hayır kurumuna bağışlamak kaydıyla tazminat davası açmaya karar verdim.

İkinci aracım olmasına rağmen dediğim gibi sırf ders amaçlı olsun diye 6 aylık oldukça kallavi araç kiralama faturasını mahkemeye dosyama sundum.

Sonuç....

Mahkeme para iadesi kararı verdi. Geçen süre ve ekonomik şartlar göze alınarak değişim kararımı kabul edip sıfır araç almış oldum.

Daha bitmedi verdiğim kiralama faturası kabul edildi.

Kısaca iyi niyetim kabul edilmiş olsa çok cüzzi halledilecekken, 3 senelik aracım sıfırlandığı gibi, tazminat ve kiralama faturası ile firmaya 2,5 araç bedeli ceza uygulanmış oldu.

Kısaca arkadaşa önerim, önce servise gitmesi, derdini anlatması, iade istediğini belirtmesi yönünde olacaktır.

Servis buna yanaşmaz ise araç örneği ile kendine bir yol çizerek hareket etmesi yönünde olacaktır.

Diğer arkadaşlara sevgilerimi sunup.....

Hukuk işini hukukçulara bırakmalarını dileyip teşekkürlerimi sunarım.....
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ya en kotusunde bile adam satti tam bitti artik. Gerisi servis ve sizin aranizdaki konu sorununuzu servisle cozemediginizde thh araya giriyor. Ben simdi gidiyim mi6 mi 8 alayim bana gore kalitesiz gelsin cihaz e sonrada diyeyimki cihazim kalitesiz degisim istiyorum. E kardesim bu cihazlarda afedersinde agactan toplanmiyor. Gonder servise al raporunu degistir. Yada baska mercilere basvur. Oyle can istemesiyle cihaz degistirilmez. ( 2. El telefon orneginde telefonum 2. 3. El olmasi fark etmez garantisi varsa servis bakmak zorundadir.)

Lütfen hukuk işini hukukçulara bırakın.

Kanun "Satış olduktan sonra satıcının yükümlülüğünü bitiriyor....." diye nerede diyor?

Aksine kanun İthalat, satıcı ve servis üçlemesini zincirleme birbirine bağlıyor.

Lütfen bilmeden yorum yapmayın...
Özellikle de sağlık ve hukuk konusunda mümkünse direk kaçın....

İyi niyetlide olsa yapılan bu yorumlar neticesinde karşı tarafın inanıp uygulaması ile hak mağduriyeti ne yol açar.

Lütfen dikkatli olalım...
 
Son düzenleme:
Oyla:

ChamYapragi

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Başlangıç
Cihazım
Mi 6
Yaş
35
Konum
MANİSA
Katılım
26 Nisan 2018
Konular
3
Mesajlar
73
Tepkime puanı
18
Puanları
8
Cantara hocam ve mağdur arkadaşım....

Cantara hocam bu yorumunuzla farkettiğim bir şey var. Sanki bakın sanki diyorum. Tüketici kanunu iyi anlamamış gibisiniz.
3 senedir yaklaşık 10 telefon değiştirdim. Bu süre içinde de her türlü şekilde mağduriyetimi kanuna sığınarak telafi ettim.
Kanun gayet açık her türlü şekilde tüketiciyi koruma altına alırken, servis, satıcı ve ithalatçı ayağına yaptırımlar uyguluyor.

Kısaca söylemek gerekirse her kesin anlayacağı şekilde, bakkaldan sakız bile alsanız ve çiğneseniz ve sonra memnuniyetsiz olduğunuzu belirtip iade etmek istediğinizi söylerseniz kanun iade edilmesi konusunda bağlayıcı durumunda.

Evet 6 ay ayıplı mal konusunda süre var.

Ama.............

Kanunda birde kronik ve sonradan çıkan ayıp konusu da var.
Bu süre 5 seneye kadar da çıkabiliyor. Yani garanti bitmiş olsa bile tüketici hakkını almış oluyor. Eğer konu hakkında bilgi isteyene yardımcı da olurum.

Aslında burada problem kişilerin kanunları kendilerine göre yorumlaması ve bazı hukuki terimleri anlamamasıyla veya işgüzar aracılardan da kaynaklanıyor.

Şimdi şöyle farazi bir senaryo üretirsek....

Tüketici servise cihazını bıraksa ve sonradan çıkan ayıp veya kronik arıza yada ayıp diye değişim istediğini söylese servisin bu isteğe uyma zorunluluğu vardır. Kanun ispat yükünü tüketiciden almaktadır. Kısaca servis iade raporu verdikten sonra arıza olmadığını kendi ispatlar.

Diyelimki servise bu konu yani tamir veya değişim için telefonu yada ürünü verdik. Servis cihazın içine etti yada iade konusunda direniyor....

İster resmi olsun ister distiribitör olsun her kesi bağladığı için tüketici cihazını teslim almayacak ve mümkünse o anda süreci hızlandırmak için gerekirse resim veya video ile kayıt altına alıp belgelendirip tüketici hakem heyetine gidecek.

Evet maalesef süreç bundan sonra oldukça sancılı ve uzun sürecek. Çünkü gerçekten yoğunluk fazla.
Ama sonrasında zarar tazmin yolunuz açık.

Sadece başımdan geçen bir örneği anlatacağım....

Aracımda 3 sene sonra (kilometre ve yıl olarak garanti dolmuş olmasına rağmen....) direksiyon arızası yaşadım. Servise götürdüm. 20.000 tl gibi bir arıza bedeli çıkardılar.
Araştırdıktan sonra bu arızanın kronik olduğunu öğrendim ve iyi niyet kapsamında arızası dışında aracımdan memnun olduğum için de tamirini istedim.
Her türlü ılımlı yaklaşıma rağmen servis ayağında işgüzar ve sözde hukuk profesörü (!) kişiler yüzünden hakkımı aramak ve ders vermek adına bedel 20.000 tl olduğu için ticaret mahkemesine gidip hukuki süreci başlattım.

Bu arada da sadece ders vermek için ve bedeli hayır kurumuna bağışlamak kaydıyla tazminat davası açmaya karar verdim.

İkinci aracım olmasına rağmen dediğim gibi sırf ders amaçlı olsun diye 6 aylık oldukça kallavi araç kiralama faturasını mahkemeye dosyama sundum.

Sonuç....

Mahkeme para iadesi kararı verdi. Geçen süre ve ekonomik şartlar göze alınarak değişim kararımı kabul edip sıfır araç almış oldum.

Daha bitmedi verdiğim kiralama faturası kabul edildi.

Kısaca iyi niyetim kabul edilmiş olsa çok cüzzi halledilecekken, 3 senelik aracım sıfırlandığı gibi, tazminat ve kiralama faturası ile firmaya 2,5 araç bedeli ceza uygulanmış oldu.

Kısaca arkadaşa önerim, önce servise gitmesi, derdini anlatması, iade istediğini belirtmesi yönünde olacaktır.

Servis buna yanaşmaz ise araç örneği ile kendine bir yol çizerek hareket etmesi yönünde olacaktır.

Diğer arkadaşlara sevgilerimi sunup.....

Hukuk işini hukukçulara bırakmalarını dileyip teşekkürlerimi sunarım.....
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:



Lütfen hukuk işini hukukçulara bırakın.

Kanun "Satış olduktan sonra satıcının yükümlülüğünü bitiriyor....." diye nerede diyor?

Aksine kanun İthalat, satıcı ve servis üçlemesini zincirleme birbirine bağlıyor.

Lütfen bilmeden yorum yapmayın...
Özellikle de sağlık ve hukuk konusunda mümkünse direk kaçın....

İyi niyetlide olsa yapılan bu yorumlar neticesinde karşı tarafın inanıp uygulaması ile hak mağduriyeti ne yol açar.

Lütfen dikkatli olalım...


Yahu sen hukukcusunda anladik adam evinde otururken cihaz icin degisim istiyor urunu servise gondermeden. Bende o yoruma diyorumki ben saticiyim sattim gitti diger sorunlar icin servis raporu lazim haklarin hukuklarin ne oldugunu bu konularda bende senn kadar biliyorum. Benm ordaki yorumum adamin evde oturarark sifir cihaz istemesi. Boyle bir durum hicbiryerde yok sen cihazi servise guvenmiyorum diyip gonderme sonrada deki magdurum. Neyi n magduriyeti? Sen kendin urununu servise gondermeyerek kendi kendini magdur ederken baskalarini kotulemenin anlami nedir? Gercekten magdur olursan zaten herturlu hakkini alip buluyorsun. Sen servise urunu keyfe keder gonderme sonrada cihazim degissin istiyorum de ? Sizce bu durum dunyanin neresinde var? O alici kafasina gore oyle davranirsa saticida derki kardesim sattim bitti gitti getir bana servis raporunu geregini yapayim der. Kafadan o zaman bende 8 ay kullandim kenarindaki boya soyuldu kronik bu diyeyim memnun degilim diyeyim. Servise degilde aldigim kisiye mi soyleyeyim bunu servis raporu olmadan kim neyi nasi degistiriyor?
 
Oyla:

sunqfu

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
sunqfu
Cihazım
Mi 8
Konum
İzmir
Katılım
21 Haziran 2018
Konular
11
Mesajlar
705
Tepkime puanı
393
Puanları
78
Öncelikle ürünün servise gönderimi yapılır. Servis tarafından gerekli görülen işlemler yapılır ve size geri gönderilir. Eğer sorun çözülmemiş ve arkadaşınızın telefonuna olan gibi kozmetik olarak hasarlı şekilde gelmiş ise cihazınız. O şekilde tüketici hakem heyetine başvurup maduriyetinizin giderilmesini istersiniz. Bu şekilde ben oturayım hiç bir adım atmadan telefonumdan memnun değilim cihazımı değiştirsinler mantığı ile hiç bir yere varamazsınız kusura bakmayın. Memnun olmadığınız cihaz ile iyi günler dilerim size.
 
Oyla:

Koçara

Eğitime adanmış bir ömür...
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Avni Ataver
Cihazım
Xiaomi 13 Pro
Meslek
Eğitimci
Yaş
62
Konum
istanbul
Katılım
22 Mart 2018
Konular
45
Mesajlar
3.846
Çözümler
3
Tepkime puanı
13.859
Puanları
238
Arkadaş başta cantara hocam olmak üzere herkese hukuk dersi vermek istemiş ama kanımca yanlış perdeden çalıyor. Tamam hukuk işini hukukçulara bırakalım, iyi hoş ta mağdur olduğu iddia edilen vatandaşın hal-i pür mealinin bir fan sitesi olan miuiturkiye ile ne alâkası var onu anlayamadım.
Arkadaş bir mağduriyet yaşadığını iddia ediyor, onu anladık. Başta yöneticiler olmak üzere bir çok arkadaş ta kendisine yardımcı olmak maksadıyla yol göstermeye çalışıyor.
Fakat zannimca bu müşkülpesent arkadaşın derdi başka. Neredeyse cihazın tazminini forum yöneticilerinden talep edecek.
Sevgili hocam, madem bu kadar hukuk bilginiz var burada bizlere hukuk dersi vermek yerine o mağdur arkadaşa nasıl bir yol izlemesi gerektiğini hususunda yol gösterseydiniz belki çok daha şık bir davranış olurdu.
Tüketicinin ayıplı bir mal yada hizmet almak gibi mağdur olduğu durumlarda, firma ile bu sorunu çözemiyorsa başvuracağı ve 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 66-72.maddeleri ve aynı zamanda ek olarak tüketici sorunları ve hakem yönetmeliği ile de düzenlenmiş THH diye bir kurum var. Neticede aldığı kararlar nihaidir ve her firma bu kararları uygulamakla yükümlüdür. Lakin bu sürecin başlaması için de uyulması icap eden prosedürler vardır ve belgeye dayandırılması gerekir.
Fakat bunlar da evde oturup ben
Mağdurum demekle olmuyor, öyle değil mi?

Bana öyle geliyor ki son zamanlarda gelişen bazı nahoş hadiseler yüzünden birilerinde ciddi bir miuiturkiye alerjisi oluşmuş durumda. Sitenin saygınlığına gölge düşürmek maksadıyla bazı arkadaşlar ( tabirini mazur görün ) tetikçi olarak kullanılıyor gibime geliyor. Sayın hocalarım ne düşünürler bilemem ama bu tür küçük meselelerin ileride büyük problemlere yol açmasından korkarım.

Hadi hayırlısı...
 
Oyla:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.596
Çözümler
63
Tepkime puanı
24.118
Puanları
438
msamisengul galiba yanlış anlaşıldım, her ne kadar temel hukuk eğitimini almış olsam da elbette ki hukukçu olduğumu iddia etmiyorum. Burada gözden kaçırdığınız nokta burada mağdur olduğunu iddia eden kişi mağduriyetinin tespit edilmesine izin vermiyor ve beyanının doğru kabul edilmesi gerektiğini söylüyor. Verdiğiniz örnekte aracınızı hiç servise vermeden servisin hatalı olduğunu iddia etmeniz gibi durum. Anladığım kadarıyla siz hukukçusunuz ve konu sahibinin "quilibet praesumitur bonus, usque dum probetur contrarium" ilkesine uygun davranmadığını fark etmişsinizdir. Dolayısı ile verdiğiniz örneklerin geçerli olma ihtimali bu durum için mümkün görünmüyor. Her neyse söylediğiniz gibi hukuku hukukçulara bırakmak gerek, biz sadece bir teknoloji sitesiyiz bunların burada konuşulması kadar saçma bir şey olamaz :)

Diğer yandan eğer ki cihaz servise gider ve her hangi bir zarar görürse ya da cihazla ilgilenilmezse veyahut mağduriyet giderilmezse bizler zaten devreye girerek sorunun çözümünü sağlıyoruz ki bu konudaki yüzlerce örnek forumumuz üzerinden görüntülenebilir. Konu başlığı aslında konunun amacını gösteren güzel bir özet. "Telefonum kalitesiz, değişim istiyorum" Kalitesiz ise iade talep edilir, değişim neden?
 
Oyla:

AndTurk

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Durmuş
Cihazım
Xiaomi mi5s
Yaş
42
Konum
istanbul
Katılım
27 Kasım 2016
Konular
15
Mesajlar
712
Tepkime puanı
172
Puanları
58
Herşey gayet mantıklı bir şekilde Yönetici ve üyeler tarafından yönlendirilmeye çalışılmiş arkadaş anlamak istemiyor sanırım
Fakat beyinsiz -kültürsüz vs. Gibi kelimeler forum kurallarına ne kadar uygundur? Bırak forum kuralını... Başta Ayıptır
 
Oyla:

msamisengul

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
M. Sami ŞENG
Cihazım
Asus zenfone
Yaş
45
Konum
İstanbul
Katılım
23 Haziran 2018
Konular
4
Mesajlar
55
Tepkime puanı
25
Puanları
18
msamisengul galiba yanlış anlaşıldım, her ne kadar temel hukuk eğitimini almış olsam da elbette ki hukukçu olduğumu iddia etmiyorum. Burada gözden kaçırdığınız nokta burada mağdur olduğunu iddia eden kişi mağduriyetinin tespit edilmesine izin vermiyor ve beyanının doğru kabul edilmesi gerektiğini söylüyor. Verdiğiniz örnekte aracınızı hiç servise vermeden servisin hatalı olduğunu iddia etmeniz gibi durum. Anladığım kadarıyla siz hukukçusunuz ve konu sahibinin "quilibet praesumitur bonus, usque dum probetur contrarium" ilkesine uygun davranmadığını fark etmişsinizdir. Dolayısı ile verdiğiniz örneklerin geçerli olma ihtimali bu durum için mümkün görünmüyor. Her neyse söylediğiniz gibi hukuku hukukçulara bırakmak gerek, biz sadece bir teknoloji sitesiyiz bunların burada konuşulması kadar saçma bir şey olamaz :)

Diğer yandan eğer ki cihaz servise gider ve her hangi bir zarar görürse ya da cihazla ilgilenilmezse veyahut mağduriyet giderilmezse bizler zaten devreye girerek sorunun çözümünü sağlıyoruz ki bu konudaki yüzlerce örnek forumumuz üzerinden görüntülenebilir. Konu başlığı aslında konunun amacını gösteren güzel bir özet. "Telefonum kalitesiz, değişim istiyorum" Kalitesiz ise iade talep edilir, değişim neden?

Cantara hocam sizi tabiiki anladım. Yapıcı olduğunuzu da anlıyorum.

Sizi örnek göstermemde ki sebep emin olun ki samimi olduğunuz için.

Gelelim mağdur arkadaşımıza çokta haksız değil aslında sadece üslubu yanlış.

Arkadaşımız mağdur olmuş ve beyanına görede yaşamış ve hala yaşıyor.
Sanırım daha önce yaşadığı nahoş durumlardan veya burada nahoş durumda yaşayan arkadaşların yorumlarından etkilenip dahada mağdur olacağını düşünüp kendince bir şeyler yazmış.
Aramızda ki bazı fanboylar yüzünden konu dozu kaçmış gibi geliyor kanaatimce.

Aslında biraz daha anlaşılır olsa sorun kalmayacakmış.
Sonuçta burası kullandığımız telefonların fan sayfası ve bilgi almak ta her kesin hakkı.
Tabii ki üslup dikkat edildiği ölçüde.

Şahsen arkadaşımın tepkisi tamamen insan faktöründen kaynaklanıyor.
Bunun nedeni de kanun gayet açık söylemesine rağmen işgüzarlıktan mağduriyet yaşanacak olması.

Her kesin anlayacağı şekilde anlatmaya çalışacağım.
Kanun diyor ki:
Bir kişi kullandığı cihazda ayıplı olduğunu gösterecek emareler oluşursa bunu ithalatçı, satıcı veya servis her hangi birine götürüp durumu anlattığında ikiletmeden tüketiciye isteği doğrultuda hizmet vermek zorundadır.
Lakin bu üçlü içinde maalesef işgüzarlıktan direnip "servise git...." denilmekte ve ister istemez tüketicinin canıda sıkılmaktadır.
Servise gittiğinde ise değişim raporu vermesi gereken firmanın teknik servisi buna yanaşmadan direk tamir yoluna gidip veya iyice içine edip kat ve kat tüketiciyi çileden çıkarmaktadır.

Dolayısı ile de tüketici tepkili davranmaktadır.

Aslında firmaların dışarıdan teknik servisle anlaşması yerine bünyelerinde servis hizmeti vermeleri hem suistimalleri azaltacak hem de işgüzarlık faktörünü yok edecektir.

Kaldı ki sadece servis yüzünden bir çok telefon modeli kötü olarak nitelendirilmektedir.

Ben bile bir telefonla ilgilenirken telefonun özelliklerinden ziyade önce servis noktasını öğrenip servis ağını araştırıyorum.

Şu anda mi a1 kullanıyorum. Bu telefonu almadan önce fiyat olarak uygun olsada diğer markaların servisinin sadece teleservice olduğunu öğrenip eledim. Zira bu servisle 2 çok kötü anım mevcuttur.

İyi yada kötü bir malın iyi puan alması satış sonrası müşteri memnuniyetiyle de alakalıdır.

Iphone buna bir örnektir. Telefon takip programıyla anında arıza tespiti yapıp en geç 3 gün içinde kesin dönüş olduğu için her kes tarafından artı bir memnuniyeti vardır.

Birde aynı titizliği şengüllerde yaşadım. Servisinde işgüzarlık görmedim. Hatta kullanıcı hatası (düşme sonucu şarj soketi problemi) olduğunu söylememize rağmen, servis personelinin cevaben "bir düşmeyle lehim kopmaz...." deyip talebimiz olmadan cihazı garantisinin bitmesine 3 gün kalmasına rağmen ayıplı kabul edip direk değiştirmiştir.

Kısaca arkadaşımız eğer şu anda servise güvenmiyorsa prosedür olarak servise gidip önce tüketici hakları doğrultusunda ayıpları sayıp değişim istemeli, eğer servis yan çizerse de hemen cihazını alıp servis formuyla tüketici hakem heyetine dilekçe vermesi süreci başlatması için yeterlidir.

Sonuçta tüketici hakem heyeti her konuda tüketicinin yanındadır. Kanuna muhalefet eden ve işgüzarlık yapan ise ağzıyla kuş ta tutsa sonucuna katlanır.

Kısaca eğer her birey mağdur olduğunda hakkını ararsa emin olun ithalatçılar, satıcılar ve servis noktaları kendine çeki düzen vermek zorunda kalacaktır....

Her kese saygılarımla....
 
Oyla:

veliazak

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Veli
Cihazım
Redmi Note 4X
Yaş
51
Konum
Aydın-Merkez
Katılım
6 Aralık 2016
Konular
10
Mesajlar
2.789
Tepkime puanı
5.081
Puanları
188
"Çokta haksız değil" cümlesinin içerdiği mantık kabul edilebilir bir şey değil... Cihaz sorunluysa, izlemesi gereken yol bellidir... İzlemesi gereken yol haricinde de haklılık payı yoktur... Üslubunu zaten ikinci planda tutuyorum. Oraya gelemiyoruz bile... :?

Her birey hakkını arayacak, fakat oturduğu yerden foruma ve alakasız kişilere çemkirerek değil... 8-|
 
Oyla:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt