Yardım Telefonum kalitesiz.değişim istiyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Barış yerlikaya

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Barış
Cihazım
Mi 5s plus
Yaş
29
Konum
Türkiye izmir
Katılım
15 Ağustos 2018
Konular
2
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Puanları
1
mi5s Plus telefonumdan memnun değilim telefonu yatay bir şekilde kullanırken oyun oynarken wifi sinyalinde anlık düşüşler yaşanıyor Ekranın üst kısmında biraz kabarma var çıt sesi yapıyor buna bağlı olarak suyada dayanıksız olduğunu düşünüyorum telefonu cebinize koyuyorsanız ve kot giyiyorsanız cebin kenarındaki küçük metaller bile telefonu aşırı çizebiliyor aramalarda hatta geç bağlanıyor telefon u bir kere 5 dk sessize alıyorsunuz tüm zil seslerini kapatmış oluyor yani 5 dk sonra açsam dahi bir arama gelse çalmıyor tekrar zil sesi seçmem gerekiyor kılıfla kullanmak imkansız izmirde yaz günü ısınıyor parmak izi çok hızlıydı ilk aldığımda şimdi elimde hafif bir nem dahi olsa kabul etmiyor bu bahsettiğim hatalar dan hariç ürün aldığım gün fark edilmiycek şekilde ayıplıydı ekran kapalıyken bile fark edilmeyen sadece ekran kapalıyken telefonu sildiğinizde ekranda canlı koyu siyah lekeler var xiaomi benim için hayal kırıklığı oldu işlamcisi hızı ve rami ne diyecek yok evet ama bu kadar problem de olmaz isyan ettirdi... sadece çıt sesi için bile telefon değişen iphone kullanıcıları var bakalım bu kadar soruna xiaomi den ne ses çıkacak ne diyecekler!!!
Not 2 yıl garantisi var devam etmekte mi forum türkiyenin getirdiği delta servis garantili fakat o kadar ilgisizler ki güvenip garantiye dahi göndermiyorum... Tamam her aldığımız ürün planlı eskitme denilen şeye tabi bir gün illa ki bozulacak ama bu paralara bu kadar çabuk har sıkıntısı diğerinden 2 ay sonra başladı Artık yeterrrrrrr.
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.596
Çözümler
63
Tepkime puanı
24.118
Puanları
438
Cantara hocam sizi tabiiki anladım. Yapıcı olduğunuzu da anlıyorum.

Sizi örnek göstermemde ki sebep emin olun ki samimi olduğunuz için.

Gelelim mağdur arkadaşımıza çokta haksız değil aslında sadece üslubu yanlış.

Arkadaşımız mağdur olmuş ve beyanına görede yaşamış ve hala yaşıyor.
Sanırım daha önce yaşadığı nahoş durumlardan veya burada nahoş durumda yaşayan arkadaşların yorumlarından etkilenip dahada mağdur olacağını düşünüp kendince bir şeyler yazmış.
Aramızda ki bazı fanboylar yüzünden konu dozu kaçmış gibi geliyor kanaatimce.

Aslında biraz daha anlaşılır olsa sorun kalmayacakmış.
Sonuçta burası kullandığımız telefonların fan sayfası ve bilgi almak ta her kesin hakkı.
Tabii ki üslup dikkat edildiği ölçüde.

Şahsen arkadaşımın tepkisi tamamen insan faktöründen kaynaklanıyor.
Bunun nedeni de kanun gayet açık söylemesine rağmen işgüzarlıktan mağduriyet yaşanacak olması.

Her kesin anlayacağı şekilde anlatmaya çalışacağım.
Kanun diyor ki:
Bir kişi kullandığı cihazda ayıplı olduğunu gösterecek emareler oluşursa bunu ithalatçı, satıcı veya servis her hangi birine götürüp durumu anlattığında ikiletmeden tüketiciye isteği doğrultuda hizmet vermek zorundadır.
Lakin bu üçlü içinde maalesef işgüzarlıktan direnip "servise git...." denilmekte ve ister istemez tüketicinin canıda sıkılmaktadır.
Servise gittiğinde ise değişim raporu vermesi gereken firmanın teknik servisi buna yanaşmadan direk tamir yoluna gidip veya iyice içine edip kat ve kat tüketiciyi çileden çıkarmaktadır.

Dolayısı ile de tüketici tepkili davranmaktadır.

Aslında firmaların dışarıdan teknik servisle anlaşması yerine bünyelerinde servis hizmeti vermeleri hem suistimalleri azaltacak hem de işgüzarlık faktörünü yok edecektir.

Kaldı ki sadece servis yüzünden bir çok telefon modeli kötü olarak nitelendirilmektedir.

Ben bile bir telefonla ilgilenirken telefonun özelliklerinden ziyade önce servis noktasını öğrenip servis ağını araştırıyorum.

Şu anda mi a1 kullanıyorum. Bu telefonu almadan önce fiyat olarak uygun olsada diğer markaların servisinin sadece teleservice olduğunu öğrenip eledim. Zira bu servisle 2 çok kötü anım mevcuttur.

İyi yada kötü bir malın iyi puan alması satış sonrası müşteri memnuniyetiyle de alakalıdır.

Iphone buna bir örnektir. Telefon takip programıyla anında arıza tespiti yapıp en geç 3 gün içinde kesin dönüş olduğu için her kes tarafından artı bir memnuniyeti vardır.

Birde aynı titizliği şengüllerde yaşadım. Servisinde işgüzarlık görmedim. Hatta kullanıcı hatası (düşme sonucu şarj soketi problemi) olduğunu söylememize rağmen, servis personelinin cevaben "bir düşmeyle lehim kopmaz...." deyip talebimiz olmadan cihazı garantisinin bitmesine 3 gün kalmasına rağmen ayıplı kabul edip direk değiştirmiştir.

Kısaca arkadaşımız eğer şu anda servise güvenmiyorsa prosedür olarak servise gidip önce tüketici hakları doğrultusunda ayıpları sayıp değişim istemeli, eğer servis yan çizerse de hemen cihazını alıp servis formuyla tüketici hakem heyetine dilekçe vermesi süreci başlatması için yeterlidir.

Sonuçta tüketici hakem heyeti her konuda tüketicinin yanındadır. Kanuna muhalefet eden ve işgüzarlık yapan ise ağzıyla kuş ta tutsa sonucuna katlanır.

Kısaca eğer her birey mağdur olduğunda hakkını ararsa emin olun ithalatçılar, satıcılar ve servis noktaları kendine çeki düzen vermek zorunda kalacaktır....

Her kese saygılarımla....

Diğer yazdıklarınıza hem uygulama anlamındaki imkansızlıklar hem de yasal mevzuat açısından ciddi itirazlarım olmasına rağmen konuyu saptırmamak adına uzatmak istemiyorum ancak şu cümlenize herkes katılıyor zaten...

"Kısaca arkadaşımız eğer şu anda servise güvenmiyorsa prosedür olarak servise gidip önce tüketici hakları doğrultusunda ayıpları sayıp değişim istemeli, eğer servis yan çizerse de hemen cihazını alıp servis formuyla tüketici hakem heyetine dilekçe vermesi süreci başlatması için yeterlidir"

Sıkıntı konu sahibi arkadaşın servise, ithalatçıya ya da satın aldığı yere vermek istememesi. Her hangi birine teslim ettiğinde zaten cihaz incelenerek gerekli işlemler yapılacak ve yasal süre içerisinde servis formu düzenlenecektir. Hem sizin fan boylar olarak nitelendirdiğiniz arkadaşlarımızın hem yönetim ekibindeki değerli ekip arkadaşlarımın hem de benim her mesajımda belirttiğimiz şey de aynen bu zaten... Cihazın servise gitmesi gerekli, servise gitmeden her hangi bir işlem yapılamaz.

Konu fazlasıyla gereksiz bir şekilde uzamaya başladı. Yazılan her mesaj aynı şeyi söylüyor...
 
Oyla:

msamisengul

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
M. Sami ŞENG
Cihazım
Asus zenfone
Yaş
45
Konum
İstanbul
Katılım
23 Haziran 2018
Konular
4
Mesajlar
55
Tepkime puanı
25
Puanları
18
"Çokta haksız değil" cümlesinin içerdiği mantık kabul edilebilir bir şey değil... Cihaz sorunluysa, izlemesi gereken yol bellidir... İzlemesi gereken yol haricinde de haklılık payı yoktur... Üslubunu zaten ikinci planda tutuyorum. Oraya gelemiyoruz bile... :?

Her birey hakkını arayacak, fakat oturduğu yerden foruma ve alakasız kişilere çemkirerek değil... 8-|

Dediğim gibi sonuçta burası forum bilgi almak için gelmiş ve sormuş.
Büyük ihtimallede burayı markanın yetkili forumu sanmış. Hatta yönetici arkadaşları da firmanın yetkilisi sanmış.

Sanırım verilen cevaplarla tatmin olmamış ve tepki vermiş. Gençliğine verip görmezden gelelim derim.

Büyük ihtimallede geçmişte bir kaç sorun yaşadığı için panik yapıp üslubunu arttırmış.

Kısaca genç demek yeterli. İstanbulda yaşıyorum aynı şehirde olsak arkadaşa yardımcı olmak isterdim.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Diğer yazdıklarınıza hem uygulama anlamındaki imkansızlıklar hem de yasal mevzuat açısından ciddi itirazlarım olmasına rağmen konuyu saptırmamak adına uzatmak istemiyorum ancak şu cümlenize herkes katılıyor zaten...

"Kısaca arkadaşımız eğer şu anda servise güvenmiyorsa prosedür olarak servise gidip önce tüketici hakları doğrultusunda ayıpları sayıp değişim istemeli, eğer servis yan çizerse de hemen cihazını alıp servis formuyla tüketici hakem heyetine dilekçe vermesi süreci başlatması için yeterlidir"

Sıkıntı konu sahibi arkadaşın servise, ithalatçıya ya da satın aldığı yere vermek istememesi. Her hangi birine teslim ettiğinde zaten cihaz incelenerek gerekli işlemler yapılacak ve yasal süre içerisinde servis formu düzenlenecektir. Hem sizin fan boylar olarak nitelendirdiğiniz arkadaşlarımızın hem yönetim ekibindeki değerli ekip arkadaşlarımın hem de benim her mesajımda belirttiğimiz şey de aynen bu zaten... Cihazın servise gitmesi gerekli, servise gitmeden her hangi bir işlem yapılamaz.

Konu fazlasıyla gereksiz bir şekilde uzamaya başladı. Yazılan her mesaj aynı şeyi söylüyor...

Katılıyorum. İtirazlarda haklı olduğunuz yönlerde mutlaka vardır. Ama maalesef kanun böyle bu kadar sıkı olması hatta satıcının mağdur olması da söz konusu.

Lakin geçmişte tüketicilerin mağduriyeti yüzünden düzenleme yapılmış.

Daha vahim bir şey söyleyim. Diyelim ki istanbul da yaşasanız ve vandan bir mobilya sipariş verseniz, firma vandan adresinize teslim edip birde adresinizde bunu kursa ve siz "ben bu mobilyayı beğendiğim renk bu değil. Bunu istemiyorum..." demeniz halinde firma hiç bir şey demeden iade almak zorundadır.

Kısaca kanun böyle yapacak bir şey şimdilik yok. Kısaca dediğim gibi evet üslup yanlış gençliğine verip yardım edelim...
Saygılarımla....
 
Son düzenleme:
Oyla:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt