Çözüldü Mi 9t 128gb MIUI güncelleme sorunu

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.650
Çözümler
64
Tepkime puanı
24.196
Puanları
438
Hocam bende kullanırım sorun değil ancak ilk yazımda belirttim ama unuttunuz sanırım ya da görmediniz.cihaz sim kartı aktif edilemiyor şuan.bu sebeple de resmi servislerde garantili görünmüyor.btkdan bilgi gelmedi diyorlar.genpa evofone.1 haftadır garantisiz kullanıyrum cihazı. Getireyim soruna bakın resmi cihaz diyorum.imei kayıtlı olmadığı için hizmet veremiyoruz diyorlar.
Sim etkinleştirmesi için Ana Başlık - Sıkça Sorulan Sorular bölümünden bir alıntı yapayım...
SIM Kart Etkinleştirilemedi hatası alıyorum?
Mi Cloud üzerinden sunulan uzaktan cihaz bulma, kilitleme, silme fonksiyonların, yapılan çağrıların ya da gelen/giden SMS'lerin yedeklenmesi vb. bazı işlevlerin çalışabilmesi için cihazınızda takılı olan SIM kart ile Çin'de yer alan Xiaomi sunucularına bir adet SMS gönderilmesi ve sunucunun gelen SMS'i onaylayarak cihazınızı etkinleştirmesi gerekmektedir. Bu SMS gönderilemediğinde, sunucu cevap vermediğinde ya da cihaz etkinleştirme esnasında her hangi bir hata olması durumunda bu bildirim alanında bu uyarı ile karşılaşırsınız. Uyarının bildirim olarak belirmesi cihazınızı normal şekilde kullanmanıza her hangi bir engel oluşturmayacaktır ancak etkinleştirme için gönderilen her SMS için -başarısız olsa dahi- ayrı ayrı operatörünüz tarafından faturanıza Yurt Dışı SMS tutarı yansıtılacağı için beklenmedik faturalar ile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle tavsiyemiz SMS'in hiç gönderilmemesini sağlamanız. SMS gönderimini engellemek için ise ayarlar/ek ayarlar/yetkilendirme ve geri alma altından Xiaomi SIM etkinleştirme hizmetine ait yetkileri geri almanız ve ayarlar/mi hesabı altından cihazı bul, çağrılar ve SMS yedeklemenizi kapatmanız yeterli olacaktır.


Garanti için ise faturanızı saklamanız yeterli hocam. Satıcının yurtiçinde satılan tüm elektronik ürünlere 2 yıl boyunca garanti sunması zorunudur. Yani sim etkinleşmesi ya da garantide görünmemesi falan sizin sorununuz değil, satıcının sorunu. Sistemini ona göre kurmak zorunda. Hiç sim takmadan cihazı tablet olarak kullanmak istediğinizi varsayalım. Garantisiz cihaz mı satmış olacaklar bu durumda? Eğer bir sorun yaşarsanız fatura üzerinde belirtilen satıcıya gönderirsiniz ve garanti olayını o çözmek zorunda. Eğer çözemem falan derse de THH'ye başvurursunuz ve cihazın parasını alırsınız. Yani burada sorun yaşayacak olan kişi siz değilsiniz satıcı. Hatta isterseniz 1.5 yıl kullanın cihazı sonra garantiye göndermek istiyorum bildirimini yapın, garanti bulunamadı bilgisini aldığınızda THH'ye başvurun ve paranızı geri alın.
 

waycell

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
waycell
Cihazım
mi9t
Yaş
38
Konum
marmara
Katılım
16 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
34
Tepkime puanı
19
Puanları
8
Sim etkinleştirmesi için Ana Başlık - Sıkça Sorulan Sorular bölümünden bir alıntı yapayım...
SIM Kart Etkinleştirilemedi hatası alıyorum?
Mi Cloud üzerinden sunulan uzaktan cihaz bulma, kilitleme, silme fonksiyonların, yapılan çağrıların ya da gelen/giden SMS'lerin yedeklenmesi vb. bazı işlevlerin çalışabilmesi için cihazınızda takılı olan SIM kart ile Çin'de yer alan Xiaomi sunucularına bir adet SMS gönderilmesi ve sunucunun gelen SMS'i onaylayarak cihazınızı etkinleştirmesi gerekmektedir. Bu SMS gönderilemediğinde, sunucu cevap vermediğinde ya da cihaz etkinleştirme esnasında her hangi bir hata olması durumunda bu bildirim alanında bu uyarı ile karşılaşırsınız. Uyarının bildirim olarak belirmesi cihazınızı normal şekilde kullanmanıza her hangi bir engel oluşturmayacaktır ancak etkinleştirme için gönderilen her SMS için -başarısız olsa dahi- ayrı ayrı operatörünüz tarafından faturanıza Yurt Dışı SMS tutarı yansıtılacağı için beklenmedik faturalar ile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle tavsiyemiz SMS'in hiç gönderilmemesini sağlamanız. SMS gönderimini engellemek için ise ayarlar/ek ayarlar/yetkilendirme ve geri alma altından Xiaomi SIM etkinleştirme hizmetine ait yetkileri geri almanız ve ayarlar/mi hesabı altından cihazı bul, çağrılar ve SMS yedeklemenizi kapatmanız yeterli olacaktır.


Garanti için ise faturanızı saklamanız yeterli hocam. Satıcının yurtiçinde satılan tüm elektronik ürünlere 2 yıl boyunca garanti sunması zorunudur. Yani sim etkinleşmesi ya da garantide görünmemesi falan sizin sorununuz değil, satıcının sorunu. Sistemini ona göre kurmak zorunda. Hiç sim takmadan cihazı tablet olarak kullanmak istediğinizi varsayalım. Garantisiz cihaz mı satmış olacaklar bu durumda? Eğer bir sorun yaşarsanız fatura üzerinde belirtilen satıcıya gönderirsiniz ve garanti olayını o çözmek zorunda. Eğer çözemem falan derse de THH'ye başvurursunuz ve cihazın parasını alırsınız. Yani burada sorun yaşayacak olan kişi siz değilsiniz satıcı. Hatta isterseniz 1.5 yıl kullanın cihazı sonra garantiye göndermek istiyorum bildirimini yapın, garanti bulunamadı bilgisini aldığınızda THH'ye başvurun ve paranızı geri alın.
Anladım hocam doğru söylüyorsunuz.THH kesin çözüm biliyorum.ancak ben iş oralara varmadan çözülsün istiyorum.bu şahıslar paravan şirket, hayali şirket açabilir.vurgun yapacak kadar satış yaparlar, sonra da kapatır giderler. ondan sonra mahkemeyi kazansan da parayı alacak muhatap bulamazsın.sim kart etkinleştirme konusuna gelince o başlığı okumuştum.ancak Xiaomi bu sim etkinleştirme olayını Türkiye'de garantinin aktifleşmesi için kullanıyormuş artık.bunu bana söyleyen de genpada görüştüğüm 3 müşteri temsilcisi.evofone da görüştüğüm bir temsilci.ve satıcı.hatta garanti durumu mu sorgulamak için her aradığımda önce sistemden bakayım diyorlar,daha sonra burda yok btk dan gelen listeye bakıyorum şimdi diyorlar.amacım ukalalık yapmak değil, görüştüğüm kurumların beyanı böyle.ben onların yalancısıyım.
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.650
Çözümler
64
Tepkime puanı
24.196
Puanları
438
Anladım hocam doğru söylüyorsunuz.THH kesin çözüm biliyorum.ancak ben iş oralara varmadan çözülsün istiyorum.bu şahıslar paravan şirket, hayali şirket açabilir.vurgun yapacak kadar satış yaparlar, sonra da kapatır giderler. ondan sonra mahkemeyi kazansan da parayı alacak muhatap bulamazsın.sim kart etkinleştirme konusuna gelince o başlığı okumuştum.ancak Xiaomi bu sim etkinleştirme olayını Türkiye'de garantinin aktifleşmesi için kullanıyormuş artık.bunu bana söyleyen de genpada görüştüğüm 3 müşteri temsilcisi.evofone da görüştüğüm bir temsilci.ve satıcı.hatta garanti durumu mu sorgulamak için her aradığımda önce sistemden bakayım diyorlar,daha sonra burda yok btk dan gelen listeye bakıyorum şimdi diyorlar.amacım ukalalık yapmak değil, görüştüğüm kurumların beyanı böyle.ben onların yalancısıyım.

Estağfurullah hocam neden ukalalık olsun, her birimiz farklı kaynaklardan edindiğimiz bilgilerimizi paylaşacağız tabii ki, forumumuz da bu nedenle var zaten :)

Xiaomi Türkiye'de bu alanda sorumlu isim Ozan Bey. Kendisinden gelen bilgi de cihazın Genpa sisteminde görünmesi için SIM aktifleştirmesi yapılması gerektiği yönündeydi. Ancak benim kendisiyle görüştüğümüzde anladığım aktifleştirme; SIM kartın takılıp Türkiye operatörlerine bağlanmasının yeterli olduğu şeklindeydi. SIM Kart Etkinleştirilemedi bildirimi sadece cloud alanı için kullanıyor. Genpa'nın bu veriye erişmesi demek hepimizin bulut alanındaki verilere de erişebilmesi anlamına gelir ki böyle bir şeye izin verilmesi gerçekten çok sakıncalı. Ozan beye mesajınızı kopyalayarak soruyorum, umarım sadece Türkiye operatörleri ile ilgili bir aktifleştirmeden bahsediliyordur. Ozan Bey'in verdiği cevap kesin sonuç olacaktır, bu cevabı size de mutlaka iletirim.
 

waycell

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
waycell
Cihazım
mi9t
Yaş
38
Konum
marmara
Katılım
16 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
34
Tepkime puanı
19
Puanları
8
Estağfurullah hocam neden ukalalık olsun, her birimiz farklı kaynaklardan edindiğimiz bilgilerimizi paylaşacağız tabii ki, forumumuz da bu nedenle var zaten :)

Xiaomi Türkiye'de bu alanda sorumlu isim Ozan Bey. Kendisinden gelen bilgi de cihazın Genpa sisteminde görünmesi için SIM aktifleştirmesi yapılması gerektiği yönündeydi. Ancak benim kendisiyle görüştüğümüzde anladığım aktifleştirme; SIM kartın takılıp Türkiye operatörlerine bağlanmasının yeterli olduğu şeklindeydi. SIM Kart Etkinleştirilemedi bildirimi sadece cloud alanı için kullanıyor. Genpa'nın bu veriye erişmesi demek hepimizin bulut alanındaki verilere de erişebilmesi anlamına gelir ki böyle bir şeye izin verilmesi gerçekten çok sakıncalı. Ozan beye mesajınızı kopyalayarak soruyorum, umarım sadece Türkiye operatörleri ile ilgili bir aktifleştirmeden bahsediliyordur. Ozan Bey'in verdiği cevap kesin sonuç olacaktır, bu cevabı size de mutlaka iletirim.
Bana söylenen o şekildeydi ancak sizin yazdığınızı okuyunca benim söylediğim biraz bana da saçma geldi.belkide ben olayı yanlış anlamışımdır.dediğim gibi çok fazla alakalı değilim bu konularla onların bana anlatmak istediği belki de sizin de yazdığınız gibi sim kart takılıp herhangi bir operatörden bağlanmanın yeterli olduğudur.bende sim kart etkinleştirilmedi deyince belki onu bu durum sandım.garantimde hala aktif olmayınca tabi normal.ozan beyi tanıyorsunuz sanırım şahsen.söylesenizde benim şu problemimi de halletse keşke süper olur en azından çözüm için bir yol gösterse.
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.650
Çözümler
64
Tepkime puanı
24.196
Puanları
438
Bana söylenen o şekildeydi ancak sizin yazdığınızı okuyunca benim söylediğim biraz bana da saçma geldi.belkide ben olayı yanlış anlamışımdır.dediğim gibi çok fazla alakalı değilim bu konularla onların bana anlatmak istediği belki de sizin de yazdığınız gibi sim kart takılıp herhangi bir operatörden bağlanmanın yeterli olduğudur.bende sim kart etkinleştirilmedi deyince belki onu bu durum sandım.garantimde hala aktif olmayınca tabi normal.ozan beyi tanıyorsunuz sanırım şahsen.söylesenizde benim şu problemimi de halletse keşke süper olur en azından çözüm için bir yol gösterse.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.


Yazdığım gibiymiş hocam cihazınıza gelen SIM Kart Etkinleştirilemedi bildirimi ile garanti durumunun her hangi bir ilgisi yok hocam.
 

waycell

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
waycell
Cihazım
mi9t
Yaş
38
Konum
marmara
Katılım
16 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
34
Tepkime puanı
19
Puanları
8
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.


Yazdığım gibiymiş hocam cihazınıza gelen SIM Kart Etkinleştirilemedi bildirimi ile garanti durumunun her hangi bir ilgisi yok hocam.
Anladım hocam.bu durumda yapılabilecek tek şey benim cihazı iade etmem sanırım.çünkü 12 gün oldu ve telefonun garantisi hala başlamadı.satıcıyı en az 5 kez aradım .herseferinde, bilgilerinizi ilettik birkaç güne çözülcek diyorlar ama değişen bir durum yok.gerçi iki tane aldık birinde problem olmadı inanasım geliyor adamlara.ama riske atılacak bir durum ve para değil maalesef.ürünleri aldığım site garantili yazıyosa ilanda ve garantisi yoksa iade edebilirsiniz dedi.sim kart takmam birşeyi değiştirmezmiş.aliveriş otomatik tamamlandı.ancak bunun olması da hak kaybına yol açmıyormuş.tabi bu iadenin maddi kaybıda var benim için.yanında airdots kulaklık vardı hediye o da gidecek.dolar kuru arttı bu sebeple mi9t fiyatlarıda az da olsa arttı.yani daha önce aldığım fiyata ve kulaklık hediyelisini şuan bulamam sanırım.cantara bey size de ilgilendiğiniz için tekrar teşekkür ederim.bu arada forumda yöneticiymişsiniz yeni fark ettim :) dediğim gibi bi tık uzağım bu işlerden kusuruma bakmayın :)
 

serap. _k

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Serap
Cihazım
Xiaomi mi 9 t
Yaş
24
Konum
İstanbul
Katılım
21 Mart 2020
Konular
0
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Hocam cihazınızda Global resmi rom yüklü ama satıcı sanırım kaza ile IMEI numaranız silinmesin diye cihazınıza TWRP recovery yükleyip vermiş anladığım kadarı ile.TWRP kurulu cihazlarda güncelleme işlemi biraz farklı oluyor.

Verilerinizi yedekleyin.

Cihazınızın rom dosyasını aşağıdaki bulunan linkten cihazın hafızasına indiriyorsunuz.

2. verdiğim dosyayıda indirin





Cihazı kapatın.Ses açma ve güç tuşuna aynı anda basın, Mi logosu gelince parmaklarınızı bırakın.

TWRP Recovery menüsü açılacaktır.Buradan Install sekmesine gelip indirdiğiniz rom dosyasını göstererek romun yüklenmesini sağlayın.

İşlem bittiğinde cihazı yeniden başlatmayın indirdiğiniz Magisk dosyasını da aynı çekilde install menüsünden göstererek yükleyin.( TWRP silinmemesi için yapılan bir işlemdir)

Sonra Reboot diyerek menüden cihazınızı açabilirsiniz.
Peki cihaz sıfırlanır mu? Yani bütün her şey silinecek mi?
 

waycell

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
waycell
Cihazım
mi9t
Yaş
38
Konum
marmara
Katılım
16 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
34
Tepkime puanı
19
Puanları
8
arkadaşlar telefonuma yeni güncelleme geldi. 570 mb boyutu vardı. indirdim.20 dk sonra güncellemek için tıkladığımda yüklemedi güncellemeyi. daha sonra indirilenlerden baktım dosya oradaydı ancak oradan yüklenmedi tabi. telefonu kapatıp ses açma ve güç tuşuna basarak başlattım. install seçeneği gelmedi. twrp dedikleri değil sanırım bendeki rom. daha sonra sistem güncelleyiciye girip en son paketi indir dedim. ancak bir önceki android 10 indirmeye başladı. iptal ettim. bu sefer indirilenlerdeki yeni güncelleme de silindi. daha sonra güncellemeleri kontrol et dedim tekrar. uygun güncelleme yok diyor. bu durumda ne yapmamız gerekiyor. biraz beklesem tekrar gelirmi otomatik olarak. çünkü daha önceki güncellemeleri güncelleyiciden otomatik olarak yapmıştım. cevaplar için şimdiden telşekkürler.
 

Stoya

Süper Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
SERDAR
Cihazım
POCO X3 NFC
Meslek
Ev Erkeği
Yaş
47
Konum
Muğla
Katılım
12 Temmuz 2019
Konular
104
Mesajlar
20.103
Çözümler
64
Tepkime puanı
16.184
Puanları
338
arkadaşlar telefonuma yeni güncelleme geldi. 570 mb boyutu vardı. indirdim.20 dk sonra güncellemek için tıkladığımda yüklemedi güncellemeyi. daha sonra indirilenlerden baktım dosya oradaydı ancak oradan yüklenmedi tabi. telefonu kapatıp ses açma ve güç tuşuna basarak başlattım. install seçeneği gelmedi. twrp dedikleri değil sanırım bendeki rom. daha sonra sistem güncelleyiciye girip en son paketi indir dedim. ancak bir önceki android 10 indirmeye başladı. iptal ettim. bu sefer indirilenlerdeki yeni güncelleme de silindi. daha sonra güncellemeleri kontrol et dedim tekrar. uygun güncelleme yok diyor. bu durumda ne yapmamız gerekiyor. biraz beklesem tekrar gelirmi otomatik olarak. çünkü daha önceki güncellemeleri güncelleyiciden otomatik olarak yapmıştım. cevaplar için şimdiden telşekkürler.

Cihaz hakkında kısmının ekran görüntüsünü atın , bakalım. Twrp varsa full rom indirmeniz gerekir. OTA rom olmaz size.


Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
 

waycell

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
waycell
Cihazım
mi9t
Yaş
38
Konum
marmara
Katılım
16 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
34
Tepkime puanı
19
Puanları
8
Cihaz hakkında kısmının ekran görüntüsünü atın , bakalım. Twrp varsa full rom indirmeniz gerekir. OTA rom olmaz size.


Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

eklicektim unutmuşum.stoya hocam hızır acil gibisin
 
Üst Alt