Çözüldü Erişim noktanız, yönlendiriciniz veya kablo modeminiz ile internet arasındaki bağlantı kesildi

ünalzengin

Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ünal
Cihazım
lenovo
Yaş
31
Konum
istanbul
Katılım
19 Mayıs 2020
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
2
Dediğinizi yaptım ve gözlemlemeye başladım. Bakalım sorun çözülecek mi... Pek umudum yok ama. :)

Özellikle bir sekmede Youtube video açıksa bu problemi daha sık görüyorum. Farkındalık oluşturmak için bu bilgi de bir kenarda dursun.
sonuc alabıldınızmı ?
 

Defineadresi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Defineci
Cihazım
Redmi not 5
Meslek
DEFİNECİ_ARKEOLOG
Konum
DİYARBAKIR
Katılım
13 Mayıs 2019
Konular
9
Mesajlar
188
Tepkime puanı
290
Puanları
63
Merhabalar,

Bir türlü çözüme kavuşturamadığım ilginç bir sorunum var. Her gün defalarca aşağıdaki hatayla karşılaşıyorum:


Bu sorunu dizüstü bilgisayardan internete girerken yaşıyorum. Dizüstü bilgisayarım modemle aynı odada ve modeme sadece dört metre mesafede bulunuyor. Wi-fi sinyal gücü mükemmel. Bağlantı sorunumla ilgili belirtmem gereken diğer önemli noktalar şu şekilde:

1- Bu sorunu sadece bilgisayardan internete girerken yaşıyorum.
2- Cep telefonumdan girerken kopma problemi yaşadığımı hatırlamıyorum. Ancak evde cep telefonumu fazla kullanmıyorum. Denk gelmemiş olabilirim.
3- Bilgisayarda bağlantı problemi yaşadığım sırada cep telefonumdan wi-fi'ye bağlanıp internete girebiliyorum. İnternette problem görünmüyor.
4- Bilgisayarda bağlantı problemi yaşadığımda modemin VDSL ışığı yanmaya devam ediyor.
5- Bağlantı sorunu kısa sürüyor. En fazla yarım dakika sonra yeniden bağlanıyorum.
6- Bağlantı problemi yaşadığım sırada bilgisayarın kablosuz bağdaştırıcısını devre dışı bırakıp yeniden etkinleştirdiğimde sorun hemen çözülüyor.
7- İnternet hattımın incelenmesi için İSS'de destek kaydı oluşturdum. Hattım incelendi ancak herhangi bir kopma problemi görülmedi.

Sorunu çözmek için denediğim ancak işe yaramayan öneriler de şu şekilde:

1- Bilgisayarın kablosuz bağdaştırıcısının sürücüsünü kaldırıp yeniden ve en güncel sürücüyü yüklemek.
2- Kablosuz bağdaştırıcı güç yönetimi sayfasında "Güç kazancı sağlamak için, bilgisayar bu aygıtı kapatsın." seçeneğini devre dışı bırakmak.
3- Bilgisayar güç planı ayarlarında kablosuz bağdaştırıcı performansını tüm planlarda "En yüksek performans" olarak ayarlamak.
4- Windows Güvenlik Duvarı ayarlarını varsayılan ayarlara sıfırlamak.
5- Malwarebytes ve Windows Defender ile güvenlik taraması yapmak.
6- Windows Update aracılığıyla bilgisayar yazılımını en güncel hale getirmek.
7- SFC ve DISM komutlarıyla bilgisayarda check-up yapmak.

Bunların hiçbiri işe yaramadı. Sorunun modemde mi, bilgisayarda mı, internet bağlantısında mı olduğunu tam kestiremiyorum. Cep telefonumdan internete girerken herhangi bir problem yaşamıyorum ancak evde cep telefonumu fazla kullanmadığımdan denk gelmemiş de olabilirim. Bilgisayar veya modemde donanımsal bir problem varsa pahalıya mal olacak. VDSL modem 300~600 TL. Bilgisayar onarımı da ucuz olmayacaktır. Belki ikisinde de sorun yoktur, sorun yazılımsaldır? Gereksiz harcama yapmamak için sorunun ne olduğundan kesinlikle emin olmam gerekiyor.

Bu arada Turknet VAE altyapısındayım. Modem arayüzünde görülen bağlantı değerleri aşağıdaki şekilde:

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.


Bundan sonraki süreçte neler yapabilirim, bilgisayarcı arkadaşlar bana bir yol haritası çizebilir mi?
Sorunun yazılımsal olup olmadığını anlamak için yapabileceğim başka şeyler var mı?
Sorunun donanımsal olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
En ekonomik çözüm için sırayla neler yapabilirim?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Diz üstü bilgisayar: Lenovo Z510
İşletim sistemi: Windows 8.1 (orijinal)
Kablosuz bağdaştırıcı: Intel(R) Wireless-N 7260
Modem: TP-Link TD-W9970 v1
İnternet Servis Sağlayıcısı: Turknet (VAE)
değerli hocam ilk once bilgisayarın wifi kartını değiştir... sıkıntı senin wifi kartıında görünüyor..wifi kartını değiştirdikten sonra format at ve temiz bir kurulum yaptıktan sonra dene...saygılar
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
değerli hocam ilk once bilgisayarın wifi kartını değiştir... sıkıntı senin wifi kartıında görünüyor..wifi kartını değiştirdikten sonra format at ve temiz bir kurulum yaptıktan sonra dene...saygılar
Wi-Fi kartını değiştirmek ne kadar tutar tahminen?
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
benım bir günden beri internetim gitmiyor. arkadasımın dediği şeyi uyguladm. modem arayuzune gırıp ag ayarlarında kablosuz ag ayarlarına gir orada bant var . bant ı otomatık degıl de 1 yap . bende işe yaradı umarım sendede yarar.
Az önce yine aynısı oldu. Demek ki bu da işe yaramıyor :/
 

Defineadresi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Defineci
Cihazım
Redmi not 5
Meslek
DEFİNECİ_ARKEOLOG
Konum
DİYARBAKIR
Katılım
13 Mayıs 2019
Konular
9
Mesajlar
188
Tepkime puanı
290
Puanları
63
Wi-Fi kartını değiştirmek ne kadar tutar tahminen?
en fazla 70 tl yada 100 aslında 50 yi gecmez de el emeğide koyduğu için 100 dicektir...ama yaptırmadan önce sor wifi kartını deneyecem de 1 hafta olursa alırım olmazsa malını geri alacaksan takarım parasıda peşinde yoksa almaz tekrardan..format atmayı da unutma kendin at formatı birde ona 40 tl verme
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
en fazla 70 tl yada 100 aslında 50 yi gecmez de el emeğide koyduğu için 100 dicektir...ama yaptırmadan önce sor wifi kartını deneyecem de 1 hafta olursa alırım olmazsa malını geri alacaksan takarım parasıda peşinde yoksa almaz tekrardan..format atmayı da unutma kendin at formatı birde ona 40 tl verme
Haklısınız, sorun büyük ihtimalle Wi-Fi kartında.

Tanıdık bir bilgisayarcı olmadığından Wi-Fi kartını değiştirmek gözümde büyüdü. Bunun yerine 32 liraya 20 metre Cat6 kablo satın alıp duvar kenarından bilgisayara ulaştırdım. Birazcık görüntü kirliliği oldu ama kablolu bağlantı konforu ve sorunsuzluğuna değer. Artık kopma problemi olmuyor. Hız arttı. Ping değeri iyileşti.

Biraz önce yaptığım hız testi sonucu aşağıdaki şekilde. (Hız profili 79/8 Mbps)

Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
 

tolga08

Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
tolga
Cihazım
note 7
Yaş
30
Konum
türkiye
Katılım
21 Temmuz 2021
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba, bende tenda v300 kullanıyorum. tek memnunsuzluğum oyunlardaki aşırı ping sorunu. video izlerken veya bir şey indirirken sorun yok ama LoL oynamak modeme kablo ile bağlanmadan imkansız. kanal değişikliği de yaptım 13'e getirdim ama çözülmedi bir önerisi olan var mıdır acaba teşekkürler
 

kenancot34

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
kenan
Cihazım
redmi note 9
Yaş
35
Konum
antalya
Katılım
28 Haziran 2021
Konular
0
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Bu hatanın çözümü için öncelikle fiziksel kablo vb kısımları ve modemi kontrol etmekte fayda var. Son çare wifi kartı vs olabilir ama öncelik kablo ve modemde arıza varmı emin olmak lazım. bilgiler bu yönde.
 
Üst Alt