Merhabalar,
Bir türlü çözüme kavuşturamadığım ilginç bir sorunum var. Her gün defalarca aşağıdaki hatayla karşılaşıyorum:
Bu sorunu dizüstü bilgisayardan internete girerken yaşıyorum. Dizüstü bilgisayarım modemle aynı odada ve modeme sadece dört metre mesafede bulunuyor. Wi-fi sinyal gücü mükemmel. Bağlantı sorunumla ilgili belirtmem gereken diğer önemli noktalar şu şekilde:
1- Bu sorunu sadece bilgisayardan internete girerken yaşıyorum.
2- Cep telefonumdan girerken kopma problemi yaşadığımı hatırlamıyorum. Ancak evde cep telefonumu fazla kullanmıyorum. Denk gelmemiş olabilirim.
3- Bilgisayarda bağlantı problemi yaşadığım sırada cep telefonumdan wi-fi'ye bağlanıp internete girebiliyorum. İnternette problem görünmüyor.
4- Bilgisayarda bağlantı problemi yaşadığımda modemin VDSL ışığı yanmaya devam ediyor.
5- Bağlantı sorunu kısa sürüyor. En fazla yarım dakika sonra yeniden bağlanıyorum.
6- Bağlantı problemi yaşadığım sırada bilgisayarın kablosuz bağdaştırıcısını devre dışı bırakıp yeniden etkinleştirdiğimde sorun hemen çözülüyor.
7- İnternet hattımın incelenmesi için İSS'de destek kaydı oluşturdum. Hattım incelendi ancak herhangi bir kopma problemi görülmedi.
Sorunu çözmek için denediğim ancak işe yaramayan öneriler de şu şekilde:
1- Bilgisayarın kablosuz bağdaştırıcısının sürücüsünü kaldırıp yeniden ve en güncel sürücüyü yüklemek.
2- Kablosuz bağdaştırıcı güç yönetimi sayfasında "Güç kazancı sağlamak için, bilgisayar bu aygıtı kapatsın." seçeneğini devre dışı bırakmak.
3- Bilgisayar güç planı ayarlarında kablosuz bağdaştırıcı performansını tüm planlarda "En yüksek performans" olarak ayarlamak.
4- Windows Güvenlik Duvarı ayarlarını varsayılan ayarlara sıfırlamak.
5- Malwarebytes ve Windows Defender ile güvenlik taraması yapmak.
6- Windows Update aracılığıyla bilgisayar yazılımını en güncel hale getirmek.
7- SFC ve DISM komutlarıyla bilgisayarda check-up yapmak.
Bunların hiçbiri işe yaramadı. Sorunun modemde mi, bilgisayarda mı, internet bağlantısında mı olduğunu tam kestiremiyorum. Cep telefonumdan internete girerken herhangi bir problem yaşamıyorum ancak evde cep telefonumu fazla kullanmadığımdan denk gelmemiş de olabilirim. Bilgisayar veya modemde donanımsal bir problem varsa pahalıya mal olacak. VDSL modem 300~600 TL. Bilgisayar onarımı da ucuz olmayacaktır. Belki ikisinde de sorun yoktur, sorun yazılımsaldır? Gereksiz harcama yapmamak için sorunun ne olduğundan kesinlikle emin olmam gerekiyor.
Bu arada Turknet VAE altyapısındayım. Modem arayüzünde görülen bağlantı değerleri aşağıdaki şekilde:
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Bundan sonraki süreçte neler yapabilirim, bilgisayarcı arkadaşlar bana bir yol haritası çizebilir mi?
Sorunun yazılımsal olup olmadığını anlamak için yapabileceğim başka şeyler var mı?
Sorunun donanımsal olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
En ekonomik çözüm için sırayla neler yapabilirim?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Diz üstü bilgisayar: Lenovo Z510
İşletim sistemi: Windows 8.1 (orijinal)
Kablosuz bağdaştırıcı: Intel(R) Wireless-N 7260
Modem: TP-Link TD-W9970 v1
İnternet Servis Sağlayıcısı: Turknet (VAE)