Çözüldü Erişim noktanız, yönlendiriciniz veya kablo modeminiz ile internet arasındaki bağlantı kesildi

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
Tekrar sorun yaşadım art arda. Sorun gidericiyi çalıştırdığımda daha önce karşılaşmadığım başka hatalarla da karşılaştım.

* DHCP'de "Wi-Fi" etkinleştirilmemiş - Algılandı
* Erişim noktanız, yönlendiriciniz veya kablo modeminiz ile internet arasındaki bağlantı kesildi - Algılandı
* Varsayılan ağ geçidi kullanılamıyor - Düzeltildi.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.


Ayrıca modemin sistem günlüğünde bazı sıra dışı kayıtlar gördüm.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.


Sistem günlüğünde görülen 192.168.1.170 adresi, modemin "Otomatik DHCP" ile bilgisayara atamaya çalıştığı IP adresidir. Oysa bilgisayar, otomatik IP almaya kapalıydı. TCP/IP konfigürasyonunda bilgisayarın IP adresini manuel olarak 192.168.1.192 adresine sabitlemiştim. IP sabit olduğundan sistem günlüğünde bu tür DHCP kayıtları hiç olmazdı. Sorun yaşadığım sırada sabit ayarlara rağmen bilgisayara farklı bir IP adresi atanmaya çalışılmış. İlginç.

İnce bir hastalık var. Çözmekte zorlanıyorum.
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
Bağlantı sorununun nereden kaynaklandığı sanırım anlamaya başladım. Bugün bağlantı problemi meydana geldiği sırada modem arayüzünü (192.168.1.1) açmaya çalıştım. Açılmadı. O halde internet bağlantısı değil, modem bağlantısı kopmuştu. Hemen cep telefonumu elime alıp wi-fi bağlantısını kontrol ettim. O da ağdan kopmuştu. Kablosuz ağ isminin yanında sadece "kaydedildi" yazıyordu. Sonradan "bağlandı" yazdı. Demek ki cihazlarla modem arasındaki bağlantı kopmuştu. Sorun internette değil, kablosuz bağlantıdaydı.

Şimdi aklımda üç şey var:

1- Modemin daha az ısınması için kablosuz yayın performansını düşürmek. Kablosuz gelişmiş ayarlarda "Beacon aralığı" değerini 100'den 150'ye, "DTIM aralığı" değerini 1'den 3'e çıkarmak. Bu ayarları uyguladığımda modemin sinyal gönderme sıklığı azalacak, daha az elektrik tüketecek ve dolayısıyla daha az ısınacak. Bunu internetten öğrendim. Beklentilerim bu şekilde. Amatör bir deneme olacak. :)

2- Modem yazılımını güncellemek. "TP-Link TD-W9970(TR) v1" modemimin mevcut yazılım sürümü: 0.9.1 2.3 v0025.0 Build 160316 Rel.38230n. Bu yazılımın çıkış tarihi 16.03.2016 görünüyor. Son yazılımın çıkış tarihi 26.07.2017. Yeni sürüm indirme linki: - Ancak güncelleme yapmak için bir ethernet kablosuna ihtiyacım var. Kabloyu bulamadım. Kablosuz bağlantıyla güncelleme yapmak da istemiyorum. Modem firmware güncellemesinin kablosuz bağlantıyla yapılması durumunda modemin kalıcı hasara uğrayabileceği önemle belirtiliyor. Bu riske gimek istemiyorum. Ethernet kablosunu bulmadan güncelleme yapmayacağım.

3- Uzun bir ethernet kablosu satın alıp hem modem yazılımını güncellemek hem de kablolu bağlantıyı test etmek. Bu da sorunu çözmezse maalesef yeni bir modem satın almak zorunda kalacağım. Gelişmeler bu şekilde. @ cantara
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
Beacon aralığını 150, DTIM aralığını 3 yapmak hiçbir işe yaramadı. Aksine sorun arttı. Beacon 50, DTIM 1 yaptım. Yine bir fark yaratmadı. En sonunda varsayılan değerlere geri döndüm.

Bir de Short GI özelliğini devre dışı bırakıp bağlantıyı test ettim. Bağlantı kesilmedi ama cihazlarda sık sık wi-fi körlüğü meydana geldi nedense. Örneğin telefonumu elime alıp wi-fi'ye bağlanmaya çalıştığımda hiçbir ağı görmedi bazen. Sadece kendi ağım değil, çevredeki hiçbir wi-fi ağını görmedi o sırada. Çok ilginç bir olaydı. Aynını diz üstü bilgisayarda da yaşadım. Örneğin bilgisayarı uyku moduna alıp sonra uyandırdığımda ağdan kopmuştu ve yakın çevredeki hiçbir ağı görmüyordu. Modem ve/veya bilgisayarı yeniden başlatmak zorunda kaldım. Short GI özelliğini devre dışı bırakmak -tesadüf değilse- ek sorunlara sebep oldu.
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
Son durum:

Modem yazılımını güncelledim. Sorun çözülmedi.
Short GI özelliğini devre dışı bıraktım. Sorun yine çözülmedi.

Artık deneyecek bir şey de kalmadı.
Bilgisayar ile modem arasındaki kablosuz bağlantı bazen kısa süreli kopuyor.
Bilgisayar koptuğu sırada telefondan modeme bağlanılabiliyor. (Telefonun da nadiren bağlanamadığı zamanlar var.)

Kablolu bağlantı deneyebilirim ama ortalıkta kablo görmek istemiyorum.
Gittiği yere kadar böyle devam...
 

ünalzengin

Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ünal
Cihazım
lenovo
Yaş
30
Konum
istanbul
Katılım
19 Mayıs 2020
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
2
uBlock Origin uzantısını kaldırdıktan sonra da bir defa aynı hatayla karşılaşınca uzantının etkisinin olmadığını düşünerek geri yükledim. Şu ana kadarki kullanımlarıma göre uzantılı/uzantısız arasında fark yok gibi. Bağlantı hatasıyla nadir karşılıyorum. Download hızının 50 Mbps'ye sabitlenmesi sorunu azaltmış görünüyor. Önümüzdeki üç günlük sokağa çıkma yasağı, bağlantı stabilitesini görmek için iyi bir sınav olacak. @ cantara
merhaba kolay gelsın. aynı hatayı bende yaklasık 1 aydır alıyorum . denemedıgım bir şey kalmadı neredeyse. suan sen hangi durumdasın sorunun tam olarak çözüldüm ?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

uBlock Origin uzantısını kaldırdıktan sonra da bir defa aynı hatayla karşılaşınca uzantının etkisinin olmadığını düşünerek geri yükledim. Şu ana kadarki kullanımlarıma göre uzantılı/uzantısız arasında fark yok gibi. Bağlantı hatasıyla nadir karşılıyorum. Download hızının 50 Mbps'ye sabitlenmesi sorunu azaltmış görünüyor. Önümüzdeki üç günlük sokağa çıkma yasağı, bağlantı stabilitesini görmek için iyi bir sınav olacak. @ cantara

merhaba. aynı sorun bendede mevcut. sorununuzda bi gelişmesağlayabıldınızmı ?
 
Son düzenleme:

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
merhaba kolay gelsın. aynı hatayı bende yaklasık 1 aydır alıyorum . denemedıgım bir şey kalmadı neredeyse. suan sen hangi durumdasın sorunun tam olarak çözüldüm ?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:



merhaba. aynı sorun bendede mevcut. sorununuzda bi gelişmesağlayabıldınızmı ?
Sorun çözülmedi. Hiçbir yöntem fayda etmedi.
Yapabileceğim tek şey kablolu bağlantıya geçmek. (Bunun işe yarayıp yaramayacağını da bilmiyorum.)

Siz nasıl bir sorun yaşadığınızı anlatabilir misiniz?
Ayrıca modem, bilgisayar, kablosuz bağdaştırıcı modeli gibi detayları da paylaşırsanız sevinirim.
 

ünalzengin

Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ünal
Cihazım
lenovo
Yaş
30
Konum
istanbul
Katılım
19 Mayıs 2020
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
2
Sorun çözülmedi. Hiçbir yöntem fayda etmedi.
Yapabileceğim tek şey kablolu bağlantıya geçmek. (Bunun işe yarayıp yaramayacağını da bilmiyorum.)

Siz nasıl bir sorun yaşadığınızı anlatabilir misiniz?
Ayrıca modem, bilgisayar, kablosuz bağdaştırıcı modeli gibi detayları da paylaşırsanız sevinirim.
sizin sorununuzun aynısını yasıyorum bende . telefonlarda baglanırken hıc bır problem yok bilgisayarda baglanıyrken problem cıkıyor. bilgisayarım lenovo , modemim ttnet zyxel. bende en son care olarak dedıgınız gıbı kablolu baglantıya gecmeyı dusunuyorum.
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
sizin sorununuzun aynısını yasıyorum bende . telefonlarda baglanırken hıc bır problem yok bilgisayarda baglanıyrken problem cıkıyor. bilgisayarım lenovo , modemim ttnet zyxel. bende en son care olarak dedıgınız gıbı kablolu baglantıya gecmeyı dusunuyorum.
Benimki Lenovo Z510.
Kablosuz bağdaştırıcı Intel(R) Wireless-N 7260.

Sizinkine bakabilir misiniz? Belki de sorun kablosuz bağdaştırıcıdadır?
 

sinanoo

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Katılım
11 Ocak 2015
Konular
5
Mesajlar
102
Tepkime puanı
55
Puanları
28
Bu tür sorunlar genelde donanım driverlerinden kaynaklaniyor arkadaşlar, bilgisayar donanımlarınızın driverlerini güncel tutun sürekli..
 

technix

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Teknisyen
Cihazım
Xiaomi Mi A3
Konum
Türkiye
Katılım
17 Ekim 2019
Konular
13
Mesajlar
588
Çözümler
1
Tepkime puanı
406
Puanları
78
Bu tür sorunlar genelde donanım driverlerinden kaynaklaniyor arkadaşlar, bilgisayar donanımlarınızın driverlerini güncel tutun sürekli..
Bilgisayarın tüm sürücülerini güncelledim. Modem yazılımını da güncelledim. Sorun maalesef devam ediyor.
 
Üst Alt