- Adım
- Umut
- Cihazım
- Xiaomi Mi 6
- Yaş
- 39
- Konum
- İstanbul
- Katılım
- 2 Şubat 2018
- Konular
- 6
- Mesajlar
- 150
- Tepkime puanı
- 40
- Puanları
- 28
Arkadaşlar Delta Servis ile yaşadığım olayı sizlere de aktarmak istiyorum.
Kipa Çorlu'dan aldığım Xiaomi Mi6'yı ekranı ayıplı/kusurlu olduğu için Delta Servis'e verdim. Verirken de özellikle değişim istemediğimi, değişim veya iade için satıcının benden talep ettiği servis raporunu istediğimi söyledim. Ön bürodaki görevli ısrarla bana iade/değişim için rapor vermiyoruz, arkadaşlarımız inceledikten sonra çıkan sonuca göre işlem yapılıyor dedi. Yani rapor mu verilecek değişim mi yapılacak onun kararını servis veriyormuş. Servis raporuna da ağzımdan çıkmadığı halde "müşteri ürün değişimi istiyor" yazdı.
1 hafta sonra servisten arayan görevli; ürün, ithalatçı firmaya incelenmek üzere gönderileceğinden kutusunu getirmemi istedi. Kutuyu teslim ederken konuştuğum servis görevlisi arkadaşa, bu telefonu lg panel olduğu için ikinci telefon (ikinci Mi6) olarak aldığımı ve değişim ürününün lg panel olma durumu yoksa değişim yapılmamasını istedim.
Yani bana ayıplı ürün ile ilgili iade/değişim için rapor vermelerini ve bundan sonraki süreçte bunu satıcıyla kendim çözmek istediğimi belirttim. İade veya değişime benim karar vereceğimi söyledim.
2 gün sonra gelen sms ile ürünümün yenisiyle değiştirildiğini öğrendim. Herhalde ürünlerin bir şekilde (örneğin seri numarasından) hangi panel olduğunu biliyorlar ve yenisini gönderdiler diye düşündüm. Servise gidip ürünü aldım ve orada açtım. Ürünün kutusu eski, yıpranmış ve yeniden ambalajlanmış gibiydi. Örneğin; Delta Servis etiketi daha önce başka yere (izleri mevcut) yapıştırılmıştı. Ayrıca cihazın üzerinde olması gereken koruyucu (sıfır cihazların tümünde olduğu gibi) jelatinlerinin olmadığını gördüm. Gelen cihaz da zaten jdi panel çıktı.
Sonrasında durumu servis görevlileriyle tartıştık. Ben, gelecek ürün lg panel olmazsa değişim yapılmasın dediğim halde neden ürünü yenisiyle değiştirdiklerini sordum, bana düzgün cevaplar veremediler, çözüm sunamadılar. Örneğin; biz hangi kutudan hangi panel çıkacağını bilemeyiz, firma bize ne gönderirse onu veririz diyorlar. Ama ben zaten en başından "böyle bir şeyi bilemiyorsanız ürün değişimi yapmayın" demiştim diyorum cevap veremiyorlar.
Bu şekilde benim ayıplı üründen doğan haklarıma kendileri karar verip, ürünün yenisiyle değişimi gerçekleştirmiş ve beni mağdur etmiş oldular. Ürünü ithalatçıya geri vermelerini, bunu kabul etmediğimi söyledim. Öyle, böyle derken bana yeni bir servis formu oluşturdular ve ayıplı/kusurlu ürün bende olmadığı halde servis formuna "müşteri onarım istemediğinden, ürün müşteriye onarımsız olarak iade edilmiştir" yazdılar. Bununla ilgili sonradan site üzerinden destek talebi oluşturdum, fakat orada da cevap yazan arkadaş bana "raporu size sorarak mı yazacağız" şeklinde üslupsuzca bir cevap verdi.
Sonrasında arkamdan, değişim için verilen cihazı kargoyla yollamışlar. Ben de kargoyu, şubede aldım ve alır almaz, değişim ürününü kabul etmediğimi belirten bir notla geri kargoladım.
Ayıplı/kusurlu ürün bende değil, servis formunda ürünü müşteriye teslim ettik yazıyor, etmediler. Bu form ile gidip ben ürünü iade ediyorum da diyemiyorum.
Şimdi hem ayıplı/kusurlu üründen doğan seçim hakkımı (iade/değişim veya onarım) elimden alındı, hem de cihaz yenisiyle değiştirildiği için yeni cihaz ile satıcıya gittiğimde muhtemelen iade konusunda sorun yaşayacağız. Tabi bu süreçler devam ettiği için 30 günlük cayma hakkımı da kaybediyorum.
Ekte Delta Servis'ten oluşturduğum destek talebi ve verilen cevap mevcuttur:
Kipa Çorlu'dan aldığım Xiaomi Mi6'yı ekranı ayıplı/kusurlu olduğu için Delta Servis'e verdim. Verirken de özellikle değişim istemediğimi, değişim veya iade için satıcının benden talep ettiği servis raporunu istediğimi söyledim. Ön bürodaki görevli ısrarla bana iade/değişim için rapor vermiyoruz, arkadaşlarımız inceledikten sonra çıkan sonuca göre işlem yapılıyor dedi. Yani rapor mu verilecek değişim mi yapılacak onun kararını servis veriyormuş. Servis raporuna da ağzımdan çıkmadığı halde "müşteri ürün değişimi istiyor" yazdı.
1 hafta sonra servisten arayan görevli; ürün, ithalatçı firmaya incelenmek üzere gönderileceğinden kutusunu getirmemi istedi. Kutuyu teslim ederken konuştuğum servis görevlisi arkadaşa, bu telefonu lg panel olduğu için ikinci telefon (ikinci Mi6) olarak aldığımı ve değişim ürününün lg panel olma durumu yoksa değişim yapılmamasını istedim.
Yani bana ayıplı ürün ile ilgili iade/değişim için rapor vermelerini ve bundan sonraki süreçte bunu satıcıyla kendim çözmek istediğimi belirttim. İade veya değişime benim karar vereceğimi söyledim.
2 gün sonra gelen sms ile ürünümün yenisiyle değiştirildiğini öğrendim. Herhalde ürünlerin bir şekilde (örneğin seri numarasından) hangi panel olduğunu biliyorlar ve yenisini gönderdiler diye düşündüm. Servise gidip ürünü aldım ve orada açtım. Ürünün kutusu eski, yıpranmış ve yeniden ambalajlanmış gibiydi. Örneğin; Delta Servis etiketi daha önce başka yere (izleri mevcut) yapıştırılmıştı. Ayrıca cihazın üzerinde olması gereken koruyucu (sıfır cihazların tümünde olduğu gibi) jelatinlerinin olmadığını gördüm. Gelen cihaz da zaten jdi panel çıktı.
Sonrasında durumu servis görevlileriyle tartıştık. Ben, gelecek ürün lg panel olmazsa değişim yapılmasın dediğim halde neden ürünü yenisiyle değiştirdiklerini sordum, bana düzgün cevaplar veremediler, çözüm sunamadılar. Örneğin; biz hangi kutudan hangi panel çıkacağını bilemeyiz, firma bize ne gönderirse onu veririz diyorlar. Ama ben zaten en başından "böyle bir şeyi bilemiyorsanız ürün değişimi yapmayın" demiştim diyorum cevap veremiyorlar.
Bu şekilde benim ayıplı üründen doğan haklarıma kendileri karar verip, ürünün yenisiyle değişimi gerçekleştirmiş ve beni mağdur etmiş oldular. Ürünü ithalatçıya geri vermelerini, bunu kabul etmediğimi söyledim. Öyle, böyle derken bana yeni bir servis formu oluşturdular ve ayıplı/kusurlu ürün bende olmadığı halde servis formuna "müşteri onarım istemediğinden, ürün müşteriye onarımsız olarak iade edilmiştir" yazdılar. Bununla ilgili sonradan site üzerinden destek talebi oluşturdum, fakat orada da cevap yazan arkadaş bana "raporu size sorarak mı yazacağız" şeklinde üslupsuzca bir cevap verdi.
Sonrasında arkamdan, değişim için verilen cihazı kargoyla yollamışlar. Ben de kargoyu, şubede aldım ve alır almaz, değişim ürününü kabul etmediğimi belirten bir notla geri kargoladım.
Ayıplı/kusurlu ürün bende değil, servis formunda ürünü müşteriye teslim ettik yazıyor, etmediler. Bu form ile gidip ben ürünü iade ediyorum da diyemiyorum.
Şimdi hem ayıplı/kusurlu üründen doğan seçim hakkımı (iade/değişim veya onarım) elimden alındı, hem de cihaz yenisiyle değiştirildiği için yeni cihaz ile satıcıya gittiğimde muhtemelen iade konusunda sorun yaşayacağız. Tabi bu süreçler devam ettiği için 30 günlük cayma hakkımı da kaybediyorum.
Ekte Delta Servis'ten oluşturduğum destek talebi ve verilen cevap mevcuttur: