Çözüldü Delta Servis Ayıplı Üründen Doğan Haklarıma Kendisi Karar Veriyor!

slopelock

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Umut
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
2 Şubat 2018
Konular
6
Mesajlar
150
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Arkadaşlar Delta Servis ile yaşadığım olayı sizlere de aktarmak istiyorum.

Kipa Çorlu'dan aldığım Xiaomi Mi6'yı ekranı ayıplı/kusurlu olduğu için Delta Servis'e verdim. Verirken de özellikle değişim istemediğimi, değişim veya iade için satıcının benden talep ettiği servis raporunu istediğimi söyledim. Ön bürodaki görevli ısrarla bana iade/değişim için rapor vermiyoruz, arkadaşlarımız inceledikten sonra çıkan sonuca göre işlem yapılıyor dedi. Yani rapor mu verilecek değişim mi yapılacak onun kararını servis veriyormuş. Servis raporuna da ağzımdan çıkmadığı halde "müşteri ürün değişimi istiyor" yazdı.

1 hafta sonra servisten arayan görevli; ürün, ithalatçı firmaya incelenmek üzere gönderileceğinden kutusunu getirmemi istedi. Kutuyu teslim ederken konuştuğum servis görevlisi arkadaşa, bu telefonu lg panel olduğu için ikinci telefon (ikinci Mi6) olarak aldığımı ve değişim ürününün lg panel olma durumu yoksa değişim yapılmamasını istedim.

Yani bana ayıplı ürün ile ilgili iade/değişim için rapor vermelerini ve bundan sonraki süreçte bunu satıcıyla kendim çözmek istediğimi belirttim. İade veya değişime benim karar vereceğimi söyledim.

2 gün sonra gelen sms ile ürünümün yenisiyle değiştirildiğini öğrendim. Herhalde ürünlerin bir şekilde (örneğin seri numarasından) hangi panel olduğunu biliyorlar ve yenisini gönderdiler diye düşündüm. Servise gidip ürünü aldım ve orada açtım. Ürünün kutusu eski, yıpranmış ve yeniden ambalajlanmış gibiydi. Örneğin; Delta Servis etiketi daha önce başka yere (izleri mevcut) yapıştırılmıştı. Ayrıca cihazın üzerinde olması gereken koruyucu (sıfır cihazların tümünde olduğu gibi) jelatinlerinin olmadığını gördüm. Gelen cihaz da zaten jdi panel çıktı.

Sonrasında durumu servis görevlileriyle tartıştık. Ben, gelecek ürün lg panel olmazsa değişim yapılmasın dediğim halde neden ürünü yenisiyle değiştirdiklerini sordum, bana düzgün cevaplar veremediler, çözüm sunamadılar. Örneğin; biz hangi kutudan hangi panel çıkacağını bilemeyiz, firma bize ne gönderirse onu veririz diyorlar. Ama ben zaten en başından "böyle bir şeyi bilemiyorsanız ürün değişimi yapmayın" demiştim diyorum cevap veremiyorlar.

Bu şekilde benim ayıplı üründen doğan haklarıma kendileri karar verip, ürünün yenisiyle değişimi gerçekleştirmiş ve beni mağdur etmiş oldular. Ürünü ithalatçıya geri vermelerini, bunu kabul etmediğimi söyledim. Öyle, böyle derken bana yeni bir servis formu oluşturdular ve ayıplı/kusurlu ürün bende olmadığı halde servis formuna "müşteri onarım istemediğinden, ürün müşteriye onarımsız olarak iade edilmiştir" yazdılar. Bununla ilgili sonradan site üzerinden destek talebi oluşturdum, fakat orada da cevap yazan arkadaş bana "raporu size sorarak mı yazacağız" şeklinde üslupsuzca bir cevap verdi.

Sonrasında arkamdan, değişim için verilen cihazı kargoyla yollamışlar. Ben de kargoyu, şubede aldım ve alır almaz, değişim ürününü kabul etmediğimi belirten bir notla geri kargoladım.

Ayıplı/kusurlu ürün bende değil, servis formunda ürünü müşteriye teslim ettik yazıyor, etmediler. Bu form ile gidip ben ürünü iade ediyorum da diyemiyorum.

Şimdi hem ayıplı/kusurlu üründen doğan seçim hakkımı (iade/değişim veya onarım) elimden alındı, hem de cihaz yenisiyle değiştirildiği için yeni cihaz ile satıcıya gittiğimde muhtemelen iade konusunda sorun yaşayacağız. Tabi bu süreçler devam ettiği için 30 günlük cayma hakkımı da kaybediyorum.

Ekte Delta Servis'ten oluşturduğum destek talebi ve verilen cevap mevcuttur:
 

Ekli dosyalar

  • deltaservis-tr-index-php-1517608364198.png
    deltaservis-tr-index-php-1517608364198.png
    368,3 KB · Görüntüleme: 129

slopelock

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Umut
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
2 Şubat 2018
Konular
6
Mesajlar
150
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Ekranın sol üstünde gölgeli görüntü ve sağ kenarında ise belirgin bir ışık sızması mevcuttu.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180119_004434.jpg
    IMG_20180119_004434.jpg
    1,8 MB · Görüntüleme: 118
  • IMG_20180119_004520.jpg
    IMG_20180119_004520.jpg
    1,9 MB · Görüntüleme: 111

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
426
Mesajlar
15.469
Çözümler
55
Tepkime puanı
23.903
Puanları
438
Kusura bakmayın konuyu yanlış algılamışım. Giderilmeyen bir arızadan bahsettiniz zannetmiştim. Siz telefonu satın aldığınız yere iade etmek/değiştirmek istiyorsunuz ancak delta servis telefondaki hata nedeniyle size yenisini göndermiş.

Delta Servis 1 veya Delta Servis 2 pazartesi günü mesaileri başladığında konu ile ilgileneceklerdir. Umarım hızlı bir şekilde çözülür :)
 

slopelock

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Umut
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
2 Şubat 2018
Konular
6
Mesajlar
150
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Kusura bakmayın konuyu yanlış algılamışım. Giderilmeyen bir arızadan bahsettiniz zannetmiştim. Siz telefonu satın aldığınız yere iade etmek/değiştirmek istiyorsunuz ancak delta servis telefondaki hata nedeniyle size yenisini göndermiş.

Delta Servis 1 veya Delta Servis 2 pazartesi günü mesaileri başladığında konu ile ilgileneceklerdir. Umarım hızlı bir şekilde çözülür :)

Kimsenin ilgileneceği yok gibi dostum 2 gündür cevap yok :(
[doublepost=1517937783,1517921172][/doublepost]Bu şekilde bir sonuca varacağımı düşünmüyorum. Son seçenek olarak buraya yazdım ama internette her foruma yazmak gerekiyor heralde. Bir de sikayetvar.com'a yazacağım. Muhtemelen de yarın Tüketici Hakları ile görüşüp ona göre yol alacağım.
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
426
Mesajlar
15.469
Çözümler
55
Tepkime puanı
23.903
Puanları
438
Kimsenin ilgileneceği yok gibi dostum 2 gündür cevap yok :(
[doublepost=1517937783,1517921172][/doublepost]Bu şekilde bir sonuca varacağımı düşünmüyorum. Son seçenek olarak buraya yazdım ama internette her foruma yazmak gerekiyor heralde. Bir de sikayetvar.com'a yazacağım. Muhtemelen de yarın Tüketici Hakları ile görüşüp ona göre yol alacağım.

Dün sizin mesajınızdan sonra kendilerine ulaştım ve konu ilgilendiklerini belirttiler hocam. Dilerseniz bir de Delta Servis 1 veya Delta Servis 2 'ye özel mesaj yoluyla ulaşın.
 

serkanguzel

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Serkan
Cihazım
Mi Max
Meslek
Emekli
Konum
Mersin - Anamur
Katılım
5 Mart 2017
Konular
15
Mesajlar
557
Çözümler
1
Tepkime puanı
325
Puanları
78
Affınıza sığınarak merak ettiğim hususu sorayım.

Sizin istediğiniz tam olarak nedir ? Yani ürünün yenisini panel vs belli koşullarda istiyorsunuz, öyle mi ?

Yani deyin ki; şu panelden ürün gönderilirse, yeni ürün istiyorum. Gönderilmezse iade istiyorum. Mu ?

Bir de haklı olduğunuz bir hususa değineyim. İade işlemleri satıcı üzerinden yürür.
 

halikjk

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
halikjk
Cihazım
mi max
Yaş
39
Konum
Adana
Katılım
28 Haziran 2017
Konular
2
Mesajlar
127
Tepkime puanı
59
Puanları
28
Affınıza sığınarak merak ettiğim hususu sorayım.

Sizin istediğiniz tam olarak nedir ? Yani ürünün yenisini panel vs belli koşullarda istiyorsunuz, öyle mi ?

Yani deyin ki; şu panelden ürün gönderilirse, yeni ürün istiyorum. Gönderilmezse iade istiyorum. Mu ?

Bir de haklı olduğunuz bir hususa değineyim. İade işlemleri satıcı üzerinden yürür.
Benim anladığım arkadaş deltadan me tamir istiyor ne değişim. Bilirkişi görevi üstlenerek ürün kusurlu mu değil mi onun raporunu istiyor. Zaten panel değişimi yaptıklarına göre kusur var. Ne diye illa tamir etmeye çalışmışlar anlamadım. Yapacakları tek şey şurada şu kusur vardır deyip arkadaşa geri göndermek, o da satıcıya gönderecek. Herhalde doğru anladım olan biten bu.
 

slopelock

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Umut
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
2 Şubat 2018
Konular
6
Mesajlar
150
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Affınıza sığınarak merak ettiğim hususu sorayım.

Sizin istediğiniz tam olarak nedir ? Yani ürünün yenisini panel vs belli koşullarda istiyorsunuz, öyle mi ?

Yani deyin ki; şu panelden ürün gönderilirse, yeni ürün istiyorum. Gönderilmezse iade istiyorum. Mu ?

Bir de haklı olduğunuz bir hususa değineyim. İade işlemleri satıcı üzerinden yürür.

Panelin ne çıkacağı bilinmiyorsa değişim yapılmasın ve bana ürünün arızalı olduğuna dair rapor verilsin istedim. İade veya değişim işlemini satıcıyla kendim halletmek istiyorum dedim. Ama Delta Servis işgüzarlık yapıp, sanki ben bunları dememişim gibi telefonu yenisiyle değiştirip bana verdi.
 

Delta Servis 2

Kurumsal Üye
Kurumsal Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Delta Servis
Cihazım
Xiaomi
Yaş
34
Konum
İstanbul
Katılım
27 Aralık 2017
Konular
0
Mesajlar
215
Tepkime puanı
94
Puanları
43
Arkadaşlar Delta Servis ile yaşadığım olayı sizlere de aktarmak istiyorum.

Kipa Çorlu'dan aldığım Xiaomi Mi6'yı ekranı ayıplı/kusurlu olduğu için Delta Servis'e verdim. Verirken de özellikle değişim istemediğimi, değişim veya iade için satıcının benden talep ettiği servis raporunu istediğimi söyledim. Ön bürodaki görevli ısrarla bana iade/değişim için rapor vermiyoruz, arkadaşlarımız inceledikten sonra çıkan sonuca göre işlem yapılıyor dedi. Yani rapor mu verilecek değişim mi yapılacak onun kararını servis veriyormuş. Servis raporuna da ağzımdan çıkmadığı halde "müşteri ürün değişimi istiyor" yazdı.

1 hafta sonra servisten arayan görevli; ürün, ithalatçı firmaya incelenmek üzere gönderileceğinden kutusunu getirmemi istedi. Kutuyu teslim ederken konuştuğum servis görevlisi arkadaşa, bu telefonu lg panel olduğu için ikinci telefon (ikinci Mi6) olarak aldığımı ve değişim ürününün lg panel olma durumu yoksa değişim yapılmamasını istedim.

Yani bana ayıplı ürün ile ilgili iade/değişim için rapor vermelerini ve bundan sonraki süreçte bunu satıcıyla kendim çözmek istediğimi belirttim. İade veya değişime benim karar vereceğimi söyledim.

2 gün sonra gelen sms ile ürünümün yenisiyle değiştirildiğini öğrendim. Herhalde ürünlerin bir şekilde (örneğin seri numarasından) hangi panel olduğunu biliyorlar ve yenisini gönderdiler diye düşündüm. Servise gidip ürünü aldım ve orada açtım. Ürünün kutusu eski, yıpranmış ve yeniden ambalajlanmış gibiydi. Örneğin; Delta Servis etiketi daha önce başka yere (izleri mevcut) yapıştırılmıştı. Ayrıca cihazın üzerinde olması gereken koruyucu (sıfır cihazların tümünde olduğu gibi) jelatinlerinin olmadığını gördüm. Gelen cihaz da zaten jdi panel çıktı.

Sonrasında durumu servis görevlileriyle tartıştık. Ben, gelecek ürün lg panel olmazsa değişim yapılmasın dediğim halde neden ürünü yenisiyle değiştirdiklerini sordum, bana düzgün cevaplar veremediler, çözüm sunamadılar. Örneğin; biz hangi kutudan hangi panel çıkacağını bilemeyiz, firma bize ne gönderirse onu veririz diyorlar. Ama ben zaten en başından "böyle bir şeyi bilemiyorsanız ürün değişimi yapmayın" demiştim diyorum cevap veremiyorlar.

Bu şekilde benim ayıplı üründen doğan haklarıma kendileri karar verip, ürünün yenisiyle değişimi gerçekleştirmiş ve beni mağdur etmiş oldular. Ürünü ithalatçıya geri vermelerini, bunu kabul etmediğimi söyledim. Öyle, böyle derken bana yeni bir servis formu oluşturdular ve ayıplı/kusurlu ürün bende olmadığı halde servis formuna "müşteri onarım istemediğinden, ürün müşteriye onarımsız olarak iade edilmiştir" yazdılar. Bununla ilgili sonradan site üzerinden destek talebi oluşturdum, fakat orada da cevap yazan arkadaş bana "raporu size sorarak mı yazacağız" şeklinde üslupsuzca bir cevap verdi.

Sonrasında arkamdan, değişim için verilen cihazı kargoyla yollamışlar. Ben de kargoyu, şubede aldım ve alır almaz, değişim ürününü kabul etmediğimi belirten bir notla geri kargoladım.

Ayıplı/kusurlu ürün bende değil, servis formunda ürünü müşteriye teslim ettik yazıyor, etmediler. Bu form ile gidip ben ürünü iade ediyorum da diyemiyorum.

Şimdi hem ayıplı/kusurlu üründen doğan seçim hakkımı (iade/değişim veya onarım) elimden alındı, hem de cihaz yenisiyle değiştirildiği için yeni cihaz ile satıcıya gittiğimde muhtemelen iade konusunda sorun yaşayacağız. Tabi bu süreçler devam ettiği için 30 günlük cayma hakkımı da kaybediyorum.

Ekte Delta Servis'ten oluşturduğum destek talebi ve verilen cevap mevcuttur:



Merhaba Umut Bey,

1 Şubat 2018 tarihinde istanbul Fatih'te bulunan servis merkezimize gelerek telefonunuz hakkında gerekli olan işlemler hakkında tarafınıza detaylı bilgi verilmiştir.Talebiniz üzerine tarafınıza verilen " Yapılan incelemeler sonucunda üründe belirtilen arızaya rastlanılmıştır. Ürün yeni bir ürün olduğundan ve kullanıcı tarafından onarım istenmediğinden onarımsız iade edilmiştir. İşbu rapor kullanıcı talebi üzerine verilmiştir." raporu verilmiştir.Bu raporun açıklaması ürününüzün arızalı olduğu ve satış yapan firmanın bu durumu anlaması için hazırlanmıştır.Verilen bu rapor ile telefonunuzu satın almış olduğunuz firma üzerinden ister değişim isterseniz de ücret iadesi alma hakkına sahip olduğunuzu belirtmek istiyoruz.İthalatçı firmalarla yapılan anlaşmalar gereği bu raporun tek bir örneği bulunmaktadır ve hiç bir şekilde rapor üzerinde değişiklikler yapılamaz."Onarımsız iade edilmiştir kısmı bu yüzden değiştirilememiştir ve bu şekilde tarafınıza iletilmiştir.Ürününüz bizim stoklarımıza alınarak ithalatçı firmaya gönderimi sağlanmıştır.Yaptığımız görüşmeler sonucunda bu bilgiler tarafınıza da iletilerek telefonunuzu satın almış olduğunuz yerle görüşmeniz gerektiği belirtilmiştir.Anlayışınız için teşekkür ederi iyi günler dileriz.

Saygılarımızla

Delta Teknik Servis,
 
Üst Alt