Aslında taraf görünmemek için yazmak istemedim ama yazmadan edemeyeceğim. Bu yazacaklarım tamamen kendi şahsi fikirlerimdir.
Bunu yazmaya da şunun için karar verdim. Bazı arkadaşlar böyle bir sorunun olabileceğine pek inanmamışlar. Bir gün ziyarete gittiğimde ki 1 sene falan olmuştur, teknik servise gelen bir paketi açtıklarında ve bilgi notunda kulaklıktan az ses geldiğini görmüştüm. Kulaklığın içindeki kiri anlatmam mümkün değil. Hayatımda ilk defa böyle birşey görmüştüm ve o kulaklıktan ses çıkması bile bana göre bir mucize olurdu. İnşallah Cepport yetkilileri o resimleri buradan paylaşmazlar, öyle bir görüntü hiç te iç açıcı bir görüntü değil çünkü. Bu nedenle arkadaşımızın cihazında da böyle bir sorunun olabileceğine kesinlikle inanıyorum. Aynı durumu kendi gözlerimle gördüm.
Biz tüketiciler her zaman kendi çıkarlarımızı düşünüyoruz. Ben de dahil diye özellikle yazayım. Nasıl olursa, ne olursa olsun arızalı olan cihazımızın yerine hemen yenisini isteriz, tamir edilmesini, hele hele ücret çıkarılmasını hiç istemeyiz. Ama maalesef bu her zaman mümkün olmuyor. Bazen tamir için gereken süre, onu yapacak teknisyenin şirkete maliyeti nedeniyle astarı yüzünden pahalıya çıkıyor, bazen tamir için gereken parçaların maliyetleri cihazın parasına yakın çıkıyor.
Tabiki her şirketin politikası her zaman aynı olmuyor. Mesela genel olarak Apple servislerinin en iyi servisler olduklarını söylüyoruz değil mi? Niye? Çünkü koşulsuz olarak en ufak bir sorunda genelde tamiri yerine hemen yenisi veriliyor. Burada unuttuğumuz nokta 200-300$'a mal ettikleri cihazları 1000$'lara sattıkları. Yüksek kar marjları nedeniyle böyle müşteriyi memnun edecek hareketleri çok rahat yapabiliyorlar.
Şimdi arkadaşımız demiş ki 40TL'lık kulaklık. Hangi kulaklık olduğunu göremedim bu yüzden kesin ve net olarak fiyat yazamayacağım ama yurtdışından alabileceğimiz en ucuz kulaklık 5$ falandır. Bu da 26-27TL yapar. Bunun nakliyesi, gümrüğü, vergisi, KDV'si, kargosu (anlaşmalı kargolarda bile en ucuz kargo maliyeti 5TL falan diye biliyorum), derken zaten maliyeti neredeyse 40TL'yi bulacak. Nerede kâr? Zaten kâr marjı minimumda olan bir ürün için firmanın koşulsuz değişim yapmasını beklemek bence biraz bencillik oluyor. Elbette müşteri memnuniyeti açısından değişmesi çok güzel olurdu. Ama yapmadı diye de böyle acımasızca eleştirmeyi doğru bulmuyorum. Garanti şartları açık.
40TL ile ne Cepport batar ne de müşteri zengin olur. Ama taviz tavizi getirir mi orada bir düşünmek lazım. İyilik yap görevin olsun sözü her zaman doğruluğunu gördüğüm, yaşadığım bir sözdür. Umarım hem müşteriyi hem firmayı memnun edecek bir yol bulunur.
Böyle uzun yazınca bazı konuları atlamışım. "Firmanın fatura bedelini öderseniz yerine yenisini göndeririz" cümlesi. Aşağı tükürseniz sakal, yukarı yukarı tükürseniz bıyık hesabı bu. Fiyat verilmese, fiyat bile vermiyorlar, ürünün arkasında durmuyorlar oluyor, verilse böyle eleştiriler. Benim yine şahsi fikrim, fiyat verilmemesi, "cihazınızın onarımı mümkün değildir, tarafınıza iade edilecektir" şeklinde bir cevap verilmesi olurdu. Müşteri fiyat konusunda ayrıca bilgi istediği takdirde fiyat verilmesi sanki daha hoş olur.