Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

mustafa03

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Mustafa
Cihazım
Mi 5S
Yaş
40
Konum
Konya
Katılım
26 Kasım 2019
Konular
0
Mesajlar
82
Tepkime puanı
24
Puanları
8
Gönderen herkesin evo mu?
 

ercanbaba25

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ercan
Cihazım
mi5s
Yaş
33
Konum
istanbul
Katılım
10 Eylül 2019
Konular
0
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
1
ben dün hepsiburadanın müşteri hizmetleriyle görüştüm şikayet formu oluşturdular 1 hafta içinde döneceklerini söylediler siz nasıl iade kado aldınız hepsiburada dan.
 

talhayranci

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Talha
Cihazım
Xiaomi Mi 5S
Yaş
26
Konum
Ankara
Katılım
4 Temmuz 2017
Konular
2
Mesajlar
42
Tepkime puanı
14
Puanları
8
Gönderen herkesin evo mu?

hayır benimki evo değil.

ben dün hepsiburadanın müşteri hizmetleriyle görüştüm şikayet formu oluşturdular 1 hafta içinde döneceklerini söylediler siz nasıl iade kado aldınız hepsiburada dan.

twitterda HBAysenur kullanıcı adında bir hesap var oraya yazdım ben. iade gönderen çoğu kişi de öyle yaptı sanırım.
bir de hepsiburada hesabında iade takibi gibi bir menü var oradan takip edebilirsiniz.
 

metinby07

Ayfon abi yaaa
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Metin
Cihazım
Mi5s Premium
Yaş
27
Konum
Antalya
Katılım
11 Kasım 2017
Konular
33
Mesajlar
482
Tepkime puanı
235
Puanları
58
Benim telefonunda bütün herşeyiyle tutuyor inşallah iade alırlar da yolumuza bakarız :D
 

Conquerour

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Fatih
Cihazım
Xiaomi mi5s
Yaş
41
Konum
Muş
Katılım
17 Mart 2017
Konular
0
Mesajlar
12
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Merhaba forumdaşlar.
Ben cihazımı migrostan ritzy tedarikçili olarak aldım... Haberi ilk duyduğumda migros müşteri hizmetleri ile görüştüğümde en kısa sürede bütün mağazalarına bir genelge yayınlayıp cihazların iade alma sürecinin çarşamba yada perşembe başlatılacağını bildirmişlerdi. Konu ile ilgili olarak da almış olduğum mağaza tarafından aranarak bilgilendirildim. Yaşadığım yer küçük bir yer olduğu için mağaza müdürü ile bir görüşmemiz oldu kendi beyanlarından pek elektrik almadığım için genel merkezi tekrar aradım. Genel merkezden aldığım cevap sıkıntılı cihazların EVOFONE tarafından ithalatı yapılan cihazlar olduğu ve migrosun tedarik ettiği cihazları kapsamadığı oldu.
Sonrasında ilk olarak Btk nın 120 nolu iletişim hattını arayıp görüştüm. Btk yetkilisinin verdiği cevap genelgenin net olduğu ve herhangi bir kurum yada kişiyi değil üretilen cihazları kapsadığı oldu. Eğer satın alınan şirket reddi söz konusu ise THH ne başvurmam gerektiğini de bildirdiler...En yakın zamanda THH ne giderek süreci başlatacağım detayları buradan tekrar yazarım... İyi günler dilerim
 

mfurkant1998

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Furkan
Cihazım
Mi 5S & Mi A3
Meslek
Öğrenci
Yaş
26
Konum
Osmaniye
Katılım
28 Ağustos 2017
Konular
6
Mesajlar
72
Tepkime puanı
23
Puanları
8
Ya arkadaşlar bu Hepsiburada'nın benimle sorunu nedir peki? Hepsiburadaya başvurdum müşteri hizmetlerini arayıp. Talep oluşturdular 4 iş günü içerisinde cevap veririz dediler. Cevap verdiler, karar olumsuz süreç hala devam ediyor diyor? Valla şu telefonu aldığım günden beri yüzüm gülmedi sıkıldım arkadaş. Zaten ilk aldığımda telefon hayalet ekranlı geldi, iade etmek istedim, kabul etmediler. Tüketici hakem heyetine başvurdum onlar da reddetti beni. Üstelik bilir kişinin ever sorun var demesine rağmen.
 

natalius

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Cem
Cihazım
mi 5s
Yaş
60
Konum
İSTANBUL
Katılım
2 Nisan 2018
Konular
18
Mesajlar
60
Tepkime puanı
16
Puanları
8
Merhaba forumdaşlar.
Ben cihazımı migrostan ritzy tedarikçili olarak aldım... Haberi ilk duyduğumda migros müşteri hizmetleri ile görüştüğümde en kısa sürede bütün mağazalarına bir genelge yayınlayıp cihazların iade alma sürecinin çarşamba yada perşembe başlatılacağını bildirmişlerdi. Konu ile ilgili olarak da almış olduğum mağaza tarafından aranarak bilgilendirildim. Yaşadığım yer küçük bir yer olduğu için mağaza müdürü ile bir görüşmemiz oldu kendi beyanlarından pek elektrik almadığım için genel merkezi tekrar aradım. Genel merkezden aldığım cevap sıkıntılı cihazların EVOFONE tarafından ithalatı yapılan cihazlar olduğu ve migrosun tedarik ettiği cihazları kapsamadığı oldu.
Sonrasında ilk olarak Btk nın 120 nolu iletişim hattını arayıp görüştüm. Btk yetkilisinin verdiği cevap genelgenin net olduğu ve herhangi bir kurum yada kişiyi değil üretilen cihazları kapsadığı oldu. Eğer satın alınan şirket reddi söz konusu ise THH ne başvurmam gerektiğini de bildirdiler...En yakın zamanda THH ne giderek süreci başlatacağım detayları buradan tekrar yazarım... İyi günler dilerim
Her BTK yetkilisi (aslen yetkili değil , santral memuru olarak oturtulmuş ezbere konuşan tipler) başka şey söylüyor.Bundan önce arayan arkadaşlara sadece EVO demişlerdi bir arkadaşın mesajında var.BTK nın yaptığı şudur ; 20 tane firmaya ithalat iznini ver 5 yıl sonra aynı model için o firmanınki güvenli değil bunun ki güvenli değil diye tam net olmayan bir saçmalık çıkar. Nedir bu? Ülkeyi muz cumhutiyetine çevirdiler. İş bilmeyen, basiretsiz adamlar ürünler ülkeye girerken niye kontrol etmiyorsunuz? Tabi vergileri, ötvleri peşin al sonra artık her nasılsa bir icat çıkar millet uğraşsın dursun.Devlet hastanelerinde 10 ay sonrasına MR randevusu veriliyor adamlar bunları halletmek yerine telefonların zararlılarını buluyor kafaya bak.Yani insanın telefon kadar değeri yok.Ayrıca yasaklanan tek ülke Türkiye, onca ülkedeki denetim kuruluşları yetersiz, bizim BTK bigbang etkisi yapan müthiş bir tespitte bulunmuş vay vay vay.
 
Son düzenleme:

BDrk

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Berkay
Cihazım
Mi5s
Yaş
28
Konum
Hatay
Katılım
4 Haziran 2017
Konular
7
Mesajlar
75
Tepkime puanı
21
Puanları
8
Açıkçası telefonda bir risk olduğunu düşünmüyorum. Dediğiniz gibi onlarca ülkede milyon tane satan cihazın sıkıntısını BTK'nın tespit edeceğini düşünmüyorum. Hele ki 4 yıl sonra :) Fakat haber yüzünden cihazı satamadım. O kadar kılıfla kullandık elimizde kaldı. Ayrıca çevremdekiler de korkuyor :) nerden baksanız tutarsızlık.
 

Cysle

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Cysle
Cihazım
Note 8 Pro
Yaş
33
Konum
Almanya
Katılım
6 Aralık 2019
Konular
0
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Benim telefonda Mi 5S. Satıcısı Hepsiburada'nın kendisiydi garanti kısmı ise EVO gözüküyordu. Geçen hafta arayıp sorduğumda beni direkt firmaya yönlendirdiler lakin onlarda(EVO) telefonu gönderin bir bakalım demişlerdi haliyle göndermedim. EVO'yu tanımam etmem eğer Hepsiburada iade almaya başladılarsa onları aracağım. HB'de iade almazsa zaten direkt THH'ne başvuracağım.happy~~
 

tapatalk3410

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibrahim
Cihazım
xiaomi mi 5s
Yaş
42
Konum
istanbul
Katılım
1 Ağustos 2018
Konular
13
Mesajlar
370
Tepkime puanı
132
Puanları
58
bugün n11 den almış olduğum mi 5s için turuncu magaza yetkilisi ile görüştüm. arkadaş gayet kibar nazik Bi şekilde dinledi anlattı. kısaca anlaticam, onlarda böyle birseyle ilk defa karşılaştıklarını durumun şuan evo ile alakalı olduğunu, kendilerinin de olayı takip ettiklerini söyledi. bir kac kişi daha kendilerine ulaşmış konuşmuşlar. ortalığın karışık olduğunu bir belirsizligin olduğunu söyledi. hepsi buradanin evo harici cihazları kabul ettiğini soyledigimde, normalde etmezler durumdan bi haber müşteri yetkilisine denk geldiğini telefonlar hepsi burada ya ulaşınca geri gonderebileceklerini söyledi. evo harici ürün şuan alınmaz iade yapilmaz dedi.

Karadelikten ses dalgaları kullanılarak gönderildi.
 
Üst Alt