Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Murat Burç

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Murat Burç
Cihazım
OnePlus 5T
Yaş
24
Konum
Kütahya Merkez
Katılım
22 Haziran 2017
Konular
0
Mesajlar
43
Tepkime puanı
20
Puanları
8
Allah'a şükür para iadem yapıldı.
Ben ne yaptım onu anlatayım.

10 ocak cuma günü önce hbayşenura mesaj attım sonra hepsi burada müşteri hizmetlerinden kod aldım. Ondan sonra hbayşenurdan mesaj geldi ve o müşteri hizmetlerinin koduyla değil hbayşenurun kodu ile cihazı paketleyip sürat kargo ile gönderdim. Paketin içine adımı soyadımı adresimi numaramı hepsiburada e-postamı yazarak iade nedeni olarak da : Bu ürün btknın güvensiz ürün olarak tanımladığı 2015711-A7 modem koduna sahiptir ürünün iadesini ve para iadesinin apılmasını talep ediyorum diyerek yazdım ve ve 11 ocak cumartesi günü kargoya verdim.

13 Ocak pazartesi günü ürün hepsiburadaya teslim edildi fakat sitede güncelleme olmadı. 20 Ocak pazartesiye kadar her gün ürünün teslim edildğini ürün iadesinin onayını veya reddini yani bir sonuç beklediğimi ilettim.

20 Ocak Pazartesi günü ürün iadesi sitede onaylandı. O günden 24 ocak cuma gününe kadar hergün hepsiburadanın para iadesini yapmasını istediğimi söyleyemek için aradım. 23 ocak perşembe günü para iadesi bankaya yapıldı denilip bankaya topu attılar bankayı aradım banka ters ibraz düzenlenmesi için talep oluşturdu. Hemen ardından hbyi tekrar aradım bankaya parayı iade etmedik dedikler. Müşteri hizmetleri mesajları kısmından IBAN istediler sistemde zaten kayıtlı IBANI tekrar mesajlardan gönderdim

Cuma tekrar aradım ve 27 ocak yani bugün iade edileceği söylendi. Bugün tekrar aradım bugün içerisinde ödenecek dendi ve hesaba iade edilmiş.

Ürün delta garantili arkada model kodu 2015711-A7 olarak yazıyordu önceki sayfalarda resmini attım.
 
Son düzenleme:

MustafaKaratoy

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
mustafa
Cihazım
Mi 9T
Yaş
32
Konum
Antalya
Katılım
24 Ocak 2020
Konular
0
Mesajlar
8
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Allah'a şükür para iadem yapıldı.
Ben ne yaptım onu anlatayım.

10 ocak cuma günü önce hbayşenura mesaj attım sonra hepsi burada müşteri hizmetlerinden kod aldım. Ondan sonra hbayşenurdan mesaj geldi ve o müşteri hizmetlerinin koduyla değil hbayşenurun kodu ile cihazı paketleyip sürat kargo ile gönderdim. Paketin içine adımı soyadımı adresimi numaramı hepsiburada e-postamı yazarak iade nedeni olarak da : Bu ürün btknın güvensiz ürün olarak tanımladığı 2015717-A7 modem koduna sahiptir ürünün iadesini ve para iadesinin apılmasını talep ediyorum diyerek yazdım ve ve 11 ocak cumartesi günü kargoya verdim.

13 Ocak pazartesi günü ürün hepsiburadaya teslim edildi fakat sitede güncelleme olmadı. 20 Ocak pazartesiye kadar her gün ürünün teslim edildğini ürün iadesinin onayını veya reddini yani bir sonuç beklediğimi ilettim.

20 Ocak Pazartesi günü ürün iadesi sitede onaylandı. O günden 24 ocak cuma gününe kadar hergün hepsiburadanın para iadesini yapmasını istediğimi söyleyemek için aradım. 23 ocak perşembe günü para iadesi bankaya yapıldı denilip bankaya topu attılar bankayı aradım banka ters ibraz düzenlenmesi için talep oluşturdu. Hemen ardından hbyi tekrar aradım bankaya parayı iade etmedik dedikler. Müşteri hizmetleri mesajları kısmından IBAN istediler sistemde zaten kayıtlı IBANI tekrar mesajlardan gönderdim

Cuma tekrar aradım ve 27 ocak yani bugün iade edileceği söylendi. Bugün tekrar aradım bugün içerisinde ödenecek dendi ve hesaba iade edilmiş.

Ürün delta garantili arkada model kodu 2015717-A7 olarak yazıyordu önceki sayfalarda resmini attım.
Hayırlı olsun öncelikle özelden görselini veya sipariş numaranızı paylaşabilir misiniz?
 

ysr86

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ysr
Cihazım
mi 5s
Yaş
34
Konum
ankara
Katılım
30 Mayıs 2017
Konular
0
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Allah'a şükür para iadem yapıldı.
Ben ne yaptım onu anlatayım.

10 ocak cuma günü önce hbayşenura mesaj attım sonra hepsi burada müşteri hizmetlerinden kod aldım. Ondan sonra hbayşenurdan mesaj geldi ve o müşteri hizmetlerinin koduyla değil hbayşenurun kodu ile cihazı paketleyip sürat kargo ile gönderdim. Paketin içine adımı soyadımı adresimi numaramı hepsiburada e-postamı yazarak iade nedeni olarak da : Bu ürün btknın güvensiz ürün olarak tanımladığı 2015711-A7 modem koduna sahiptir ürünün iadesini ve para iadesinin apılmasını talep ediyorum diyerek yazdım ve ve 11 ocak cumartesi günü kargoya verdim.

13 Ocak pazartesi günü ürün hepsiburadaya teslim edildi fakat sitede güncelleme olmadı. 20 Ocak pazartesiye kadar her gün ürünün teslim edildğini ürün iadesinin onayını veya reddini yani bir sonuç beklediğimi ilettim.

20 Ocak Pazartesi günü ürün iadesi sitede onaylandı. O günden 24 ocak cuma gününe kadar hergün hepsiburadanın para iadesini yapmasını istediğimi söyleyemek için aradım. 23 ocak perşembe günü para iadesi bankaya yapıldı denilip bankaya topu attılar bankayı aradım banka ters ibraz düzenlenmesi için talep oluşturdu. Hemen ardından hbyi tekrar aradım bankaya parayı iade etmedik dedikler. Müşteri hizmetleri mesajları kısmından IBAN istediler sistemde zaten kayıtlı IBANI tekrar mesajlardan gönderdim

Cuma tekrar aradım ve 27 ocak yani bugün iade edileceği söylendi. Bugün tekrar aradım bugün içerisinde ödenecek dendi ve hesaba iade edilmiş.

Ürün delta garantili arkada model kodu 2015711-A7 olarak yazıyordu önceki sayfalarda resmini attım.
Hayırlı olsun, bende sıkıntı yaşıyorum da mümkünse sipariş numarası yada talep numarasını bana da iletebilir misiniz?
 

Schlaflos

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Mehmet
Cihazım
xiaomi mi5s
Yaş
43
Konum
Ankara
Katılım
14 Haziran 2017
Konular
1
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Allah'a şükür para iadem yapıldı.
Ben ne yaptım onu anlatayım.

10 ocak cuma günü önce hbayşenura mesaj attım sonra hepsi burada müşteri hizmetlerinden kod aldım. Ondan sonra hbayşenurdan mesaj geldi ve o müşteri hizmetlerinin koduyla değil hbayşenurun kodu ile cihazı paketleyip sürat kargo ile gönderdim. Paketin içine adımı soyadımı adresimi numaramı hepsiburada e-postamı yazarak iade nedeni olarak da : Bu ürün btknın güvensiz ürün olarak tanımladığı 2015711-A7 modem koduna sahiptir ürünün iadesini ve para iadesinin apılmasını talep ediyorum diyerek yazdım ve ve 11 ocak cumartesi günü kargoya verdim.

13 Ocak pazartesi günü ürün hepsiburadaya teslim edildi fakat sitede güncelleme olmadı. 20 Ocak pazartesiye kadar her gün ürünün teslim edildğini ürün iadesinin onayını veya reddini yani bir sonuç beklediğimi ilettim.

20 Ocak Pazartesi günü ürün iadesi sitede onaylandı. O günden 24 ocak cuma gününe kadar hergün hepsiburadanın para iadesini yapmasını istediğimi söyleyemek için aradım. 23 ocak perşembe günü para iadesi bankaya yapıldı denilip bankaya topu attılar bankayı aradım banka ters ibraz düzenlenmesi için talep oluşturdu. Hemen ardından hbyi tekrar aradım bankaya parayı iade etmedik dedikler. Müşteri hizmetleri mesajları kısmından IBAN istediler sistemde zaten kayıtlı IBANI tekrar mesajlardan gönderdim

Cuma tekrar aradım ve 27 ocak yani bugün iade edileceği söylendi. Bugün tekrar aradım bugün içerisinde ödenecek dendi ve hesaba iade edilmiş.

Ürün delta garantili arkada model kodu 2015711-A7 olarak yazıyordu önceki sayfalarda resmini attım.

Öncelikle hayırlı olsun kardeşim. Bende 2 hafta önce kargo kodu alıp HP Turuncu mağazasına gönderdim ve 4 gün önce cihazı geri gönderdiler. Benim cihazımda Delta garantiliydi fakat sizin gibi kutunun içine bir açıklama yazmadığım için sanırım bana "Ürününüz yeniden satılabilirlik özelliğini taşımadığından işlem yapılamıyor." diye böyle saçma-sapan bir cevap yazıp iade reddi yaptılar.
HP'nın tarafıma verdiği bu cevaba istinaden bende tekrar aşağıdaki mesajı yolladım.
"Ürününüz yeniden satılabilirlik özelliğini taşımadığından işlem yapılamıyor." diye iade talebim reddedilmiştir. Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçip, BTK tarafından duyurulmuş olan ve güvensiz olduğu için toplatılması gereken cihaz olduğunu belirttim. Müşteri Hizmetleri Yetkilisi, yukarıda belirtilen sebeple reddedilmesinin gerekçe olamayacağını ve iade alınması gerektiğini belirtti. Tarafıma "Çözüm Merkezi Talebiniz: ......." numarası ile yeni bir talep formu oluşturdu. Bu kapsamda gerekli işlemlerin bir an önce başlatılmasını ve hassasiyetle sorunumun neticelendirilmesini arz ederim. "

En son bana yazılan cevap da bu şekilde;

"Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) faaliyetleri sonucunda; Evo Bilgi Teknolojileri San. Tic. Ltd. Şti firması sorumluluğundaki Xiaomi Mi5s isimli ürünün güvensiz olduğu tespit edilmiştir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yapılan duyuru metnine linki üzerinden ulaşabilirsiniz. Güvensiz olduğu tespit edilen bu ürünlerin satışı yasaklanmış olup, piyasada bulunan ürünlerin toplatılmasına karar verilmiştir. Garanti belgenizde yer alan ithalatçı firma bilgisini kontrol ederek karşılaştırma yapabilirsiniz. Listede bulunmayan sorumlu firmalara ait ürünlerde herhangi bir sorun bulunmuyor. Cihazınızı güvenle kullanmaya devam edebilirsiniz. "

Sizden ricam özelden sipariş kodunu paylaşabilirmisiniz.
 

Murat Burç

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Murat Burç
Cihazım
OnePlus 5T
Yaş
24
Konum
Kütahya Merkez
Katılım
22 Haziran 2017
Konular
0
Mesajlar
43
Tepkime puanı
20
Puanları
8
Öncelikle hayırlı olsun kardeşim. Bende 2 hafta önce kargo kodu alıp HP Turuncu mağazasına gönderdim ve 4 gün önce cihazı geri gönderdiler. Benim cihazımda Delta garantiliydi fakat sizin gibi kutunun içine bir açıklama yazmadığım için sanırım bana "Ürününüz yeniden satılabilirlik özelliğini taşımadığından işlem yapılamıyor." diye böyle saçma-sapan bir cevap yazıp iade reddi yaptılar.
HP'nın tarafıma verdiği bu cevaba istinaden bende tekrar aşağıdaki mesajı yolladım.
"Ürününüz yeniden satılabilirlik özelliğini taşımadığından işlem yapılamıyor." diye iade talebim reddedilmiştir. Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçip, BTK tarafından duyurulmuş olan ve güvensiz olduğu için toplatılması gereken cihaz olduğunu belirttim. Müşteri Hizmetleri Yetkilisi, yukarıda belirtilen sebeple reddedilmesinin gerekçe olamayacağını ve iade alınması gerektiğini belirtti. Tarafıma "Çözüm Merkezi Talebiniz: ......." numarası ile yeni bir talep formu oluşturdu. Bu kapsamda gerekli işlemlerin bir an önce başlatılmasını ve hassasiyetle sorunumun neticelendirilmesini arz ederim. "

En son bana yazılan cevap da bu şekilde;

"Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) faaliyetleri sonucunda; Evo Bilgi Teknolojileri San. Tic. Ltd. Şti firması sorumluluğundaki Xiaomi Mi5s isimli ürünün güvensiz olduğu tespit edilmiştir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yapılan duyuru metnine linki üzerinden ulaşabilirsiniz. Güvensiz olduğu tespit edilen bu ürünlerin satışı yasaklanmış olup, piyasada bulunan ürünlerin toplatılmasına karar verilmiştir. Garanti belgenizde yer alan ithalatçı firma bilgisini kontrol ederek karşılaştırma yapabilirsiniz. Listede bulunmayan sorumlu firmalara ait ürünlerde herhangi bir sorun bulunmuyor. Cihazınızı güvenle kullanmaya devam edebilirsiniz. "

Sizden ricam özelden sipariş kodunu paylaşabilirmisiniz.
Hayırlı olsun, bende sıkıntı yaşıyorum da mümkünse sipariş numarası yada talep numarasını bana da iletebilir misiniz?
ezgi07 ve MustafaKaratoy a sipariş numaralarını attım. Onların elinde benden başka kodlar da var. Grup konuşması açıp birbirinizle yardımlaşıp ortak hareket edin arkadaşlar. SMS onaylaması yapın ki mesajlaşabilin.

Biraz cıngırdak mı derler ondan olmak lazım. Hakkınızı aradığınızı hissetirmeniz lazım sanırım ben her gün aradım.
 

Gölge®

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Öztürk
Cihazım
Mi5s
Yaş
38
Konum
İstanbul
Katılım
16 Eylül 2017
Konular
1
Mesajlar
9
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Delta garantili Hepsiburada saticili ürünüm için Çarşamba günü kod verdiler gönderin dediler cuma yolladım bugün ellerine geçti sabah simdide ürün iadesi kabul edilmedi diye geri yollamış PTT kargo ile Hepsiburada şaka gibiler yemin ediyorum.musteri temsilcisi mail yollanmış hesabınıza okuyun ger kcesini dedi ortada mail yok.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Müşteri temsilcisi ürününüz btk tarafından yasaklanmayan ürün olduğunu iddea etti sebebi delta garantiliymis her telden ayrı oynuyor Hepsiburada. Emsal kod vereyim diyorum kabul etmiyorlar işlerine gelmiyor
 
Son düzenleme:

Murat Burç

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Murat Burç
Cihazım
OnePlus 5T
Yaş
24
Konum
Kütahya Merkez
Katılım
22 Haziran 2017
Konular
0
Mesajlar
43
Tepkime puanı
20
Puanları
8
Arkadaşlar içine not bırakın sitede yayınlanan model koduna sahipse. Benim cihazın arkasında da yazıyordu ben özellikle belirttim yazdığım notta da. Bir de her gün darlayınca red etme şansları kalmadı.

THH'ye başvurun red yerseniz ilgii makamlara btkyı şikayet edin.
Ülkede düzgün çalışan kurum yok inşallah sonuç alırsınız.
 

ezgi07

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
EZGİ
Cihazım
mi note 10
Meslek
İNŞAAT MÜHENDİSİ
Konum
antalya
Katılım
2 Kasım 2019
Konular
0
Mesajlar
138
Tepkime puanı
84
Puanları
28
Delta garantili Hepsiburada saticili ürünüm için Çarşamba günü kod verdiler gönderin dediler cuma yolladım bugün ellerine geçti sabah simdide ürün iadesi kabul edilmedi diye geri yollamış PTT kargo ile Hepsiburada şaka gibiler yemin ediyorum.musteri temsilcisi mail yollanmış hesabınıza okuyun ger kcesini dedi ortada mail yok.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Müşteri temsilcisi ürününüz btk tarafından yasaklanmayan ürün olduğunu iddea etti sebebi delta garantiliymis her telden ayrı oynuyor Hepsiburada. Emsal kod vereyim diyorum kabul etmiyorlar işlerine gelmiyor
aynı durumdayım. Bir yetkili ile konuşmak bile mümkün değil hepsiburadada. Her kanaldan yazdım,aradım ama bilgi sahibi biri bile yok.
......numaralı siparişinizde bulunan Xiaomi Mi 5S 64GB (İthalatçı Garantili) - 64 GB - Altın ürünü BTK tarafından onaylı olmadığı için iade işlemi gerçekleştirilmemiştir. yazmışlar. Dedim ki "onaysız ürün sattığınızı kabul ettiniz yani", cevap bile veremiyorlar. Diğer siteler en azından baştan reddetti. Bunlar gibi kargolarda maymun etmedi insanı. Hakem heyetine emsal göstererek başvuracağım.
 

medic

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Orhan
Cihazım
Mi6
Yaş
37
Konum
İstanbul
Katılım
25 Ocak 2020
Konular
0
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Böyle bir tutarsızlık ve adaletsizlik olabilir mi? Bu kadar kötü yönetilen bir sorun olabilir mi? Ürün aynı ürün ama ithalatçı firmadan ithalatçı firmaya SAR değeri nasıl değişebilir? Güvensiz ürün = İnsan sağlığına zararlı ürün demek. Arkadaşlar bence en kısa sürede cimere ortak bir yazıyla açıklama isteyelim.
 

ezgi07

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
EZGİ
Cihazım
mi note 10
Meslek
İNŞAAT MÜHENDİSİ
Konum
antalya
Katılım
2 Kasım 2019
Konular
0
Mesajlar
138
Tepkime puanı
84
Puanları
28
o
Böyle bir tutarsızlık ve adaletsizlik olabilir mi? Bu kadar kötü yönetilen bir sorun olabilir mi? Ürün aynı ürün ama ithalatçı firmadan ithalatçı firmaya SAR değeri nasıl değişebilir? Güvensiz ürün = İnsan sağlığına zararlı ürün demek. Arkadaşlar bence en kısa sürede cimere ortak bir yazıyla açıklama isteyelim.
Olayın sar ile ilgisi yok, bu forumu tam bir okumanızı tavsiye ederim. Güvensiz ürün insan sağlığına zararlı demek değil, sadece evonun ithal ettiği bu parti, güvenlik sertifikası almadan ülkeye sokulmuş o kadar. Sar falan yok ortada yani.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Cimere bir yazı hazırlayabilecek hukukçu bir arkadaş var mı acaba? Tüm olayı kısaca özetleyebilecek olan biri?
 
Üst Alt