Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ExpertGame

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
yunus
Cihazım
mi 5s
Yaş
25
Konum
bartın
Katılım
10 Ocak 2018
Konular
0
Mesajlar
8
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Bana göre tüketici örgütlerinden biri güvensiz olduğu gerekçesiyle bütün mi5sler için toplatma kararı davası açmalı. Tüketici mahkemesine. Bunun için dava şartı olarak hakem heyetine gitmeye tüketici örgütü içim gerek olduğunu sanmıyorum emsal karar ancak böyle alınabilir.
 

Ahmtpzrlk

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ahmt
Cihazım
Mi8 lite
Yaş
34
Konum
İstanbul
Katılım
14 Ağustos 2017
Konular
29
Mesajlar
287
Tepkime puanı
51
Puanları
43
Bende gonderecem bakalım Evo garantili kod göndermişler kargo için cihazın garantisi bitince ekran falan değişmişti durumu geliameye göre buraya yazarim bakalim kabul edecekler mi görelim
 

Ertugrul003

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Ert
Cihazım
Mi5s
Konum
Türkiye
Katılım
9 Aralık 2019
Konular
1
Mesajlar
26
Tepkime puanı
9
Puanları
3
Evo delta nazlı iletişim ne farki var hepsi aynı fabrika malı ayıp yahu evo kendimi üretmişki sadece onu geri alıyoruz diyorlar hepsini Allah a havale ediyorum bunların hakkından bi tek o gelir..
 

SemihOzel

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Semih
Cihazım
Note 8 pro
Meslek
Tekniker
Yaş
32
Konum
Balıkesir
Katılım
16 Aralık 2019
Konular
1
Mesajlar
18
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Bende evofone garantili hepsiburada satıcılı olarak almıştım. Dün WhatsApp üzerinden izah ettim bilgileri kontrol edip kısa sürede sürat kargo kodu verdi dün verdim kargoya,bugün ulaşır büyük ihtimalle gelişmeleri aktarırım yine. Sabah pek yogunluk olmuyor galiba WhatsApp üzerinden 10 dk.da kargo kodunu verdiler.
 

hasanusluoğlu

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hasan
Cihazım
Mi9 Lite / Mi5s
Yaş
46
Konum
KAYSERİ
Katılım
4 Ocak 2017
Konular
31
Mesajlar
916
Çözümler
1
Tepkime puanı
499
Puanları
78
Bende evofone garantili hepsiburada satıcılı olarak almıştım. Dün WhatsApp üzerinden izah ettim bilgileri kontrol edip kısa sürede sürat kargo kodu verdi dün verdim kargoya,bugün ulaşır büyük ihtimalle gelişmeleri aktarırım yine. Sabah pek yogunluk olmuyor galiba WhatsApp üzerinden 10 dk.da kargo kodunu verdiler.
Sizin iş tamam
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bende gonderecem bakalım Evo garantili kod göndermişler kargo için cihazın garantisi bitince ekran falan değişmişti durumu geliameye göre buraya yazarim bakalim kabul edecekler mi görelim
Hb ile görüştüm artık iade almıyorlar diyorsun sonra hb gönderecem bakalım diyorsun????
 

alayeri

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ergün
Cihazım
redmi note 8
Konum
bursa
Katılım
30 Ekim 2017
Konular
3
Mesajlar
43
Tepkime puanı
22
Puanları
8
arkadaşlar ben kendi olayımı çözdüm. Sabah otobüsü kaçırmayayım diye koşa koşa gidiyorsunuz zincirli duba yapmışlar durağa yakın bir yere karanlık olduğu için görmüyorsunuz arasından geçerken paatt diye 2 metre 15 santim yere seriliyorsunuz telefonun ön paneli köşeden paramparça, pantolon paramparça, el, ayak, diz falan baya hasar oluşuyor. Sonuç olarak çok sevdiğim mi5s artık kullanılamaz durumda. işini düzgün yapmayan artık hem kimse btk mı xiaomi mi ithalatçılar mı kına yaksın.
 

hasanusluoğlu

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hasan
Cihazım
Mi9 Lite / Mi5s
Yaş
46
Konum
KAYSERİ
Katılım
4 Ocak 2017
Konular
31
Mesajlar
916
Çözümler
1
Tepkime puanı
499
Puanları
78
arkadaşlar ben kendi olayımı çözdüm. Sabah otobüsü kaçırmayayım diye koşa koşa gidiyorsunuz zincirli duba yapmışlar durağa yakın bir yere karanlık olduğu için görmüyorsunuz arasından geçerken paatt diye 2 metre 15 santim yere seriliyorsunuz telefonun ön paneli köşeden paramparça, pantolon paramparça, el, ayak, diz falan baya hasar oluşuyor. Sonuç olarak çok sevdiğim mi5s artık kullanılamaz durumda. işini düzgün yapmayan artık hem kimse btk mı xiaomi mi ithalatçılar mı kına yaksın.
Geçmiş olsun
 

adembekci

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Adem Bekci
Cihazım
MI 5S
Konum
Gaziantep
Katılım
31 Ocak 2017
Konular
0
Mesajlar
5
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Merhaba; ben de düşüncelerimi söyleyeyim istedim;
Burada BTK açıklaması malumunuz -->
Burada Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi - Bildirim Detayı Mi 5s ile alakalı --> seri/parti no, ithalatçı firma, güvensizlik nedeni gibi detaylar ve atıflar var.
Burada ise Güvensiz Ürüne İlişkin Haklarınız Başlığında --> şu ifade var: "Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz." ("genel hukuk yolları" bu durum için Tüketici Hakem Heyeti oluyor).
Burada ise BTK'nın güvensiz ürün ile ilgili olarak atıf yaptığı yönetmelik var --> (Resmi Site) Vaktiniz varsa tamamını okuyunuz, yoksa 17. Maddenin (Güvensizlik) tamamını okuyunuz, ayrıca (ç) bendine dikkat ediniz "ç) Kurum, belirlediği süre içinde üreticiden; tüketicilerdeki cihazlar da dâhil olmak üzere piyasadaki güvensiz cihazların toplatılmasını, cihazların toplatıldığına ilişkin bilgi ve belgelerin bu süre içinde Kuruma bildirmesini talep eder.)

Burada benim yorumum var: okuduğum şeyleri anladığım kadarıyla, Geç veya zamanında da olsa bir test numunesi alınmış incelenmiş ve bir karar verilmiş. kararda "toplatılması, piyasaya arzın yasaklanması" gibi ifadeler var. tüketicilerin ise hakları belli güvensiz ürünle ilgili, değişim veya iade... hangisini isterseniz. EVO'nun BTK'ya bu konu hakkında dava açma hakkı elbette vardır, mağdur edildiğini düşünebilir ancak tüketiciye bakan yönünü ilgilendirmez. tüketicilerdeki cihazları toplatmak iade veya değişim yapmak ilgili kurumlara da cezasını ödemek zorundadır. Ancak mahkeme yolu da açık ve dava hakkı da saklıdır, yani EVO BTK'yı dava edip kazanırsa BTK'dan zararlarının karşılanmasını talep edebilir, burada da tüketiciyle alakalı bir durum yoktur. Güvensiz ürünün toplatılması, piyasaya arzın yasaklanması sadece acil bir önlemdir ve yapılması gereklidir kanuna göre.

Başvuran arkadaşlardan para iadesini ne kadar sürede aldığına dair bilgi vermelerini rica ederim, ben de bu süreyi gözeterek iade etmeyi düşünüyorum aldığım yere. Zira telefonsuz kalmayı ben de istemem.

Bu arada hukukçu değilim, sadece kanun, karar, yönetmeliklerden okuduklarımdan anladıklarım bunlar...

Merhaba; Ben de Mi 5s cihazımı 2017 yılında hepsiburada.com sitesinden webdenal satıcısından almıştım, yazının en aşağısında kendi hikayemi paylaşıyorum ancak öncesinde biraz bilgilendirme yapayım istedim.

BTK duyurusunu ilk duyduğumda konuyu araştırmış kendimce bir sonuca ulaşmıştım, 10 Aralık'ta ise kendi yorumumu bazı bilgiler ışığında paylaşmış, iade edenlerden para iadesini alıp almadıklarını merak etmiştim. Konuya vakıf olmak adına bence mevzuatın işleyişini öğrenmek gerekir --> , daha önce dediğim gibi hukukçu değilim yorumlarım kanun ve yönetmeliklerden anladıklarımdır.

Günün sonunda mevzu benim tahmin ettiğim noktaya gelmiş görünüyor. Kaçırdığım oldu mu bilmiyorum ama, gördüğüm kadarıyla hepsiburada.com sitesi ilk etapta kendi sattığı tüm Mi 5s cihazları gerek kurumsal reaksiyonla, gerek BTK kararını farklı değerlendirmeyle iade alma eğilimine girdi ve ithalatçıya bakmadan iade alıp para iadesi yaptı. Az önce okuduğum kadarıyla da; sadece EVO BT ithalatındaki cihazları kabul edeceğini bildirdiğini yazmış bir arkadaş. Sanırım işin içinden çıkılamayacağını ve yaptığı para iadelerini farklı ithalatçılardaki "güvenli ürün" raporlarından dolayı rücu edemeyeceğini düşünmüş de olabilir... veya ilk zamanlarda bir çok satıcı dükkanın farklı ithalat olsa dahi -gerek kendi kurumsallıkları, gerekse de hepsiburada.com'da dukkanlarının riske girmesini istememesinden dolayı- cihazların iadesini onayladığından da olabilir.

Rica ederim 10 Aralık'taki paylaşımıma tekrar göz atınız... buradan üretim tesisleri ve kontroller ile ilgili -belki bazılarınızın zaten bildiği- genel bir bilgi paylaşacağım.

Bir firma bir ürünün üretimini yapar ve bunun yanında kendi kalite kriterleri ışığında kontrollerini de yapar. Ürünü sattığı müşterilerin de (ülke distribütörleri veya diğer farklı ithalatçılar kendi ülke kanunlarına tabi olduğundan) kendi kriterleri vardır ve ithalat işlemleri fabrikanın kendi kriterleri değil de müşteri ülkenin kriterleri üzerinden yürür, bildiğim kadarıyla biz de Avrupa ile aynı kriterlere sahibiz. EMC, LVD, RF, SAR testleri ile ilgili bilgiler ve ilgili kriterler Google'dan araştırılabilir.

Cihazlar anavatanında üretilir ve bir ithalatçı kendi ülke kriterlerine göre bu cihazları ithal eder. İthalatçı ülkesi de bu ithal edilen ürünleri denetler, fakat burada şöyle bir durum var, ithal edilen ürünlerin tamamını denetleyemeyebilir ve bu yüzden ilgili sevkiyattan, partiden veya lottan numune alır ve mevzuatta belirtilen şekilde testlerini gerçekleştirir, testler sonrası uygun ise ithalatına izin verilir. (BTK'nın testi geç veya erken yapmasını tartışmıyorum) Test sonuçları uygun değilse numune aldığı, örnekleme yaptığı ilgili sevkiyatın, partinin veya lotun ithalatını durdurur-yasaklar, piyasadan toplattırır ve bertarafının gerçekleşmesinden emin olur. bu durumların nasıl gerçekleşeceği zaten yukarıda paylaştığım mevzuatta yazıyor.

Burada dikkat çekmek istediğim şey şu --> test sonucunun uygun olmaması;
tüm Mi 5s'lerin uygun olmadığı anlamına gelmiyor!
fabrika çıkışı aynı seri noya sahip olsalar dahi yine tüm aynı seri nolu cihazların da uygun olmadığı anlamına gelmiyor! daha derine inelim,
EVO BT'nin ithal ettiği tüm Mi 5s'lerin de uygun olmadığı anlamına gelmiyor ancak, BTK'nın tüm telefonları test edemeyeceğini anlarsak EVO BT'nin ithal ettiği belirli seri noya sahip belirli sevkiyat, parti veya lottaki tüm Mi 5s'lerin "uygun olmadığının kabul edilmesi gerektiği" anlamına, bal gibi de geliyor.

Gerçekten hangi IMEI numaralı telefonların (Türkiye'ye ithalatı için) sorunlu olabileceğini yüksek doğrulukta en iyi Xiaomi fabrikası bilir, EVO BT talep ederse müşteri olarak Xiaomi'den bu IMEI noları öğrenebilir ve piyasadan kolayca toplatılmasını sağlayabilir. Geriye dönüp Xiaomi'ye rücu edebilir veya farklı anlaşma yoluna gidebilir. Ancak kanunen toplatılması gerekir, bazı arkadaşların 2 yıl ile sınırlı demesine bakmayın. Ürün güvensiz ise mutlaka toplatılıp bertaraf edilmeli, kanunen kullanımına devam edilmesine müsade edilmesi veya ikinci el olarak satılması da doğru değil. EVO BT burada sınavını iyi veremedi açıkçası.
BTK'nın duyurduğu ithalatçı, model ve seri no kriterlerinin tamamını karşılayan cihazlar dışındaki cihazların iadesi açıkçası zorunlu değil. Biraz uzun oldu evet ama anlaşılması açısından böyle yazmak istedim.

Bendeki durum nedir;
Açıkçası hepsiburada.com sitesinin olaya makul ve olumlu yaklaşımını görünce benim cihazım da ilgili kriterlere uygun olunca, 12 Aralık'ta kargo kodu aldım, nasıl oldu ise satıcı firma (webdenal) beni aradı ve cihazı iade almayacaklarını, boş yere göndermemem gerektiğini bildirdi. Ben de "lütfen telefonda değil de mail adresime konu hakkında görüşünüzü yazın" dedim, onlar da "ithalatçı EVO BT ile görüşmem gerektiğini" belirtir bir mail attılar. Bu arada EVO BT'de mail ve telefon numaramı almasına ve gün içinde dönüş yapacağını söylemesine rağmen dönüş yapmadı. Ben de hepsiburada.com'u aradım yaşanan durumu özetledim, "sorun yok siz cihazı gönderin, zaten bu cihazlar toplatılıyor piyasadan" dediler. Ben de ertesi gün, 13 Aralık'ta Mi 5s cihazımı göndermiş idim. Bu yaklaşım olmasa idi THH yolu gözükecekti zaten. Satıcı firma olumsuz yaklaşıyorsa son çare haklarımı kullanmak sonuçta.
Cihazım 16 Aralık'ta teslim alındı. Ancak uzunca bir süre aksiyon beklendiği, müşteri hizmetlerine sorduğumda ise gelen mesajda "satıcı firmanın iadeyi reddettiği, fakat görüşmelerin ve araştırmaların devam ettiği, sonuca göre cihaz geri gönderimi veya para iadesinin olacağı" gibi şeyler yazıyordu. Son olarak 25 Aralık'ta @HBAysenur'a yazdım ve bilgi istedim, kısa süre sonra iademin onaylandığını gördüm. Bugün ise takip kısmında "Geri ödeme yapıldı" yazısı mevcut. henüz hesap hareketlerimde birşey görünmüyor, hepsiburada.com ile iletişimde olacağım.

Sonuç olarak hepsiburada.com iyi bir sınav verdi benim gözümde, satıcı olarak webdenal tedarik konusunda sorun yaşamamış olsam da satış sonrası ilk yaklaşımlarından dolayı notunu biraz düşürdüm, EVO BT ise sınavdan başarısız çıktı.

Her ne kadar Xiaomi ürünlerini beğensem de Evofone sebebiyle tekrar alır mıyım bilemiyorum, ama alırsam hepsiburada.com'dan alacağıma eminim...
 

Ekli dosyalar

  • mi5s.jpg
    mi5s.jpg
    81,1 KB · Görüntüleme: 45
Son düzenleme:

Conquerour

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Fatih
Cihazım
Xiaomi mi5s
Yaş
40
Konum
Muş
Katılım
17 Mart 2017
Konular
0
Mesajlar
12
Tepkime puanı
11
Puanları
3
arkadaşlar ben kendi olayımı çözdüm. Sabah otobüsü kaçırmayayım diye koşa koşa gidiyorsunuz zincirli duba yapmışlar durağa yakın bir yere karanlık olduğu için görmüyorsunuz arasından geçerken paatt diye 2 metre 15 santim yere seriliyorsunuz telefonun ön paneli köşeden paramparça, pantolon paramparça, el, ayak, diz falan baya hasar oluşuyor. Sonuç olarak çok sevdiğim mi5s artık kullanılamaz durumda. işini düzgün yapmayan artık hem kimse btk mı xiaomi mi ithalatçılar mı kına yaksın.
Geçmiş olsun...
 

talhayranci

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Talha
Cihazım
Xiaomi Mi 5S
Yaş
25
Konum
Ankara
Katılım
4 Temmuz 2017
Konular
2
Mesajlar
42
Tepkime puanı
14
Puanları
8
Merhaba; Ben de Mi 5s cihazımı 2017 yılında hepsiburada.com sitesinden webdenal satıcısından almıştım, yazının en aşağısında kendi hikayemi paylaşıyorum ancak öncesinde biraz bilgilendirme yapayım istedim.

BTK duyurusunu ilk duyduğumda konuyu araştırmış kendimce bir sonuca ulaşmıştım, 10 Aralık'ta ise kendi yorumumu bazı bilgiler ışığında paylaşmış, iade edenlerden para iadesini alıp almadıklarını merak etmiştim. Konuya vakıf olmak adına bence mevzuatın işleyişini öğrenmek gerekir --> , daha önce dediğim gibi hukukçu değilim yorumlarım kanun ve yönetmeliklerden anladıklarımdır.

Günün sonunda mevzu benim tahmin ettiğim noktaya gelmiş görünüyor. Kaçırdığım oldu mu bilmiyorum ama, gördüğüm kadarıyla hepsiburada.com sitesi ilk etapta kendi sattığı tüm Mi 5s cihazları gerek kurumsal reaksiyonla, gerek BTK kararını farklı değerlendirmeyle iade alma eğilimine girdi ve ithalatçıya bakmadan iade alıp para iadesi yaptı. Az önce okuduğum kadarıyla da; sadece EVO BT ithalatındaki cihazları kabul edeceğini bildirdiğini yazmış bir arkadaş. Sanırım işin içinden çıkılamayacağını ve yaptığı para iadelerini farklı ithalatçılardaki "güvenli ürün" raporlarından dolayı rücu edemeyeceğini düşünmüş de olabilir... veya ilk zamanlarda bir çok satıcı dükkanın farklı ithalat olsa dahi -gerek kendi kurumsallıkları, gerekse de hepsiburada.com'da dukkanlarının riske girmesini istememesinden dolayı- cihazların iadesini onayladığından da olabilir.

Rica ederim 10 Aralık'taki paylaşımıma tekrar göz atınız... buradan üretim tesisleri ve kontroller ile ilgili -belki bazılarınızın zaten bildiği- genel bir bilgi paylaşacağım.

Bir firma bir ürünün üretimini yapar ve bunun yanında kendi kalite kriterleri ışığında kontrollerini de yapar. Ürünü sattığı müşterilerin de (ülke distribütörleri veya diğer farklı ithalatçılar kendi ülke kanunlarına tabi olduğundan) kendi kriterleri vardır ve ithalat işlemleri fabrikanın kendi kriterleri değil de müşteri ülkenin kriterleri üzerinden yürür, bildiğim kadarıyla biz de Avrupa ile aynı kriterlere sahibiz. EMC, LVD, RF, SAR testleri ile ilgili bilgiler ve ilgili kriterler Google'dan araştırılabilir.

Cihazlar anavatanında üretilir ve bir ithalatçı kendi ülke kriterlerine göre bu cihazları ithal eder. İthalatçı ülkesi de bu ithal edilen ürünleri denetler, fakat burada şöyle bir durum var, ithal edilen ürünlerin tamamını denetleyemeyebilir ve bu yüzden ilgili sevkiyattan, partiden veya lottan numune alır ve mevzuatta belirtilen şekilde testlerini gerçekleştirir, testler sonrası uygun ise ithalatına izin verilir. (BTK'nın testi geç veya erken yapmasını tartışmıyorum) Test sonuçları uygun değilse numune aldığı, örnekleme yaptığı ilgili sevkiyatın, partinin veya lotun ithalatını durdurur-yasaklar, piyasadan toplattırır ve bertarafının gerçekleşmesinden emin olur. bu durumların nasıl gerçekleşeceği zaten yukarıda paylaştığım mevzuatta yazıyor.

Burada dikkat çekmek istediğim şey şu --> test sonucunun uygun olmaması;
tüm Mi 5s'lerin uygun olmadığı anlamına gelmiyor!
fabrika çıkışı aynı seri noya sahip olsalar dahi yine tüm aynı seri nolu cihazların da uygun olmadığı anlamına gelmiyor! daha derine inelim,
EVO BT'nin ithal ettiği tüm Mi 5s'lerin de uygun olmadığı anlamına gelmiyor ancak, BTK'nın tüm telefonları test edemeyeceğini anlarsak EVO BT'nin ithal ettiği belirli seri noya sahip belirli sevkiyat, parti veya lottaki tüm Mi 5s'lerin "uygun olmadığının kabul edilmesi gerektiği" anlamına, bal gibi de geliyor.

Gerçekten hangi IMEI numaralı telefonların (Türkiye'ye ithalatı için) sorunlu olabileceğini yüksek doğrulukta en iyi Xiaomi fabrikası bilir, EVO BT talep ederse müşteri olarak Xiaomi'den bu IMEI noları öğrenebilir ve piyasadan kolayca toplatılmasını sağlayabilir. Geriye dönüp Xiaomi'ye rücu edebilir veya farklı anlaşma yoluna gidebilir. Ancak kanunen toplatılması gerekir, bazı arkadaşların 2 yıl ile sınırlı demesine bakmayın. Ürün güvensiz ise mutlaka toplatılıp bertaraf edilmeli, kanunen kullanımına devam edilmesine müsade edilmesi veya ikinci el olarak satılması da doğru değil. EVO BT burada sınavını iyi veremedi açıkçası.
BTK'nın duyurduğu ithalatçı, model ve seri no kriterlerinin tamamını karşılayan cihazlar dışındaki cihazların iadesi açıkçası zorunlu değil. Biraz uzun oldu evet ama anlaşılması açısından böyle yazmak istedim.

Bendeki durum nedir;
Açıkçası hepsiburada.com sitesinin olaya makul ve olumlu yaklaşımını görünce benim cihazım da ilgili kriterlere uygun olunca, 12 Aralık'ta kargo kodu aldım, nasıl oldu ise satıcı firma (webdenal) beni aradı ve cihazı iade almayacaklarını, boş yere göndermemem gerektiğini bildirdi. Ben de "lütfen telefonda değil de mail adresime konu hakkında görüşünüzü yazın" dedim, onlar da "ithalatçı EVO BT ile görüşmem gerektiğini" belirtir bir mail attılar. Bu arada EVO BT'de mail ve telefon numaramı almasına ve gün içinde dönüş yapacağını söylemesine rağmen dönüş yapmadı. Ben de hepsiburada.com'u aradım yaşanan durumu özetledim, "sorun yok siz cihazı gönderin, zaten bu cihazlar toplatılıyor piyasadan" dediler. Ben de ertesi gün, 13 Aralık'ta Mi 5s cihazımı göndermiş idim. Bu yaklaşım olmasa idi THH yolu gözükecekti zaten. Satıcı firma olumsuz yaklaşıyorsa son çare haklarımı kullanmak sonuçta.
Cihazım 16 Aralık'ta teslim alındı. Ancak uzunca bir süre aksiyon beklendiği, müşteri hizmetlerine sorduğumda ise gelen mesajda "satıcı firmanın iadeyi reddettiği, fakat görüşmelerin ve araştırmaların devam ettiği, sonuca göre cihaz geri gönderimi veya para iadesinin olacağı" gibi şeyler yazıyordu. Son olarak 25 Aralık'ta @HBAysenur'a yazdım ve bilgi istedim, kısa süre sonra iademin onaylandığını gördüm. Bugün ise takip kısmında "Geri ödeme yapıldı" yazısı mevcut. henüz hesap hareketlerimde birşey görünmüyor, hepsiburada.com ile iletişimde olacağım.

Sonuç olarak hepsiburada.com iyi bir sınav verdi benim gözümde, satıcı olarak webdenal tedarik konusunda sorun yaşamamış olsam da satış sonrası ilk yaklaşımlarından dolayı notunu biraz düşürdüm, EVO BT ise sınavdan başarısız çıktı.

Her ne kadar Xiaomi ürünlerini beğensem de Evofone sebebiyle tekrar alır mıyım bilemiyorum, ama alırsam hepsiburada.com'dan alacağıma eminim...
Bu iade, Hepsiburada üzerinden alınan ve satıcısı farklı olan telefonların da iade edilebileceğini gösteriyor. Siz hariç kimse bundan faydalanamadı hayırlı olsun size..
 
Üst Alt