Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

mkaradag

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mustafa
Cihazım
Mi 5s
Konum
malatya
Katılım
28 Ocak 2017
Konular
4
Mesajlar
154
Tepkime puanı
63
Puanları
28
Satıcı hb ise sizin iş tamam
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu işin kazananı Hepsiburada
Tek kelimeyle Helal olsun
Evet satıcı Hepsiburada garanti Delta, bir gelişme olursa buradan paylaşırım.
 

Facker70

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Mehmet sait
Cihazım
Mİ5s - Mi9 SE
Meslek
Elektronik Müh.
Yaş
28
Konum
Karaman
Katılım
22 Haziran 2015
Konular
9
Mesajlar
87
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Satıcı Hepsiburada Garanti delta, Dün HB müşteri temsilcisi ile görüştüm bilgileri varmış. Kayıt oluşturacağım size gelen numara ile gönderimi sağlayın dendi. Bugun sabah gelen mesajda onarım talebini sistem üzerinden açmam gerektiği söylendi.
Sistemde ise iade / onarım talebi açmak için 2 senenin dolmamış olması şartı var.
tekrar müşteri hizmetlerine mesaj bıraktım. Beklemedeyim.
 

Ahmtpzrlk

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ahmt
Cihazım
Mi8 lite
Yaş
35
Konum
İstanbul
Katılım
14 Ağustos 2017
Konular
29
Mesajlar
287
Tepkime puanı
51
Puanları
43
İadeyi nasıl yaptiniz hepsi orjinalmiydi
 

Ahmtpzrlk

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ahmt
Cihazım
Mi8 lite
Yaş
35
Konum
İstanbul
Katılım
14 Ağustos 2017
Konular
29
Mesajlar
287
Tepkime puanı
51
Puanları
43
Benim ekran değişti sadece sonuçta böyle nir kanun çıkacağını nerden bileyim 3 yıllık cihaz kabul ederlermi acaba
 

ExpertGame

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
yunus
Cihazım
mi 5s
Yaş
25
Konum
bartın
Katılım
10 Ocak 2018
Konular
0
Mesajlar
8
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Arkadaşlar bir hukuk fakültesi öğrencisi olarak yazıyorum yazıyı hem tüketici hukuku hem de borçlar genel/özel görmüş bir öğrenciyim. Ayıplı maldan sorumluluk hem BK 219 vd. hem de TKHK 8 vd. maddelerinde düzenlenmiştir ayıplı maldan sorumluluğun garanti süresiyle bir alakası yoktur. Ancak belirli şartların varlığı halinde garanti süresinde ayıp ile ilgili kullanılabilecek haklar vardır bu ikisi farklıdır. Aynı zamanda ayıplı maldan satıcı ithalatçı ve üretici mütselsilen sorumludur. Fakat TKHK nın 12. Maddesi zamanaşımını düzenlemektedir bu maddeye göre.


Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir.
Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.


Şu halde bu ürünü aldıktan 2 yıl sonra ayıptan satıcının sorumluğu kalkmakta olup iadeyi ifa etmek istediğinizde ifayı reddedip dava etmekmiatediğinizde ise BK'nununda düzenlenen zamanaşımı defi ni mahkemeye ileri sürerek kaçınabilecektir. Aynı zamanda bu BTK'nın kararı burada bir hukuki ayıp olduğunu bize ifade etmektedir. Ayıplar kendi arasında 3 e ayrılır maddi, hukuki, ekonomik. Güvensiz olması hukuki ayıba girer. Neyse bu yazıyı daha fazla uzatabiliriz ama bir yere ulaşmak zor ayrıca belirtmek isterim ki.


Zamanaşımına uğramış borç halen vardır ifa edilebilir ancak ifa edildiğinde sebepsiz zenginleşme hükümlerine göre iadesi istenemez çünkü eksik borçtur bu borç hukuk düzeni tarafından dava ve icra edilemez. Yani hepsiburada kendi insiyatifiyle aldığı kararla iade almaktadır bu onun hakkaten kurumsallığını gösterir.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Arkadaşlar bir hukuk fakültesi öğrencisi olarak yazıyorum yazıyı hem tüketici hukuku hem de borçlar genel/özel görmüş bir öğrenciyim. Ayıplı maldan sorumluluk hem BK 219 vd. hem de TKHK 8 vd. maddelerinde düzenlenmiştir ayıplı maldan sorumluluğun garanti süresiyle bir alakası yoktur. Ancak belirli şartların varlığı halinde garanti süresinde ayıp ile ilgili kullanılabilecek haklar vardır bu ikisi farklıdır. Aynı zamanda ayıplı maldan satıcı ithalatçı ve üretici mütselsilen sorumludur. Fakat TKHK nın 12. Maddesi zamanaşımını düzenlemektedir bu maddeye göre.


Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir.
Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.


Şu halde bu ürünü aldıktan 2 yıl sonra ayıptan satıcının sorumluğu kalkmakta olup iadeyi ifa etmek istediğinizde ifayı reddedip dava etmekmiatediğinizde ise BK'nununda düzenlenen zamanaşımı defi ni mahkemeye ileri sürerek kaçınabilecektir. Aynı zamanda bu BTK'nın kararı burada bir hukuki ayıp olduğunu bize ifade etmektedir. Ayıplar kendi arasında 3 e ayrılır maddi, hukuki, ekonomik. Güvensiz olması hukuki ayıba girer. Neyse bu yazıyı daha fazla uzatabiliriz ama bir yere ulaşmak zor ayrıca belirtmek isterim ki.


Zamanaşımına uğramış borç halen vardır ifa edilebilir ancak ifa edildiğinde sebepsiz zenginleşme hükümlerine göre iadesi istenemez çünkü eksik borçtur bu borç hukuk düzeni tarafından dava ve icra edilemez. Yani hepsiburada kendi insiyatifiyle aldığı kararla iade almaktadır bu onun hakkaten kurumsallığını gösterir.



Ayrıca yazıda belirtmeyi unutmuş ama iadr edenler anladığım kadarıyla 3 64gblık ürün sahipleri ve hatırladığım kadarıyla bu ürün piyasaya çıktığında 2016 ekim ben de 2017 şubatta almıştım. Xiaomi nin kendi internet sitesinde 4 32 4 64 6 128 modelleri vardı 3 64lük versiyon nasıl ne zaman geldi ben anlamadım. Yani sorun 3 64 olanlardan kaynaklı olabilir bu bir ihtimaldir kesin değil. Bendeki 4 32 lik versiyonla arkadaşımdaki 3 64lük versiyonun ekranları da farklı...
 
Son düzenleme:

HYPER1ST

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Ramazan
Cihazım
Mi 5s
Yaş
34
Konum
Antalya
Katılım
1 Haziran 2018
Konular
6
Mesajlar
78
Tepkime puanı
17
Puanları
8
Arkadaşlar bir hukuk fakültesi öğrencisi olarak yazıyorum yazıyı hem tüketici hukuku hem de borçlar genel/özel görmüş bir öğrenciyim. Ayıplı maldan sorumluluk hem BK 219 vd. hem de TKHK 8 vd. maddelerinde düzenlenmiştir ayıplı maldan sorumluluğun garanti süresiyle bir alakası yoktur. Ancak belirli şartların varlığı halinde garanti süresinde ayıp ile ilgili kullanılabilecek haklar vardır bu ikisi farklıdır. Aynı zamanda ayıplı maldan satıcı ithalatçı ve üretici mütselsilen sorumludur. Fakat TKHK nın 12. Maddesi zamanaşımını düzenlemektedir bu maddeye göre.


Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir.
Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.


Şu halde bu ürünü aldıktan 2 yıl sonra ayıptan satıcının sorumluğu kalkmakta olup iadeyi ifa etmek istediğinizde ifayı reddedip dava etmekmiatediğinizde ise BK'nununda düzenlenen zamanaşımı defi ni mahkemeye ileri sürerek kaçınabilecektir. Aynı zamanda bu BTK'nın kararı burada bir hukuki ayıp olduğunu bize ifade etmektedir. Ayıplar kendi arasında 3 e ayrılır maddi, hukuki, ekonomik. Güvensiz olması hukuki ayıba girer. Neyse bu yazıyı daha fazla uzatabiliriz ama bir yere ulaşmak zor ayrıca belirtmek isterim ki.


Zamanaşımına uğramış borç halen vardır ifa edilebilir ancak ifa edildiğinde sebepsiz zenginleşme hükümlerine göre iadesi istenemez çünkü eksik borçtur bu borç hukuk düzeni tarafından dava ve icra edilemez. Yani hepsiburada kendi insiyatifiyle aldığı kararla iade almaktadır bu onun hakkaten kurumsallığını gösterir.
Ben geri gönderme uğraşımı sona erdirip yarın THY ye başvuru yapacağım. Çünkü hem telefonsuz kalıyorum hem de ikide bir verdikleri yanlış kodlardan dolayı git gel yapıp duruyorum.

Redmi 7A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vinsanityx

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
adim soyadim
Cihazım
mi5s
Yaş
64
Konum
argentina
Katılım
2 Kasım 2019
Konular
0
Mesajlar
14
Tepkime puanı
6
Puanları
3
htanerg hocam ozel mesaj atamiyorum fis yanimda degil foto atamayacagim ama bilgiler su sekilde daha once attigim mesajdan buldum. Mail adresinizi yazarmisiniz

Gider Pusulası
tarih:05/12/2019
saat:12:29
seri:TU10012766000579
SIRA:000224
GEREKÇE KODU : VAZGEÇME (07)

İade ve bu fis Ankara Ftz Avm Magazasinda gerceklesen islem. Tarihe bakarak bile bulurlar.
Alindigi yer Ordu Fatsacity Avm Magazasi
 

ExpertGame

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
yunus
Cihazım
mi 5s
Yaş
25
Konum
bartın
Katılım
10 Ocak 2018
Konular
0
Mesajlar
8
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Arkadaşlar bir hukuk fakültesi öğrencisi olarak yazıyorum yazıyı hem tüketici hukuku hem de borçlar genel/özel görmüş bir öğrenciyim. Ayıplı maldan sorumluluk hem BK 219 vd. hem de TKHK 8 vd. maddelerinde düzenlenmiştir ayıplı maldan sorumluluğun garanti süresiyle bir alakası yoktur. Ancak belirli şartların varlığı halinde garanti süresinde ayıp ile ilgili kullanılabilecek haklar vardır bu ikisi farklıdır. Aynı zamanda ayıplı maldan satıcı ithalatçı ve üretici mütselsilen sorumludur. Fakat TKHK nın 12. Maddesi zamanaşımını düzenlemektedir bu maddeye göre.


Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir.
Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.


Şu halde bu ürünü aldıktan 2 yıl sonra ayıptan satıcının sorumluğu kalkmakta olup iadeyi ifa etmek istediğinizde ifayı reddedip dava etmekmiatediğinizde ise BK'nununda düzenlenen zamanaşımı defi ni mahkemeye ileri sürerek kaçınabilecektir. Aynı zamanda bu BTK'nın kararı burada bir hukuki ayıp olduğunu bize ifade etmektedir. Ayıplar kendi arasında 3 e ayrılır maddi, hukuki, ekonomik. Güvensiz olması hukuki ayıba girer. Neyse bu yazıyı daha fazla uzatabiliriz ama bir yere ulaşmak zor ayrıca belirtmek isterim ki.


Zamanaşımına uğramış borç halen vardır ifa edilebilir ancak ifa edildiğinde sebepsiz zenginleşme hükümlerine göre iadesi istenemez çünkü eksik borçtur bu borç hukuk düzeni tarafından dava ve icra edilemez. Yani hepsiburada kendi insiyatifiyle aldığı kararla iade almaktadır bu onun hakkaten kurumsallığını gösterir.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:





Ayrıca yazıda belirtmeyi unutmuş ama iadr edenler anladığım kadarıyla 3 64gblık ürün sahipleri ve hatırladığım kadarıyla bu ürün piyasaya çıktığında 2016 ekim ben de 2017 şubatta almıştım. Xiaomi nin kendi internet sitesinde 4 32 4 64 6 128 modelleri vardı 3 64lük versiyon nasıl ne zaman geldi ben anlamadım. Yani sorun 3 64 olanlardan kaynaklı olabilir bu bir ihtimaldir kesin değil. Bendeki 4 32 lik versiyonla arkadaşımdaki 3 64lük versiyonun ekranları da farklı...



Üretimin veya satışın durdurulması ve malın toplatılması
MADDE 74- (1) Satışa sunulan bir seri malın ayıplı olduğunun tespiti, üretiminin veya satışının durdurulması, ayıbın
ortadan kaldırılması ve satış amacıyla elinde bulunduranlardan toplatılması için Bakanlık, tüketiciler veya tüketici örgütleri
dava açabilir.
(2) Satışa sunulan seri malın ayıplı olduğunun mahkeme kararı ile tespit edilmesi hâlinde, mahkeme ayıbın niteliğine
göre malın satışını geçici olarak durdurma veya ayıbı giderme kararları verebilir. Üretici veya ithalatçı mahkeme kararının
tebliğ tarihinden itibaren en geç üç ay içinde malın ayıbını ortadan kaldırmakla yükümlüdür. Malın ayıbının ortadan
kalkmasının imkânsız olması hâlinde mal, üretici veya ithalatçı tarafından toplanır veya toplattırılır. Toplatılan mallar
taşıdıkları risklere göre kısmen veya tamamen imha edilir veya ettirilir. İmha edilen malla ilgili tüketicinin dava ve tazminat
hakları saklıdır.
(3) Satışa sunulan bir seri malın, tüketicinin güvenliğini tehlikeye sokan bir ayıp taşıması durumunda Ürünlere İlişkin
Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri saklıdır.

Bu hükme göre ise ancak bizim için bir tüketici örgütü tüketici mahkemesine ürünün toplatılması ve zararın giderilmesimiçin dava açabilir. Zaten mantıklı olan da budur her ne kadar tüketici mahkemeleri dava için harç ücreti almasa da dosya masrafı en aşağı 800-1000tl tutacaktır kişi başı ki buda sonuçtan beklenen yararı oryadan kaldırmaya yeterlidi.
 
Üst Alt