Haber Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

Xiaomi Mi5S güvensiz ürün kategorisine girmiş, ve toplatılma kararı çıkmış.

Telefonun arka kısmında model numarası yazar, ekran görüntüsünde yazanla uyuşuyorsa ve garanti belgesi üzerinde ithalatçı firma olarak Evo Bilgi Teknolojileri görünüyorsa cihaz sahipleri ücret iadesi alacak.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



YÖNETİM NOTLARI

Detay Bilgiler, Güncellemeler ve Açıklamalar

Arkadaşlar netleşmeden yazmak istemiyordum ama konu içerisinde çok fazla hatalı bilgi aktarımı oluyor...

Ülkemize Çin’den ithal edilecek tüm cihazların EMC (elektro manyetik uygunluk), RF (radyo frekansı), LVD (düşük voltaj değerleri) ve SAR (özgül soğurma oranı) değerleri test ediliyor ve sadece bu testlerden başarılı olarak geçen telefonların ithalatına izin veriliyor. Testlerden de anlayabileceğiniz gibi aslında cep telefonları sadece bizlere zararlı olarak sunulan SAR değerleri ile değil başka değerleri ile de sağlımıza zararlı olabiliyor. BTK ise zararlı olabilecek bu değerlerde firmaların, distribütörlerin, ithalatçıların ve hatta bağımsız bilim insanlarının sunmuş oldukları verileri tek başına geçerli saymıyor ve kendisi de ayrıca test ediyor. Bu testler -BTK tarafından iletilen bilgiye göre- Ankara Hacettepe’de bulunan ve büyüklük anlamında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sıradaki son derece gelişmiş bir test merkezi tarafından yapılıyor. İthal edildikten sonra da piyasa kontrolleri yapılmaya devam ediyor ve muhtelif zamanlarda çeşitli mağazalardaki ürünler uzmanlar tarafından inceleniyor.

GÜBİS web sitesinde yapılan açıklama ise Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) model cihazın bu testlerden geçemediğini, güvensiz olarak ilan edildiği ve toplatılacağı anlamına geliyor. Bu karar Evo Bilgi Teknolojileri San. Ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilen tüm cihazları değil Mı 5S (2015711-A7) model cihazları kapsamakta.

Karar Evo tarafından ithal edilen tüm Mi5s'ler mi kapsıyor yoksa sadece bir parti mi sakıncalı olarak ilan edilmiş bunun bilgisine maalesef henüz ulaşamadım. Neden bu şekilde düşündüğümü açıklamam gerekirse o dönemde ülkemizde Xiaomi resmi olarak bulunmadığı için ülkemizde satılan cihazlar şu an ithalatçı garantili cihazlarda olduğu gibi resmi kanallar dışında da temin edilebiliyordu. Bu şekilde temin edilen bir parti cihazda donanımsal değişiklik yapılarak güvensiz hale getirilmiş olması son derece olası. Toplama olduğu ortaya çıkan iPhone ve Samsung modellerini hatırladığımda ve aşağıya ekleyeceğim rapor sonuçlarını göz önüne aldığımda toplatma kararı son derece mantıklı bir şekle bürünüyor. Kesin bilgiye ulaştığımda tekrar bilgilendirme yazacağım.

Bu bildirim ve karar sonrası Mi5s kullanıcıları haklı olarak telefonlarını kullanmanın sağlıklarına bir etki etmeyeceği konusunda şüpheye düşüyorlar. Bu konuda irtibata geçtiğim yetkililerden yukarıda bahsetmiş olduğum rapor sonuçlarını talep ettim ve farklı bir ithalatçı tarafından ithal edilen Mı 5S (2015711-A7) modele ait test raporuna ulaştım. Teyit edilebilmesi için tarih, sayı ve numarasını kapatmadan (bazı bilgiler ticari sır niteliği taşıdığı için kapatmak zorunda kaldım) aşağıya ekliyorum. Rapor sonucuna göre farklı ithalatçılardan Mı 5S (2015711-A7) model telefon satın almış arkadaşlarımız cihazlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



İade, değişim gibi ticari konular maalesef ki uzmanlık alanıma girmiyor. Dolayısı ile farklı firmalar nasıl iade alıyor ya da almıyor, THH kararı nasıl olmalı, başvurular nasıl yapılmalı ya da koşullar uygun olmadığı halde iade edilen cihazlar nasıl iade edildi gibi sorularda maalesef ki benim de bilgim sınırlı. Aramızda hukukçu arkadaşlarımız mevcut onlar daha güzel yönlendirecek ve bilgi aktarımı sağlayacaklardır ancak toplatma bildirimini yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu bildirimi yayınlanan bildirimin aksine sadece model olarak değil kendi kayıtlarından almış olduğu IMEI numaraları ile gerçekleştirmiş durumda. Dolayısı ile "acaba benim cihazım da toplanacak mı?" sorusuna verilecek cevap sadece satıcı, ithalatçı veya modele bakarak değil birebir IMEI numaraları ile yapılmalı. Bu IMEI numaraları ise sadece ithalatçı firmada ve Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda mevcut. Dolayısı ile şu an için yapılacak en doğru davranış Evofone veya BTK tarafından net bir açıklama yapılana kadar beklemek gibi görünüyor.


T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 13.12.2019 tarihinde yapmış olduğunuz 1902915605 sayılı başvurunuz 24.12.2019 tarihinde BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKANLIĞI (BTK) tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Mobil Telefon cihazları da dahil olmak üzere tüm Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının ithalat denetimi ile ilgili işlemler Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliği (2019/8) kapsamında Ticaret Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi (TAREKS) üzerinden ve risk analizine göre yapılmaktadır. Ticaret Bakanlığı tarafından, tüm ithalatçıların tüm cihazlarına şamil olmamakla birlikte son iki yıldır ithalatı gerçekleştirilecek olan bazı mobil telefon cihazlarından numune cihazlar alınarak Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğüne test amacıyla gönderilmekte ve yapılan test sonuçları Kurumumuzca değerlendirilerek test sonuçlarının Bakanlığa bildirilmesini müteakip Bakanlık tarafından ithal izinleri verilmektedir. Ancak, ithalatları gerçekleştirilen cihazların Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD) süreçleri kural olarak, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlara gerek idari denetim bağlamında teknik dosya incelemesi gibi ve gerekse rassal olarak numune alınması neticesinde Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde EMC, RF, LVD ve SAR testlerine tabi tutulması işlemleri uygulanmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik firma tarafından piyasaya arz edilen tarihteki o zamanki parti ürünler için geçerli olup, değişik tarihlerde piyasaya arz ettiği parti ürünleri kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu adı geçen firma dışında başka firmalar tarafından getirilen aynı marka ve model ürünleri de kapsamamaktadır.
Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.” şeklindedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz Bilgi Edinme Başvurunuz ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz ile ilgili olarak Kurumumuzun ihtisas birim(ler)inden alınan bilgi “Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimi (PGD), 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği, Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanlarının Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Kurumumuzca yürütülmektedir. PGD faaliyetleri çerçevesinde söz konusu cihazlardan numune alınarak, Kurumumuz Piyasa Gözetim Laboratuvarı Müdürlüğü'nde testlere tabi tutulmaktadır. Numune cihazlara uygulanan testler sonucunda düzenlenen test raporları doğrultusunda incelemeler yapılmakta ve temel gerekler açısından uygun olmayan ve risk seviyeleri de kabul edilebilir ölçüler içerisinde bulunmayan cihazlar “güvensiz” olarak kabul edilmektedir. Bunun sonucunda ise ilgili firmalara 4703 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası, cihazların piyasaya arzlarının yasaklanması, piyasaya arz edilmiş cihazların toplatılması gibi idari yaptırım ve tedbirler uygulanmaktadır. Güvensiz bulunan cihazların sorumlu firmaları ve güvensizliğe neden olan gerekçeleri güvensiz ürünlerin yayınlandığı Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’nde ( ) duyurulmaktadır.
Ayrıca söz konusu ürünlerin güvensizlik teşkil ettiğine dair bilgi, ürün görselleri ile birlikte Kurumumuz internet sayfasında da tüketicilerin bilgisine sunulmaktadır. Kurumumuzca yapılan güvensizlik tespitleri sadece bahsi geçen ilanda sözü edilen marka/model cihazlara yönelik olup, aynı firmanın diğer ürünlerini kapsamadığı gibi; ilanda sorumlu firma olarak bildirilen firma dışındaki firmalara ait ürünleri de kapsamamaktadır. Tüketicilerin bu ürünleri iade etmek veya değiştirmek istemesi halinde ilgili firma ile irtibata geçerek işlemlerini yürütmesi gerekmekte olup, gübis.gov.tr’de bu durum “Güvensiz ürüne ilişkin haklarınız” başlığı altında şu şekilde açıklanmaktadır; “Güvensiz olarak ilan edilen ürünlerden birini almış iseniz üretici/ithalatçı firmaya başvurarak haklarınızı (değişim, para iadesi gibi) kullanabilirsiniz. Talebinizin kabul görmemesi halinde ise genel hukuk yollarına başvurabilirsiniz.”
Son olarak, tüketicilerin genel anlamda PGD sistemi, güvensiz ürün ve sorumlu firma kavramlarına ilişkin bilgi edinmek istemesi halinde GÜBİS’te “Genel bilgiler” başlığından da ( ) yararlanabileceği değerlendirilmektedir.”

Orijinal Mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Hepsiburada - Tüm satıcılar 20.12.2019 Sonrası sadece Evo tarafından ithal edilen ve satıcısı Hepsiburada olan cihazları kabul etmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Bir diğer örnek : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

İlgili mesaj : Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

HB İade Tamamlananlara Örnek :
Haber - Xiaomi Mi 5S Toplatılıyor

1. Migros (Bir adet iade edilen cihaz mevcut)
2. Gittigidiyor - Tüm satıcılar
3. N11 - Tüm Satıcılar
4. Teknosa - Tüm Satıcılar

‘’Sayın Kullanıcımız, BTK ile gerçekleştirilen ilk görüşmeler neticesinde Mi5s ürünümüzle ilgili herhangi bir teknik problem bulunmadığı, bunun yerine diğer uluslararası uygunluk mevzuatından kaynaklanan ürün teknik işaretlemelerine yönelik olumsuzluğun bulunduğu anlaşılmaktadır. Mi5s teknik incelemesine dair detaylı teknik rapor BTK'dan talep edilmiş olmakla, en kısa sürede, süreçle ilgili yol haritası sizinle paylaşılacaktır. ‘’
Veli ERTAŞ
Hukuk Departmanı

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.




SONUÇ

Başlatılan hukuki süreçler sonucunda hemen hemen tüm yetkili merciler sadece Evofone tarafından ithal edilmiş olan Mi5s'lerin toplanacağı kararını vermişlerdir. Eğer cihazınız Evofone tarafından ithal edilmiş ise (garanti belgesi üzerinde yer alan ithalatçı firma adında Evofone yazıyor ise) cihazınızı satın almış olduğunuz yere konu içerisinde yer alan başvuru örneklerinden de yararlanarak iade edebilir ve fatura bedelini geri alabilirsiniz. Ancak telefonunuzun ithalatçısı farklı bir firma ise başvurunuz çok büyük ihtimalle reddedilecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ugurcansayan

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Uğurcan
Cihazım
Mi 5s
Konum
Eskişehir
Katılım
4 Temmuz 2018
Konular
1
Mesajlar
61
Tepkime puanı
19
Puanları
8
ben bu dediğiniz durum biraz sacma gibi. kısaca açıklamam gerekirse kimse hepsiburada üzerindeki satıcıları tanımaz. hepsi buradayı tanır. aracı hepsi burada sattıgı her urunden para kazanıyor. sizin dediğiniz gibi olsa para kazanırken iyi sorun çıkınca ben satmadım aracıyım kım sattıysa ona git oluyor. maalesef öyle bi dunya yok. önce hepsiburadaya basvuracaklar sonra satıcıya . cözemeyınce thh ye
Satış sözleşmenize, faturanıza bakın öyleyse. Hiç kimse satmadığı ürünün garantisinden de iadesinden de sorumlu değil. AVM'deki bir mağazadan satın aldığınız ürünü de AVM danışmasına veya yönetimine hesap sorarsınız, bu gidişin sonu o.
 

Cysle

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Cysle
Cihazım
Note 8 Pro
Yaş
33
Konum
Almanya
Katılım
6 Aralık 2019
Konular
0
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Yalnız şöyle bir fark var, bu satış işlemlerinde aracı (platform) olan HB, satıcı olan sencep (veya başkası). İade için satıcıyla iletişim kurulması gerekiyor. Satıcının yanıtına göre THH'ye başvurmak lazım. Bu yüzden HB, kendi sattığı cihazları iade aldı çünkü tüketiciler doğrudan satıcıyla iletişim kurmuş oldu.

Dediğiniz doğru fakat önceki sayfalarda satıcısı HB olmayan ürünlerin iadeleri için HB, kargo kodları vermiş. Bence arkadaş yine de bir şansını denesin. O da olmazsa zaten nihai yol THH.
 

ugurcansayan

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Uğurcan
Cihazım
Mi 5s
Konum
Eskişehir
Katılım
4 Temmuz 2018
Konular
1
Mesajlar
61
Tepkime puanı
19
Puanları
8
Dediğiniz doğru fakat önceki sayfalarda satıcısı HB olmayan ürünlerin iadeleri için HB, kargo kodları vermiş. Bence arkadaş yine de bir şansını denesin. O da olmazsa zaten nihai yol THH.
Denemekten zarar gelmez fakat satmadığı ürün için Hepsiburada'yı darlamanın da dava etmenin de müşteri için bir avantaj sağlayacağını düşünmüyorum. Kimisi hiç cevap alamayacağını düşünerek sürekli laubali şekilde Whatsapp'tan veya Twitter'dan iletişim kurmaya çalışmış, taciz ve itibarı zedeleme gibi karşı davalar bile gelebilir. Satıcı değilse Hepsiburada ile de garanti/servis firmasıyla uğraşmanın da bir anlamı yok, iadeyi alacak olan satıcı; bu yüzden satıcıyla iletişim kurmak gerekiyor. Ben burada çözüm odaklı bir yol göstermeye çalışıyorum, dileyen istediğini yapmakta özgür tabii. Küçük bir tavsiye: Özgürlük sorumluluk getirir, unutmamak lazım.
 

draknit

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Caner
Cihazım
Zenfone 2
Yaş
24
Konum
Gaziantep
Katılım
6 Haziran 2017
Konular
2
Mesajlar
17
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.
 

tapatalk3410

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibrahim
Cihazım
xiaomi mi 5s
Yaş
42
Konum
istanbul
Katılım
1 Ağustos 2018
Konular
13
Mesajlar
370
Tepkime puanı
132
Puanları
58
Satış sözleşmenize, faturanıza bakın öyleyse. Hiç kimse satmadığı ürünün garantisinden de iadesinden de sorumlu değil. AVM'deki bir mağazadan satın aldığınız ürünü de AVM danışmasına veya yönetimine hesap sorarsınız, bu gidişin sonu o.
avm örneği hiç olmadı . avm de direk o magazadan alıyoruz . avm yönetimi ile işimiz yok. tıpkı bimden şoktan birsey aldıgımızda bina sahibi ile işimiz olmadıgı gibi. başka örnekler verin . netten bir platform üzerinden alıyoruz. burda aracı satılan her üründen kazanç saglıyorsa sorun sıkıntı çıktıgı zamanda satıcıya gerekli uyarıları yaparak müşterisini her daim korumalıdır. aracı olmak demek kefil olmak demek.
 

ugurcansayan

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Uğurcan
Cihazım
Mi 5s
Konum
Eskişehir
Katılım
4 Temmuz 2018
Konular
1
Mesajlar
61
Tepkime puanı
19
Puanları
8
avm örneği hiç olmadı . avm de direk o magazadan alıyoruz . avm yönetimi ile işimiz yok. tıpkı bimden şoktan birsey aldıgımızda bina sahibi ile işimiz olmadıgı gibi. başka örnekler verin . netten bir platform üzerinden alıyoruz. burda aracı satılan her üründen kazanç saglıyorsa sorun sıkıntı çıktıgı zamanda satıcıya gerekli uyarıları yaparak müşterisini her daim korumalıdır. aracı olmak demek kefil olmak demek.
Üzüm yemek yerine bağcıyı dövmekten vazgeçerseniz yazdıklarımı anlayabileceğinizi düşünüyorum. Satış sözleşmenizi ve faturanızı gözden geçirin.
 

Emreyzc

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi mi 5s
Yaş
31
Konum
Gsm
Katılım
24 Aralık 2019
Konular
0
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Bugün itibariyle ibanıma para yattı. Hepsiburada'da ödeme onaylandı yazdıktan sonra görseldeki yere ödeme kuponu düşüyor ve onaylıyorsunuz. Aşağıdaki twitter adresine özel mesaj atarak aşamalarla ilgili bilgi alabilirsiniz whatsapp hattı sadece zaman kaybı. IBAN'ıma paranın yatması ortalama 6 gün sürdü.


ÖNEMLİ NOT: Arkadaşlar bir kez mesaj attıktan sonra sürekli darlamayın. Etiketleyip tweet atmayın. Nazikçe öğrenmek istediğinizi yazın ve cevabı sabırla bekleyin. Geç cevap geldi diye trip atmaya kalkanlar görüyorum ki bir daha cevap alamıyorlar. Unutmayın sizin gibi binlerce insan var.

Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Kardeşim sen ürünü hangi tarihte satın aldın?
 

tapatalk3410

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibrahim
Cihazım
xiaomi mi 5s
Yaş
42
Konum
istanbul
Katılım
1 Ağustos 2018
Konular
13
Mesajlar
370
Tepkime puanı
132
Puanları
58
Denemekten zarar gelmez fakat satmadığı ürün için Hepsiburada'yı darlamanın da dava etmenin de müşteri için bir avantaj sağlayacağını düşünmüyorum. Kimisi hiç cevap alamayacağını düşünerek sürekli laubali şekilde Whatsapp'tan veya Twitter'dan iletişim kurmaya çalışmış, taciz ve itibarı zedeleme gibi karşı davalar bile gelebilir. Satıcı değilse Hepsiburada ile de garanti/servis firmasıyla uğraşmanın da bir anlamı yok, iadeyi alacak olan satıcı; bu yüzden satıcıyla iletişim kurmak gerekiyor. Ben burada çözüm odaklı bir yol göstermeye çalışıyorum, dileyen istediğini yapmakta özgür tabii. Küçük bir tavsiye: Özgürlük sorumluluk getirir, unutmamak lazım.
satmadı diye birsey yok. aracı oldu kefıl oldu satmasında basrol oynadı. bunun baska acıklaması var mı. hepsıburada olmasa o kişi o satıcıdan o malı almayacaktı bilmeyecekti. hepsıburada platformundan gördü o satıcıyı.bazen anlayamıyorum ınsanları
 

ugurcansayan

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Uğurcan
Cihazım
Mi 5s
Konum
Eskişehir
Katılım
4 Temmuz 2018
Konular
1
Mesajlar
61
Tepkime puanı
19
Puanları
8
satmadı diye birsey yok. aracı oldu kefıl oldu satmasında basrol oynadı. bunun baska acıklaması var mı. hepsıburada olmasa o kişi o satıcıdan o malı almayacaktı bilmeyecekti. hepsıburada platformundan gördü o satıcıyı.bazen anlayamıyorum ınsanları
Kabalık olarak görmeyin, anlayamadığınız belli oluyor.
 

tapatalk3410

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibrahim
Cihazım
xiaomi mi 5s
Yaş
42
Konum
istanbul
Katılım
1 Ağustos 2018
Konular
13
Mesajlar
370
Tepkime puanı
132
Puanları
58
Üzüm yemek yerine bağcıyı dövmekten vazgeçerseniz yazdıklarımı anlayabileceğinizi düşünüyorum. Satış sözleşmenizi ve faturanızı gözden geçirin.
esnaf agzıyla konusuyosunuz . kimse hepsiburada üzerindeki x sahsı tanımaz. bana hepsi burada üzerinde x üründe bir satıcı söyleyin bilmezsiniz. aracı kefildir herzaman. prosedürden bahsedip satış sözleşmesi demeyin bize. prosedürler işleseydi gercekten sorgusuz sualsiz tüm mi 5s ler toplatılırdı. siz onları bulmak ugrasmak yerıne onlar sızı bulurdu. şimdi gelmiş üzüm yemekten bahsediyosunuz. üzüm insanların bogazına kaçıyor haberiniz yok.
prosedür
prosedür
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Kabalık olarak görmeyin, anlayamadığınız belli oluyor.
kabalıgınızı yuzunuze vuracak degılım . ilk muhatap bence hepsıburadadır. zamanında hepsıburada uzerınden laptop almıstım bozulunca onlara gönderdım yaptırıp bana gönderdıler. bir cok insan tanıyorum vatandan yada teknosadan ürün alıpta bozulunca servisle ugrasmayıp direk aldıgı yere göturen.
 
Son düzenleme:
Üst Alt