Xiaomi(ithalatçı garantili) ürünleri satın alacakların dikkatine!!!

fergezer

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Feyzi
Cihazım
Xiaomi Mi5
Yaş
37
Konum
TOKAT
Katılım
26 Aralık 2016
Konular
5
Mesajlar
14
Tepkime puanı
7
Puanları
3
telefonu 10 sefer servise yolla ve her seferinde arıza görülemedi deyip geri yollasınlar. biraz zordur hocam. hb da kendi iade eder telefonu. oldu da hb da iade etmedi telefonu. direk tüketici hakem heyetine. burada resmi olarak haklı olduğumuzun açıklanması ve para iadesi uzun sürebilir.

Hocam 10 kere göndersek her gittiğinde 10 günde gidip gelse desekki geçebiliyor :) 100 gün... Heyetten bilgi alacam bakalım onlar nasıl bır yol gösterecekler olmadı böyle kullanıcaz ama HB için elimden gelen duyuralı yapıcam :))))
 

ati97

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
atilla
Cihazım
discovery
Yaş
35
Konum
Tarbizon
Katılım
18 Aralık 2016
Konular
3
Mesajlar
14
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Ben hpden 5s aldım bi sorun olmadı ama söyledigin dogru biraz olumsuz yorum yaptım yorumum yok.
 

fergezer

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Feyzi
Cihazım
Xiaomi Mi5
Yaş
37
Konum
TOKAT
Katılım
26 Aralık 2016
Konular
5
Mesajlar
14
Tepkime puanı
7
Puanları
3
Geçmiş olsun umarım en kısa sürede makul bir sonuca ulaşırsınız. Bilgilendirme için ayrıca teşekkürler.

Redmi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkürler.

Ben hpden 5s aldım bi sorun olmadı ama söyledigin dogru biraz olumsuz yorum yaptım yorumum yok.

Siteyi aradım, 5 kuruş istemiyorum. Kurallara uygun yorum yazdığım halde neden yorumum yayınlamıyor dedim talep falan oluşturdu boşa hikaye... Bu konuda dürüst bir firma değil HB.


Bu arada Hakem heyetine gittim arkadaşlar..

Cihazın en az 2 kez servise gitmesi gerekiyormuş, servis raporları ile beraber bilir kişiye başvuru yapılabilir. Bir ürünü aldığınızda 6 ay içinde arıza verirse ''ayıplı mal'' sıfatına giriyormuş bilginiz olsun.
 

Zenex

Zirveye Doğru
Onursal Yönetici
Teknisyen
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baki
Cihazım
OnePlus 7T Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Trabzon
Katılım
15 Ocak 2016
Konular
62
Mesajlar
8.895
Çözümler
10
Tepkime puanı
8.549
Puanları
338
Arkadaşlar her zaman karşınızda bir firma olması iyi olduğu anlamına gelmiyor. Forumumuzda ve dışında pek çok satıcı var delta dan evo dan daha teknik bilgileri var, sattıkları malın arkasında duruyorlar. İsim vermeden bir örnek vereyim, Ahmet kişisinden aldığınız cihaz arızalı çıktı, Ahmet bunu gidermek zorundadır. Neden mi? Çünkü Ahmet büyük bir firma değil, bir kere ayıplı mal sattığı duyulunca kimse ondan almaz. Ama karşınızdaki bu firmalar olunca böyle hakem heyeti mahkeme sürünüyorsunuz. Bu sorunu yaşayanlar da bir iki kişiyle sınırlı olmuyor, ayıplı ürün sattı deyip kimse ondan almam demiyor. Neden? Çünkü o kurumsal bir firma. Tabi bu kurumsal firmalardan almayın demek değil. Kısa bilgilendirici bir yazı.
 

sinilker

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ilker
Cihazım
huawei p20
Meslek
Bankacı
Yaş
42
Konum
Sinop
Katılım
18 Mayıs 2014
Konular
17
Mesajlar
144
Tepkime puanı
25
Puanları
28
arkadaşın internetten aldığın telefonlarda 14 günlük cayma süren var bunu kullanabilirdin. kaldıki sorunlu bir telefon. bildiğim kadarı ile yapmış olduğun alışveriş sözleşmesinde 14 gün içersinde koşulsuz şartsız iade maddesi var. iphone 6s kutu açıldı kullanıldı iade prosedürü cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi, tüketici hakm heyetinden lehime karar çıktı.
 

Zenex

Zirveye Doğru
Onursal Yönetici
Teknisyen
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baki
Cihazım
OnePlus 7T Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Trabzon
Katılım
15 Ocak 2016
Konular
62
Mesajlar
8.895
Çözümler
10
Tepkime puanı
8.549
Puanları
338
arkadaşın internetten aldığın telefonlarda 14 günlük cayma süren var bunu kullanabilirdin. kaldıki sorunlu bir telefon. bildiğim kadarı ile yapmış olduğun alışveriş sözleşmesinde 14 gün içersinde koşulsuz şartsız iade maddesi var. iphone 6s kutu açıldı kullanıldı iade prosedürü cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi, tüketici hakm heyetinden lehime karar çıktı.
Kutu açılmadığı takdirde sorgusuz sualsiz cayma hakkınız var. Açıldıktan sonra hakem heyeti ile işinizi çözmeniz gerekir.
 

Bllergl

Android Sever
Premium Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Bilal
Cihazım
Mi4/MiBand1S
Yaş
31
Konum
Istanbul
Katılım
2 Ocak 2016
Konular
11
Mesajlar
443
Tepkime puanı
74
Puanları
43
(Facebook'taki Xioami grubuna yazdıklarımı burdada paylaşmak istedim.)

Merhaba arkadaşlar;

Bu gönderiyi grupta yapılan hepsiburada, n11 gibi internet sitelerinden Xiaomi cihazları alırken güvenilir mi ? alınabilir mi? gibi konuları yaşadıklarımla da örneklendirerek anlatmaya çalışacağım.

Uzun bir yazı oldu başlıklara ayırdım o yüzden!

On numara satıcı nasıl olur ?

Arkadaşlar öncelikle herkes şunu çok iyi bilmeli ki, bir satıcı size ürün gönderdiğinde gelen üründe bir sorun çıkmadığında o satıcı ‘’çok iyi satıcı’’ ‘’on numara satıcı’’ olmuyor. Siz bir ürünü aldığınızda para veriyorsunuz ve satıcı size almış olduğunuz ürünü, sorunsuz bir şekilde ulaştırmak zorundadır. Eğer ulaştıramıyorsa yani size sipariş ettiğiniz telefon yerine hıyar gönderdi diyelim. Bu satıcı ‘’kötü satıcı’’ değil direk dolandırıcı veya sahtekârdır. Bunun dışında sorunlu ürünler çalışmayan veya ara ara belli sorunlar çıkaran ürünler gelebilir. İşte satıcının iyi olması güvenilir olması bu raddeden sonra ortaya çıkar. Yani bir satıcıya bizim iyi diyebilmemiz için kesinlikle gelen üründe bir problem olması ve müşterinin bu sorununu gidermekle alakalı yapmış oldukları hizmet doğrultusunda biz satıcıya ‘’on numara’’ satıcı diyebiliriz.

Hepsiburada satış mantığı nasıldır ?

Hepsiburada bildiğim kadarıyla daha önceden sadece kendi mevcut bulunan stoklarından satış yapan bir firmaydı. Ancak günümüzde site hem kendi satış yapıyor hem de başka satıcılarında bünyelerinde ürün satmasına müsaade ediyor. Kendi dışındaki satışlarından satış başına belirli bir komisyon ücreti alıyor. Bu siteden bir ürün aldığınızda diğer satış sitelerinde olan 3 günlük onay para süresi diye bir şey olmuyor. Parayı direk cebe gidiyor. Arkadaşlar hepsiburada’dan bir çok ürün aldım. Çoğunda problem yaşamadım. Taki mi5 alana kadar. Bu sorunu diğer bir başlıkta anlatacağım. Ama ondan önce hepsiburadayla ilgili çok önemli bir konuya değinmek istiyorum. HB’de şöyle bir sistem var arkadaşlar bu güzide sitemiz maalesef her yorumu yayınlamıyor. Yani kendileriyle alakalı olumsuz yoruma ben hiç sitelerinde denk gelmedim belki vardır ben denk gelmemişimdir. Baya bir yorum okudum yalnız
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Genel anlamda olumsuz yorum yayınlamadıklarını biliyorum. Buda ürün alırken sizi çok yanıltabilir. Bir takım sorun yaşayan kişilerden haberiniz olmaz.

N11 satış mantığı nasıldır ?

N11 bünyesinde bir çok satıcı barındırıyor arkadaşlar. Bunlarda bu onay süreçli para transveri dediğimiz bir sistem bulunuyor. Siz ürün aldığınızda paranız n11 sitesinin havuz hesabında bekletiliyor ve ürün size ulaştıktan sonra onay süreci içerisinde onaylarsanız para satıcının hesabına transver işlemleri sağlanıyor. Bunu zaten çoğu kişi biliyor. Onay sürecinde onaylamadığınız ürünler süre bitince otomatik onaylanıyor. Buranın hepsiburadaya göre bir avantaji hem satıyıcıla alakalı hemde siteyle alakalı olumsuz yorumlarınız yayınlanıyor. Ve satıcıya puan verebiliyorsunuz bu ölçüde genel puanlama ortalaması çıkıyor.

Hepsiburada’dan aldığım Mİ5’le alakalı yaşadığım sorun!

Biz bu telefonu iş yerinden 2 arkadaş aldık. Arkadaşta sorun yok o gayet mutlu
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Benim cihaz problemli geldi. Olay şu, dokunmatik ara ara takılmalar yapabiliyor. Bu takılmayı yaptığı zaman algısı azalıyor ve siz baya bastırarak vs sayfa geçisi vs sağlıyabiliyorsunuz. Ekranın her bölgesinde kendisini hissetiyor. Yeniden başlatınca bu sorun düzeliyor yani yazılımsalda olabilir donanımsalda. Mesale son 3 gündür hiç takıldığına denk gelemedim. Birde bunun haricinde telefonun alt kısmında ‘’sadece mesajlarda farkettim bu durumu’’ mesaj atmak için alt kısımdan klavyeyi çıkarmamız için metin gir kısmının alt kısımlarında algılamıyor. Bunu yeniden başlatsanda fabrika ayarlarına dönsende çözemıyorsun.
Cihazı kullandığım ilk gün fark ettim ben bunu. Belki üzerinde cam film yapıyordur diye düşündüm ve ikinci günde aynı durumla karşılanca cam filmi kaldırım direk denedim baktım sorun başka hemen HB yi aradım. Garantiye göndermeniz gerekiyor dediler. Gönderdim, gönderirken sorunun sürekli olmadığını bildiğim için ürün sorun yaptığında arkadaşımın mi5 ni yanına koyarak video çektim ikisininde dokunmaya verdikleri tepkileri gösterdim. Yani sorunu kanıtladık bir anlamda. Bunu hem arayıp HB’ye hemde EVOBT adlı garanti firmaya telefonda söyledim. Bunun dışında sorunları yazdığım kağıda video çektiğimi izlenmesi gerektiğini yazdım. Firmalara iyi niyetimi göstermek için ‘’ürünü çok beğendiğimiz derdimin gereksiz sebeplerle iade değil sadece sorunsuz bir ürünle değişmesini’’ söyledim.

Arkadaşlar telefon sorun görülemedi kalibrasyon ayarı yapıldı diyerek geri geldi. 2 gün kullanım sonrasında yine aynı sorun ve sıkıntının devam ettiğini fark ettim. Öncelikle yaşamış olduğum bu sorunları yazarak HB’de ürün altına yorum attım. Yorum 1 haftadır onay bekliyor
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
HB’yi aradım durumu anlattım dedim ki ‘’video ile kanıtladım ben sorunu’’ demekki bunu saymıyorsunuz o zaman ben sorunu nasıl kanıtlayabilirim bana bir yol gösterin dedim. Papağan gibi tekrar ediyolar servise göndermemiz lazım. Başkada bir önerileri yok. İçinizden HB’yi haklı bulanlar olabilir. Servis işini düzgün yapmayabilir veya haksızlık yapabilir. Ancak burada adı giden HB’dir. Buna bir önlem almaları gerekir. En azından bünyesinde sadece ön sorunu tanımlayan bir ekip bulundurabilirler vs örneklebilir.

14 günlük cayma bedelinden falan bahsedebilirsiniz. Siz sormadan ben söylüyüm arkadaşlar ürünü garantiye gönderirken Tüketici Hakem Heyetine mail attım. Hakem heyetinden bir müdür yrd. Dönüş yaptı bu 14 gülük iade hakkında yazıştık. Paketi vs açılmamış ürünler kapsamına girdiğini söyledi. Yani bu konuda ben satıcılara hak veriyorum şimdi telefon kontrol bantları açılmış kullanıyorsun beğenmeyerek geri gönderiyorsun. Bu ürünü kim alır böyle düşünmek lazım sana daha önce birinin 3-5 gün kullanıp iade ettiği telefonu gönderseler sen kabul edermisin? Ben etmem eminim kimsede etmez. Neyse müdür yar. Üründe sorun var dedim ilk olarak garantiye göndermem gerektiğini ordan gelince sorun devam ediyorsa direk hakem heyetine başvurabilceğimi ilettiler.
Pazartesi hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. Artık ordan bir netice alabilirmiyim görüceğiz. Sonuç çıkınca sizlere bununla ilgili yaşadıklarımıda anlatmayı düşünüyorum.

Ben HB’de bu sıkıntıyı yaşadım arkadaşlar değerlendirme ve takdir sizindir. Bu doğrultuda ürün alabilirsiniz. N11 de bu ürünü Turucumağaza satıyor. Bu satıcıdan hiçbirşey almadım ama grupta alıp benim yaşadığım sıkıntı yaşıyan bir arkadaşa şahit oldum. Bilginiz olsun.

Baya uzun bir yazı oldu ama tamamen sizlerle yardımcı olmak adına paylaştım bunları herkese hayırlı alışverişler diliyorum!

geçmiş olsun hocam almadan önce foruma baksaydınız keşke benzer bi sebepten dolayı bende konu açtım sanırım hb.com daki bi çok mi5 arızalı durumda bende hakem heyetine başvurdum haber bekliyorum hatta şuan cihaza çin beta rom yüklemeyi düşünüyodum sorun belki yazılımsaldır diye ama bu konuyu görünce vazgeçtim başımın daha fazla ağrımasını istemiyorum

edit:
bana da 2 defa servise gitmesi gerekli dediler ama 1 defa gönderdim yine de başvurumu aldılar şuan e devlette işleme alındı diye basvuru notu var önümüzdeki hafta arayıp bilgi isticem.

hb.com dan telefon alacak arkadaşlara bi tavsiyede bulunayım,
telefonu iade etmek istediğiniz de cihazı fabrika ayarına döndürüp kurulum ekranın da cihazı kapatın ve öyle geri gönderin yoksa ürün kurulumu yapılmış diyip sizi servise yönlendirip iade işlemini zorlaştırıyolar.



arkadaşın internetten aldığın telefonlarda 14 günlük cayma süren var bunu kullanabilirdin. kaldıki sorunlu bir telefon. bildiğim kadarı ile yapmış olduğun alışveriş sözleşmesinde 14 gün içersinde koşulsuz şartsız iade maddesi var. iphone 6s kutu açıldı kullanıldı iade prosedürü cayma hakkımı kullanmak istedim firma kabul etmedi, tüketici hakm heyetinden lehime karar çıktı.

sen iphone da bu sorunu yaşadıysan biz çok iyi durumdayız ben ertesi gün iade istememe rağmen kabul edilmedi.
 

katreileyl

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
Adım
Şamil Tayyip
Cihazım
Mi 5 Prime
Konum
Kocaeli
Katılım
31 Aralık 2016
Konular
8
Mesajlar
121
Tepkime puanı
11
Puanları
18
Bende 28 Aralık'ta Turuncumağaza N11 den Mi 5 Prime aldım. Geri Tuşu arasıra çalışıyor arasıra çalışmıyor, parmak izi okuyucu soyuldu, pili çabuk bitiyor. Şikayetler bunlar idi. Delta Servise kendim teslim ettim. Pil için kendimin çok kullanması etkili olduğu için hak verdim batarya normal demelerine. Diğer konularda geri tuşu hâlâ aynı. Soyulma konusunda ilk önce kullanıcı hatası dedi serviste bire bir yetkili ile görüştüğümde. Ben 5 gün kullandığımı satıcım ile de görüştüğümü böyle bir şeyin ilk defa bende çıktığını söyledi. Bu konuda yardımcı olacağını şuanda elinde yedek parça olmadığını 1 ay sonra gelip yarım saat 1 saat içinde değişimi yapıp geri vereceğini söyledi. Yardımcı olması beni memnun etti ama geri tuşu ile alakalı hâlâ devam etmesi beni sinirlendirdi. Satıcıma iade etmek istediğimi söylendiğimde N11 sözleşmesinde servisin onaylamasının gerektiğini söyledi. Bende gönderdim. Problem çözüldü diye ürünü aldım. Ama sadece yazılım güncelleyip verdiler. Hiçbir şekilde değişen bir şey olmadı. Yazılımsal bir sorun diye ümit ediyorum fakat bugün ekran koruyucu takınca geri tuşu hiç çalışmadı. Satıcıma mesaj attım durum ile alakalı cevabını bekliyorum. Onun dışında eğer yazılımsal bir sorun ise bir sonraki güncelleme ile geçeceğini ümit ediyorum. Eğer geçmez ise ve sorun devam ederse 2. defa servise gönderip sonra sizin de yaptığınız gibi Hakem Heyetine başvurmayı düşünüyorum.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bllergl

Android Sever
Premium Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Bilal
Cihazım
Mi4/MiBand1S
Yaş
31
Konum
Istanbul
Katılım
2 Ocak 2016
Konular
11
Mesajlar
443
Tepkime puanı
74
Puanları
43
Bende 28 Aralık'ta Turuncumağaza N11 den Mi 5 Prime aldım. Geri Tuşu arasıra çalışıyor arasıra çalışmıyor, parmak izi okuyucu soyuldu, pili çabuk bitiyor. Şikayetler bunlar idi. Delta Servise kendim teslim ettim. Pil için kendimin çok kullanması etkili olduğu için hak verdim batarya normal demelerine. Diğer konularda geri tuşu hâlâ aynı. Soyulma konusunda ilk önce kullanıcı hatası dedi serviste bire bir yetkili ile görüştüğümde. Ben 5 gün kullandığımı satıcım ile de görüştüğümü böyle bir şeyin ilk defa bende çıktığını söyledi. Bu konuda yardımcı olacağını şuanda elinde yedek parça olmadığını 1 ay sonra gelip yarım saat 1 saat içinde değişimi yapıp geri vereceğini söyledi. Yardımcı olması beni memnun etti ama geri tuşu ile alakalı hâlâ devam etmesi beni sinirlendirdi. Satıcıma iade etmek istediğimi söylendiğimde N11 sözleşmesinde servisin onaylamasının gerektiğini söyledi. Bende gönderdim. Problem çözüldü diye ürünü aldım. Ama sadece yazılım güncelleyip verdiler. Hiçbir şekilde değişen bir şey olmadı. Yazılımsal bir sorun diye ümit ediyorum fakat bugün ekran koruyucu takınca geri tuşu hiç çalışmadı. Satıcıma mesaj attım durum ile alakalı cevabını bekliyorum. Onun dışında eğer yazılımsal bir sorun ise bir sonraki güncelleme ile geçeceğini ümit ediyorum. Eğer geçmez ise ve sorun devam ederse 2. defa servise gönderip sonra sizin de yaptığınız gibi Hakem Heyetine başvurmayı düşünüyorum.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bence bekleme tekrar gönder ve hakkını ara tuş arızasının yazılımsal olduğunu düşünmüyorum ben.
 

katreileyl

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
Adım
Şamil Tayyip
Cihazım
Mi 5 Prime
Konum
Kocaeli
Katılım
31 Aralık 2016
Konular
8
Mesajlar
121
Tepkime puanı
11
Puanları
18
bence bekleme tekrar gönder ve hakkını ara tuş arızasının yazılımsal olduğunu düşünmüyorum ben.
Bazı kişilerde yazılım güncellemesi ile çözülmüş. Bendeki bir çalışıyor bir çalışmıyor, ekranı kapatıp açınca çalışmaya devam ediyor
 
Üst Alt