Yardım Tüketici Hakem Heyeti Hakkında !!!

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
miuı 10
Telefon Modeli
mi8
Bootloader Kilidi
Bilmiyorum
Arkadaşlar merhabalar migrostan aldığım mi8 telefonumu kapanma sebebiyle ritzy teknik servise göndermiştim.27. gün telefonu teslim aldım.Telefonun ana kartını değiştirmişler.Yalnız değiştirirken telefonun ön camını,arka camını derin çiziklerle defarmasyona uğratmışlar.Bunun yanı sıra ses kısma tuşunun üstünde kasada 1 cm civarında metal gözükecek şekilde çizik bırakmışlar.Portre kamerasında tüy bırakmışlar.Bundan dolayı portre kamerası aşırı bulanıktı.Üstüne üstlük arka cam kapağı tam oturtamamışlar bundan dolayı kapak kısmı havadaydı.Yani bir telefon bu kadar hırpalanamaz.Ben yolladığımda bir tane ezik,çizik,darbe yoktu buna istinaden zaten garantiye aldılar.Aldığım gün tekrar kargoya verdim ve görüşme sağladığımda telefonda bir arıza olmadığını tekrar tarafıma iade edileceği söylendi.Özellikle değişim istememe rağmen hiç bir işlem yapmadan tarafıma gönderecekler.kasasını değiştirseler yine razıydım.Ama telefonun yüzüne bakılacağı kalmamış.Henüz 3 aylık telefon.Şimdi ben hangi yolları izleyerek tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirim ? Garantiye birdahamı yollayayım ? Burda benim suçum ne ? Yardım ederseniz sevinirim.
 

Cb1111-1

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Coşkun
Cihazım
Xiaomi Mi 8lite
Yaş
43
Konum
Ankara
Katılım
7 Ağustos 2017
Konular
5
Mesajlar
247
Tepkime puanı
146
Puanları
58
Ben 20. İş günü sonunda elime ulşamadığı için 21. Gün kargo ile geldiği için kargoya gidip telefonu almadım kargo geri gitti. Zaten teslim almış olsam kanunen gelen ürünü kabul etmiş oluyordum o yüzden almadım... Sizin durumda bellii bir süre sonra kaymakamlıktan ürünü teslim etmen istenebilir çünkü durumu kanıtlaman gerekli. İlk durumda resinlerin olsa çok daha kuvvetli belgelerin olurdu ama bu durumda bile tüketici tarafından bakıyorlar o yüzden rahat olabilirsin. Durumu en ayrıntılı şekilde bizzat kaymakamlığa gidip yaparsan çok daha ayrıntılı yardım alırsın. Benim durumum 20. İş günü geçtiği için kesin kazanacağım bir durumdu ve e devletten başvurdum...
 
Oyla:

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Umarım bu yorumlar arkadaşlara faydalı bir bilgi olur.Teşekkür ederim.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ben 20. İş günü sonunda elime ulşamadığı için 21. Gün kargo ile geldiği için kargoya gidip telefonu almadım kargo geri gitti. Zaten teslim almış olsam kanunen gelen ürünü kabul etmiş oluyordum o yüzden almadım... Sizin durumda bellii bir süre sonra kaymakamlıktan ürünü teslim etmen istenebilir çünkü durumu kanıtlaman gerekli. İlk durumda resinlerin olsa çok daha kuvvetli belgelerin olurdu ama bu durumda bile tüketici tarafından bakıyorlar o yüzden rahat olabilirsin. Durumu en ayrıntılı şekilde bizzat kaymakamlığa gidip yaparsan çok daha ayrıntılı yardım alırsın. Benim durumum 20. İş günü geçtiği için kesin kazanacağım bir durumdu ve e devletten başvurdum...
Öyleyse telefon geldiğinde tekrardan garantiye yollamaya gerek yok.
 
Son düzenleme:
Oyla:

Amed

Freedom Of Thought
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hakan
Cihazım
İphone X- Mi 6
Meslek
Muimi
Konum
Ankara-mersin-Amed
Katılım
16 Ocak 2019
Konular
18
Mesajlar
1.351
Çözümler
2
Tepkime puanı
968
Puanları
128
Arkadaşlar merhabalar migrostan aldığım mi8 telefonumu kapanma sebebiyle ritzy teknik servise göndermiştim.27. gün telefonu teslim aldım.Telefonun ana kartını değiştirmişler.Yalnız değiştirirken telefonun ön camını,arka camını derin çiziklerle defarmasyona uğratmışlar.Bunun yanı sıra ses kısma tuşunun üstünde kasada 1 cm civarında metal gözükecek şekilde çizik bırakmışlar.Portre kamerasında tüy bırakmışlar.Bundan dolayı portre kamerası aşırı bulanıktı.Üstüne üstlük arka cam kapağı tam oturtamamışlar bundan dolayı kapak kısmı havadaydı.Yani bir telefon bu kadar hırpalanamaz.Ben yolladığımda bir tane ezik,çizik,darbe yoktu buna istinaden zaten garantiye aldılar.Aldığım gün tekrar kargoya verdim ve görüşme sağladığımda telefonda bir arıza olmadığını tekrar tarafıma iade edileceği söylendi.Özellikle değişim istememe rağmen hiç bir işlem yapmadan tarafıma gönderecekler.kasasını değiştirseler yine razıydım.Ama telefonun yüzüne bakılacağı kalmamış.Henüz 3 aylık telefon.Şimdi ben hangi yolları izleyerek tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirim ? Garantiye birdahamı yollayayım ? Burda benim suçum ne ? Yardım ederseniz sevinirim.
Hocam cihazı teslim ederken herhangi bi form doldurmadınız mı başka Garantileri bilmiyorum ama mesela Apple servise cihaz teslim ettiğiniz zaman cihazda herhangi fiziksel bi kusur varsa belirtilir ve imzanız atarsınız cihaz elinize kusurlu teslim edildiğinde kabul etmeme hakkınız doğuyor.
 
Oyla:

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Hocam cihazı teslim ederken herhangi bi form doldurmadınız mı başka Garantileri bilmiyorum ama mesela Apple servise cihaz teslim ettiğiniz zaman cihazda herhangi fiziksel bi kusur varsa belirtilir ve imzanız atarsınız cihaz elinize kusurlu teslim edildiğinde kabul etmeme hakkınız doğuyor.
Hayır hocam ben kargoyla yolladım telefonu kargoyla geri teslim aldım.Aynı gün içerisinde kargoya tekrardan teslim ettim.İçini açıp bakmadan bilmiyorsun işte ne olduğunu.Açıp baktığımda farkettim herşeyi.
 
Oyla:

İbrahim474

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
İbrahim
Cihazım
Mi 8 SE
Yaş
22
Konum
Hatay
Katılım
7 Kasım 2018
Konular
16
Mesajlar
91
Tepkime puanı
25
Puanları
18
Merhaba, öncelikle servisi değil satıcıyı şikayet etmeniz gerekmektedir. kanıtları eklemeyi unutmayın.. en fazla 6 ay içerisinde karara bağlanır. Bu durum yoğunluğa bağlıdır. Öncellikle savunma istenecektir savunma geldikten sonra
muhtemelen dosyan bilirkişiye iletilecektir. bilirkişi seni arayıp veya evine posta gelip bilirkişinin adresi yazacak. sen bilirkişiye telefonu teslim edeceksin kontrol edecek.
bilirkişi raporuna istinaden de THH karar verecektir.
dilekçende ayrıca para iadesi istiyorsan para iadesi istiyorum dersiniz değişim istiyorsan da cihazın birebir değişiminin yapılmasını istemekteyim yazarsiniz
 
Oyla:

Amed

Freedom Of Thought
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hakan
Cihazım
İphone X- Mi 6
Meslek
Muimi
Konum
Ankara-mersin-Amed
Katılım
16 Ocak 2019
Konular
18
Mesajlar
1.351
Çözümler
2
Tepkime puanı
968
Puanları
128
Hayır hocam ben kargoyla yolladım telefonu kargoyla geri teslim aldım.Aynı gün içerisinde kargoya tekrardan teslim ettim.İçini açıp bakmadan bilmiyorsun işte ne olduğunu.Açıp baktığımda farkettim herşeyi.
Sabır diliyorum hocam bu yüzden garantili cihaz takıntım yok.
 
Oyla:

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Merhaba, öncelikle servisi değil satıcıyı şikayet etmeniz gerekmektedir. kanıtları eklemeyi unutmayın.. en fazla 6 ay içerisinde karara bağlanır. Bu durum yoğunluğa bağlıdır. Öncellikle savunma istenecektir savunma geldikten sonra
muhtemelen dosyan bilirkişiye iletilecektir. bilirkişi seni arayıp veya evine posta gelip bilirkişinin adresi yazacak. sen bilirkişiye telefonu teslim edeceksin kontrol edecek.
bilirkişi raporuna istinaden de THH karar verecektir.
dilekçende ayrıca para iadesi istiyorsan para iadesi istiyorum dersiniz değişim istiyorsan da cihazın birebir değişiminin yapılmasını istemekteyim yazarsiniz
Sabır diliyorum hocam bu yüzden garantili cihaz takıntım yok.
Teşekkür ederim detayları buradan daha sonra sizlerle paylaşacağım.Bu süreç içindede telefonu kullanmam olur biter :)
 
Oyla:

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Arkadaşlar tekrardan merhabalar.Almış olduğum telefon daha öncede konuda belirttiğim gibi arızadan dolayı garanti kapsamında yapıldı deyip tüm sorunlarıyla geri dönmüştü.2 defa servis isteğime cevap vermeyince tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum.Bu arada tabikide telefonu kullandım.Çünkü yedek bir telefonum yok.Sonuç olarak malın parasının iadesine veya birebir değişimine karar verilmiştir :) Hakkınız varsa hakkınızı sonuna kadar arayın.Herkese teşekkür ederim.
 
Oyla:

rapid016

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
ahmet
Cihazım
Mİ MİX2S
Yaş
31
Konum
bursa
Katılım
30 Ağustos 2017
Konular
14
Mesajlar
51
Tepkime puanı
11
Puanları
8
Ben kvk ya yolladım cihazımı yakınlık sensöründe sıkıntı olduğundan dolayı orasıda mi yüksek seviye merkezine göndermişler .parça değişecekti yurt dışından gelmesi 1 ay zaten sürüyor.20 iş günü doldu hemen kvk yı aradım.20 iş günü doldu dedim cihazın sıfırını istiyorum dedim hemen kayıt oluşturdular.cihazın sıfırını gönderdiler. Kvk nın kendisinin tamir ettiği bir cihaz olsaydı sıkıntı çıkarabilirlerdi .mi yüksek seviye merkezinin sorumluluğunda olduğundan KVK talebi hemen iletti ve sıkıntısız bir şekilde yeni cihaz aldım cihaz mi mix 2s .birde istersen cihazın faturadaki yazan miktarını da talep edebiliyorsun.bilginiz olsun diye yazdım.
 
Oyla:

yukselbulut

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Yüksel
Cihazım
Mi 9T Pro
Meslek
Esnaf
Yaş
38
Konum
Hatay
Katılım
7 Mart 2018
Konular
8
Mesajlar
70
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Bugün hemen migrosa gittim kayıt açacaklarını istersem onun yerine istediğim bir model telefon alacağımı bu işlemin yaklaşık bir hafta süreceğini söylediler.Para iadesinide sordum o işlemde 20 gün sürüyormuş.Ben para iadesi alma tarafındayım.Çünkü mi 8'e eşdeğer telefon vitrinde göremedim.Aldığım paranın üzerine ek yapıp Mi 9 T pro almayı düşünüyorum :)
 
Oyla:
Üst Alt