Arkadaşlar, sim kart etkinleştirme konusu Xiaomi (Miui) için bir problemdir, hem de çok önemli.
Bunu oluşturan muhtemel etkenler:
1. Kullanıcılar sorun meydana geldiğinde ve bir çok çözümü uyguladıkları halde bile çözüm bulamadıkları halde sorunu şirkete haber vermiyorlar, onlar da her şey yolunda sanarak devam ediyorlar.
2. Türkiye'de ki temsilciler böyle bir sorun var diye bildirmiyorlar veya bildirdikleri halde çözüm sunulmuyor.
3. Teknik bir sorun olabilir ve bu sorun hala çözülmemiştir.
Aşağıdaki hikaye bile bu gerçeği ortaya koymaya yetiyor.
//
Geçenlerde bir garantili olan ve daha önce ki rom yüklemelerinde sorun çıkmayan bir telefona Miui 12 Eue Stable yükledim.
Bir kaç yol denediğim halde olmadı.
ARdından da Mi Cloud içerisine girerek cep telefonu yerine mail aracılığıyla kod göndermesini ayarladım.
Kod gelmeye başladı, ancak ne sistem tarafından öne çıkarılarak kodu girmem sağlandı, ne de ayarlarda böyle bir yer bulabildim.
Sonra bu sorunu türkçe olarak
service.global@xiaomi.com ulaştırdım.
Cevap geldi, sorununuzu Türkçe yazmışsınız , İngilizce bildirin .
Sorunu ingilizce bildirdim. ve bu sefer de telefonda sorunun çıktığı ekranın fotosunu alarak bize gönderin diye yazı geldi.
İstedikleri bu görüntüyü de gönderdim ve sonuç olarak aşağıdaki yazı geldi.
///
Hi,
Thank you for contacting Xiaomi Customer Support and sharing the snapshot with us. I am Abhishek and sorry to know that you are facing issues with the activation of the SIM card.
I would request you to follow the below-mentioned steps:
1. Confirm whether the SIM card is overdue or not, because a short message is required to be sent to activate the SIM card, which may cause SMS charges. If the phone is overdue, it cannot send a short message, failing activation.
2. Please try to change the time, which may activate the server failure and cause the SMS channel congestion.
3. Change the SIM card and determine whether it is the mobile phone or the SIM card (this problem is mostly caused by the failure of sending an activation message to the service of the SIM card).
4. Restart the phone and log in again after quitting the MI account.
5. If this problem still exists in another SIM card, the preliminary judgment is that it is a mobile phone problem, and it is suggested to resume a factory delivery attempt.
6. If another SIM card is activated normally and the current SIM card problem of the user is preliminarily determined, then it is suggested to change the SIM card in the business hall.
7. If the problem still cannot be solved, I would request you to perform Factory Reset by taking backup of your data through the below-mentioned steps:
Sign Out from your Mi Account: -
1. Go to Settings
2. Select Mi Account
3. Then confirm to Sign Out
Create a Backup: -
1. Go to Settings
2. Select Additional Settings/ Select About Phone
3. Select Backup and Reset
4. Select Local Backups
5. Select Backup
6. Select Accounts and Contacts & select System
7. Then select Backup so that a Backup file could be created
For finding Backup File: -
1. Go to Internal Storage
2. Select MIUI
3. Select Backup
4. Select All Backup
(Note: - Please save the Backup file on your PC/ Laptop, so that your important data would be prevented)
Factory Data Reset: -
1. Go to Settings
2. Select Additional Settings/ Select About Phone
3. Select Backup and Reset
4. Tap on Factory Data Reset
MIUI update: -
1. Then go to Settings> About phone> System update> Check for update
2. Tap on '...' icon at the top right side/ long press menu button
3. Choose download latest package
4. Once the downloading gets completed click on update and reboot option.
Restoring Data: -
1. Go to Settings
2. Select Additional Settings/ Select About Phone
3. Select Backup and Reset
4. Select Local Backups
5. Select Backup File
6. Select Restore to complete this process
After excluding problems with a third-party software system, you can try to activate the phone again. I hope the above troubleshooting steps resolve the issue.
If the issue persists then I would request you to please get in touch with the point of purchase.
For information, you may refer to the Global Website:
Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
(If your region is available) for updates regarding the warranty.
Due to COVID-19, the ongoing health and containment emergency measures may cause service delays at logistics couriers and Xiaomi authorized centers until further notice. Thank you for your understanding and support.
For any further assistance, feel free to contact us.
Regards,
Abhishek
Xiaomi Customer Support