- Adım
- Ekremcan
- Cihazım
- Mi9 SE
- Konum
- Sakarya
- Katılım
- 15 Temmuz 2019
- Konular
- 5
- Mesajlar
- 25
- Tepkime puanı
- 15
- Puanları
- 3
Geçtiğimiz aylarda internet üzerinden iki adet Mi 9 SE cihazını aldım. İki cihaza da çift imei atılmış. Sorunsuz bir şekilde kullanıyordum. Cihazların renkleri Mavi ve Siyah anlatacağım olayda kafa karışmaması için renkleri belirttim. Geçtiğimiz günlerde Mavi cihazın Sim1 şebekesi aniden gitti arama,mobil veri mesajlaşma hiç bir şekilde geri gelmedi ben de hattımı Sim2 kısmına taktım orada sorun yoktu hatta çekim gücü ve internet hızında gözle görülür fark vardı. IMEI numaralarını sorgulattığımda ise Sim1 için olan Klonlandığı tespit edilmiş cihaz yazıyordu. Sim2 ise bir marka adına İmalat yoluyla kaydedilen cihaz yazıyordu. Daha sonra Sim1 tarafına başka bir hat taktım sorunsuz çalıştığını gördüm. Aynı şekilde kendi hattımda diğer cihazlarda sorunsuz çalışıyordu. Bu sefer Siyah cihazın IMEI numarasını sorgulattım Sim1 İthalat yoluyla başka bir marka modele kayıt edilmiş Sim2 ise 7 Senedir sinyal alınamağı için kapanmış. Kendi adıma kayıtlı olan hattım Sim1 de çalışmıyor diğer hatlar çalışıyordu bu çok enteresan bir durum. Son günlerde Bilgi Teknolojileri Kurumunun açıklamalarında bu tür haberleri görmüştüm. Detaylı olarak araştırmaya devam ediyorum. BTK'nın internet sitesinde bununla ilgili Sıkça Sorulan Sorular kısmında bir yazı gördüm ''Yurtiçinden satın almış olduğum cihaz kayıtsız ise ne yapabilirim'' 6502 sayılı kanun ile Tüketici hakları mağdur etmemek adına bir kanun çıkarmış kanunda bazı bilgiler yazıyor yazan bilgiler genellikle internetten aldığınız firmayla ilgili yapmanız gerekenleri ve yöntemleri yine okuduğum başka bir yazıda 200₺ karşılığında cihazımızın bir IMEI numarasını kayıt ettirip sadece kendimize ait olan hat ile kullanıma açılacağını okudum. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımız varsa bildiklerini hepimizle paylaşmasını isterim. Bu süre 1 yıl içersinde sona erecek yani İmar barışı gibi lanse edilen bu IMEI barışı bu yüzden elimizi çabuk tutmakta fayda var. Bu durumun yakın zamanda tüm cihazları etkileyeceğini düşünüyorum.
Bir başka konuya değinmek istiyorum. Sim kartınızı 18 yaşından küçükken aldıysanız büyük ihtimal aile üyelerinizden birinin adına alınmıştır. Hattı üzerinize almanız için hat sahibi ile birlikle en yakın temsilciye gidip bir ücret karşılığında kendi üzerinize alabilirsiniz. Ücreti dilerseniz taksit şeklinde faturanıza yansıtabiliyorlar. Biraz zahmetli iş. Dileyen yeni sim kart alabilir fakat aynı ücrete denk geliyor ve insanı mecburen üzerine aldırmaya teşvik ediyolar numaranızın değişmesini istemediğiniz için.
Bir başka konuya değinmek istiyorum. Sim kartınızı 18 yaşından küçükken aldıysanız büyük ihtimal aile üyelerinizden birinin adına alınmıştır. Hattı üzerinize almanız için hat sahibi ile birlikle en yakın temsilciye gidip bir ücret karşılığında kendi üzerinize alabilirsiniz. Ücreti dilerseniz taksit şeklinde faturanıza yansıtabiliyorlar. Biraz zahmetli iş. Dileyen yeni sim kart alabilir fakat aynı ücrete denk geliyor ve insanı mecburen üzerine aldırmaya teşvik ediyolar numaranızın değişmesini istemediğiniz için.
Son düzenleme: