- Adım
- Lucas
- Cihazım
- Redmi Note 10 P
- Yaş
- 32
- Konum
- İzmir
- Katılım
- 15 Eylül 2019
- Konular
- 17
- Mesajlar
- 2.914
- Çözümler
- 7
- Tepkime puanı
- 1.687
- Puanları
- 188
MegaOS geliştiricileri neden Hyper 2 romların bu cihazda kastığını açıklamış 
Türkçesi
Why animations slow on hyperOS 2.0 A15 on sweet (surprise , read till end)
We first need to know more about 732G , 732G have 8 cores , 6 small cores (1.8GHz) and 2 big cores (2.3GHz)
Also we need to know animations made by CPU not GPU
I downloaded more than 15 phones build.prop to know why it's slow
Surprise it's not Kernel issue even not ROM devolper issue.
Where's the issue then ? If we saw all new phones that got hyperOS2 officially it has CPU contains of 8 cores some of them use 4 small cores and 4 big cores like sapphire and some use 4 small cores 3 big cores and 1 Ultimate core
In hyperOS1 / Miui14 animations was not heavy it was running on 6-7 cores on sweet (in build.prop cores start from 0 not 1) and it was very satisfying to run it smooth with some surface and fps props
Then where's the issue ?
The issue on sweet is on CPU we have only 2 big cores and it can't run hos 2 animations smooth also they have low speed only 2.3GHz and on officially supported phones they use 4-7 cores which is 4 big cores while we have only 2 that's why sapphire and topaz runs ROM smoother than sweet
What about use 2 small cores and 2 big cores for animations in sweet?
Good question, it's possible but it will be slower than using 6-7 . Why? Bec in this situation all 4 cores will run on 1.8GHz and it will be more shit
Now we are on 1 fix I didn't find another , kernel devs must overclock big cores even not much
Türkçesi
Tatlı üzerinde hyperOS 2.0 A15'te animasyonlar neden yavaş (sürpriz, sonuna kadar okuyun)
Öncelikle 732G hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor. 732G'de 8 çekirdek, 6 küçük çekirdek (1.8GHz) ve 2 büyük çekirdek (2.3GHz) bulunuyor.
Ayrıca GPU değil CPU tarafından yapılan animasyonları bilmemiz gerekir
Neden yavaş olduğunu bilmek için 15'ten fazla telefon build.prop indirdim
Sürpriz, bu çekirdek sorunu değil, hatta ROM geliştirici sorunu bile değil.
O zaman sorun nerede? Resmi olarak hyperOS2 alan tüm yeni telefonları görseydik, CPU 8 çekirdek içerir, bazıları safir gibi 4 küçük çekirdek ve 4 büyük çekirdek kullanır ve bazıları 4 küçük çekirdek 3 büyük çekirdek ve 1 Ultimate çekirdek kullanır.
HyperOS1 / Miui14'te animasyonlar ağır değildi, sweet üzerinde 6-7 çekirdekte çalışıyordu (build.prop'ta çekirdekler 1'den değil 0'dan başlıyor) ve bazı yüzey ve fps proplarıyla sorunsuz çalıştırmak çok tatmin ediciydi
O zaman sorun nerede?
Sweet'teki sorun CPU'da sadece 2 büyük çekirdeğimiz var ve hos 2 animasyonlarını sorunsuz çalıştıramıyor ayrıca sadece 2.3GHz düşük hıza sahipler ve resmi olarak desteklenen telefonlarda 4-7 çekirdek kullanıyorlar ki bu 4 büyük çekirdek iken bizde sadece 2 çekirdek var, bu yüzden safir ve topaz ROM'u sweet'ten daha sorunsuz çalıştırıyor
Tatlı animasyonlar için 2 küçük çekirdek ve 2 büyük çekirdek kullanmaya ne dersiniz?
Güzel soru, bu mümkün ama 6-7 kullanmaktan daha yavaş olacaktır. Neden mi? Bu durumda 4 çekirdeğin tamamı 1,8 GHz'de çalışacak ve daha boktan olacaktır.
Şimdi 1 düzeltme üzerindeyiz, başka bir şey bulamadım, çekirdek geliştiricileri çok fazla olmasa bile büyük çekirdekleri overclock etmeli