Hocam operatörler mevzuat dahilinde işlem yapar. Yani operatörlere talimat gelirse, marka/modele göre imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalini 24 saat içinde keser.
Çünkü operatörlerin yazılım altyapısında bu algoritma var zaten... Nereden biliyorum ?
Biraz tarihçeden bahsedeyim. Kuruluşun o zamanki adı, TİB( Telekominikasyon İletişim Başkanlığı idi )... Daha sonra BTK olarak değiştirildi ve kuruluşun yapısında değişikliğe gidilerek, görev alanının sınırları belirlendi.
İşte kuruluşun adı henüz TİB iken, yani bu imei konusunda harç alınması uygulaması ilk başladığı zamanlarda, imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalini, "meid numarası üzerinden tespit edip, kesebiliriz" diye teklif etmişlerdi. Ama o zaman ki TİB bu öneriyi dikkate almadılar ya da bu öneriyi uygulamak istemediler.
Her neyse... Anlatmak istediğim; süreci ilk çıktığı günden beri yakından takip etmekteyim.
Hasılı; imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalinin kesilmesi, operatörler için çocuk oyuncağı... Yeter ki, BTK bu sorunu temelden çözmek istesin.