Operatörlerin buradan bir işlem takibi yapacağını pek sanmıyorum hocam açıkçası, müşteri hizmetlerini aradığınız zaman.
IMEI de hangi cihaz varsa,o cihaz sizin cihazınızmış gibi kabul ediyor ve buna göre işlem sağlanıyor.
Detaylı takip ile meid üzerinden dediğiniz gibi incelemeye almak mümkün evet.
Ama her cihazı ayrı ayrı bunun takibini yapmak bence oluru olan bir durum değil.
Hiç bir şey olmazsa bile.
Bir yedek telefon alıp 120+120 şebeke ile kullanır ki insanlar.
Çözüm akla gelmeyecek kadar bol şuan.
Sürekli meid takibi de yapamazlar
Hocam operatörler mevzuat dahilinde işlem yapar. Yani operatörlere talimat gelirse, marka/modele göre imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalini 24 saat içinde keser.
Çünkü operatörlerin yazılım altyapısında bu algoritma var zaten... Nereden biliyorum ?
Biraz tarihçeden bahsedeyim. Kuruluşun o zamanki adı, TİB( Telekominikasyon İletişim Başkanlığı idi )... Daha sonra BTK olarak değiştirildi ve kuruluşun yapısında değişikliğe gidilerek, görev alanının sınırları belirlendi.
İşte kuruluşun adı henüz TİB iken, yani bu imei konusunda harç alınması uygulaması ilk başladığı zamanlarda, imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalini, "meid numarası üzerinden tespit edip, kesebiliriz" diye teklif etmişlerdi. Ama o zaman ki TİB bu öneriyi dikkate almadılar ya da bu öneriyi uygulamak istemediler.
Her neyse... Anlatmak istediğim; süreci ilk çıktığı günden beri yakından takip etmekteyim.
Hasılı; imei uyumsuzluğu olan telefonların sinyalinin kesilmesi, operatörler için çocuk oyuncağı... Yeter ki, BTK bu sorunu temelden çözmek istesin.