cihazı garantili olarak almak isteyenlerin bu isteklerine saygı duyuyorum. Bunu başta belirteyim.
Elinden onlarca cihaz geçmiş ve hiçbirisini de elden çıkarmamış birisi olarak birkaç cümle de ben yazayım.
5-6 yıldır çok mecbur kalmadıkça garantili cihaz almıyorum. Çünkü ülkemizdeki garanti hizmeti veren şirketlere güvenimi yitirdim. Özellikle Telpa'ya.
Yıllar önce 9 taksitle yanlış hatırlamıyorsam 240TL'ye falan Samsung D900 müydü neydi bir telefon almıştım kızıma. Telefon 2 ay içinde bozuldu. Telpa'ya yolladım. Sıvı teması dediler ve anakartın değişmesi gerektiğini, ücretin de 60 TL olduğunu söylediler. Sıvı temasının olması mümkün olmadığı halde mecburen kabul ettim. Aradan 15 gün geçti ses seda yok. Aradım. Telefondaki hanım flex kablonun da bozuk olduğunu ve ücretin 110 TL olduğunu söyleyince tepem attı. Madem böyle bir durum var 15 gündür niye haber vermiyorsunuz soruma cevap veremedi. Efendim bana ulaşamamışlar. Telefon ve mail bilgilerini süs olsun diye mi alıyorsunuz dedim doğru dürüst cevap veremedi. İkinci el hiç kullanılmamış yad birkaç gün kullanılmış aynı model telefonlar 130-160TL arasında satılırken bu embesillere 110TL vermek kanıma dokunacağı için alın telefonu başınıza çalın diyerek telefonu kapattım.
Telpa'da kalan telefona 7 ay daha taksit ödedim.
Benzer bir durumu S Monte ile yaşadım. Bunu da taksitle almıştım ve taksit bittikten sonra telefon bozuldu, yine Telpa'ya yolladım. Yöne sıvı teması var dediler, sıvılar içinde kalın diyerek telefonu kapattım ve bir daha Telpa'nın baktığı cihazlardan almamaya yemin ettim.
Son bir olayı da GM Discovery ile yaşadım. Bimeks'teki bir kampanyaya istinaden elimdeki hediye çeklerini de kullanarak aldım. Eve gelip kızıma hediyeyi verdim. Paketi açtık bir de ne göreyim? Garanti belgesinde Telpa yazıyor. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. İnşallah problem yaşamayız derken telefonu bir açtık ekranda beyaz lekeler var. Eyvah ayvayı yedik dedim. Hemen telefonu kapatıp paketi topladığım gibi ertesi gün Bimeks'e gittim ve ben telefonu iade etmek istiyorum dedim. Telpa'nın bir ürününü satın almak istemediğimi onun yerine Nokia Lumia almak istediğimi aradaki 20TL farkı da istemediğimi belirttim. Maalesef iade alamayacaklarını, telefonu Telpa'ya göndereceklerini söylediler. Daha dün alınmış ve içine sim kart dahi takılmadığını söylememe rağmen ikna edemedim. Mağaza müdürüne çıktım ve derdimi, Telpa ile yaşadıklarımı anlattım. Çok ilgilenmekle birlikte böyle birşey yapmalarının mümkün olmadığını ancak eğer Telpa kapalı kutu yeni telefon gönderirlerse değişimi yapabileceklerini söyledi. Aradan 15 gün kadar geçti ve durumu öğrenmek için Bimeks'e tekrar gittim. Müdür izindeymiş. Lumia'nin fiyatı da o zaman 20TL daha ucuzken şimdi 50TL daha pahalı duruma gelmişti. Oradaki elemanlarla epeyi bir tartıştıktan sonra müdürü telefonla aramaya ikna edebildim. Ertesi gün geleceğini ve ilgileneceğini söylemiş. Ertesi gün müdür beni telefonla aradı ve özür dileyerek telefonu iade alacaklarını, bunun için de evrakları getirmem gerektiğini söyledi. Değişim yapmaya gerek kalmadan paramı geri iade ettiler. Tabi olan indirim kuponlarıma oldu. 70TL kadar bir zararla durumu atlattım.
Velhasıl kelam, Apple ve LG ürünleri haricinde garanti hizmeti vere bir firma yok benim gözümde. Bu nedenle benim için garantili ürün almak demek fazladan 200-300TL'yı çöpe atmak demek.
Sent from my MI PAD using Tapatalk