Yardım garanti kapsamında misli ile değişim maddesi

Yerkan

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yavuz erkan
Cihazım
Mi 6
Yaş
36
Konum
Ankara
Katılım
26 Ekim 2017
Konular
3
Mesajlar
49
Tepkime puanı
16
Puanları
8
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
v9.6.0.0
Telefon Modeli
mi 6
Bootloader Kilidi
Açık
telefonum mi6 hepsiburada dan yaklaşık 1.5 yıl önce 2 bin tl ye aldım. 2 gün önce delta garanti (ürün iade prosedürüne uygundur) telefonumun yapılmadığı raporunu bana gönderdi. şimdi hepsi buradadan ücret iadesi istemeyip misli ile değişimi talep ettim. fakat hepsi buradada o telefon satışta yok. hakkımı nasıl aramalıyım? şu anda n11 de mi 6 cihazım 3 bin tl iken hepsiburada bana 2 bin tl verip tüketiciyi kandırmak istiyor. mi 6 cihaz 6 gb ram snapdragon 835 işlemciye sahipken bu özellikteki bir telefonu 3 bin tlden aşağı alamıyorum?
konu ile bilgisi ve önerisi olan tüm arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 

Yerkan

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yavuz erkan
Cihazım
Mi 6
Yaş
36
Konum
Ankara
Katılım
26 Ekim 2017
Konular
3
Mesajlar
49
Tepkime puanı
16
Puanları
8
Faturada fiyat ne yazarsa para iadesinde onu alırsınız hocam. Tüketiciyi kandırmak gibi bir durum yok.

Hocam belki yalnış bi kelime olmuş ama tüketici konusundan olaya bakarsanız bi hak kaybı var ortada ona istinaden yazdım ve bu olay başınızdan geçtimi?
ben sadece seçimlik hakkımı ürünümün aynı özellikteki bir cihaz değişimini isteyebilirimiyim yoksa illa para iadesi ile hak kaybına mı uğramalıyım?

Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 15-
(1) Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
(2) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir.
(4) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildiği hâllerde, hizmetin niteliği ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amacı dikkate alındığında, makul sayılabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar doğurmayacak şekilde bu talep sağlayıcı tarafından yerine getirilir. Her hâlükârda bu süre talebin sağlayıcıya yöneltilmesinden itibaren otuz iş gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
 
Oyla:

mehmet_dengiz

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
Xiaomi mi5s
Meslek
Karşılıksız miui ailesine yardımı borç bilirim
Yaş
40
Konum
İstanbul
Katılım
22 Nisan 2018
Konular
49
Mesajlar
933
Tepkime puanı
663
Puanları
108
Thh birebir değişim kararı verirse alırsın. Onun haricinde faturanda ne yazarsa onu alırsın. Ortada kandırmaca yok. Hepsiburda güvenen biriyim.beni hiç mağdur etmedi.
 
Oyla:

Yerkan

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yavuz erkan
Cihazım
Mi 6
Yaş
36
Konum
Ankara
Katılım
26 Ekim 2017
Konular
3
Mesajlar
49
Tepkime puanı
16
Puanları
8
Elinizdeki faturada hangi bedel yazıyorsa onu alırsınız.
Thh ye birebir ürün değişimi diye başvurun o zaman.
Teşekkür ederim hocam büyük ihtimal thh ye başvurcam bi daha arayacaklar beni ordanda bişey çıkmaz ise yasa çok açık sanırım.
başından böyle bi durum geçen arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Thh birebir değişim kararı verirse alırsın. Onun haricinde faturanda ne yazarsa onu alırsın. Ortada kandırmaca yok. Hepsiburda güvenen biriyim.beni hiç mağdur etmedi.

hocam illa thh den mi çıkması lazım bu değişim kararırın. hepsiburada ile konuşup halledilemez bi durum mu. ben hak kaybına uğradığımı düşünüyorum illa mahkeme kararı icra mı işin içine girmesi gerekiyor? başınızdan böyle bi durum geçtimi?
 
Oyla:

Metin

(:
Premium Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Metin Çınar
Cihazım
Redmi Note 8
Yaş
36
Konum
Eskişehir
Katılım
27 Temmuz 2016
Konular
131
Mesajlar
5.767
Çözümler
6
Tepkime puanı
7.304
Puanları
338
Fatura bedeli iade edilir, fazlasını alamazsınız..
Cihaz değişimi isterseniz o zaman olur istediğiniz ama hepsi burada açısından 2. 000 TL olan ürünün bugün 3.000 TL olması, değişimden ziyade iade daha mantıklı olur.. Tüketici hakem heyeti kararı olmadan yapmazlar bence ama siz şansınızı deneyin isterseniz.
 
Oyla:

Yerkan

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yavuz erkan
Cihazım
Mi 6
Yaş
36
Konum
Ankara
Katılım
26 Ekim 2017
Konular
3
Mesajlar
49
Tepkime puanı
16
Puanları
8
Fatura bedeli iade edilir, fazlasını alamazsınız..
Cihaz değişimi isterseniz o zaman olur istediğiniz ama hepsi burada açısından 2. 000 TL olan ürünün bugün 3.000 TL olması, değişimden ziyade iade daha mantıklı olur.. Tüketici hakem heyeti kararı olmadan yapmazlar bence ama siz şansınızı deneyin isterseniz.
çok haklısınız hocam hepsiburada adına para iadesi çok mantıklı fakat tüketici için hiç mantıklı değil. kanunun verdiği seçimlilik haklarından olan misli ile değişim hakkımı thh ye taşıyıp sonucu bekleyeceğim umarım thh tüketici hakkında karar verir.
 
Oyla:

Metin

(:
Premium Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Metin Çınar
Cihazım
Redmi Note 8
Yaş
36
Konum
Eskişehir
Katılım
27 Temmuz 2016
Konular
131
Mesajlar
5.767
Çözümler
6
Tepkime puanı
7.304
Puanları
338
çok haklısınız hocam hepsiburada adına para iadesi çok mantıklı fakat tüketici için hiç mantıklı değil. kanunun verdiği seçimlilik haklarından olan misli ile değişim hakkımı thh ye taşıyıp sonucu bekleyeceğim umarım thh tüketici hakkında karar verir.
Işte herkes kendi açısından düşünüp yola çıkıyor, kimse hepsi buradayı suçlamaz para iadesi verdiği için ama size de kimse demez al paranı daha ne istiyorsun diye, işin özü tüketici hakem heyeti kararı son noktayı koyar.. Kolay gelsin hocam.
 
Oyla:

akdrhmz

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kadir
Cihazım
Xiaomi Mİ 9 SE
Yaş
35
Konum
İzmir
Katılım
24 Temmuz 2014
Konular
28
Mesajlar
834
Çözümler
3
Tepkime puanı
401
Puanları
78
(2) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
Hocam üstte de belirtmiş zaten sağlayıcı açısından orantısız maliyetleri beraberinde getirirse diye, thh ye başvurursanız muhtemelen ücret iadesi çıkacaktır diğer türlü Hepsiburada zaten ürün elinde olmadığı için ücret iadesi isteyecektir. Şansınızı deneyin derim yine de. Ancak ülkedeki ekonomik durumun kötülüğünden kaynaklı hak kaybına uğradığınız anlamına gelmez. Zira durum tam tersi olsa aynı seviye yada üst model cihaz fiyatı 1000 1500 TL olsa o zaman da ücret iadesi isteseniz firma ürün değişimi diyebilirdi.
 
Oyla:
Üst Alt