Meşhur bir söz vardır, zamanın ruhu denilir…(
Kollektif şuur yada ruhsal iklim diye de tanımlanır.) Bir zamanlar bir aile ortamı gibi gördüğümüz Miuitürkiye forumu zamanın akışına kapılıp ruhunu kaybetti bence. Bunun çeşitli sebepleri olabilir.
ZENGİN hocamın sözünü ettiği başlangıçtaki rom, root, kilit, tema ve yazılım gibi merak uyandırıcı konuların rutinleşmesi bir sebeptir. Zira kullanıcılar eskisi gibi ne rootlama hevesinde ne de rom yüklemek. Root atmak artık bir ihtiyaç değil sıkıntı oldu. (
Bunu banka ve whattsap uygulamalarında görebiliyoruz ) Yine eskisi gibi rom geliştirilmediği için mevcut stock romlarla yetinmek mecburiyeti hasıl oldu. (
Bir çok kullanıcının gözdesi Eu rom hala varlığını sürdürüyor ama onun da eski tadı olmadığı ortada. Yine bir zamanların gözdesi Aosp romların ise artık esamisi bile okunmuyor ) Kilit açmak bile artık başlı başına bir güvenlik sorunu olmaya başladı.
Elbette bunlar birer sebep ama Miuitürkiye forumunun asıl problemi başta belirttiğim gibi ruhunu kaybetmesi. Ne eski dostluklar kaldı, ne sıcak bir muhabbet ortamı, ne bir saygı sevgi ne de edep….Forumun en çok etkileşim alan sohbet konusu bile kapandı. (
Yakında çöp kutusunda yerini alırsa şaşırmam ) Çünkü insanlar bırakın aralarında sohbet etmeyi sabahları birbirlerine günaydın ve hayırlı sabahlar demekten bile imtina eder oldular. Yardım isteklerine ehil ve bilgisi olan insanlar değil hiçbir tecrübesi olmadığı belli ve kulaktan dolma bilgilerle kendilerini uzman zanneden kişiler cevap vermeye başladı. Bazen buranın bir paylaşım forumu olduğunu göz ardı edip basit bir işlem için ücret talep eden insanlar türemeye başladı. Referansı nedir kimdendir bilmediğimiz kişiler forum ortamını kullanarak bir kazanç kapısı sağlamanın derdinde. Ve ne yazık ki eskiden son derece ketum ve kuralcı olan sayın yöneticilerimiz sanki forum ruhuna uymayan bu gibi durumlara göz yummaya başladı gibi bir hisse kapılmaya başladım. Şahsi görüşüm oluşabilecek mağduriyetler karşısında sorumluluk reddi beyan etmek bence hiç te ahlaki bir durum değil ve olmamalı. (
Buradan açıkça belirtmek istiyorum. Eğer cihazımla ilgili bir problem söz konusu ise ve ben bunu forum üzerinden çözme isteğim varsa ehil olup olmadığını bilmediğim birine yaptırmak yerine forumun resmi tamircisi olarak gördüğüm ve sadece miuitürkiye değil diğer sosyal medya platformlarından da tanıdığım sayın H.kadioglu' ndan talep ederim.)
Uzun sözün kısası… Yönetici dostlarım lütfen bana kızmasınlar ama üye sayısı arttıkça kalitesi düşen güzide forumumuzun mevcut durumu ne
Skorpi hocanın yeniden yetki sahibi olup yarışma düzenlemesiyle ne de sayın adminimiz
HiddeNKinG in insanları check-in yapmaya teşvik etmesiyle düzelecek gibi görünmüyor. Öncesini bilmem ama bizzat yaşadığım 2018-19 ruhunun yeniden canlanması gerekiyor ama nasıl olacak işte orası bir muamma gibi görünüyor.
Belli ki sessiz kalabalıkların yalnızlığını yaşamaya devam edeceğiz.