Yazı biraz uzun olacak.
Sorun satıcı kurumda bu ayıplı mala girer. Cihazın Çin'den bu şekilde gelmediğinin garantisini verebilirler mi? Kutunun içinde kurum ile ilgili bir şeyler çıkmış ise zaten kurum bunu açmış demektir. Sorun kurumda.
Normalde ayıplı malı olmayı bırak beğenmediğiniz ürünü 15 gün içinde iade edebilirsiniz. (CD,DVD, Dergi hariçtir.)
Skandaldır bu olay ben yerinde olsam Tüketici derneğine başvururum zaten ayıplı mal kategorisine girdiği için jet hızı ile karar çıkar. Uymazlar ise mahkemeye verin davayı büyük ihtimal kazanacağınızdan mağdur duruma düştüğünüz için birde tazminat bedeli üstünden de aynı şekilde aynı davada görülmek üzere şikayetçi olun. Telefon parasının iadesini büyük ihtimal almak ile birlikte bir ihtimal tazminat parası da alırsınız. Açtığınız davayı kazanırsanız sizin ödediğiniz mahkeme masrafları da karşı taraf öder.
Böyle bir saçmalık var mı hiç yapamıyorsanız müşteriye dış üniteyi değiştirin. Size gelişi dış ünitenin ne kadar ki?
Teknik servisten anlayan birisi bu hatanın kullanıcının yapmadığını çok rahat anlar. Neden bunu yazıyorum normal mesleğim benim Bilgisayardır. Bu gibi durumları zamanında çok gördük. Bakın arkadaşın koyduğu resimde bir insanın kasti olmadığı sürece böyle bir hasar vermesi imkansızdır. Telefon sağ üst yan taraf kabuk çatlaması gibi bir hasar ve ön sol alt çizik şeklinde 2 farklı yerde ayıplı mal bu.
Cihaz darbeye maruz kalsa bu şekilde olması imkansızdır. Darbeyi alan taraf büyük hasar görür ama resimdeki yerlere baktığınızda birbiri ile alakasız yerler. Bu şekilde kabuk çatlaması olan bir darbe olsa zaten telefon o şekilde olamaz büyük ihtimal daha çok hasar olur veya kırılır. Bana biri bunun açıklamasını bir yapsın sağ üst yan taraftan darbe aldığını varsaydığımız bir ürünün ön sol alt tarafında nasıl çizik olur? Hangi fizik kuralında olduğunu da yazarsanız bizde öğrenmiş oluruz.
Ayıplı malın müşteriye sıfırı ile değişilmesi gerekiyor bazı durumlarda müşteriye satıldığı fiyattan düşülüp düşüldüğü miktar iade edip ayıplı mal verilebiliyor. Tabi ki müşteri bunu kabul ederse.
Size zamanında Amazon'dan alınıp insanların başına gelen bir şeyden bahsedeyim. Amazon'dan ürün sipariş veriliyor, ürün farklı bir ürün geliyor ve Amazon'a yolladığınız ürünün ben başka modelini seçmiştim bana yanlış modeli yollamışsınız deniliyor Amazon'da ki kişi kontrol ediyorum hemen diyor özür dileriz seçtiğiniz ürünü hemen adresinize yolluyorum size gönderdiğimiz farklı üründe size hediyemiz olsun diyor ve işlem bitiyor.