Hocam arkadaşlarımız sizin mağduriyet yaşamamanız için öncelikle sorunu tespit etmek istemişler. Siz ise cevap vermeyince tepki göstermişler. Yani çok da anlaşılmayacak bir durum yok. Ben uzun uzun yazayım hem siz hem de benzer sıkıntı yaşayabilecek arkadaşlarımız ne yapmak istediğinize karar verin.
Öncelikle yazacaklarımın hukuki dayanaktan yoksun ancak tecrübe ile sabit olduğunu söylemek istiyorum. Yani yok efendim şu kanunda böyle yazıyor hakkımı söke söke alırım diyecek arkadaşlarımız hepsiburada firmasının da yazacaklarımı bilmem ne kanununun bilmem ne maddesine dayandırdığını bilsinler. Bu bilmem ne kanunu nedir dileyen araştırabilir. Hepsiburada'dan her hangi bir telefon aldığınızda cihaz size geldiği anda iade etmek istediğinizi belirtmeniz halinde sizden teknik servis raporu isteyecektir. Burada cayma hakkını kullanıyor olmanız ya da cihazın arızalı olması her hangi bir şey değiştirmiyor. Siz cihazınızı teknik servise gönderiyorsunuz. Kargo için geçecek 2-3 gün sonrasında cihazınız teknik serviste en az bir aya yakın bekliyor ve her hangi bir kusur bulunamadığına dair yazı ile size geri gönderiliyor. Bu süreç içerisinde cayma hakkı süresi geçtiği için tek seçeneğiniz cihazınızın kusurunu kanıtlamak. Bunun için THH'ye giderek dava açabilir ve yaklaşık bir yıl davanın sonuçlanmasını bekleyebilir ya da servise yeniden gönderebilirsiniz. THH'ye dava açmayı seçerseniz cihazı kullanmamanız gerekli yoksa lehinize karar çıksa dahi firma itiraz ettiğinde cihazı kullandığınız için itiraz kabul ediliyor. Diğer yol olan servise göndermek daha kısa sürse de oldukça sıkıntılı. Cihazın iade alınması için bir yıl içerisinde 3 defa servise gitmesi gerekli. 3. defa da geldiğinde 4 defa gönderip ücret iadesi istiyorsunuz. Kabul edilir ise ücreti iade alıyorsunuz, edilmez ise THH yoluyla alıyorsunuz. Yani bu süreç de 4 * 1ay ve iade sürecini hesaplarsak minimum 5 ay sürüyor. Eğer ki iade kabul edilmezse THH sürecini de bu süreye eklemeniz gerekli.
Sizin özelinizde ise arkadaşlarımız "eğer sorun şarj aletinde ise minimum 5 ay -ki sizin aklınızdaki süreç yıllar sürecek- beklemek yerine firmaya ulaşıp şarj aleti arızalı geldi bir tane daha gönderebilir misiniz diye rica ederek bir kaç günde çözmek daha mantıklı olabilir" tavsiyesi vermek istemişler ancak siz hala bir cevap yazmamışsınız... Her neyse artık süreci ve neler yaşanacağını biliyorsunuz, artık gerekli bilgiye sahip olduğunuza göre dilediğiniz şekilde sorununuzu çözebilirsiniz zannediyorum...
Bu arada yanlış anlaşılmasın bu söylediklerim sadece hepsiburada için geçerli. Gittigidiyor, n11 vb. bağımsız çalışan satıcılardan alınan cihazlarda bu tarz ufak tefek kusurlar firmaya ulaşmanız halinde hemen çözülüyor ya da iade alıyorlar. Müşteri memnuniyeti bu firmalar için daha önemli. Bir ikinci not olarak da HB'den sadece telefon alındığında bu sürecin işlediğini belirteyim diğer pek çok üründe 15 günlük cayma hakkı sorunsuz kullanılabiliyor.