Tüm konusulanlara topyekûn muamele edeceğim.
Aklina gelen herhangi bir marka icin google'a "Marka adı boşluk şikayet" yazıp arama yap yüzlerce şikayet okursun.
Yani sıkıntı ararsan, sıkıntı buluyorsun. Bilinçli bir tuketici isen, Xiaomi ya da baska herhangi bir markada sıkıntı yasamazsin. Adam telefonunu suya düşürüyor, kurulayip servise gonderiyor, red cevabi alınca da bas bas bağırıyor 2 yıl garanti diyorlar telefonumu yapmadilar vs. Servise zaten suya düşürmediğini soyluyor ama bir sure sonra o yalana kendiside inanıp, cansiperane savunma yapıyor. A servisi B servisi diye birsey yok arkadaşım, Turkiye Cumhuriyeti yasaları geri hizmet prosedürlerini belirlemis, geri hizmeti kimden aliyorsan al, belirlenmiş kurala uymak zorunda hem tüketici hem satıcı/servis. Haksızlığa uğradığını düşündüğün de veriyorsun dilekceni THH ya da TM lere sorun çözülüyor. Zaten buralardan da çözüme ulasamiyorsan suçlu sensindir. Cihazini alırsın, senin kullanimindan bağımsız cihazin bizzat kendisinden kaynaklı sorun yasiyorsan eger, onarım, bedelde indirim, para iadesi haklarina zaten sahipsin.
Guvenilir satıcı arayan arkadaslarimizin birgün interneti kesfedeceklerini umuyorum. Hic bir surat ile yuzgöz olmadan, piyasada bulunabilecek en düşük fiyat ile 1 tıklama ile cihazini aliyorsun. Kapali mühürlü kutuda geliyor. Sorunlu çıksın ya da çıkmasın istersen keyfi iade edebiliyorsun mesafeli satış mevzuatina gore 14 gün icinde. Elden alıp iade etmek istediğinde, satarken sana hünkar gibi davranan saticinin kirmizi suratını gormek ve boş laflarini dinlemek zorunda kalmiyorsun. Uzun zamandir elden alışveriş yapmıyorum, çoraptan, diş fircasina, telefondan bilgisayara, kalemden deftere ne lazimsa internetten aliyorum bugüne kadar tek bir pişmanlığım olmadı. 1 kere satici 14 günü geçtiği icin iade alamayacağını soyledi. Hic sözü uzatmadim peki dedim kapattim, e-devletten THH basvurusu yaptim. 10 gun sonra satici aradi iade alabileceğini söyledi, ona bu gecen sure icinde urunun pahalandigini bu yüzden zarar edeceğimi söyledim. Saticiya odedigim paranin %20 fazlasını alarak sikayetimden vazgectim.
Bir kere aldigim 1 tb toshiba harici diski tam 1 bucuk yil kullandiktan sonra, hic ariza vermediği hâlde kur farkinida hesaplayip 1 bucuk yil sonra iade edip parami aldım.
Bu orneklerden amacim önerim şudur ki;
1- İlk once hallarinizi bilin.
2- İnternetten alışveriş alışkanlığı edinin, hem magazada gördüğünüz gereksiz ekstralar almaktan kurtulursunuz hem daha ucuza daha profesyonel hizmet alirsiniz.
3- Arastirma yaparken olumlu ve olumsuz görüşleri kiyaslayin. Ornegin ayni telefon icin bir kesim sarji cok kötü diyor bir kesim ise cok iyi diyorsa, o telefonun sarji ne iyi ne kötü orta ayardadir. Onceki telefonunun şarjı daha iyi olanlar kötü, daha kötü olanlar iyi diyordur. Bazinlarininkinden iyi, bazılarınınkinden kötü olduğuna gore ortada bir yerdedir....