Soru Tüketici hakem heyetine başvuru

serdar48

Uzman Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
Adım
Serdar
Cihazım
Mi Note 3
Yaş
46
Konum
Bodrum
Katılım
4 Mayıs 2018
Konular
6
Mesajlar
936
Tepkime puanı
383
Puanları
78
Hayırdır serdar bey. İadeyi siz mi yapacaksınız. Foruma bir soru sordum. Cevaplamak zorunda değildiniz.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bilmediğin sorduğun konuda yardımcı olmaya çalışıyoruz,mantıklı olun diyoruz suçlu biz oluyoruz :)
 

cnnyldz165

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
canan
Cihazım
xiaomi mi 5
Yaş
54
Konum
istanbul
Katılım
16 Ekim 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Bilmediğin sorduğun konuda yardımcı olmaya çalışıyoruz,mantıklı olun diyoruz suçlu biz oluyoruz :)
Teşekkürler serdar bey. Araştırdıgim kadarıyla bu tarz kronik sorunlarda direk iade hakkımız doğuyor diye biliyorum. Ayrıca delta servisin de ne olduğu belli. O yüzden göndermek istemedim. Belki ben tam olarak anlatamadim derdimi.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

serdar48

Uzman Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
Adım
Serdar
Cihazım
Mi Note 3
Yaş
46
Konum
Bodrum
Katılım
4 Mayıs 2018
Konular
6
Mesajlar
936
Tepkime puanı
383
Puanları
78
Teşekkürler serdar bey. Araştırdıgim kadarıyla bu tarz kronik sorunlarda direk iade hakkımız doğuyor diye biliyorum. Ayrıca delta servisin de ne olduğu belli. O yüzden göndermek istemedim. Belki ben tam olarak anlatamadim derdimi.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

O zaman bir gidin T.H.H'ne hem siz hem biz bilgilenmiş oluruz Yes~~
 

ChamYapragi

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Başlangıç
Cihazım
Mi 6
Yaş
35
Konum
MANİSA
Katılım
26 Nisan 2018
Konular
3
Mesajlar
73
Tepkime puanı
18
Puanları
8
Oncelikle urununuzu servise gondermeniz gerekmektedir. Ghost screen olayi kimi urunlerde kronik kimi urunlerde kullanici hatasi sonucu ortaya cikmaktadir. Direkt thh basvurmaniz durumunda cihazinizin garantisi bitene kadar durum ancak incelenir ve olumsuz sonuclaninca bedavaya yaptiramazsinizda. Kaldi ki durum servis incelemeden thh kararda kolay kolay lehinize vermez. O yuzden cihaziniz servise gidicek ordan cikacak sonuclar dogrultusunda thh ye gidebilirsiniz...

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

cnnyldz165

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
canan
Cihazım
xiaomi mi 5
Yaş
54
Konum
istanbul
Katılım
16 Ekim 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Oncelikle urununuzu servise gondermeniz gerekmektedir. Ghost screen olayi kimi urunlerde kronik kimi urunlerde kullanici hatasi sonucu ortaya cikmaktadir. Direkt thh basvurmaniz durumunda cihazinizin garantisi bitene kadar durum ancak incelenir ve olumsuz sonuclaninca bedavaya yaptiramazsinizda. Kaldi ki durum servis incelemeden thh kararda kolay kolay lehinize vermez. O yuzden cihaziniz servise gidicek ordan cikacak sonuclar dogrultusunda thh ye gidebilirsiniz...

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

cnnyldz165

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
canan
Cihazım
xiaomi mi 5
Yaş
54
Konum
istanbul
Katılım
16 Ekim 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konu ile ilgili tüketicinin korunması hakkındaki kanundan iki madde yazmak istiyorum. Ayıplı mal tanımı:
MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur

Satıcının maldan garanti süresi boyunca sorumlu olduğunun ve iade hakkımızın garanti süresi boyunca mevcut olduğunun kanıtı olan maddeler(en azindan ben böyle yorumladım. Bilgisi olan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim):

Zaman aşımı ve seçimlik haklar
MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.



MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ChamYapragi

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Başlangıç
Cihazım
Mi 6
Yaş
35
Konum
MANİSA
Katılım
26 Nisan 2018
Konular
3
Mesajlar
73
Tepkime puanı
18
Puanları
8
Konu ile ilgili tüketicinin korunması hakkındaki kanundan iki madde yazmak istiyorum. Ayıplı mal tanımı:
MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur

Satıcının maldan garanti süresi boyunca sorumlu olduğunun ve iade hakkımızın garanti süresi boyunca mevcut olduğunun kanıtı olan maddeler(en azindan ben böyle yorumladım. Bilgisi olan arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim):

Zaman aşımı ve seçimlik haklar
MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.



MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tamam kanun bu hakli oldugunuz kisimlarda arkanizda
Ama sizin durumunuzda urun ayipli mal degil cunku sorununuz kac ay sonra ortaya cikmis. Aldiginizda yoktu 1 sene sonra yoktu 2 yila yaklasinca ortaya cikti. Elektronik bu arizalanabilir ariza vermeyedebilir. Yine urun teslimi sirasinda herhangi bir kusur da bulmayip(bulunmayip) cihazinizi kullanmaya basladiniz. Boyle bir sorun cikmasini kimse istemezdi ama urununuz ne olursa olsun servise gitmek zorunda. Diyebilirsiniz ki bu sorun kronik hakli olabilirsiniz. Ama firmalarda bu sorunlu urunler parti parti cikar tum uretimler hatali olmaz o yuzden sizin urununuzdeki sorunun uretimden kaynakli seriden mi sizin kullaniminiz sonucu olan bir sorundan mi bunun bilr tespiti icin servise gitmesi gerekir. Zaten kullanici hatasi olmayan durumlarda servis eger ugrastirirsa hakem heyetinden istediginiz sonuc yuzde 90 cikiyor. (Kendimden biliyorum cunku onlarca urunu iade ettim kabul edilmedigi durumlarda thh ile sorunlarimi cozdum) Siz cihazinizin garantisi bitmeden servise gonderin raporlarinizi alin onunuze cikan duruma gore isleminizi yaparsiniz.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

veliazak

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Veli
Cihazım
Redmi Note 4X
Yaş
51
Konum
Aydın-Merkez
Katılım
6 Aralık 2016
Konular
10
Mesajlar
2.789
Tepkime puanı
5.081
Puanları
188
Merhaba. Telefonumda ghost screen oluştu. Garantinin bitmesine bir kaç ay var fakat delta servis hakkındaki olumsuz yorumları okuduktan sonra telefonu göndermek istemedim. Doğrudan fatura ile tüketici hakem heyetine başvuru yapabilir miyim acaba? Bilir kişi tarafından incelenecek sonuçta. Teknik servis raporu yerine geçer mi o rapor? Bilenler yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ayıplı mal kategorisinde olduğunu düşünelim telefonun, neden 22 ay beklediniz diye soran olacaktır... Siz servise başvurmadan başka bir kuruma başvurduğunuzda bu sorunun garantiye girip girmeyeceğini, ayıplı mal olup olmadığını tespit etmek için bilirkişiye gönderilir, bilirkişi de bu cihazın garantisi devam ediyor servise başvursun der yüksek ihtimalle.

İzleyeceğin yol, ilk önce garanti kapsamında değerlendirmesi gereken servise başvurmak olur... Hayır, diyorsan da takdir senin.
 

serdar48

Uzman Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
Adım
Serdar
Cihazım
Mi Note 3
Yaş
46
Konum
Bodrum
Katılım
4 Mayıs 2018
Konular
6
Mesajlar
936
Tepkime puanı
383
Puanları
78
Tamam kanun bu hakli oldugunuz kisimlarda arkanizda
Ama sizin durumunuzda urun ayipli mal degil cunku sorununuz kac ay sonra ortaya cikmis. Aldiginizda yoktu 1 sene sonra yoktu 2 yila yaklasinca ortaya cikti. Elektronik bu arizalanabilir ariza vermeyedebilir. Yine urun teslimi sirasinda herhangi bir kusur da bulmayip(bulunmayip) cihazinizi kullanmaya basladiniz. Boyle bir sorun cikmasini kimse istemezdi ama urununuz ne olursa olsun servise gitmek zorunda. Diyebilirsiniz ki bu sorun kronik hakli olabilirsiniz. Ama firmalarda bu sorunlu urunler parti parti cikar tum uretimler hatali olmaz o yuzden sizin urununuzdeki sorunun uretimden kaynakli seriden mi sizin kullaniminiz sonucu olan bir sorundan mi bunun bilr tespiti icin servise gitmesi gerekir. Zaten kullanici hatasi olmayan durumlarda servis eger ugrastirirsa hakem heyetinden istediginiz sonuc yuzde 90 cikiyor. (Kendimden biliyorum cunku onlarca urunu iade ettim kabul edilmedigi durumlarda thh ile sorunlarimi cozdum) Siz cihazinizin garantisi bitmeden servise gonderin raporlarinizi alin onunuze cikan duruma gore isleminizi yaparsiniz.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

clap~~ Daha önce verdim cevabı ama ısrarlı yeni üyemiz..... Halbuki çok kolayı var bu işi öğrenmenin ama söylemeyeceğim:@
 

cnnyldz165

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
canan
Cihazım
xiaomi mi 5
Yaş
54
Konum
istanbul
Katılım
16 Ekim 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Tamam kanun bu hakli oldugunuz kisimlarda arkanizda
Ama sizin durumunuzda urun ayipli mal degil cunku sorununuz kac ay sonra ortaya cikmis. Aldiginizda yoktu 1 sene sonra yoktu 2 yila yaklasinca ortaya cikti. Elektronik bu arizalanabilir ariza vermeyedebilir. Yine urun teslimi sirasinda herhangi bir kusur da bulmayip(bulunmayip) cihazinizi kullanmaya basladiniz. Boyle bir sorun cikmasini kimse istemezdi ama urununuz ne olursa olsun servise gitmek zorunda. Diyebilirsiniz ki bu sorun kronik hakli olabilirsiniz. Ama firmalarda bu sorunlu urunler parti parti cikar tum uretimler hatali olmaz o yuzden sizin urununuzdeki sorunun uretimden kaynakli seriden mi sizin kullaniminiz sonucu olan bir sorundan mi bunun bilr tespiti icin servise gitmesi gerekir. Zaten kullanici hatasi olmayan durumlarda servis eger ugrastirirsa hakem heyetinden istediginiz sonuc yuzde 90 cikiyor. (Kendimden biliyorum cunku onlarca urunu iade ettim kabul edilmedigi durumlarda thh ile sorunlarimi cozdum) Siz cihazinizin garantisi bitmeden servise gonderin raporlarinizi alin onunuze cikan duruma gore isleminizi yaparsiniz.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dediğiniz gibi yapayım o zaman. Sağolun

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst Alt