Sohbet Tüketici hakem heyeti kararı hakkında

Mmurat33

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Murat
Cihazım
Mi 8 lite
Yaş
40
Konum
İskenderun
Katılım
20 Mart 2019
Konular
7
Mesajlar
88
Tepkime puanı
21
Puanları
8
Aşağıdaki tarihlerde telefonumu garanti kapsamında gönderdiğim telefonu kullanıcı hatası var diyerek ücreti mukabili tamir talep ettiler bende Tüketici Hakem Heyetine Başvurmuştum.
Telefon bilir kişi de kullanıcı hatası olmaması nedeni ile ücretsiz tamiri gerçekleşti.

Süreç uzun sürmesine karşın bu durumda benim gibi kendisini haklı gören arkadaşlar konu altına sorularınız var ise cevaplayabilirim.

26.10.2020 tarih telefonum hayalet ekran- batarya süre azlığı nedeni ile servisinize gitti. ancak telefonumda hiç bir şekilde sıvı teması olmamasına karşın benden 766 tl tamir ücreti çıkardılar
 

kafeinsiz

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
E
Cihazım
Redmi K60 Pro
Yaş
29
Konum
Türkiye
Katılım
24 Aralık 2019
Konular
10
Mesajlar
3.376
Çözümler
24
Tepkime puanı
2.115
Puanları
188
Zor bir süreç teknik servisler bazen saçmalıyor.
Kazanmanıza sevindim.
 

blackcemre

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Önder
Cihazım
Redmi 5 Plus
Yaş
25
Konum
Ankara
Katılım
3 Eylül 2018
Konular
87
Mesajlar
169
Tepkime puanı
18
Puanları
18
Kaç ay da sonuçlandı hocam?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Teşekkür ederim üzüldüğüm nokta boşa zaman kaybı ve THH ye ödenen ücret.
Ne kadar ücret ödediniz? Ücretsiz diye biliyordum
 

slm.ycl02

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Selim
Cihazım
Note 6 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
21
Konum
34000
Katılım
27 Eylül 2019
Konular
48
Mesajlar
1.538
Çözümler
6
Tepkime puanı
1.282
Puanları
138
Ben olumsuz yanıt almıştım thhden. Servis firmasından iade istenemez gibi bir şey demişti. 2 kere ekran 2 kere ahize tamiri gördü telefonum ve ön kameranın büyük ihtimal toz korumasını kaldırdılar Her servise verişimde temizlettim ev ortamında maks 1 haftada tozlanıyordu. Servis Deltaydı hiç ama hiç memnun kalamadım kendilerinden. Sizin adınıza sevindim.
 

Mmurat33

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Murat
Cihazım
Mi 8 lite
Yaş
40
Konum
İskenderun
Katılım
20 Mart 2019
Konular
7
Mesajlar
88
Tepkime puanı
21
Puanları
8
Kaç ay da sonuçlandı hocam?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Ne kadar ücret ödediniz? Ücretsiz diye biliyordum
Yaklaşık 1 sene ama ben önce teknik servisi verdim THH ye ancak satıcı firmayı vermek gerekiyor imiş.
 

mcmxx

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Cevdet
Cihazım
Mi A3
Yaş
48
Konum
İstanbul
Katılım
7 Şubat 2020
Konular
2
Mesajlar
165
Tepkime puanı
98
Puanları
28
Teşekkür ederim üzüldüğüm nokta boşa zaman kaybı ve THH ye ödenen ücret.
3 kere THH'ye başvurdum ve ücret ödemedim. Ne ücreti ödediniz ki?
Kazandığım 500 TL.yi alıp bana verecek avukat bulamıyorum o kısmı ayrı. İcra takibini siz yaparsanız ben ücreti ile dilekçe yazarım diyor.
Ya da benim ücretim 750 TL ama ısrarcıysanız 500 TL. yi ben ücret olarak alayım diyor.
Kaldı karar elimde , müsait olunca icra dosyası açıp kendim takip etmeye çalışacağım.
 

zran

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Zoran
Cihazım
MIUI+Android
Yaş
69
Katılım
10 Ağustos 2014
Konular
0
Mesajlar
130
Tepkime puanı
75
Puanları
28
3 kere THH'ye başvurdum ve ücret ödemedim. Ne ücreti ödediniz ki?
Kazandığım 500 TL.yi alıp bana verecek avukat bulamıyorum o kısmı ayrı. İcra takibini siz yaparsanız ben ücreti ile dilekçe yazarım diyor.
Ya da benim ücretim 750 TL ama ısrarcıysanız 500 TL. yi ben ücret olarak alayım diyor.
Kaldı karar elimde , müsait olunca icra dosyası açıp kendim takip etmeye çalışacağım.
Benimde telefon aynı şekilde 7 kez teknik servise gitti ghost screen hatasıyla. Hiçbir şekilde iadeye yanaşmıyorlar 2 senelik garanti de bitti. Şu an 8. Defa ghost screen hatası verdi, ne yapacağım nasıl yapacağım hiçbir fikrim yok ama mahkemeye gidip hukuk yoluna başvurmadan kabul ettiremiyeceğim sanırım. Bunu anlattığım mi mağazaları bile nasıl olur 3. Kez değiştiğinde iade alması gerekiyor dediler kendi çalışanları bile inanamıyor servis formları olmasa inanmayacaklarda. Bu konuda nasıl ilerlemeliyim. Garanti bitti garanti bitmeden 1 hafta önce ekran takıldı o ekranda ghost screen çıktı bu nasıl bir profesyonellik anlayamıyorum şimdi garanti de bitti nasıl ilerleyeceğim.
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
426
Mesajlar
15.484
Çözümler
56
Tepkime puanı
23.914
Puanları
438
Benimde telefon aynı şekilde 7 kez teknik servise gitti ghost screen hatasıyla. Hiçbir şekilde iadeye yanaşmıyorlar 2 senelik garanti de bitti. Şu an 8. Defa ghost screen hatası verdi, ne yapacağım nasıl yapacağım hiçbir fikrim yok ama mahkemeye gidip hukuk yoluna başvurmadan kabul ettiremiyeceğim sanırım. Bunu anlattığım mi mağazaları bile nasıl olur 3. Kez değiştiğinde iade alması gerekiyor dediler kendi çalışanları bile inanamıyor servis formları olmasa inanmayacaklarda. Bu konuda nasıl ilerlemeliyim. Garanti bitti garanti bitmeden 1 hafta önce ekran takıldı o ekranda ghost screen çıktı bu nasıl bir profesyonellik anlayamıyorum şimdi garanti de bitti nasıl ilerleyeceğim.
Takılan yedek parçaların da ayrıca 6aylık bir garanti süresi mevcut hocam.

Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.

Yani şu an ekranınız garanti süresi içinde. Dilerseniz tekrar servise gönderebilirsiniz ancak bu defa onarım değil iade için gönderin ve kabul etmezlerse THH yoluna başvurun.

GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından
Resmi Gazete Tarihi: 14/06/2003
Resmi Gazete Sayısı: 25138

Diğer Yükümlülükler

Madde 14 - Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

a) (Değişik bent: 24/04/2011 - 27914 S. R.G. Yön./8. md.) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
 

zran

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Zoran
Cihazım
MIUI+Android
Yaş
69
Katılım
10 Ağustos 2014
Konular
0
Mesajlar
130
Tepkime puanı
75
Puanları
28
Takılan yedek parçaların da ayrıca 6aylık bir garanti süresi mevcut hocam.



Yani şu an ekranınız garanti süresi içinde. Dilerseniz tekrar servise gönderebilirsiniz ancak bu defa onarım değil iade için gönderin ve kabul etmezlerse THH yoluna başvurun.
Azizim inanın başvurdum 3. Kez değiştiğinde ama daha 2020'nin davalarına baktıklarını söyledi henüz 2021 davalarına geçmemişler. Başvuru yaptım ama uzun bir süre geri dönüş olmaz diye düşünüyorum THH mahkemesinden. Birde sizin dediğiniz gibi yapacağım vazgeçmeyeceğim inşAllah, teşekkür ederim bu bilgi için bilmiyordum.
 
Üst Alt