Hepsiburada'da normale göre çok daha yüksek fiyattan satılan Xiaomi Türkiye garantili cihazların EVO teknik servislerinde gönderildiğine ve tamir edildiğine dair söylentiler var... Bu Xiaomi Türkiye servisi nerededir, ofisi, iletişim adresi, telefonu falan var mıdır, bilgisi olan var mı acaba...
forum.miuiturkiye.net
Benim bahsettiğim olayı 2018 yılında siz yazmışsınız mesaj olarak
2018'de yazdığımda Xiaomi Türkiye yoktu. Aradan geçen 7 yılda Xiaomi Türkiye açıldı ve hem satış hem de servis hizmeti sunuyor. Üyelik tarihiniz 2019 görünüyor muhtemelen o dönemde Xiaomi kullanmıyordunuz, bilmemeniz normal
Xiaomi kendi sitesinde sadece kendi markasına ait yetkili servislerini gösterdiğini anlamadınız sanırım, belirtmiş olayım... Attığınız siteye göre KVK, Genpa falan yetkili servis değil.
Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
KVK kendi sitesinde yazdıkları da yalan zaten. Xiaomi kutularından çıkan KVK garanti belgesi de yalan.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Xiaomi kutusundan KVK garanti belgesi çıkıyorsa o cihaz "Xiaomi Türkiye" garantili değildir. Ya KVK kendisi ithal etmiştir ya da bağımsız bir ithalatçı zorunlu olan servis hizmeti için KVK ile anlaşmış ve bu hizmeti KVK adı altında sunuyordur. Yani cihaz ithalatçı garantilidir.
Hocam internet bilgileriyle, yanlış kaynaklardan okuduklarınız ile yazıyorsunuz, yazdıklarınızın doğru olduğunu düşünüyorsunuz biliyorum ama ben bu işi yaptım. İlk elden yazıyorum size. Bir ithalatçı cihazı ithal eder ve KVK ile anlaşır. Cihaz kutusuna KVK servis bilgileri konulur, üzerine KVK etiketi yapıştırılır ve satışa sunulur. Cihaz arıza yaptığında KVK toplama noktasına teslim edilir. Cihaz incelenir ve çok basit bir sorunsa KVK tarafından onarılır ve müşteriye verilir. Eğer değilse (ki %90 basit değildir) toplama noktasından ithalatçının
gerçek servisine gönderilir ve onarımı orada yapılır. Kullanılan malzemeye orijinal denir ama o malzeme ya OEM değildir ya da SWAP parçadır. Onarım yapıldıktan sonra tekrar KVK toplama noktasına gönderilir ve müşteriye KVK tarafından teslim edilir. Eğer değişim/iade olacaksa zaten faturayı kesen firma yapar değişimi veya iadeyi. Yani KVK yazan cihazdan Xiaomi Türkiye'nin haberi dahi yoktur. Hatta u cihazlarda KVK'nın da bir sorumluluğu yok. Anlaşmada tüm sorumluluk ithalatçı firmaya verilmiştir. İşlem tamamen yasal, zaten müşteri de ne yapıldığını fark etmez, her şey KVK içinde olup bitti zanneder. Forumda araştırın KVK garantili cihazların hangi süreçte onarım gördüğünü de göreceksiniz. Bu yazdıklarımı göz önünde bulundurarak tekrar okuyun size de fark edeceksiniz.
Özetle KVK garantili cihazlar ithalatçı garantilidir, Xiaomi Türkiye değil... Kanıtlamaya çalıştığınız, iddia ettiğiniz şeyin ilk elden yanlış olduğunun tanığıyım.
Unutmayın MIUI Türkiye forumundasınız. Xiaomi ile ilgili her şeyi ilk elden bilen insanlar bu forumun üyesi. Pek çoğu gerçek ismini kim olduğunu söylemiyor ama eğer çok emin değilseniz, birebir tanık olmadıysanız bu forumda birileriyle inatlaşmak oldukça mantıksız
Xiaomi Türkiye servis müdürüne serviste yapılan işlemi açıklayanlar gördük burada