Yardım Sorunlu sıfır cihaz iade/değişim süreci

  • Konbuyu başlatan sye
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 25
  • Görüntüleme 3K

sye

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
samet yiğit
Cihazım
note4
Yaş
38
Konum
bolu
Katılım
28 Mayıs 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
1
İyi günler

16.04.2018 tarihinde hepsiburadadan (farklı satıcı) kvk garantili redmi note 4 aldım. Telefon teslim aldığım anda kapasitif tuş sorunundan servise gitti, 9 mayısta geldi. Geldiği gün şebeke sıfır olduğunu fark edip tekrar servise gönderdim (muhtemelen anten takılmamış), telefon hala ortada yok. Talepte kesinlikle değişim/iade evrakı istediğimi söyledim fakat servis parça beklendiğini söylüyor. Onarım yapılırsa iki defa sökülmüş sıfır cihaz kullanmak istemiyorum, sıfır cihaz veya para iadesi istiyorum. Talebim yerine getirilmezse ne yapabilirim, şu anda hakem heyetine gitsem herhangi bir işlem yaparlar mı? Telefon onarım ile gelirse thh iade kararı verir fakat beklemek istemiyorum.


EDİT: Telefonun kvk tarafından miui Türkiye'ye yönlendirildiğini öğrendim, sanırım cepport ile aynı firma. Forumda firma yetkilisi var ise desteğini ve thh ile uğraşmadan sorunun çözülmesi için yardımını rica ediyorum.

EDİT: Arkadaşlar bugün THH üzerinden davayı açıyorum. Satıcı olarak şengüller iletişim mi girmem gerekli hepsiburada mı?
 
Son düzenleme:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.612
Çözümler
63
Tepkime puanı
24.134
Puanları
438
Özel mesajla ulaştırdığınız IMEI numarası ile ilgili bugün sabah da cihaz sahibi iletişime geçmiş. Cihaz servise ulaşmış ve şu an onarımı devam ediyormuş. Onarım işlemlerinin hızlanması için servise not iletilmiş ve olumlu dönüş alınmış. İade veya değişim talebine ilişkin ise her hangi bir bilgi iletmediler ancak iade ve değişim işlemleri ile satın almış olduğunuz yer olan hepsiburada veya fatura sahibi olan şengüller ilgileneceği için bilgileri olmayabilir.
 
Oyla:

sye

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
samet yiğit
Cihazım
note4
Yaş
38
Konum
bolu
Katılım
28 Mayıs 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Özel mesajla ulaştırdığınız IMEI numarası ile ilgili bugün sabah da cihaz sahibi iletişime geçmiş. Cihaz servise ulaşmış ve şu an onarımı devam ediyormuş. Onarım işlemlerinin hızlanması için servise not iletilmiş ve olumlu dönüş alınmış. İade veya değişim talebine ilişkin ise her hangi bir bilgi iletmediler ancak iade ve değişim işlemleri ile satın almış olduğunuz yer olan hepsiburada veya fatura sahibi olan şengüller ilgileneceği için bilgileri olmayabilir.

Ben servise onarımı kesinlikle istemediğimi söyledim halbuki. Bana sadece iade raporu yollamalari gerekiyordu ancak dikkate alınmamış.
 
Oyla:

BirolAral

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baral
Cihazım
Mi 9T
Meslek
Öğrenci
Konum
İstanbul
Katılım
16 Aralık 2017
Konular
21
Mesajlar
104
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Ben servise onarımı kesinlikle istemediğimi söyledim halbuki. Bana sadece iade raporu yollamalari gerekiyordu ancak dikkate alınmamış.

Servis biz öyle bir istekde bulunduğumuz zaman "öyle bir hizmetimiz yok." diyor.
 
Oyla:

serkanguzel

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Serkan
Cihazım
Mi Max
Meslek
Emekli
Konum
Mersin - Anamur
Katılım
5 Mart 2017
Konular
15
Mesajlar
557
Çözümler
1
Tepkime puanı
326
Puanları
78
O konuda benim hatam var işte, telefon elimde değil şu an. Satıcı isterseniz bize yollayın, isterseniz kendiniz servise yollayıp rapor alın dedi, ben kargoyla satıcıya, oradan servise vs. zaman kaybı olmasın diye direk servise yolladım.

Ben servise onarımı kesinlikle istemediğimi söyledim halbuki. Bana sadece iade raporu yollamalari gerekiyordu ancak dikkate alınmamış.

Kısa yoldan sorunu çözeyim derken, servisi araya sokarak gereksiz işlemlerin içine girmiş oldunuz.

Herneyse… Her halükarda, cihazınız satıcı tarafından değiştirilir, bana göre...
 
Oyla:

BirolAral

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Baral
Cihazım
Mi 9T
Meslek
Öğrenci
Konum
İstanbul
Katılım
16 Aralık 2017
Konular
21
Mesajlar
104
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Kısa yoldan sorunu çözeyim derken, servisi araya sokarak gereksiz işlemlerin içine girmiş oldunuz.

Herneyse… Her halükarda, cihazınız satıcı tarafından değiştirilir, bana göre...


Normalde olması gereken odur. Ama iş icraata geldiğinde satıcı sadece satmakla hükümlüdür. Satış sonrası desteği teknik servis verir.
 
Oyla:

sye

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
samet yiğit
Cihazım
note4
Yaş
38
Konum
bolu
Katılım
28 Mayıs 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Kısa yoldan sorunu çözeyim derken, servisi araya sokarak gereksiz işlemlerin içine girmiş oldunuz.

Herneyse… Her halükarda, cihazınız satıcı tarafından değiştirilir, bana göre...

THH uzerinden değişim/iade yapmama ihtimalleri yok, ilk servis kağıdı ve kargo evraklari elimde. Sadece hızlandırma yolu arıyorum çünkü elimde eski bir nokia ile kaldim. Değişim olursa elimde kalır diye yeni telefon da alamıyorum.
[doublepost=1527631298,1527631078][/doublepost]
Normalde olması gereken odur. Ama iş icraata geldiğinde satıcı sadece satmakla hükümlüdür. Satış sonrası desteği teknik servis verir.

Olması gereken teknik servisin evet bu cihazda ariza var yazan belgeyi gondermesi ve saticinin iade alması fakat teknik servis onarim istenmiyor yazmasına rağmen cihazı onariyor. Kvk ya guvenip aldım fakat kvk cihaza kendisi bakmiyor, ithalatçı firmaya sevk ediyor.
[doublepost=1527631633][/doublepost]
Özel mesajla ulaştırdığınız IMEI numarası ile ilgili bugün sabah da cihaz sahibi iletişime geçmiş. Cihaz servise ulaşmış ve şu an onarımı devam ediyormuş. Onarım işlemlerinin hızlanması için servise not iletilmiş ve olumlu dönüş alınmış. İade veya değişim talebine ilişkin ise her hangi bir bilgi iletmediler ancak iade ve değişim işlemleri ile satın almış olduğunuz yer olan hepsiburada veya fatura sahibi olan şengüller ilgileneceği için bilgileri olmayabilir.

İade veya değişim için gereken evrakı istedim ben zaten servisten, onarimi kesinlikle istemediğimi de belirttim. Talebimde de onarımın hizlanmasini değil cihazın bir an önce bana gonderilmesini istedim. Maalesef servis ne kutuya yazdığım notu (telefonu gönderme sebebini) okuyor ne de telefonda ilettigim talebi dogru aliyor.
 
Oyla:

serkanguzel

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Serkan
Cihazım
Mi Max
Meslek
Emekli
Konum
Mersin - Anamur
Katılım
5 Mart 2017
Konular
15
Mesajlar
557
Çözümler
1
Tepkime puanı
326
Puanları
78
Hala anlamayacaksınız değil mi ?

Aynı sorun geçenlerde de yaşanmıştı. Onarım istenmemesine rağmen, teknik servis cihazı onarmıştı. Gerekçe olarakta, "burası teknik servis, buraya gelen ürünler onarılır" şeklinde idi.

Yani satıcı ve servis eşgüdüm içinde çalışıyor.

Satıcı, ürünü müşteriden iade alırsa, arızalı yada tamir görmüş ürünü, mecburen ithalatçı/toptancıya gönderecek. Peki ithalatçı kimdir ? Aynı zamanda teknik servistir.

Hasılı; bu kadar basit bir mevzuyu anlamayıp, yok süreci hızlandırmak için gönderdim. Yok normal olanı oydu vs gibi üretilen dayanaksız gerekçelerle sorunların içinde boğuşup gidiyorsunuz.

Yahu, bi kere bu cihazdan istifade edilmeye başlanılmamış. Gönder satıcıya ne yaparsa yapsın. İster koleksiyon yapsın, ister kuluçkaya yatırsın. Satıcı malı sana gönderirse, sende THH'ya gidersin.

Perakendeci ayrı ithalatçı/toptancı/servis bir zaten... Adamlar gönlü ile malı değiştirmeye yanaşır mı ? Tüketicinin hak arama yolundaki direncine bakacaklar. Tüketici hakkını sonuna kadar aramaya devam ederse, ürünü değiştirecekler. Aramazsa ithalatçı bir adet pesvente maldan kurtulmuş olacak.
 
Oyla:

sye

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
samet yiğit
Cihazım
note4
Yaş
38
Konum
bolu
Katılım
28 Mayıs 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Hala anlamayacaksınız değil mi ?

Aynı sorun geçenlerde de yaşanmıştı. Onarım istenmemesine rağmen, teknik servis cihazı onarmıştı. Gerekçe olarakta, "burası teknik servis, buraya gelen ürünler onarılır" şeklinde idi.

Yani satıcı ve servis eşgüdüm içinde çalışıyor.

Satıcı, ürünü müşteriden iade alırsa, arızalı yada tamir görmüş ürünü, mecburen ithalatçı/toptancıya gönderecek. Peki ithalatçı kimdir ? Aynı zamanda teknik servistir.

Hasılı; bu kadar basit bir mevzuyu anlamayıp, yok süreci hızlandırmak için gönderdim. Yok normal olanı oydu vs gibi üretilen dayanaksız gerekçelerle sorunların içinde boğuşup gidiyorsunuz.

Yahu, bi kere bu cihazdan istifade edilmeye başlanılmamış. Gönder satıcıya ne yaparsa yapsın. İster koleksiyon yapsın, ister kuluçkaya yatırsın. Satıcı malı sana gönderirse, sende THH'ya gidersin.

Perakendeci ayrı ithalatçı/toptancı/servis bir zaten... Adamlar gönlü ile malı değiştirmeye yanaşır mı ? Tüketicinin hak arama yolundaki direncine bakacaklar. Tüketici hakkını sonuna kadar aramaya devam ederse, ürünü değiştirecekler. Aramazsa ithalatçı bir adet pesvente maldan kurtulmuş olacak.


Telefon elimde olsa hemen göndereceğim, aynı hataya tekrar düşmem. Hızlandırma olayında da aslında şunun etkisi oldu, daha önceden yine arızalı çıkan bir cihazda satıcı (hepsiburada) önce iade evrakı istedi, telefonu hepsiburadaya gönderdiğimde servis raporu alın diye bana geri gönderdi.

Şu an miui Türkiye telefonu göndermiyor, yukarıda da yazmışlar servisin cevabını. Kvk zaten konuyla alakası yokmuş gibi davranıyor. Bugün heyete gideceğim, başvuruyu hemen alıyorsalar başvuracağım, telefon gelsin derseler de telefon geldiğinde önce satıcıyı arayıp, satıcı mırın kırın ederse anında başvuracağım.
 
Oyla:

serkanguzel

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Serkan
Cihazım
Mi Max
Meslek
Emekli
Konum
Mersin - Anamur
Katılım
5 Mart 2017
Konular
15
Mesajlar
557
Çözümler
1
Tepkime puanı
326
Puanları
78
Telefon elimde olsa hemen göndereceğim, aynı hataya tekrar düşmem. Hızlandırma olayında da aslında şunun etkisi oldu, daha önceden yine arızalı çıkan bir cihazda satıcı (hepsiburada) önce iade evrakı istedi, telefonu hepsiburadaya gönderdiğimde servis raporu alın diye bana geri gönderdi.

Şu an miui Türkiye telefonu göndermiyor, yukarıda da yazmışlar servisin cevabını. Kvk zaten konuyla alakası yokmuş gibi davranıyor. Bugün heyete gideceğim, başvuruyu hemen alıyorsalar başvuracağım, telefon gelsin derseler de telefon geldiğinde önce satıcıyı arayıp, satıcı mırın kırın ederse anında başvuracağım.

İnternetten satın alınan bir ürünü, tüketici iade süresi içinde sebep göstermeksizin iade edebilir. Ki, siz cihazı alır almaz arızalı olduğunu anlamışsınız. İade edin gitsin.
[doublepost=1527685197,1527685125][/doublepost]Yani satın aldığınız günlerde iade etseydiniz keşke demek istemiştim.
 
Oyla:

sye

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
samet yiğit
Cihazım
note4
Yaş
38
Konum
bolu
Katılım
28 Mayıs 2018
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
1
İnternetten satın alınan bir ürünü, tüketici iade süresi içinde sebep göstermeksizin iade edebilir. Ki, siz cihazı alır almaz arızalı olduğunu anlamışsınız. İade edin gitsin.
[doublepost=1527685197,1527685125][/doublepost]Yani satın aldığınız günlerde iade etseydiniz keşke demek istemiştim.

O konuda hataliyim maalesef, keske aninda iade tercih etseydim. Mevcut durum icin de heyete gittim bugun. Servise yolladigin icin su an bir sey yapamayiz ama serviste 20gun dolunca gel dedi.
[doublepost=1528096977][/doublepost]Arkadaşlar bugün THH üzerinden davayı açıyorum. Satıcı olarak şengüller iletişim mi girmem gerekli hepsiburada mı?
 
Oyla:
Üst Alt