Yardım Sim Kart Etkinleştirilemiyor | Faturaya Etkisi

MRYGZ

Yağız
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yağız
Cihazım
Mi 6
Konum
Kocaeli
Katılım
19 Kasım 2017
Konular
22
Mesajlar
198
Tepkime puanı
75
Puanları
28
Merhaba,

Mi 6 - MIUI 9 kullanıcısıyım. Telefonu alalı 1 hafta olmadı daha ama sırf şu sorun yüzünden mi'den soğudum. 20 lira olan faturam 40 lirayı geçmiş durumda şuan. Okuduğum bir çok şeyi denememe rağmen bir türlü sim kart etkinleştirme işlemini gerçekleştiremedim. Lütfen konu ile ilgili yardımcı olur musunuz. İlgili ekran görüntüleri şöyle ;

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.



Xiaomi'nin global destek kısmına mail attım. Çok 1-2 gün içinde cevap vermişler. Attığım maili aynen iletiyorum, peşine de Xiaomi tarafından gelen maili ekliyorum. Peşinen söyliyim, önerilen yolların sorunu çözeceğini düşünmediğim için ben denedim.

Biri kabaca Türkçe'ye çevirebilirse çok makbule geçer.

Destek için attığım mail;

I'm a Mi 6 user and i have sim card activation problem. I've tried every solution.

Please help me solve this problem.

I live in Turkey and my mobile operator is Turk Telekom ( old name is "Avea" )

Screenshots of this problem on attachment.


Gelen cevap ise şöyle;

Hi,
Greetings from Xiaomi!

Thank you for writing and sharing the snapshot with us. I will be glad to assist you.

I understand your concern that the sim card is not recognizing in your phone and apologize for the inconvenience. I would request you to check the network bands of your device in the specifications. If it does not match to the particular carrier band width, so we cannot assure you that your device works with the network of your region because this particular product is designed on the basic requirement of that particular region.

Also, would request you to consult your telecom operator whether their SIM card is compatible with the phone in network. And then please follow the below steps to check this problem:
  • Please dial *#06# on your phone, and then check whether you can see the IMEI number. If you could, the phone might be in normal condition
  • Please re-install the SIM card and check whether it's good for use
  • Please dial *#*#4636#*#*, and check the "phone information", you'll find the network information here. If it's above -100dBm, the network condition is ok
  • Please change another SIM card on the phone and check whether it's working
  • Please change a new SIM card from your telecom carrier and then check whether it could use
Manual Network
  1. Go to "Setting"
  2. Select "Sim and Mobile Network"
  3. Select "Sim" ( through which using internet)
  4. Select "Cellular Network"
  5. Select "Manual"
Hardware Test
  1. Dial *#*#6484#*#*
  2. Select Single Item Test (if the option is available)
  3. Select the options related to sim card
  4. Perform the test by choosing the appropriate options
If the test result is positive, then I would request you to follow the below mentioned steps.

Sign Out from your Mi Account
  1. Go to Settings
  2. Select Mi Account
  3. Then confirm to Sign Out
Create a Backup
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Select Local Backups
  5. Select Backup
  6. Select Accounts and Contacts & Deselect System
  7. Then select Backup, so that the backup would be created
For Finding Backup File
  1. Go to Internal Storage
  2. Select Miui
  3. Select Backup
  4. Select All Backup
(Note :- Please save the backup file on your system so that your important data would be prevented)

Factory Data Reset
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Tap on Factory Data Reset
For ROM Flash follow below steps:
  1. Visit
  2. Click on downloads, select appropriate model
  3. Click on Global/ China version and download full ROM (Stable version)
  4. Copy the downloaded zip file to downloaded_rom folder in internal storage of the device. (If you do not have the folder named downloaded_rom in your device, then request you to create new folder by this name)
  5. Go into tools select updater
  6. Tap on top right corner(...) and choose update package
  7. Browse for the folder downloaded_rom and select ROM file
  8. Tap on update
Restore the Backup
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Select Local Backups
  5. Select Backup File
  6. Select Restore in order to complete this process
If the issue persists or test result is negative, kindly coordinate with the point of purchase for further assistance
Please get in touch with us if you need any further assistance.
Thank you for being a valued customer. Have a great day ahead!

Regards,
Divyanshu
Xiaomi Customer Support
 
Son düzenleme:

MRYGZ

Yağız
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yağız
Cihazım
Mi 6
Konum
Kocaeli
Katılım
19 Kasım 2017
Konular
22
Mesajlar
198
Tepkime puanı
75
Puanları
28
Bunun çözümünü muiu forum da araştırdım arkadaşlar. Bi yetkili VPN kullanabilirsin bunun için yazmış.

Bir tek vpn denemedim, o yorumu ben de gördüm. Konum olarak vpn den Çin'i falan seç yazmış ama bana mantıklı gelmedi sonuçta sms servisi ile vpn ne alaka. Yine de deneyip sonucu yazacağım.
 
Oyla:

bayon

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Onur
Cihazım
Mi MİX/ Mi4
Meslek
Kabin Memuru
Konum
İstanbul
Katılım
22 Şubat 2016
Konular
32
Mesajlar
1.518
Çözümler
1
Tepkime puanı
721
Puanları
128
Bir tek vpn denemedim, o yorumu ben de gördüm. Konum olarak vpn den Çin'i falan seç yazmış ama bana mantıklı gelmedi sonuçta sms servisi ile vpn ne alaka. Yine de deneyip sonucu yazacağım.
ya bende bilmiyorum ama acaba server ve şebeke ortak bir servis olduğundan olabilir belki. Sonuçta karşılık olarak bi işlem yapıyor telefonda bi ayar açarak
 
Oyla:

gozdemir

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Gökay
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
53
Konum
35
Katılım
7 Haziran 2017
Konular
9
Mesajlar
1.325
Tepkime puanı
999
Puanları
128
Başka bir sim kart takıp etkinleştirdikten sonra çıkartıp kendi sim kartınızı takın düzelecektir muhtamelen en azından bende öyle oldu ayrıca ben Türkcell kullanıyorum ama hiçbir zaman benden sms ücreti almadılar bu durum için.
 
Oyla:

MRYGZ

Yağız
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yağız
Cihazım
Mi 6
Konum
Kocaeli
Katılım
19 Kasım 2017
Konular
22
Mesajlar
198
Tepkime puanı
75
Puanları
28
Xiaomi'nin global destek kısmına mail attım. Çok 1-2 gün içinde cevap vermişler. Attığım maili aynen iletiyorum, peşine de Xiaomi tarafından gelen maili ekliyorum. Peşinen söyliyim, önerilen yolların sorunu çözeceğini düşünmediğim için ben denedim.

Biri kabaca Türkçe'ye çevirebilirse çok makbule geçer.

Destek için attığım mail;

I'm a Mi 6 user and i have sim card activation problem. I've tried every solution.

Please help me solve this problem.

I live in Turkey and my mobile operator is Turk Telekom ( old name is "Avea" )

Screenshots of this problem on attachment.


Gelen cevap ise şöyle;

Hi,
Greetings from Xiaomi!

Thank you for writing and sharing the snapshot with us. I will be glad to assist you.

I understand your concern that the sim card is not recognizing in your phone and apologize for the inconvenience. I would request you to check the network bands of your device in the specifications. If it does not match to the particular carrier band width, so we cannot assure you that your device works with the network of your region because this particular product is designed on the basic requirement of that particular region.

Also, would request you to consult your telecom operator whether their SIM card is compatible with the phone in network. And then please follow the below steps to check this problem:
  • Please dial *#06# on your phone, and then check whether you can see the IMEI number. If you could, the phone might be in normal condition
  • Please re-install the SIM card and check whether it's good for use
  • Please dial *#*#4636#*#*, and check the "phone information", you'll find the network information here. If it's above -100dBm, the network condition is ok
  • Please change another SIM card on the phone and check whether it's working
  • Please change a new SIM card from your telecom carrier and then check whether it could use
Manual Network
  1. Go to "Setting"
  2. Select "Sim and Mobile Network"
  3. Select "Sim" ( through which using internet)
  4. Select "Cellular Network"
  5. Select "Manual"
Hardware Test
  1. Dial *#*#6484#*#*
  2. Select Single Item Test (if the option is available)
  3. Select the options related to sim card
  4. Perform the test by choosing the appropriate options
If the test result is positive, then I would request you to follow the below mentioned steps.

Sign Out from your Mi Account
  1. Go to Settings
  2. Select Mi Account
  3. Then confirm to Sign Out
Create a Backup
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Select Local Backups
  5. Select Backup
  6. Select Accounts and Contacts & Deselect System
  7. Then select Backup, so that the backup would be created
For Finding Backup File
  1. Go to Internal Storage
  2. Select Miui
  3. Select Backup
  4. Select All Backup
(Note :- Please save the backup file on your system so that your important data would be prevented)

Factory Data Reset
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Tap on Factory Data Reset
For ROM Flash follow below steps:
  1. Visit
  2. Click on downloads, select appropriate model
  3. Click on Global/ China version and download full ROM (Stable version)
  4. Copy the downloaded zip file to downloaded_rom folder in internal storage of the device. (If you do not have the folder named downloaded_rom in your device, then request you to create new folder by this name)
  5. Go into tools select updater
  6. Tap on top right corner(...) and choose update package
  7. Browse for the folder downloaded_rom and select ROM file
  8. Tap on update
Restore the Backup
  1. Go to Settings
  2. Select Additional Settings
  3. Select Backup and Reset
  4. Select Local Backups
  5. Select Backup File
  6. Select Restore in order to complete this process
If the issue persists or test result is negative, kindly coordinate with the point of purchase for further assistance
Please get in touch with us if you need any further assistance.
Thank you for being a valued customer. Have a great day ahead!

Regards,
Divyanshu
Xiaomi Customer Support
 
Oyla:

Jokeriss

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Burak
Cihazım
Mi 6
Yaş
31
Konum
Ankara
Katılım
11 Mart 2018
Konular
7
Mesajlar
58
Tepkime puanı
12
Puanları
8
Konuyu hortlatayım bende yeni kullanıcıyım ve halledemedim aktivasyonu 5tl girdi bile faturaya :) yuvalarını değiştirdim hangisi 1 hangisi 2 bilmiyorum ama simkart 1 etkinleştirilmedi veya simkart 2 etkinleştirilmedi diyor.
 
Oyla:

Emni51

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Emni51
Cihazım
Redmi pro
Yaş
39
Konum
Nigde
Katılım
20 Ocak 2017
Konular
1
Mesajlar
53
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Acele etmeyin. Arka arkaya göndermek yerine seyrek aralıklarla gönderin. Bu daha etkili. Boş yere de faturaya yıl gelmemiş olur.
 
Oyla:

Jokeriss

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Burak
Cihazım
Mi 6
Yaş
31
Konum
Ankara
Katılım
11 Mart 2018
Konular
7
Mesajlar
58
Tepkime puanı
12
Puanları
8
Ben
daha öncelerde konularda belirttiğim gibi,mi hesabını telefon kartıyla değilde mail hesabıyla alın hiçbir problem kalmaz.
Zaten e posta ile aldım fakat mesaj senkronizasyonu için bide herşey düzgünce olsun istemiştim o yüzden :)
 
Oyla:

slopelock

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Umut
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
40
Konum
İstanbul
Katılım
2 Şubat 2018
Konular
6
Mesajlar
150
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Sistem dilini ingilizce yapın ve yeniden başlatın. Açıldıktan kısa bir süre sonra etkinleştirilecektir. Sonrasında tekrar sistem dilini Türkçe yapabilirsiniz. Ben denedim oldu :)
 
Oyla:
Üst Alt