- Adım
- İsmail
- Cihazım
- Mi 9t pro
- Yaş
- 50
- Konum
- Bursa
- Katılım
- 22 Şubat 2020
- Konular
- 3
- Mesajlar
- 35
- Tepkime puanı
- 24
- Puanları
- 8
Selam forumdaş arkadaşlarım.
Altta yazacağım hikayeyi sizlerle paylaşıp paylaşmama konusunda karasız kaldım.
Sonradan bir nebze belki diğer arkadaşlara faydası olur diye yazmaya karar verdim.
Bu ara yaşım 48 teknolojiyede meraklıyım çok iyi cihazlarda kullandım.
Gelelim mi 9t pro serüvenimize…
2019 yılında bir adet mi 9t pro cihaz aldım. (sıfır kutulu yurtdışı) Gayettte memnundum. Üniversiteye giden oğlum kendi kullandığı cihazı bozduğu için genç adam iyisini kullansın diye bu cihazı oğluma verdim.
1-CİHAZ ALMA SÜRECİ (İLK MASRAF:2100 TL.)
Mi 9t pro cihazdan memnun kaldığım için kendime mayıs 2021 yılında mi 9t pro ikinci el cihaz almaya karar verdim.
Letgodan yurt dışı bir cihaz buldum. Eldem teslim aldım kozmetiği çok iyiydi. Cihazın kutusu vardı.
Aldığım kişiye alırken klasik sorular sordum. Sorunu varmı ? donanım nasıl? Ve kendimde alırken inceledim. Sorularıma özellikle cihazın ekranının dahi orijinal olmadığını üzerine basarak parmak izinin dahi çalıştığını belirtti.
İlk izlenimler
Cihazı teslim aldıktan sonra titiz bir kullanıcı olduğum için her tarafını sildim..ama ilginç bir şey oldu.
Ekranın yanlarında mavi mürekkep lekesi ıslak mendile çıktı . anlam veremedim. Always on displayin (her zaman açık ekran) aktif ettiğimde çok silinik olduğunu farkettim. Bir diğer konuda parmak izi tanıttığımda ekranın rengi değişiyordu.(sarı renk turuncuya dönüyordu.)
bu konu ile ilgili buradadA konu açtım. Herkes ekrarnında problem var dedi . aldığın kişiyi bul geri ver dediler. İsmini hatırlamıyorum bir arkadaşta ana kart bile arızalı olabilir demişti.
Ben aldığım kişiyi tekrar aradım. Durumu anlattım. Yok abi dedi ekran orijinal parma izi dahi çalışıyor. Orijinal olmayan ekranda parmak izi çalışmaz dedi. Bende kul hakkıdır. Bak dedim.tamam abi dedi. Telefonda sorun yok dedi.(bende inandım.)
2-EKRAN PROBLEMİ BAŞLIYOR-YENİ EKRAN TAKTIRMA.( İKİNCİ MASRAF 630 TL.)
Telefonu aldıktan bir ay sonra hayalet dokunma problemleri başladı. Bu ilk etapta çok sık olmuyırdu.
Ama sonraki bir ayda çok sıklaştı. Ve temmuz ayında ekranın sanal home tuşu yatay bölümü 5mm alanda dokunma özelliği kayboldu. Telefonu kullanmak imkansız hale geldi. Bu arada bu dönem içinde iki üç kerede sarjda iken telefon kapanıp açıldı.(bunu çok önemsemedim.)
Hemen bir tamirci bulup yıllık izine çıkmadan telefonu yaptırmak için akşam saati bir telefoncuya 630 tl ödeyerek ekran takdırdım.
3- ÜÇÜNCÜ MASRAF,GEREKSİZ PİL MASRAFI :120 TL.
Ekranı taktırırken telefon tamircisi telin pili şişmeye başlamış bu ekranı bozuyor. Yeni pil takalım dedi. Bende 120 liraya diji marka pil aldım. Telefona taktırdım.(sonradan öğrendim pilimde hiç problem yokmuş.) sonradan izne çıktım
4-YENİ EKRANDA PROBLEM VE SATICININ KARAKTERSİZLİĞİ
İzinde iken bir hafta sonra ekranda dokunma problemleri tekrar başladı. Ekranı aldıktan 15 gün sonra telefon tamircisine gittim. Ekrandaki dokunma problemini gösterdim. Bu ekran yeni dedim. Sizden aldım dedim. Karşıdaki satıcı ekranı değiştirdikten sonra destek vermediklerini belirtti. Bende ben 630 lira ile fakir olmam sende zengin olmazsın. Hakkımı helal etmiyorum sizlere dedim. Ne olsa beğenirsiniz dükkandaki üç kişi küfür ederek üzerime gelmeye çalıştı. Hatta orada dursam sanırım birde dayak yiyecektik.
5-İKİNCİ TAKTIRDIĞIM EKRANDA GÖRÜNTÜNÜN TAMAMEN GİTMESİ
Bende bu olaydan sonra gittiği yere kadar bu cihazı kullanmaya karar verdim.Ama geçen hafta telefon sarjda iken üst üste üç dört defa kapanıp açıldı.
Aynı gün öğleden sonra ekranımda görüntü tamamen gitti
6-HERŞEYİN BELLİ OLMASI KVK SÜRECİ –(ORJİNAL EKRAN:940 TL.)
Kafamda sıfır cihaz almak belirdi. Sonradan kvk bursa servisinin telini bulup kendilerine ulaştım.Sonra bursa uluyoldaki geçen hafta servislerine gittim. Cihazımın yurtdışı olduğunu belirttim. Ekranımda görüntü olmadığını ama telin arka planda çalıştığını söyledim. Sağolsunlar çok ilgili idiler destek vereceklerini belittiler. Teli Cuma 13.04 de bıraktım. Akşam 19:30da mesaj geldi. Ekran değişimi 940 tl . onaylıyormusunuz diye sonuçta kvk ve orijinal ekran 940 tl.yi onayladım.
7- KVK.DAN CİHAZI ALMA-HERŞEYİN BELLİ OLMASI.
Dün tarafıma mesaj geldi cihazınız hazır teslim alın diye. Bende işyerimden izim alarak akşam 4 de cihazımı teslim almak için gittim.
Ben cihazı teslim aldığımda mehmet bey(kvk.daki yetkili kişi) ; beyefendi telefon sizinmi dedi. Bende evet benim ikinci el aldım dedim. Bana cihazınızın her yeri silikonlu., anakartınız lehimli, parmak izinizde tinerle silinmiş dedi. Ekranınızı yaptık şu an cihazınız çalışıyor dedi.
8-SONUÇ
Çok üzüldüm . telin pili bitik olduğu için kontrol edemedim. Eve geldiğimde yaptelin ara sıra ekranın gittiğini hafif zorlamada ekranların rengi değiştiğini, Işık ayarı yaptığımda ekranın titrediğini gördüm.
Telimde problemin sadece ekran olmadığını ekran, anakart ve parmak izi sensörü olduğunu öğrendim.
“ bu ara türkiyede yetkili servisler haricinde kimsenin telimi detaylı incelemediğini , herkesin para odakli olduğunu farkettim. (sanırım kvk. Bu konunun ehli.)
Toplam masraf:2100+630+120+940:3790tl.
İkinci elmi 9t proya harcadığım para 3790 tl. elimde olan bozuk bir cihaz(kul hakkıdır. Kimseye kalmaz.)
Bu şekilde bu cihazı yaptırıpta satma niyetim yok ana kartı ve parmak izi sensörü arızalı bir cihaz sahibiyim.( 6 ay kvk garantili sıfır ekran :01.09.2021)
Arkadaşlar kafamda bu cihazı 1300 liraya satmak gibi bir niyetim var(ekran sıfır ve orijinal parmak izi ve ana kart hariç diğer donanımlarıda sorunsuzdu.) hatta xiami cihazlarındaki yakınlık sensörü problemini hiç yaşamadım.
Siz ne dersiniz cihazı satmalımıyım. Yoksa oğlumdada aynı tel var. ilerde problem olursa donanımlarını kullanmak amacı ile tutmalımıyım.( 3800 lira zarar olacak ama bunuda ALLAH a havale ettim.)
Düşüncelriniz paylaşırsanız memnun olurum
Altta yazacağım hikayeyi sizlerle paylaşıp paylaşmama konusunda karasız kaldım.
Sonradan bir nebze belki diğer arkadaşlara faydası olur diye yazmaya karar verdim.
Bu ara yaşım 48 teknolojiyede meraklıyım çok iyi cihazlarda kullandım.
Gelelim mi 9t pro serüvenimize…
2019 yılında bir adet mi 9t pro cihaz aldım. (sıfır kutulu yurtdışı) Gayettte memnundum. Üniversiteye giden oğlum kendi kullandığı cihazı bozduğu için genç adam iyisini kullansın diye bu cihazı oğluma verdim.
1-CİHAZ ALMA SÜRECİ (İLK MASRAF:2100 TL.)
Mi 9t pro cihazdan memnun kaldığım için kendime mayıs 2021 yılında mi 9t pro ikinci el cihaz almaya karar verdim.
Letgodan yurt dışı bir cihaz buldum. Eldem teslim aldım kozmetiği çok iyiydi. Cihazın kutusu vardı.
Aldığım kişiye alırken klasik sorular sordum. Sorunu varmı ? donanım nasıl? Ve kendimde alırken inceledim. Sorularıma özellikle cihazın ekranının dahi orijinal olmadığını üzerine basarak parmak izinin dahi çalıştığını belirtti.
İlk izlenimler
Cihazı teslim aldıktan sonra titiz bir kullanıcı olduğum için her tarafını sildim..ama ilginç bir şey oldu.
Ekranın yanlarında mavi mürekkep lekesi ıslak mendile çıktı . anlam veremedim. Always on displayin (her zaman açık ekran) aktif ettiğimde çok silinik olduğunu farkettim. Bir diğer konuda parmak izi tanıttığımda ekranın rengi değişiyordu.(sarı renk turuncuya dönüyordu.)
bu konu ile ilgili buradadA konu açtım. Herkes ekrarnında problem var dedi . aldığın kişiyi bul geri ver dediler. İsmini hatırlamıyorum bir arkadaşta ana kart bile arızalı olabilir demişti.
Ben aldığım kişiyi tekrar aradım. Durumu anlattım. Yok abi dedi ekran orijinal parma izi dahi çalışıyor. Orijinal olmayan ekranda parmak izi çalışmaz dedi. Bende kul hakkıdır. Bak dedim.tamam abi dedi. Telefonda sorun yok dedi.(bende inandım.)
2-EKRAN PROBLEMİ BAŞLIYOR-YENİ EKRAN TAKTIRMA.( İKİNCİ MASRAF 630 TL.)
Telefonu aldıktan bir ay sonra hayalet dokunma problemleri başladı. Bu ilk etapta çok sık olmuyırdu.
Ama sonraki bir ayda çok sıklaştı. Ve temmuz ayında ekranın sanal home tuşu yatay bölümü 5mm alanda dokunma özelliği kayboldu. Telefonu kullanmak imkansız hale geldi. Bu arada bu dönem içinde iki üç kerede sarjda iken telefon kapanıp açıldı.(bunu çok önemsemedim.)
Hemen bir tamirci bulup yıllık izine çıkmadan telefonu yaptırmak için akşam saati bir telefoncuya 630 tl ödeyerek ekran takdırdım.
3- ÜÇÜNCÜ MASRAF,GEREKSİZ PİL MASRAFI :120 TL.
Ekranı taktırırken telefon tamircisi telin pili şişmeye başlamış bu ekranı bozuyor. Yeni pil takalım dedi. Bende 120 liraya diji marka pil aldım. Telefona taktırdım.(sonradan öğrendim pilimde hiç problem yokmuş.) sonradan izne çıktım
4-YENİ EKRANDA PROBLEM VE SATICININ KARAKTERSİZLİĞİ
İzinde iken bir hafta sonra ekranda dokunma problemleri tekrar başladı. Ekranı aldıktan 15 gün sonra telefon tamircisine gittim. Ekrandaki dokunma problemini gösterdim. Bu ekran yeni dedim. Sizden aldım dedim. Karşıdaki satıcı ekranı değiştirdikten sonra destek vermediklerini belirtti. Bende ben 630 lira ile fakir olmam sende zengin olmazsın. Hakkımı helal etmiyorum sizlere dedim. Ne olsa beğenirsiniz dükkandaki üç kişi küfür ederek üzerime gelmeye çalıştı. Hatta orada dursam sanırım birde dayak yiyecektik.
5-İKİNCİ TAKTIRDIĞIM EKRANDA GÖRÜNTÜNÜN TAMAMEN GİTMESİ
Bende bu olaydan sonra gittiği yere kadar bu cihazı kullanmaya karar verdim.Ama geçen hafta telefon sarjda iken üst üste üç dört defa kapanıp açıldı.
Aynı gün öğleden sonra ekranımda görüntü tamamen gitti
6-HERŞEYİN BELLİ OLMASI KVK SÜRECİ –(ORJİNAL EKRAN:940 TL.)
Kafamda sıfır cihaz almak belirdi. Sonradan kvk bursa servisinin telini bulup kendilerine ulaştım.Sonra bursa uluyoldaki geçen hafta servislerine gittim. Cihazımın yurtdışı olduğunu belirttim. Ekranımda görüntü olmadığını ama telin arka planda çalıştığını söyledim. Sağolsunlar çok ilgili idiler destek vereceklerini belittiler. Teli Cuma 13.04 de bıraktım. Akşam 19:30da mesaj geldi. Ekran değişimi 940 tl . onaylıyormusunuz diye sonuçta kvk ve orijinal ekran 940 tl.yi onayladım.
7- KVK.DAN CİHAZI ALMA-HERŞEYİN BELLİ OLMASI.
Dün tarafıma mesaj geldi cihazınız hazır teslim alın diye. Bende işyerimden izim alarak akşam 4 de cihazımı teslim almak için gittim.
Ben cihazı teslim aldığımda mehmet bey(kvk.daki yetkili kişi) ; beyefendi telefon sizinmi dedi. Bende evet benim ikinci el aldım dedim. Bana cihazınızın her yeri silikonlu., anakartınız lehimli, parmak izinizde tinerle silinmiş dedi. Ekranınızı yaptık şu an cihazınız çalışıyor dedi.
8-SONUÇ
Çok üzüldüm . telin pili bitik olduğu için kontrol edemedim. Eve geldiğimde yaptelin ara sıra ekranın gittiğini hafif zorlamada ekranların rengi değiştiğini, Işık ayarı yaptığımda ekranın titrediğini gördüm.
Telimde problemin sadece ekran olmadığını ekran, anakart ve parmak izi sensörü olduğunu öğrendim.
“ bu ara türkiyede yetkili servisler haricinde kimsenin telimi detaylı incelemediğini , herkesin para odakli olduğunu farkettim. (sanırım kvk. Bu konunun ehli.)
Toplam masraf:2100+630+120+940:3790tl.
İkinci elmi 9t proya harcadığım para 3790 tl. elimde olan bozuk bir cihaz(kul hakkıdır. Kimseye kalmaz.)
Bu şekilde bu cihazı yaptırıpta satma niyetim yok ana kartı ve parmak izi sensörü arızalı bir cihaz sahibiyim.( 6 ay kvk garantili sıfır ekran :01.09.2021)
Arkadaşlar kafamda bu cihazı 1300 liraya satmak gibi bir niyetim var(ekran sıfır ve orijinal parmak izi ve ana kart hariç diğer donanımlarıda sorunsuzdu.) hatta xiami cihazlarındaki yakınlık sensörü problemini hiç yaşamadım.
Siz ne dersiniz cihazı satmalımıyım. Yoksa oğlumdada aynı tel var. ilerde problem olursa donanımlarını kullanmak amacı ile tutmalımıyım.( 3800 lira zarar olacak ama bunuda ALLAH a havale ettim.)
Düşüncelriniz paylaşırsanız memnun olurum