Bu konunun belli bir sonuca ulaşması mümkün değil. Herkes Yurtiçi kargodan şikayetçidir, ben bugüne kadar tek sorun yaşamadım. Alabileceğim en iyi hizmeti aldım üstelik. Herkes Sürat kargodan memnundur, ben ürünü bile bedava verseler onlarla gönderen sitelerden asla alışveriş yapmıyorum artık. Telpa asla önünden bile geçmeyeceğim bir yer. Onlara garantili cihaz göndereceğime cihazı çöpe atarım daha iyi. Ama onlardan çok memnun birçok kişi de vardır. Yani bunun bir ortak noktası olması mümkün değil. Aynı şirketi hem övecek hem de yerin dibine sokacak çok kişiler olacaktır.
Sitelere gelirsek, N11'in sözde marka koruma politikası var. Bir ürünün sahte olduğunu ispatlarsanız o mağazayı kapatıyorlar. Bu ister istemez insanlara büyük güven veriyor. Daha önce de birçok defa anlatmışımdır. 30TL'ya satılan Piston 2 kulaklıkların sahte olduğunu, Xiaomi'nin ürün sayfasının linklerini vererek, diğer GeekBuying, GearBest, Banggood gibi sitelerin de linklerini vererek, bunların içerisinde en ucuzu olan mi.com sitesinden bile alınsa yanlış hatırlamıyorsam 45TL'ye falan geldiğini yazarak anlatmaya çalıştım. Dedikleri tek şey "bize ispat etmeniz gerekiyor" oldu. En büyük ispat fiyatı ve hatta daha da önemlisi Xiaomi'nin asla üretmediği renklerde satılan bir kulaklığın nasıl orjinal olabildiğini yazıyorum, yine "bize resmi olarak ispat etmeniz gerekiyor" diyorlar. Üretimi yapılan renk opsiyonlarının linkini veriyorum kabul etmiyorlar. Xiaomi'den resmi olarak yazı alacakmışım.
Kısaca "kardeşim biz marka koruma politikasını siz müşterileri kandırmak için koyduk, kullanan oldumu da böyle deveye hendek atlatmaktan beter edip bezdirerek vazgeçiriyoruz" diyorlar.
Hepsiburada ise benim 100TL'mı yedi. 1000TL üstünde alışverişler için 100TL maksipuan veriyordu. 999TL'ye bir ürün almıştım, yanına da birkaç liralık poşet çay falan alacaktım ki bir arkadaşım telefon için yanlış hatırlamıyorsam 45 TL'lik falan bir kılıf almak istedi. Madem öyle boş yere çay almayayım diyerek o ürünü de ekleyip 1000TL'nin fazlasıyla üstüne çıkarak siparişi geçtim. Ürünler cuma günü kargoya verilip cumartesi geldi ama gönderdikleri kılıf yanlış. Kendi hataları. Arkadaşım salı günü de memlekete gidecek. Bu yüzden bizim ürünü geri yollayıp yenisini beklememiz mümkün değil. Çünkü haftasonu ve kargonun onların ellerine ulaşması, değişimin onaylanıp tekrar yeni ürünün kargolanması ve bize ulaşması uzun sürecek. Yapılacak tek şey ürünü iade edip yeniden sipariş vererek ürünün o gün kargolanıp pazartesi gelmesini sağlamak. Tabi ürün iade olduğu için benim fatura tutarı otomatik olarak 999TL'ye düştü ve maksipuan hakkım yandı. 44TL iade edin demem birşey ifade etmedi tabi. Bunun üzerine aldığım tüm ürünleri iade ettim ve ertesi gün gelen bir mail ile aynı ürünü 700 küsur TL'ye alma şansım oldu.
Yani siteler konusunda da ortak bir noktaya varmak mümkün değil. Aynı siteyi hem övecek hem de yerin dibine sokacak çok kişiler olacaktır.
MI PAD 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi