Hocam nasil bir cozum yontemi yazdilar sana? Soylersen deneyelim biz.
Hi Murat,
Greetings from Xiaomi!
I understand that you are facing the issue with the back button of your Mi 6 and would request you to follow the below mentioned steps.
- Dial *#*#6484#*#*
- Select Single Item Test (if the option is available)
- Select the options related to buttons/ keys
- Perform the test by pressing the keys
If the test is passed, then I would request you to reset the device and update the MIUI version by following below mentioned steps :-
Sign Out from your Mi Account : -
- Go to Settings
- Select Mi Account
- Then confirm to Sign Out
Create a Backup : -
- Go to Settings
- Select Additional Settings
- Select Backup and Reset
- Select Local Backups
- Select Backup
- Select Accounts and Contacts & Deselect System
- Then select Backup so that a backup would be created
For Finding Backup File :-
- Go to Internal Storage
- Select MIUI
- Select Backup
- Select All Backup
(Note :- Please save the backup file in your PC/ Laptop, so that your important data would be prevented)
Factory Data Reset :-
- Go to Settings
- Select Additional Settings
- Select Backup and Reset
- Tap on Factory Data Reset
MIUI Update :-
- Go to the mentioned link:
Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
- Click on Downloads
- Select your device
- Select device name>Global (If you are using Chinese Version then would request you to select "China")
- Select 'Download Full ROM'. (Stable ROM)
- Now after downloading Zip file, copy this file in the internal storage of your device in a folder named downloaded_rom which exists in File Explorer (If the particular folder is not there in internal storage of your device, then please create a new folder with the same name)
- Then go into Tools >> Updater
- Tap on '...' icon at the top right side/ long press menu button
- Choose update package
- Select the download package
- Click on OK
Restoring Data :-
- Go to Settings
- Select Additional Settings
- Select Backup and Reset
- Select Local Backups
- Select Backup File
- Select Restore in order to complete this process
If the issue persists or test fails, kindly coordinate with the point of purchase for this issue. Also, would like to inform you that Xiaomi does not provide warranty for the physical and liquid damages.
Please write us back in case you need any further assistance, we will be happy to help you. Have a great day ahead!
Regards,
Naushin
Sanırım sadece fabrika ayarlarına döndürme prosedürünü yollamışlar. Benim deneme şansım olmadığı için detaylı okumamıştım bile. E-posta geldiğinde zaten telefonu servise göndermiştim.
Teknik servise 2. kez gönderdiğim telefonuma yenisi ile değişim onayı çıktı. ( İlk seferinde öyle alelade bakıp, probleme rastlamadıklarını söyleyip geri göndermişlerdi ve 1 ayımı boşu boşuna almışlardı.) 2 aydır uğraştırdılar o oldu başka bir şey olmadı. Yeni gelen telefonu da sim kartı takmadan 2 hafta kullanacağım. Yine benzer problemler yaşamam durumunda Mi6'ya teşekkürlerimi sunup para iadesine döneceğim.
Ayrıca teknik servis sürecinde yaşadıklarım ile ilgilide Xiaomi Global'e şikayet maili de atıyorum şuan. Teknik serviste sorunu çözemedikleri gibi ürünleri nasıl muhafaza ettiklerini gösteren fotoğrafları da taraflarına ileteceğim. ( Telefonu iadeye yollarken bana geldiğinden daha güvenli şekilde 3 ayrı koruyucu ambalaja sararak, satın aldığım gün temizliğinde yollamama rağmen, teknik servis/hepsiburada geri yolladığında ürünün ambalajı meydan muharebesinde apple ile göğüs göğüse çarpışmış gibiydi. Ayrıca öyle bir kutu içinde yollamışlar ki, benim streç film ve darbeleri önlesin diye balonlu poşetlere sarıp sarmaladığım telefon, seneye de giymesi ümidiyle 4 beden büyük kutu içerisinde kafasına göre sağa sola çarparak vakit geçirerek gelmişti.
Bunun dışında forumda rastladığım bu ve benzer sorunları da e-postaya ekleyerek sorunun tespiti ve önlenmesi adına gerekli bilgileri taraflarına ileteceğim.