Çözüldü Garanti konusunda yardımınıza ihtiyacım var

slm.ycl02

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Selim
Cihazım
Note 6 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
34000
Katılım
27 Eylül 2019
Konular
48
Mesajlar
1.538
Çözümler
6
Tepkime puanı
1.282
Puanları
138
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
Global 11.0.6.0
Telefon Modeli
Redmi Note 6 Pro
Bootloader Kilidi
Kapalı
Merhaba değerli forum üyeleri öncelikle hayırlı akşamlar,
Note 6 pro cihazına sahibim.
Cihazımın -ghost screen hatası nedeniyle- ekranı değişti. 1-2ay sonra da ölü pixel sorunu oluştu. Garanti belgemde yazana göre ücretsiz onarımdan sonra tekrar arizalanirsa benim ücret iadesi gibi bir hakkım doğuyor.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Servise gönderip ücret iadesi istedim parça bekleniyor yazıyor. Ben ekran değişimi istememiştim. Ürünün iade prosedürüne uygun olmadığı söylendi. İlk sorunum burada.

İkinci sorunum ise sizden yardım istediğim bölüm cihaz alındığında ben yoktum, neden bilmiyorum ama fatura kesmemişler daha sonra keseceklermiş tanıdık telefoncuydu. Faturayı kesti mi kesmedi mi bilmiyorum ama cihazın garantisi olduğuna göre kesilmiş fakat ben almadım. Telefoncuyla görüştük fatura yok diyor. Benim bu durumda ne yapmam gerekiyor, yasal haklarım neler? Bilgi sahibi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Drkirpi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mert
Cihazım
Redmi Note 9 Pr
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
15 Kasım 2020
Konular
5
Mesajlar
501
Çözümler
6
Tepkime puanı
213
Puanları
58
Hocam telefonu size kim sattiysa ona söyleyin o faturayı satan kişiler 5 Yıl o faturayı saklamak zorunda.Gidip konuşup kendilerinden fotokopi isteyin.Eger garanti size yardımcı olmuyorsa telefon nerden alındıysa o ilçedeki Tüketici hakem heyetine başvurun.
Merhaba değerli forum üyeleri öncelikle hayırlı akşamlar,
Note 6 pro cihazına sahibim.
Cihazımın -ghost screen hatası nedeniyle- ekranı değişti. 1-2ay sonra da ölü pixel sorunu oluştu. Garanti belgemde yazana göre ücretsiz onarımdan sonra tekrar arizalanirsa benim ücret iadesi gibi bir hakkım doğuyor.
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Servise gönderip ücret iadesi istedim parça bekleniyor yazıyor. Ben ekran değişimi istememiştim. Ürünün iade prosedürüne uygun olmadığı söylendi. İlk sorunum burada.

İkinci sorunum ise sizden yardım istediğim bölüm cihaz alındığında ben yoktum, neden bilmiyorum ama fatura kesmemişler daha sonra keseceklermiş tanıdık telefoncuydu. Faturayı kesti mi kesmedi mi bilmiyorum ama cihazın garantisi olduğuna göre kesilmiş fakat ben almadım. Telefoncuyla görüştük fatura yok diyor. Benim bu durumda ne yapmam gerekiyor, yasal haklarım neler? Bilgi sahibi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler.
 
Oyla:

slm.ycl02

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Selim
Cihazım
Note 6 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
34000
Katılım
27 Eylül 2019
Konular
48
Mesajlar
1.538
Çözümler
6
Tepkime puanı
1.282
Puanları
138
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Hocam telefonu size kim sattiysa ona söyleyin o faturayı satan kişiler 5 Yıl o faturayı saklamak zorunda.Gidip konuşup kendilerinden fotokopi isteyin.Eger garanti size yardımcı olmuyorsa telefon nerden alındıysa o ilçedeki Tüketici hakem heyetine başvurun.
Bunu internette de okudum ama bildiğiniz üzere her bilgi doğru olmayabiliyor. Teşekkürler tekrar iletişime geçeceğim adamla.
 
Oyla:

Drkirpi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mert
Cihazım
Redmi Note 9 Pr
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
15 Kasım 2020
Konular
5
Mesajlar
501
Çözümler
6
Tepkime puanı
213
Puanları
58
Hocam bu bilgi doğru :D garantiyle konusa konusa öğrendim bunu.Rica ederim
Bunu internette de okudum ama bildiğiniz üzere her bilgi doğru olmayabiliyor. Teşekkürler tekrar iletişime geçeceğim adamla.
 
Oyla:

slm.ycl02

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Selim
Cihazım
Note 6 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
34000
Katılım
27 Eylül 2019
Konular
48
Mesajlar
1.538
Çözümler
6
Tepkime puanı
1.282
Puanları
138
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Firma ile görüştüm. Fatura bulunmadığından dolayı iade edilemiyor dedi.
Faturayı satıcıdan istediğimi belirttim 2 gün süre istedim.
Gelen mesajda faturayı verseniz bile kullanım kaynaklı zarar görmüş iade edilmez dediler. Ayaküstü bahane olduğu o kadar açık ki.
Ben tekrar mesaj attım garanti belgesinde yazan 3 haktan biri olan ücretsiz onarım gerçekleşiyorsa diğerleri de gerçekleşebilir. Ve tüketicinin istediğini yapmak zorundasınız diye.
Bana verilen cevap: Cihazınız onarım yapılıp tarafınıza teslim edilecektir. Aksi durumda yasal haklarınızı kullanarak talebinizi yetkili mercilere aktarabilirsiniz.

Benim yanlış yaptığım bir şey mi var?
 
Oyla:

UtkuYunus1997

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Utku
Cihazım
Oneplus 7T Pro
Konum
580869
Katılım
21 Kasım 2020
Konular
4
Mesajlar
156
Tepkime puanı
178
Puanları
43
Kullanım kaynaklı zarar gördüyse cihaz garanti dışı bırakılır ve onarımda gerçekleştirilmez. Madem ki kullanım kaynaklı bir zarar görmüş o halde niye garanti kapsamında parça değişimi yapılacağı bilgisi girilmiş anlam veremedim. Yukarıda verdiğiniz maddelere göre işlem yapılması gerekir evet ancak kullanıcı hatası durumunda iade veya değişim yada ayıp oranında para iadesi gerçekleştirilmez fakat kullanım kaynaklı durumlarda onarım işlemide görmez o cihaz. Sizin cihaz ise onarım işlemi görüyor ancak firma iadeye yanaşmıyor ki sıklıkla karşılaşılan bir durum genelde. Sizin sorununuzu Thh çözer gibime geliyor.
 
Oyla:

Drkirpi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mert
Cihazım
Redmi Note 9 Pr
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
15 Kasım 2020
Konular
5
Mesajlar
501
Çözümler
6
Tepkime puanı
213
Puanları
58
Estağfurullah hocam bildiğimiz Türkiye'deki satıcı firmalar ve garantileri.Hepsi böyle iade istendiğinde tek çözüm thh olur.
Firma ile görüştüm. Fatura bulunmadığından dolayı iade edilemiyor dedi.
Faturayı satıcıdan istediğimi belirttim 2 gün süre istedim.
Gelen mesajda faturayı verseniz bile kullanım kaynaklı zarar görmüş iade edilmez dediler. Ayaküstü bahane olduğu o kadar açık ki.
Ben tekrar mesaj attım garanti belgesinde yazan 3 haktan biri olan ücretsiz onarım gerçekleşiyorsa diğerleri de gerçekleşebilir. Ve tüketicinin istediğini yapmak zorundasınız diye.
Bana verilen cevap: Cihazınız onarım yapılıp tarafınıza teslim edilecektir. Aksi durumda yasal haklarınızı kullanarak talebinizi yetkili mercilere aktarabilirsiniz.

Benim yanlış yaptığım bir şey mi var?
 
Oyla:

emo1616

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Redmi Note8 Pro
Yaş
28
Konum
Bursa
Katılım
29 Ekim 2019
Konular
166
Mesajlar
1.725
Çözümler
11
Tepkime puanı
559
Puanları
128
Kral teknik serviste biraz zor iade alırsın.Tek çare thh başka çözümü yok çünkü.Bende kaç gere ghoat screen yaşadım sürekli ekran değişti sen istesen bile onla galeye almıyor.Teknik servis açıklaması şu oluyor cihaz onarım işlemi yapılabiliyorsa ücret iadesi olmaz diyor(GENPA) .Kesin çözüm Thh
 
Oyla:

Kaan_M

°¯\_(ツ)_/¯°
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kaan
Cihazım
Xiaomi Mi 5
Meslek
Öğrenci
Yaş
19
Konum
İstanbul
Katılım
20 Mayıs 2020
Konular
56
Mesajlar
1.377
Tepkime puanı
1.784
Puanları
138
Allah sabır versin. Bunun tüketici hakem heyetine yolu var.
 
Oyla:

slm.ycl02

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Selim
Cihazım
Note 6 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
34000
Katılım
27 Eylül 2019
Konular
48
Mesajlar
1.538
Çözümler
6
Tepkime puanı
1.282
Puanları
138
Kullanım kaynaklı zarar gördüyse cihaz garanti dışı bırakılır ve onarımda gerçekleştirilmez. Madem ki kullanım kaynaklı bir zarar görmüş o halde niye garanti kapsamında parça değişimi yapılacağı bilgisi girilmiş anlam veremedim. Yukarıda verdiğiniz maddelere göre işlem yapılması gerekir evet ancak kullanıcı hatası durumunda iade veya değişim yada ayıp oranında para iadesi gerçekleştirilmez fakat kullanım kaynaklı durumlarda onarım işlemide görmez o cihaz. Sizin cihaz ise onarım işlemi görüyor ancak firma iadeye yanaşmıyor ki sıklıkla karşılaşılan bir durum genelde. Sizin sorununuzu Thh çözer gibime geliyor.
Ben de böyle düşünüyordum ama emin değildim hocam. Çok teşekkürler cevap yazan bütün arkadaşlara. Satıcı faturayı sağlayacağını söyledi. İnşallah çabucak çıkarır da artık olursa değişim olmazsa thh'ye başvururum. Kaç ayda sonuçlanır bilen var mı?
 
Oyla:
Üst Alt