Soru Garanti Durumu

Anonim149956

SilinenÜye
MIUI Sever
Katılım
22 Ocak 2020
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Öncelikle merhabalar, forumda yeni sayılırım. Size aklıma takılan bir şeyi danışmak istiyorum. Benim elimde Redmi Note 8 var ve alalı 1 ay olmadı. Ben bu cihazın kilidini açarsam garanti dışı kalır mı? Veya TWRP yüklesem, root atsam, custom rom yüklesem vs. bunlar cihazın yazılımsal olmayan bir sorundan dolayı garantiye gitmesini engeller mi? Örneğin ekran kırılsa veya anakarta yazılımsal olmayan bir sebepten dolayı zarar gelse yetkili teknik servis cihazın kilidi açık o yüzden garanti dışı diyebilir mi? Şayet böyle bir şey deme potansiyelleri varsa ben custom rom, twrp, root gibi şeyleri yükledikten sonra garantiye göndermek istediğimde hem stock rom yükleyip hem stock recovery yükleyip hemde cihazı tekrar kilitleme şansım var mı? Bunları yaptıktan sonra garanti sorun çıkartır mı? Bu arada Bursa'da yaşıyorum ve telefon Evofone garantili.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ve bu arada cihaza rom yüklerken veya başka bir şey yaparken IMEI, seri numarası, MAC adresi gibi ve diğer bu tarz bilgilerin uçması söz konusu mu? Uçarsa nasıl geri getirebiliriz?
 

Stoya

Süper Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
SERDAR
Cihazım
POCO X3 NFC
Meslek
Ev Erkeği
Yaş
47
Konum
Muğla
Katılım
12 Temmuz 2019
Konular
104
Mesajlar
20.103
Çözümler
64
Tepkime puanı
16.184
Puanları
338
Garanti dışı kalır,2 sene bu şekilde kullanacaksınız mecbur...
 
Oyla:

Superkahrmn

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mahmut
Cihazım
Xiaomi Mi Note3
Konum
Manavgat
Katılım
23 Ağustos 2017
Konular
40
Mesajlar
592
Tepkime puanı
349
Puanları
78
Garantiye göndermeden önce orginal yazılımını yükleyip kilidini kapatıp gönderebilirsiniz hiçbir sorun olmaz. Sadece yükleyeceğiniz twrp, rom, root gibi işlemleri dikkatlice yapın cihaza sizden dolayı bir zarar gelmesin. Zaten ultra bariz bir garanti kapsamı hata olmadığı sürece ne olursa olsun "kullanıcı hatası" diyecekleri için takmayın böyle şeyleri :)
 
Oyla:

Stoya

Süper Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
SERDAR
Cihazım
POCO X3 NFC
Meslek
Ev Erkeği
Yaş
47
Konum
Muğla
Katılım
12 Temmuz 2019
Konular
104
Mesajlar
20.103
Çözümler
64
Tepkime puanı
16.184
Puanları
338
Garantiye göndermeden önce orginal yazılımını yükleyip kilidini kapatıp gönderebilirsiniz hiçbir sorun olmaz. Sadece yükleyeceğiniz twrp, rom, root gibi işlemleri dikkatlice yapın cihaza sizden dolayı bir zarar gelmesin. Zaten ultra bariz bir garanti kapsamı hata olmadığı sürece ne olursa olsun "kullanıcı hatası" diyecekleri için takmayın böyle şeyleri :)

Yanlış bilgi vermeyin hocam...

Mesela "ekrana görüntü gelmiyor" şeklinde bir arıza olursa nasıl BL kapatılıp servise gönderilecek ? Veya güç tuşu bozuldu basmıyor ?

Ayrıca servislerde bulunan hesap ile cihaza ait tüm işlemler görünüyormus.

Bu yüzden risk alınmaz....
 
Oyla:

Superkahrmn

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mahmut
Cihazım
Xiaomi Mi Note3
Konum
Manavgat
Katılım
23 Ağustos 2017
Konular
40
Mesajlar
592
Tepkime puanı
349
Puanları
78
Yanlış bilgi vermeyin hocam...

Mesela "ekrana görüntü gelmiyor" şeklinde bir arıza olursa nasıl BL kapatılıp servise gönderilecek ? Veya güç tuşu bozuldu basmıyor ?

Ayrıca servislerde bulunan hesap ile cihaza ait tüm işlemler görünüyormus.

Bu yüzden risk alınmaz....
Delta Garantili olsun, EVO Garantili olsun, Xiaomi Türkiye Garantili olsun cihazlar kullandım ve garanti geçerliliği konusuna hakimim.
EVO Garantili onlarca rom root işlemi görmüş 2 adet cihazı (mi 5s) fabrika haline getirip iade ettim hiçbir sorun çıkmadı.
Xiaomi Türkiye Garantili root işlemi görmüş mi A2 nin ekranında yanma olmuştu garanti kapsamında panel değişimi yapıldı.
Delta Garantili bir cihazın arka cam ı kırılmıştı. Parası ile değişimi yapıldı.
Cihazları göndermeden önce kutudan çıktığı hale getirip gönderim işlemini yaptım. Hiçbir garanti firması da buna önceden root yapmışsın yapmam, rom yüklemişsin ellemem demedi.
Fiziksel sorunlarda, tuş bozulması, ekran ve arka cam kırılması gibi sorunlarda zaten kullanıcı hatası denip para ile değişim isteniyor.
Ekrana görüntü gelmemesi örneğini vermişsiniz yani her durumu düşünmek insanı strese sokar bence rahat olmak lazım biraz da. 2 yıl boyunca bir cihazı aman birşey olursa diye elleşmemek bana ters geliyor kullanıcının kendi tercihi tabi bunu kendisi mukayese etmeli.
 
Oyla:

MarcoPasha

NedenİnsanlıkHepBendeKalıyor,BaşkaKimsesiYokMu?
Emekli Yönetici
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
Mi 9 SE
Konum
Türkiye
Katılım
21 Haziran 2019
Konular
27
Mesajlar
2.156
Tepkime puanı
4.858
Puanları
188
Delta Garantili olsun, EVO Garantili olsun, Xiaomi Türkiye Garantili olsun cihazlar kullandım ve garanti geçerliliği konusuna hakimim.
EVO Garantili onlarca rom root işlemi görmüş 2 adet cihazı (mi 5s) fabrika haline getirip iade ettim hiçbir sorun çıkmadı.
Xiaomi Türkiye Garantili root işlemi görmüş mi A2 nin ekranında yanma olmuştu garanti kapsamında panel değişimi yapıldı.
Delta Garantili bir cihazın arka cam ı kırılmıştı. Parası ile değişimi yapıldı.
Cihazları göndermeden önce kutudan çıktığı hale getirip gönderim işlemini yaptım. Hiçbir garanti firması da buna önceden root yapmışsın yapmam, rom yüklemişsin ellemem demedi.
Fiziksel sorunlarda, tuş bozulması, ekran ve arka cam kırılması gibi sorunlarda zaten kullanıcı hatası denip para ile değişim isteniyor.
Ekrana görüntü gelmemesi örneğini vermişsiniz yani her durumu düşünmek insanı strese sokar bence rahat olmak lazım biraz da. 2 yıl boyunca bir cihazı aman birşey olursa diye elleşmemek bana ters geliyor kullanıcının kendi tercihi tabi bunu kendisi mukayese etmeli.

Bir göz atın hocam.

Merhaba,

Telefonunuza yapacağınız yazılımsal müdahaleler garanti kapsamın haricinde işlem görmeyecektir.Bahsetmiş olduğunuz bootloader açma işlemi evet garanti dahilinde değerlendirilebilir. Fakat yaptığınız bu yazılım müdahaleleri sonucunda eğer ürününüz de yazılımsal veya donanımsal sorunlar oluşursa onarım yada sorunu gidermek için tarafınıza ücretli onarım teklifi sunulabilir.
 
Oyla:

Anonim149956

SilinenÜye
MIUI Sever
Katılım
22 Ocak 2020
Konular
0
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
0
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Bir göz atın hocam.
Hocam Delta Servis yanıtında çokta değişik bir durum söz konusu değil. Cihaza yapılan yazılımsal müdahale yüzünden sıkıntı çıkarsa yapmayabiliriz diyorlar. Zaten bende orijinal yazılımını geri yükleyip göndermekten bahsetmiştim ve bahsettiğim durumlarda ekran kırılması vs.
 
Oyla:

blackshadow

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
#
Cihazım
Redmi Note 7
Yaş
36
Konum
Istanbul
Katılım
10 Kasım 2019
Konular
22
Mesajlar
416
Çözümler
1
Tepkime puanı
268
Puanları
78
Öncelikle merhabalar, forumda yeni sayılırım. Size aklıma takılan bir şeyi danışmak istiyorum. Benim elimde Redmi Note 8 var ve alalı 1 ay olmadı. Ben bu cihazın kilidini açarsam garanti dışı kalır mı? Veya TWRP yüklesem, root atsam, custom rom yüklesem vs. bunlar cihazın yazılımsal olmayan bir sorundan dolayı garantiye gitmesini engeller mi? Örneğin ekran kırılsa veya anakarta yazılımsal olmayan bir sebepten dolayı zarar gelse yetkili teknik servis cihazın kilidi açık o yüzden garanti dışı diyebilir mi? Şayet böyle bir şey deme potansiyelleri varsa ben custom rom, twrp, root gibi şeyleri yükledikten sonra garantiye göndermek istediğimde hem stock rom yükleyip hem stock recovery yükleyip hemde cihazı tekrar kilitleme şansım var mı? Bunları yaptıktan sonra garanti sorun çıkartır mı? Bu arada Bursa'da yaşıyorum ve telefon Evofone garantili.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Ve bu arada cihaza rom yüklerken veya başka bir şey yaparken IMEI, seri numarası, MAC adresi gibi ve diğer bu tarz bilgilerin uçması söz konusu mu? Uçarsa nasıl geri getirebiliriz?
Yurtiçi garantili cihaz almışsanız hiç girmeyin bu toplara derim, global rom gayet yeterli. Eskiden çin romlarını global yapmak için rom çakıyorlardı mecbur, ama yurtiçi kayıtlı cihazda gerek yok memnun değil misiniz orjinal romdan?
 
Oyla:

MarcoPasha

NedenİnsanlıkHepBendeKalıyor,BaşkaKimsesiYokMu?
Emekli Yönetici
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
Mi 9 SE
Konum
Türkiye
Katılım
21 Haziran 2019
Konular
27
Mesajlar
2.156
Tepkime puanı
4.858
Puanları
188
Hocam Delta Servis yanıtında çokta değişik bir durum söz konusu değil. Cihaza yapılan yazılımsal müdahale yüzünden sıkıntı çıkarsa yapmayabiliriz diyorlar. Zaten bende orijinal yazılımını geri yükleyip göndermekten bahsetmiştim ve bahsettiğim durumlarda ekran kırılması vs.
Hocam Siz stock romu yükleyip BL kilitleyip gönderseniz de BL daha önce açıldığı tesbit edilebiliriyor. Diyelim ki, cihaz EDL ye düştü ve stock rom atamadınız. Varsayın ki bellek kartında, ana kartta, ekran arızaları yada cpu da bir arıza oluştu, servis buna sebep yüklediğiniz yazılım sebep olmuş, savını kullanabilir. Zaten ekran kırılması hiç bir şekilde garantiyi kapsamaz.
 
Oyla:

Zagor123

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Burak
Cihazım
Mi 9T
Yaş
32
Konum
İş
Katılım
26 Temmuz 2019
Konular
6
Mesajlar
81
Tepkime puanı
35
Puanları
18
Superkahrmn dediğine katılıyorum, elimde ki telefon mi 9T evefone garantili ve daha önce telefonu bootloop' tan çıkaramadığım için ( Edl hariç denenebilecek tüm yöntemleri denedim) garantiye gönderdim. Fakat göndermeden önce cihazı kilitleyip aldığım andaki romu yükleyip geri gönderdim. Anakart değişti ve hiçbir ücret talep edilmedi (Açtığım konularda mevcut daha önce yaşadığım sıkıntı). Sistemden kaç defa BL açılmış görüyorlar mı bilmiyorum belki teknisyenle alakalıdır ama sonuç olarak bu şekilde oldu ve aynı sorunu benim yaşadığım zaman biri daha yaşayıp oda göndermiş ve benim işlemlerimin aynısını uygulamış onda da aynı şekilde ücret talep edilmeden anakart değişmiş. Superkahrmn hocam da aynı şeyleri yaşadığına göre bu durum pekte tesadüf olamaz sanırım.
Fakat Stoya hocamın dediği de mantıklı ekran giderse veya herhangi bir sebepten bootloader a giremezsen o zaman sıkıntı yaşayabilirsiniz. ( Tabi normalde BL kilidin açılmadan rom atılmadan da göndersen ekran kırılması gibi hataları kullanıcı hatası sayıp her türlü ücret talep ederler oda ayrı bir konu)
 
Oyla:
Üst Alt