Yardım Evofone Servis Rezaleti

Red Baron

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Enes
Cihazım
Mi6
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
11 Ocak 2018
Konular
5
Mesajlar
87
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
Global Beta
Telefon Modeli
Xiaomi Mi6
Bootloader Kilidi
Kapalı
Herkese merhaba,

Bu konuyu servisle yaşadığım sıkıntılar silsilesini anlatmak ve bu servisten garantili telefon almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak için açıyorum. Yaşadığım problemler ile alakalı ekşi sözlükte açtığım başlığın linki:



Tüm bunların üzerine salı günü servisi aradım. Saçma sapan nedenlerle (teknik servis öğle arasında-toplantıda vs vs.) beni cuma gününe kadar oyaladılar. Cuma günü nihayet cihazın durumunu öğrenebildim. Anakart değişmiş yazılımın yüklenmesini bekliyorlarmış. Yurtdışından yazılım gelecekmiş. (?)

Tüm bunların üzerine ben de dün servise yüz yüze konuşmak için gittim ve oradaki görevli bir de anakart değiştikten sonra kullanın diyor. Yine bozulursa (ki çok yüksek ihtimal) değişim yapılacağının sözünü verebilir misiniz diyorum, olumsuz diyor. Teknik servisle konuşayım diyorum ona da olumsuz diyor. Yapılan işlemlerin teknik dökümünü istiyorum o da olmsuz.

Toplam 6 defa servise gitti telefon, artık değişmeleri için ne yapmam lazım? Sizce değişim olmadığı sürece teslim almamam işe yarar mı? Bu konu hakkında tecrübesi olan varsa yardım edebilir mi? Artık sabrım taştı, paramızla rezillik yaşıyoruz resmen.
 

Red Baron

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Enes
Cihazım
Mi6
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
11 Ocak 2018
Konular
5
Mesajlar
87
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Servise gidip cihazı teslim almayacağımı ve hakem heyetine başvurduğumu söyledim. Hakem heyeti telefonu isteyene kadar da teslim almayacağım cihazı.

Şimdi benim başvuru ile alakalı sorularım var. Elimde başvuru no var ama başvuru takibini nasıl yapacağımı bilmiyorum. Beni başvuru sonunda Beyoğlundaki heyete yönlendirdi (servis orada diye). Heyete gidip yüz yüze konuşarak değişim değil para iadesi talebinde bulunmam yararlı olur mu sizce?
 
Oyla:

akdrhmz

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kadir
Cihazım
Xiaomi Mİ 9 SE
Yaş
36
Konum
İzmir
Katılım
24 Temmuz 2014
Konular
28
Mesajlar
835
Çözümler
3
Tepkime puanı
401
Puanları
78
hocam bildiğim kadarı ile (1 - 2) yıl içerisinde çıkmadıysa bir takip sitesi vs yok ya başvuuru yaptığınız yere gidip soracaksınız. yada bekleyeceksiniz başvurunuzun sonucu size posta ile geliyor.
 
Oyla:

Red Baron

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Enes
Cihazım
Mi6
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
11 Ocak 2018
Konular
5
Mesajlar
87
Tepkime puanı
15
Puanları
8
hocam bildiğim kadarı ile (1 - 2) yıl içerisinde çıkmadıysa bir takip sitesi vs yok ya başvuuru yaptığınız yere gidip soracaksınız. yada bekleyeceksiniz başvurunuzun sonucu size posta ile geliyor.

Anladım, tebligat gelmeden gidip başvuruyu güncelleteyim o halde
 
Oyla:

StubborN

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Serkan
Cihazım
Mi 8
Yaş
30
Konum
Samsun
Katılım
4 Şubat 2019
Konular
0
Mesajlar
250
Tepkime puanı
337
Puanları
78
Servise gidip cihazı teslim almayacağımı ve hakem heyetine başvurduğumu söyledim. Hakem heyeti telefonu isteyene kadar da teslim almayacağım cihazı.

Şimdi benim başvuru ile alakalı sorularım var. Elimde başvuru no var ama başvuru takibini nasıl yapacağımı bilmiyorum. Beni başvuru sonunda Beyoğlundaki heyete yönlendirdi (servis orada diye). Heyete gidip yüz yüze konuşarak değişim değil para iadesi talebinde bulunmam yararlı olur mu sizce?

Hocam şimdi sana kısaca şöyle anlatayım. Senin yapmaya çalıştığın şey satın aldığın ürün ayıplı olduğundan kanunun sana tanıdığı hakları kullanmak. Tüketici olarak haklarınız ücretsiz onarım, ayıp oranında bedel indirimi, ürünün ayıpsız misliyle değişimi ve bedel iadesidir. Saydığım ilk üçü senin durumunda pek yarar sağlamayacaktır. Onarım işi zaten 6 defa yapılamamış. Bedel indirimi dediğimiz zaten ürünü ayıplı biçimde size teslim edip fiyatını düşürmek ki bu istemeyeceğin birşey. Ayıpsız misliyle değişim ise garanti noktasında garantiyi yeniden başlatmayacağından sorun olabilecektir. En temizi bedel iadesi almak olacaktır.

Aslında servis merkezlerinin amacı üründe üretim den kaynaklı hatanın varlığının tespitini sağlamaktır. Ancak firmalar tüketiciye bedel iadesi haklarından bahsetmeden üretim hatasını onarıp müşteriyi gönderme yoluna başvururlar. Bu sebeple sizin haklarınızı bilerek açıkça bedel iadesi hakkınızı kullandığınızı ve bu yönde rapor düzenlenmesi gerektiğini servis noktasına bildirmeniz icap eder. Servis böyle bir rapor düzenler ve satıcı-ithalatçı ürünü alarak bedel iadesini sağlarsa zaten hakem heyetine başvurmaya ihtiyaç kalmayacaktır. Sizin bu hakkınızı kullanma noktasında güçlük çıkarıldığı takdirde Tüketici Hakem Heyetleri yoluyla bu hakkınızı yasal yollardan koruyabilir ve alacağınız ilam ile iade işlemlerini sağlayabilirsiniz.
Bu tarz işlemler aslında daha detaylıdır ancak ben sizin olayınız açısından gerekli kısımları anlattım hocam.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Başvurunun sonucuna dair tebligatlar verdiğiniz tebligat adresine yapılacaktır.
 
Son düzenleme:
Oyla:

Red Baron

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Enes
Cihazım
Mi6
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
11 Ocak 2018
Konular
5
Mesajlar
87
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Hocam şimdi sana kısaca şöyle anlatayım. Senin yapmaya çalıştığın şey satın aldığın ürün ayıplı olduğundan kanunun sana tanıdığı hakları kullanmak. Tüketici olarak ücretsiz onarım, ayıp oranında bedel indirimi, ürünün ayıpsız misliyle değişimi ve bedel iadesidir. Saydığım ilk üçü senin durumunda pek yarar sağlamayacaktır. Onarım işi zaten 6 defa yapılamamış. Bedel indirimi dediğimiz zaten ürünü ayıplı biçimde size teslim edip fiyatını düşürmek ki bu istemeyeceğin birşey. Ayıpsız misliyle değişim ise garanti noktasında garantiyi yeniden başlatmayacağından sorun olabilecektir. En temizi bedel iadesi almak olacaktır.

Aslında servis merkezlerinin amacı üründe üretim den kaynaklı hatanın varlığının tespitini sağlamaktır. Ancak firmalar tüketiciye bedel iadesi haklarından bahsetmeden üretim hatasını onarıp müşteriyi gönderme yoluna başvururlar. Bu sebeple sizin haklarınızı bilerek açıkça bedel iadesi hakkınızı kullandığınızı ve bu yönde rapor düzenlenmesi gerektiğini servis noktasına bildirmeniz icap eder. Servis böyle bir rapor düzenler ve satıcı-ithalatçı ürünü alarak bedel iadesini sağlarsa zaten hakem heyetine başvurmaya ihtiyaç kalmayacaktır. Sizin bu hakkınızı kullanma noktasında güçlük çıkarıldığı takdirde Tüketici Hakem Heyetleri yoluyla bu hakkınızı yasal yollardan koruyabilir ve alacağınız ilam ile iade işlemlerini sağlayabilirsiniz.
Bu tarz işlemler aslında daha detaylıdır ancak ben sizin olayınız açısından gerekli kısımları anlattım hocam.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Başvurunun sonucuna dair tebligatlar verdiğiniz tebligat adresine yapılacaktır.

Merhaba, çok teşekkürler cevap için.

Birkaç sorum var, yarın hem heyete hem de servise gideceğim de.

Cihaz 6 defa aynı arızadan gitmedi, 3 kez gitti. (Hepsinin toplamı 6) Servis anakartı değiştik sorun yok dese de ben teslim almadım. Bu durumda hala ayıplı mal konumunda mıdır? İade istenir mi?

Cihaz Evo’dan değil Teknosa’dan faturalı. Sadece garanti hizmetini Evo veriyor, veremiyor daha doğrusu. Bu durumda ücret iadesini faturayı kesen yer mi yapar yoksa servisin işi midir?

Yarın servise gittiğimde tam olarak ne demem gerekir? Örneğin servisin yapmış olduğu onarımlar işe yaramadığından ücret iadesi talebim söz konusu olabilir mi?
 
Oyla:

Metin

(:
Premium Üye
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Metin Çınar
Cihazım
Redmi Note 8
Yaş
36
Konum
Eskişehir
Katılım
27 Temmuz 2016
Konular
131
Mesajlar
5.771
Çözümler
6
Tepkime puanı
7.309
Puanları
338
Merhaba, çok teşekkürler cevap için.

Birkaç sorum var, yarın hem heyete hem de servise gideceğim de.

Cihaz 6 defa aynı arızadan gitmedi, 3 kez gitti. (Hepsinin toplamı 6) Servis anakartı değiştik sorun yok dese de ben teslim almadım. Bu durumda hala ayıplı mal konumunda mıdır? İade istenir mi?

Cihaz Evo’dan değil Teknosa’dan faturalı. Sadece garanti hizmetini Evo veriyor, veremiyor daha doğrusu. Bu durumda ücret iadesini faturayı kesen yer mi yapar yoksa servisin işi midir?

Yarın servise gittiğimde tam olarak ne demem gerekir? Örneğin servisin yapmış olduğu onarımlar işe yaramadığından ücret iadesi talebim söz konusu olabilir mi?
Cihaz 6 kez servise gitmiş, her türlü iade yada değişim hakkınız doğmuştur hocam.. Tartışmaya açık bi konu olmaktan çıkmış.. Rahat olun..

Iade işlemini size evo değil, teknosa yapar.. Bildiğim kadarıyla teknik servislerin iade yapmak gibi bi sorumluluğu yok.



MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

YahyaArslan52

Premium Üye
Premium Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Yahya
Cihazım
HuaweiMate10
Konum
Çekmeköy
Katılım
28 Şubat 2015
Konular
10
Mesajlar
690
Tepkime puanı
299
Puanları
78
Cihaz 6 kez servise gitmiş, her türlü iade yada değişim hakkınız doğmuştur hocam.. Tartışmaya açık bi konu olmaktan çıkmış.. Rahat olun..

Iade işlemini size evo değil, teknosa yapar.. Bildiğim kadarıyla teknik servislerin iade yapmak gibi bi sorumluluğu yok.



MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
boyle durumlarda dırek satın aldıgın yerı vereceksın onlar aralarında ugrasıp dursunlar ben hepsı burada adına actım t.h.h gıdıp kafam rahat sekılde paramı ıade aldım
 
Oyla:

Red Baron

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Enes
Cihazım
Mi6
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
11 Ocak 2018
Konular
5
Mesajlar
87
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Çok teşekkürler, şimdi benim servise gidip iade istiyorum dememin bir manası yok o zaman? Servis Beyoğlunda olduğu için oradaki heyete yönlendirdi beni, gidip “Teknosa’ya ücret iadesi talebi” şeklinde değiştirebilir miyim?

Bir de sonuca ulaşma olasılığı nedir? Süreç önemli değil, Aralık ayından beri telefon yok zaten. Bari uğraştığıma değsin.

Bu arada unutmadam; daha önce vazgeçtiğim (linkte bahsediyorum ondan) bir THH başvurusu var. Bu sıkıntı yaratmaz mı?
 
Oyla:

StubborN

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Serkan
Cihazım
Mi 8
Yaş
30
Konum
Samsun
Katılım
4 Şubat 2019
Konular
0
Mesajlar
250
Tepkime puanı
337
Puanları
78
Merhaba, çok teşekkürler cevap için.

Birkaç sorum var, yarın hem heyete hem de servise gideceğim de.

Cihaz 6 defa aynı arızadan gitmedi, 3 kez gitti. (Hepsinin toplamı 6) Servis anakartı değiştik sorun yok dese de ben teslim almadım. Bu durumda hala ayıplı mal konumunda mıdır? İade istenir mi?

Cihaz Evo’dan değil Teknosa’dan faturalı. Sadece garanti hizmetini Evo veriyor, veremiyor daha doğrusu. Bu durumda ücret iadesini faturayı kesen yer mi yapar yoksa servisin işi midir?

Yarın servise gittiğimde tam olarak ne demem gerekir? Örneğin servisin yapmış olduğu onarımlar işe yaramadığından ücret iadesi talebim söz konusu olabilir mi?

Aynı arızadan kaynaklı servise gidilmesi eski TKHK dönemine ait bir durum. Yeni TKHK'da ürünün ayıplı olması bahsettiğimiz hakları doğuracaktır. Bu ayıpların üretim kaynaklı olması önemlidir.
Bedel iadesini yapacak olan cihazı satın aldığınız yer yani Teknosa olacaktır. Servislerin asıl görevi bedel iadesini doğuran ayıbın üretim kaynaklı olduğu yönünde rapor düzenlemesidir. Fakat örnek veriyorum servis doğrudan markanın servisidir ve bedel iadesini de kendisi sağlıyordur orası ayrı, siz bedel iadesini aldıktan sonra gerisi onların kendi iç ilişkilerini oluşturur. Size şu aşamada bedel iadesini yapacak olan ürün tedarikçisi konumundaki Teknosa'dır.
Servise gittiğinizde en ilk aşamada bedel iadesi talebinizin olduğunu belirtmeniz önemlidir. Hatta mümkünse cihazı teslim ederken bunu yazdırarak kayıt altına alın. Yazmazlarsa sözkonusu ayıplı ürün için bedel iadesi istediğinizi belirten bir dilekçeyi ptt ile iadeli taahhütlü servise gönderin. Alındı belgeniz ileride kullanabileceğiniz bir belge olacaktır.
(Ayrıca ekleyeyim: Onarım talep ettiğiniz ürün 20 işgünü içerisinde onarılmaz ise bu seçimlik haklarınız yeniden doğacaktır. (Cumartesiler iş günü sayılır.))
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada unutmadam; daha önce vazgeçtiğim (linkte bahsediyorum ondan) bir THH başvurusu var. Bu sıkıntı yaratmaz mı?

Aynı üründeki aynı ayıba ilişkinse derdestlik-feragat-davadan çekilme durumlarını incelemek gerekir hocam. Böyle yüzeysel birşey diyemiyorum. Dilerseniz özelden yazabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Oyla:
Üst Alt