Ben telefonu aldığım mağaza ile görüştüm ki çalışanlar genel prosedürün şu şekilde işlediğini belirtti: Cihazı aldınız kutuyu açtınız denediniz çalışmadı getirin iade alırız, 14 gün içinde herhangi bir sebepten iade etmek istediniz iade alırız. Ama sonrasında sıkıntı yaşarsanız garanti belgesindeki firma ile sorunu çözmeniz gerekecektir. Önceki mesajınızda garanti firmaları ondan ona yönlendirdi net sonuç alamadım dediniz. Telefonun başına yarın bir iş gelse hangi garanti firması kabul edecek kimden iade veya değişim isteyeceksiniz? Bim diyecek garantisi var bunun siz diyeceksiniz kabul etmiyorlar vs sonra şikayetvara yazacaksınız, bim müşteri hizmetlerine şikayet oluşturacaksınız, çözmeye çalışacaksınız ki benim de dert ettiğim konulardan bir tanesi bu.
Diğer mesele Bim çalışanları gayet de çift hatlı diye lanse edip sattılar. Israrla sordum hatta müşteri hizmetlerinde ilk sorduğum soru "bu cihaz çift hatlı mı?" oldu. Çünkü cihaz satışındaki faturada IMEI 1-2 ayrı ayrı yazıldı elimde kapı gibi fatura vardı çift hatlı satıldı diye. Evet çift hatlı cihaz ama sorun neden kaynaklandı çözemedik cevabını verdiler. Şimdi bunu ithal eden ve satan firma karışıklığı kabul ediyor, ben bunları dile getirince mi garipseniyorum anlayamadım. Araştırmalarım sonucu öğrendim bazılarında sim1 kapalı bazılarında sim2. Ayrıca şunu düzeltelim sim2 sizin belirttiğiniz gibi aktif değil. Siz işlem yaparak aktif hale getirdiniz. Bl kilidi açarak garanti konusunda sıkıntı yaşamanız kuvvetle muhtemel. Çoğu garanti firması bl kilidi açık cihazları garanti kapsamı dışı bırakıyor. İthalatçı firmaya söylediğimi burada da belirteyim:
Ben: "Siz IMEI açma işlemini 5 dk'de halledersiniz. Bl kilidi açarsınız flash ile rom atarsınız sorun çözülür. Peki yaptığınız işlem normal şartlarda garanti dışı bırakılan bir işlem değil mi?"
-Evet garanti dışı saydığımız konulardan bir tanesi
Ben: "Peki benim 0 aldığım cihazda bu şekilde yasal olmayan işlem uygulanması kabul edilebilir bir durum mu?"
-Değil, kesinlikle haklısınız. Karışıklık için özür dileriz. Gereken değişim işlemini en kısa sürede yapacağız.
Bu cihazda sorun var. Kabul edin etmeyin sizin bileceğiniz iş ama 0 cihazın garantisi, sim aktifliği çözülmesi gereken bir problemdir. 0, kapalı kutu cihazda bu sorunlarla uğraşmak zorunda değiliz. Gelelim hukuki boyuta. Tüketici korunması kanunu ispat yükümlülüğü madde 10 der ki
"Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır."
Kısacası tek sim aktif cihaz satıyorsan bunu kutu, fatura,afişte yazacaksın. Buna aykırı davranırsa aynı kanunun tüketici seçimlik hakları 11.maddesinde belirtilen "İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme" hakkınız var. Ben de dava açmadan bu maddeler kapsamında şikayetçi olup değişim aldım.
Ben bunları ilk kez yaşamıyorum. Daha önce 2 kere daha farklı cihaz ve markalarla yaşadım. Davaları da itinayla kazandım. Kurallar açık net. Tüketici bu konularda mağdur ve firmalar da bunun farkında. Win telekom beklediğimden çok daha fazla anlayışlı çıktı. Bugüne kadar uğraştığım firmalar arasında en iyisiydi diyebilirim. 2.günde hallettiler işlemleri. Tüketici hakem heyetiyle de uğraşmak zorunda kalmadık her iki taraf için yorucu bir süreç olmadı
Cihazda bir sorun yok.
Cihaz Turkcell cihazı ve tek IMEI ile satılıyor.
Bim çalışanları kendi başlarına bir halt yiyerek, ki muhtemelen cihazın özelliklerine internetten bakmışlardır, cihazın çift hatlı olduğunu söylemiş olabilirler.
Lakin, gerek cihazın gerek satış görsellerinde, gerekse başka yerlerde bu cihazın çift hatlı olduğu söylenmiyor.
Öncelikle bunu kavramanız lazım.
Şimdiye kadar yazdıklarımın hepsini boş verelim.
Çünkü hiç bir önemi yok.
Xiaomi Türkiye dışında satılan hiç bir cihazın garantisinin olması o cihazı kurtarmıyor.
Cihazı Xioami Türkiye dışında bir yerden aldıysanız, garantisiz gibi kullanacaksınız.
Bu bir gerçek.
Ben hobi olarak elektronik cihazlarla ilgileniyorum.
Bu nedenle de çevremdekiler arızalı cihazlarını çoğu zaman bana verirler.
Şu an elimde Xiaomi markalı arızalı iki adet cihaz mevcut.
Birisi Xiaomi Mi 4.
Diğeri Xiaomi Mi 5.
Her ikisi de farklı ithalatçı garantili.
Xiaomi Mi 4 kullanırken kapanmış.
Bir daha da açılmamış.
Garantisi bitmeden servise gönderilmiş.
Ekran ve ana kart değişimi demişler.
Cihazdan istenen onarım ücreti 900 TL.
Cihaz 760 TL'ye satın alınmış.
Cihazın ekranı sağlam, sadece üzerindeki ekran koruyucu cam biraz deforme olmuş.
Cihaz Bootloader modunda açılıyor, bilgisayar görüyor.
Bu işlerden çok anlamadığım için fazlası hakkında bilgim yok.
Lakin ekranın sağlam olduğundan eminim.
Kutunun içerisinde cihazın faturası ve teknik servis raporu mevcut.
Buyurunuz size garanti.
Gelelim diğer cihaza.
Xiaomi Mi 5, bu da kullanırken kapanmış.
Bir daha da açılmamış.
Cihaz servise gitmiş, 700 TL 'ye ana kart değişimi yapılmış.
Cihazın sahibi cihaz serviste iken başka bir cihaz almış.
Gelen cihazı hiç açmadan bir yere koymuş.
Sonra cihazı 6-7 ay sonra ihtiyacı olan birine vermiş.
Cihazı verdiği kişi cihazdan hiç bir şekilde ses çıkmadığını görmüş.
Bildirim sesleri ve medya sesleri yok.
Cihazı aynı gün tekrar servise göndermişler.
Cihazdan 1400 TL onarım ücreti istenmiş.
Cihaz 1300 TL'ye satın alınmış.
Yine bu cihazın kutusunda da faturası ve teknik servis raporu mevcut.
Buyurunuz size yine garanti.