Çözüldü Bimden Alınma S2 Hk.

ae001

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Arda
Cihazım
Note 9S
Yaş
29
Konum
ankara
Katılım
21 Ağustos 2019
Konular
3
Mesajlar
36
Tepkime puanı
7
Puanları
8
26.08.2019 Win Telekom bu karışıklığın sebebini çözemediklerini beni mağdur etmemek adına sıfır telefon göndereceklerini söyledi. Grupta veya çevresinde bu sorunu yaşayan olursa ithalatçı firma ile iletişime geçsin.
 

yavuzcakar

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Yavuz Çakar
Cihazım
Xiaomi Redmi S2
Yaş
41
Konum
İstanbul
Katılım
8 Aralık 2016
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Aslında büyütülecek bir şey yok.

4 Temmuz 2019 tarihinde Samsung J6+ satıldı.
5 Temmuz 2019 tarihinde BİM'de Xiaomi Redmi S2 satıldı.
Bu cihazlardan bende birer tane satın aldım.

Samsung J6+'da her şey olması gerektiği gibiydi.

Xiaomi Redmi S2 ile ilgili bir sorun vardı.
Ürünü satın aldığımda, gerek ürünün kutusunda gerekse ürünün üzerindeki etiketlerde iki farklı IMEI bilgisi yer aldığını gördüm.
Ayrıca, ürünün üzerinde iki tane de SIM kart yuvası bulunuyordu.
Lakin, kurulumdan sonra ikinci SIM kartımı SIM 2 yuvasına taktığımda, SIM kartımın aktif olmadığını fark ettim.
Daha sonra *#06# kodu ile IMEI bilgilerini kontrol ettim.
Sorgulama ekranında iki tane değil de bir tane IMEI bilgisi rapor edildi.

Bende bu işin içinde bir iş var diyerek biraz araştırma yaptım.
BİM'in broşüründe cihaz özelliklerinde çift hatlı olduğu belirtilmemişti.
Demek ki cihaz tek hatlı olarak satılıyordu.
Bende durumu bir yetkiliye sorayım diyerek, kutudan çıkan garanti belgesindeki numarayı aradım,
İletişim kurduğum yer cihazın kendi garantileri kapsamında olmadığını söyledi ve beni başka bir yere yönlendirdi.
Yönlendirildiğim yeri aradım, onlarda beni başka bir yere yönlendirdi.
3-5 farklı yerle görüşmeme rağmen cihazın kimin garantisi kapsamında olduğunu bir türlü öğrenemedim.
Bu durumu açıkçası pek önemsemedim.
Bir sorun olursa, faturası ile herhangi bir BİM'e götürürüm, benim yerime onlar uğraşırlar.
Yetkili birisinden bilgi almam mümkün olmayınca, kendi başımın çaresine bakmaya karar verdim.

Cihazı içinde SIM kart olmadan fabrika ayarlarına çektim.
Cihaz açıldığında karşıma bazı Turkcell uygulamaları karşıma çıktı.
Farklı bir operatör kullandığım için daha önceki kurulumda Turkcell uygulamaları çıkmamıştı.
Konuyu biraz daha araştırınca,
Cihazın Turkcell için hazırlanan bir yazılımla piyasaya sürüldüğünü ve ikinci hattın bu yazılımda devre dışı bırakıldığını anladım.

İlk önce Bootloader kilidinin kaldırılması için başvuru yaptım.
Bir hafta sonra Bootloader kilidi açıldı.
Bootloader kilidi açıldıktan sonra, cihaza Flash Tool üzerinden yazılım yükledim.

Cihaz açıldığında her iki SIM kart yuvasıda sorunsuz bir şekilde çalışıyordu.
Yaptığım işlemler sonrasında pasif olan ikinci hatta artık aktif olmuştu.
Şuan da cihazım olması gerektiği gibi, sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
 

ae001

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Arda
Cihazım
Note 9S
Yaş
29
Konum
ankara
Katılım
21 Ağustos 2019
Konular
3
Mesajlar
36
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Aslında büyütülecek bir şey yok.

4 Temmuz 2019 tarihinde Samsung J6+ satıldı.
5 Temmuz 2019 tarihinde BİM'de Xiaomi Redmi S2 satıldı.
Bu cihazlardan bende birer tane satın aldım.

Samsung J6+'da her şey olması gerektiği gibiydi.

Xiaomi Redmi S2 ile ilgili bir sorun vardı.
Ürünü satın aldığımda, gerek ürünün kutusunda gerekse ürünün üzerindeki etiketlerde iki farklı IMEI bilgisi yer aldığını gördüm.
Ayrıca, ürünün üzerinde iki tane de SIM kart yuvası bulunuyordu.
Lakin, kurulumdan sonra ikinci SIM kartımı SIM 2 yuvasına taktığımda, SIM kartımın aktif olmadığını fark ettim.
Daha sonra *#06# kodu ile IMEI bilgilerini kontrol ettim.
Sorgulama ekranında iki tane değil de bir tane IMEI bilgisi rapor edildi.

Bende bu işin içinde bir iş var diyerek biraz araştırma yaptım.
BİM'in broşüründe cihaz özelliklerinde çift hatlı olduğu belirtilmemişti.
Demek ki cihaz tek hatlı olarak satılıyordu.
Bende durumu bir yetkiliye sorayım diyerek, kutudan çıkan garanti belgesindeki numarayı aradım,
İletişim kurduğum yer cihazın kendi garantileri kapsamında olmadığını söyledi ve beni başka bir yere yönlendirdi.
Yönlendirildiğim yeri aradım, onlarda beni başka bir yere yönlendirdi.
3-5 farklı yerle görüşmeme rağmen cihazın kimin garantisi kapsamında olduğunu bir türlü öğrenemedim.
Bu durumu açıkçası pek önemsemedim.
Bir sorun olursa, faturası ile herhangi bir BİM'e götürürüm, benim yerime onlar uğraşırlar.
Yetkili birisinden bilgi almam mümkün olmayınca, kendi başımın çaresine bakmaya karar verdim.

Cihazı içinde SIM kart olmadan fabrika ayarlarına çektim.
Cihaz açıldığında karşıma bazı Turkcell uygulamaları karşıma çıktı.
Farklı bir operatör kullandığım için daha önceki kurulumda Turkcell uygulamaları çıkmamıştı.
Konuyu biraz daha araştırınca,
Cihazın Turkcell için hazırlanan bir yazılımla piyasaya sürüldüğünü ve ikinci hattın bu yazılımda devre dışı bırakıldığını anladım.

İlk önce Bootloader kilidinin kaldırılması için başvuru yaptım.
Bir hafta sonra Bootloader kilidi açıldı.
Bootloader kilidi açıldıktan sonra, cihaza Flash Tool üzerinden yazılım yükledim.

Cihaz açıldığında her iki SIM kart yuvasıda sorunsuz bir şekilde çalışıyordu.
Yaptığım işlemler sonrasında pasif olan ikinci hatta artık aktif olmuştu.
Şuan da cihazım olması gerektiği gibi, sorunsuz bir şekilde çalışıyor.




Sıfır kutu garantili cihaz alıyorsunuz garanti belgesindeki firma ilgilenmiyor, satış temsilcileri çift hatlı diye satarken tek hat aktif çıkıyor bunları nasıl sorun etmediniz anlayamadım. Yurt dışından kaçak getirilip burada bl kilidi açıp, imei atılanlarla aynı işlemleri yapmışsınız yalnız bir fark var garantili diye 1149 tl ödediniz. Bime telefonları temin eden ithalatçı firma karışıklık olduğunu kabul ederken, kullanıcı olarak sizin sorun yok demeniz enteresan. Bimde koşulsuz şartsız iade 14 gün. 14 gün sonra iade hakkınız yok ve batarya, anakart vs herhangi bir sorun çıkması durumunda garanti konusunda muhattabınız yok. Bunlar hiç normal, kabul edilecek, dert edilmeyecek şeyler değil bence.
 

SertaGE

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Sertaç
Cihazım
Mi Note 10 Lite
Meslek
Sistem Mühendisi
Yaş
37
Konum
İstanbul
Katılım
25 Mayıs 2017
Konular
20
Mesajlar
437
Tepkime puanı
296
Puanları
78
Sıfır kutu garantili cihaz alıyorsunuz garanti belgesindeki firma ilgilenmiyor, satış temsilcileri çift hatlı diye satarken tek hat aktif çıkıyor bunları nasıl sorun etmediniz anlayamadım. Yurt dışından kaçak getirilip burada bl kilidi açıp, imei atılanlarla aynı işlemleri yapmışsınız yalnız bir fark var garantili diye 1149 tl ödediniz. Bime telefonları temin eden ithalatçı firma karışıklık olduğunu kabul ederken, kullanıcı olarak sizin sorun yok demeniz enteresan. Bimde koşulsuz şartsız iade 14 gün. 14 gün sonra iade hakkınız yok ve batarya, anakart vs herhangi bir sorun çıkması durumunda garanti konusunda muhattabınız yok. Bunlar hiç normal, kabul edilecek, dert edilmeyecek şeyler değil bence.

Size %100 katılıyorum. Maalesef ülkemizde özel ve/veya kamu kurumlarının neredeyse hiç birisi işini olması gerektiği gibi yapmadığından, vatandaş sürekli kendine çözüm üretme yoluna gidiyor. Bu da bir süre sonra vatandaş için çok normal bir şey gibi görünüyor. Sonuç olarak hakkını aramayan, kendi çözümü üretip ona razı olan bir millet haline geliyoruz.
 

ae001

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Arda
Cihazım
Note 9S
Yaş
29
Konum
ankara
Katılım
21 Ağustos 2019
Konular
3
Mesajlar
36
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Size %100 katılıyorum. Maalesef ülkemizde özel ve/veya kamu kurumlarının neredeyse hiç birisi işini olması gerektiği gibi yapmadığından, vatandaş sürekli kendine çözüm üretme yoluna gidiyor. Bu da bir süre sonra vatandaş için çok normal bir şey gibi görünüyor. Sonuç olarak hakkını aramayan, kendi çözümü üretip ona razı olan bir millet haline geliyoruz.


Kendi çözümünü üretmesine sözüm yok üretilsin nasıl yapılıyor, sorun hangi noktada öğrenilsin ama bunu kabullenme çok yanlış. Cihaz sonuç olarak sorunlu, bu sorunu çözecek yetkili biz miyiz değiliz. Bunu ülkeye sokan şahıstan satana kadar aradaki herkes sorumlu fakat tüketicinin kabahati sadece o cihazı satın almak. Bırakalım bunca sinir stresi, 0 telefonun garantisi nasıl olmaz, sim 2 neden yok gibi sorunları yetkililer düşünsün, çözüm üretsin
 

yavuzcakar

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Yavuz Çakar
Cihazım
Xiaomi Redmi S2
Yaş
41
Konum
İstanbul
Katılım
8 Aralık 2016
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Sıfır kutu garantili cihaz alıyorsunuz garanti belgesindeki firma ilgilenmiyor, satış temsilcileri çift hatlı diye satarken tek hat aktif çıkıyor bunları nasıl sorun etmediniz anlayamadım. Yurt dışından kaçak getirilip burada bl kilidi açıp, imei atılanlarla aynı işlemleri yapmışsınız yalnız bir fark var garantili diye 1149 tl ödediniz. Bime telefonları temin eden ithalatçı firma karışıklık olduğunu kabul ederken, kullanıcı olarak sizin sorun yok demeniz enteresan. Bimde koşulsuz şartsız iade 14 gün. 14 gün sonra iade hakkınız yok ve batarya, anakart vs herhangi bir sorun çıkması durumunda garanti konusunda muhattabınız yok. Bunlar hiç normal, kabul edilecek, dert edilmeyecek şeyler değil bence.

Sıfır kutusunda cihaz satın aldığım doğru, Bim ve A101'lerden daha önce de cihaz aldım.
Sorun yaşadığımda ise hiç bir teknik servis aramadım.
Ürünü faturası ile mağazaya götürdüm ve benim yerime onlar uğraştılar.
Yaşadığım yerde durum bu, farklı yerlerde farklı şeyler yaşanıyorsa, orasını bilemem.
Hal böyle olunca da, garanti konusunu neden kafama takayım ki?
Konuyla ilgili bir örnek vereyim:
A101'den Nexon markalı bir televizyon satın aldım.
Sonra kendi kendime televizyon yazılımını güncelleme hevesine kapılıp, televizyonu açılmaz hala getirdim.
Meğer USB diske aynı markanın farklı bir modelinin yazılımını kopyalamışım.
Kabahat tamamen bende.
Cihazın faturasını aradım, bulamadım.
Belki mağazadan çıkartırım diye mağazaya gittim, onlarda bulamadılar.
Sonra faturayı neden istediğimi sordular, bende durumu anlattım.
Yanlış yazılım sonrası cihazı kullanılmaz hale getirdiğimi açık açık söyledim.
Benden adresimi aldılar, akşama servis gelip televizyonu aldı.
Onlara da durumu açık açık anlattım.
Faturası bulunamayan cihazın garantiden ana kartını değiştirip getirdiler.
Borcumu sordum, garanti kapsamında olduğunu söylediler.
Yanlış yazılım yükledim cihaza, sorumlu benim dememe rağmen beş kuruş ödemedim.
Sağ olsun, yaşadığım yerdeki mağaza çalışanları böyle konularda çok ilgililer.
Küçük bir yerde yaşamanın avantajı olabilir.

Ayrıca, ürün çift hatlı diye satılmıyordu ki.
Ürünün içinde yüklü gelen yazılım nedeni ile tek hattı aktifti.
Turkcell için piyasaya sürülen başka cihazlarda da aynı durumların zaman zaman olduğu olmuş.
Yazılım yükleme işlemi sonrasında ikinci hattı da aktif oldu.
Bunun yurt dışından getirilip kaçak IMEI atılan cihazların durumu ile hiçbir benzerliği yok.
Sonuçta cihazın kutusunda ve arkasında yazılan IMEI bilgileri kayıtlı, ve telefonda aktif.
Ortada farklı bir IMEI kullanımı veya IMEI onarım işlemi yok.
Siz nasıl böyle bir yaklaşımda bulunabildiniz anlayamadım.
 

ae001

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Arda
Cihazım
Note 9S
Yaş
29
Konum
ankara
Katılım
21 Ağustos 2019
Konular
3
Mesajlar
36
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Sıfır kutusunda cihaz satın aldığım doğru, Bim ve A101'lerden daha önce de cihaz aldım.
Sorun yaşadığımda ise hiç bir teknik servis aramadım.
Ürünü faturası ile mağazaya götürdüm ve benim yerime onlar uğraştılar.
Yaşadığım yerde durum bu, farklı yerlerde farklı şeyler yaşanıyorsa, orasını bilemem.
Hal böyle olunca da, garanti konusunu neden kafama takayım ki?
Konuyla ilgili bir örnek vereyim:
A101'den Nexon markalı bir televizyon satın aldım.
Sonra kendi kendime televizyon yazılımını güncelleme hevesine kapılıp, televizyonu açılmaz hala getirdim.
Meğer USB diske aynı markanın farklı bir modelinin yazılımını kopyalamışım.
Kabahat tamamen bende.
Cihazın faturasını aradım, bulamadım.
Belki mağazadan çıkartırım diye mağazaya gittim, onlarda bulamadılar.
Sonra faturayı neden istediğimi sordular, bende durumu anlattım.
Yanlış yazılım sonrası cihazı kullanılmaz hale getirdiğimi açık açık söyledim.
Benden adresimi aldılar, akşama servis gelip televizyonu aldı.
Onlara da durumu açık açık anlattım.
Faturası bulunamayan cihazın garantiden ana kartını değiştirip getirdiler.
Borcumu sordum, garanti kapsamında olduğunu söylediler.
Yanlış yazılım yükledim cihaza, sorumlu benim dememe rağmen beş kuruş ödemedim.
Sağ olsun, yaşadığım yerdeki mağaza çalışanları böyle konularda çok ilgililer.
Küçük bir yerde yaşamanın avantajı olabilir.

Ayrıca, ürün çift hatlı diye satılmıyordu ki.
Ürünün içinde yüklü gelen yazılım nedeni ile tek hattı aktifti.
Turkcell için piyasaya sürülen başka cihazlarda da aynı durumların zaman zaman olduğu olmuş.
Yazılım yükleme işlemi sonrasında ikinci hattı da aktif oldu.
Bunun yurt dışından getirilip kaçak IMEI atılan cihazların durumu ile hiçbir benzerliği yok.
Sonuçta cihazın kutusunda ve arkasında yazılan IMEI bilgileri kayıtlı, ve telefonda aktif.
Ortada farklı bir IMEI kullanımı veya IMEI onarım işlemi yok.
Siz nasıl böyle bir yaklaşımda bulunabildiniz anlayamadım.


Ben telefonu aldığım mağaza ile görüştüm ki çalışanlar genel prosedürün şu şekilde işlediğini belirtti: Cihazı aldınız kutuyu açtınız denediniz çalışmadı getirin iade alırız, 14 gün içinde herhangi bir sebepten iade etmek istediniz iade alırız. Ama sonrasında sıkıntı yaşarsanız garanti belgesindeki firma ile sorunu çözmeniz gerekecektir. Önceki mesajınızda garanti firmaları ondan ona yönlendirdi net sonuç alamadım dediniz. Telefonun başına yarın bir iş gelse hangi garanti firması kabul edecek kimden iade veya değişim isteyeceksiniz? Bim diyecek garantisi var bunun siz diyeceksiniz kabul etmiyorlar vs sonra şikayetvara yazacaksınız, bim müşteri hizmetlerine şikayet oluşturacaksınız, çözmeye çalışacaksınız ki benim de dert ettiğim konulardan bir tanesi bu.

Diğer mesele Bim çalışanları gayet de çift hatlı diye lanse edip sattılar. Israrla sordum hatta müşteri hizmetlerinde ilk sorduğum soru "bu cihaz çift hatlı mı?" oldu. Çünkü cihaz satışındaki faturada IMEI 1-2 ayrı ayrı yazıldı elimde kapı gibi fatura vardı çift hatlı satıldı diye. Evet çift hatlı cihaz ama sorun neden kaynaklandı çözemedik cevabını verdiler. Şimdi bunu ithal eden ve satan firma karışıklığı kabul ediyor, ben bunları dile getirince mi garipseniyorum anlayamadım. Araştırmalarım sonucu öğrendim bazılarında sim1 kapalı bazılarında sim2. Ayrıca şunu düzeltelim sim2 sizin belirttiğiniz gibi aktif değil. Siz işlem yaparak aktif hale getirdiniz. Bl kilidi açarak garanti konusunda sıkıntı yaşamanız kuvvetle muhtemel. Çoğu garanti firması bl kilidi açık cihazları garanti kapsamı dışı bırakıyor. İthalatçı firmaya söylediğimi burada da belirteyim:

Ben: "Siz IMEI açma işlemini 5 dk'de halledersiniz. Bl kilidi açarsınız flash ile rom atarsınız sorun çözülür. Peki yaptığınız işlem normal şartlarda garanti dışı bırakılan bir işlem değil mi?"
-Evet garanti dışı saydığımız konulardan bir tanesi
Ben: "Peki benim 0 aldığım cihazda bu şekilde yasal olmayan işlem uygulanması kabul edilebilir bir durum mu?"
-Değil, kesinlikle haklısınız. Karışıklık için özür dileriz. Gereken değişim işlemini en kısa sürede yapacağız.

Bu cihazda sorun var. Kabul edin etmeyin sizin bileceğiniz iş ama 0 cihazın garantisi, sim aktifliği çözülmesi gereken bir problemdir. 0, kapalı kutu cihazda bu sorunlarla uğraşmak zorunda değiliz. Gelelim hukuki boyuta. Tüketici korunması kanunu ispat yükümlülüğü madde 10 der ki

"Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır."

Kısacası tek sim aktif cihaz satıyorsan bunu kutu, fatura,afişte yazacaksın. Buna aykırı davranırsa aynı kanunun tüketici seçimlik hakları 11.maddesinde belirtilen "İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme" hakkınız var. Ben de dava açmadan bu maddeler kapsamında şikayetçi olup değişim aldım.


Ben bunları ilk kez yaşamıyorum. Daha önce 2 kere daha farklı cihaz ve markalarla yaşadım. Davaları da itinayla kazandım. Kurallar açık net. Tüketici bu konularda mağdur ve firmalar da bunun farkında. Win telekom beklediğimden çok daha fazla anlayışlı çıktı. Bugüne kadar uğraştığım firmalar arasında en iyisiydi diyebilirim. 2.günde hallettiler işlemleri. Tüketici hakem heyetiyle de uğraşmak zorunda kalmadık her iki taraf için yorucu bir süreç olmadı
 

yavuzcakar

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Yavuz Çakar
Cihazım
Xiaomi Redmi S2
Yaş
41
Konum
İstanbul
Katılım
8 Aralık 2016
Konular
1
Mesajlar
12
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Ben telefonu aldığım mağaza ile görüştüm ki çalışanlar genel prosedürün şu şekilde işlediğini belirtti: Cihazı aldınız kutuyu açtınız denediniz çalışmadı getirin iade alırız, 14 gün içinde herhangi bir sebepten iade etmek istediniz iade alırız. Ama sonrasında sıkıntı yaşarsanız garanti belgesindeki firma ile sorunu çözmeniz gerekecektir. Önceki mesajınızda garanti firmaları ondan ona yönlendirdi net sonuç alamadım dediniz. Telefonun başına yarın bir iş gelse hangi garanti firması kabul edecek kimden iade veya değişim isteyeceksiniz? Bim diyecek garantisi var bunun siz diyeceksiniz kabul etmiyorlar vs sonra şikayetvara yazacaksınız, bim müşteri hizmetlerine şikayet oluşturacaksınız, çözmeye çalışacaksınız ki benim de dert ettiğim konulardan bir tanesi bu.

Diğer mesele Bim çalışanları gayet de çift hatlı diye lanse edip sattılar. Israrla sordum hatta müşteri hizmetlerinde ilk sorduğum soru "bu cihaz çift hatlı mı?" oldu. Çünkü cihaz satışındaki faturada IMEI 1-2 ayrı ayrı yazıldı elimde kapı gibi fatura vardı çift hatlı satıldı diye. Evet çift hatlı cihaz ama sorun neden kaynaklandı çözemedik cevabını verdiler. Şimdi bunu ithal eden ve satan firma karışıklığı kabul ediyor, ben bunları dile getirince mi garipseniyorum anlayamadım. Araştırmalarım sonucu öğrendim bazılarında sim1 kapalı bazılarında sim2. Ayrıca şunu düzeltelim sim2 sizin belirttiğiniz gibi aktif değil. Siz işlem yaparak aktif hale getirdiniz. Bl kilidi açarak garanti konusunda sıkıntı yaşamanız kuvvetle muhtemel. Çoğu garanti firması bl kilidi açık cihazları garanti kapsamı dışı bırakıyor. İthalatçı firmaya söylediğimi burada da belirteyim:

Ben: "Siz IMEI açma işlemini 5 dk'de halledersiniz. Bl kilidi açarsınız flash ile rom atarsınız sorun çözülür. Peki yaptığınız işlem normal şartlarda garanti dışı bırakılan bir işlem değil mi?"
-Evet garanti dışı saydığımız konulardan bir tanesi
Ben: "Peki benim 0 aldığım cihazda bu şekilde yasal olmayan işlem uygulanması kabul edilebilir bir durum mu?"
-Değil, kesinlikle haklısınız. Karışıklık için özür dileriz. Gereken değişim işlemini en kısa sürede yapacağız.

Bu cihazda sorun var. Kabul edin etmeyin sizin bileceğiniz iş ama 0 cihazın garantisi, sim aktifliği çözülmesi gereken bir problemdir. 0, kapalı kutu cihazda bu sorunlarla uğraşmak zorunda değiliz. Gelelim hukuki boyuta. Tüketici korunması kanunu ispat yükümlülüğü madde 10 der ki

"Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır."

Kısacası tek sim aktif cihaz satıyorsan bunu kutu, fatura,afişte yazacaksın. Buna aykırı davranırsa aynı kanunun tüketici seçimlik hakları 11.maddesinde belirtilen "İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme" hakkınız var. Ben de dava açmadan bu maddeler kapsamında şikayetçi olup değişim aldım.


Ben bunları ilk kez yaşamıyorum. Daha önce 2 kere daha farklı cihaz ve markalarla yaşadım. Davaları da itinayla kazandım. Kurallar açık net. Tüketici bu konularda mağdur ve firmalar da bunun farkında. Win telekom beklediğimden çok daha fazla anlayışlı çıktı. Bugüne kadar uğraştığım firmalar arasında en iyisiydi diyebilirim. 2.günde hallettiler işlemleri. Tüketici hakem heyetiyle de uğraşmak zorunda kalmadık her iki taraf için yorucu bir süreç olmadı

Cihazda bir sorun yok.
Cihaz Turkcell cihazı ve tek IMEI ile satılıyor.
Bim çalışanları kendi başlarına bir halt yiyerek, ki muhtemelen cihazın özelliklerine internetten bakmışlardır, cihazın çift hatlı olduğunu söylemiş olabilirler.
Lakin, gerek cihazın gerek satış görsellerinde, gerekse başka yerlerde bu cihazın çift hatlı olduğu söylenmiyor.
Öncelikle bunu kavramanız lazım.
Şimdiye kadar yazdıklarımın hepsini boş verelim.
Çünkü hiç bir önemi yok.

Xiaomi Türkiye dışında satılan hiç bir cihazın garantisinin olması o cihazı kurtarmıyor.
Cihazı Xioami Türkiye dışında bir yerden aldıysanız, garantisiz gibi kullanacaksınız.
Bu bir gerçek.

Ben hobi olarak elektronik cihazlarla ilgileniyorum.
Bu nedenle de çevremdekiler arızalı cihazlarını çoğu zaman bana verirler.
Şu an elimde Xiaomi markalı arızalı iki adet cihaz mevcut.
Birisi Xiaomi Mi 4.
Diğeri Xiaomi Mi 5.
Her ikisi de farklı ithalatçı garantili.

Xiaomi Mi 4 kullanırken kapanmış.
Bir daha da açılmamış.
Garantisi bitmeden servise gönderilmiş.
Ekran ve ana kart değişimi demişler.
Cihazdan istenen onarım ücreti 900 TL.
Cihaz 760 TL'ye satın alınmış.
Cihazın ekranı sağlam, sadece üzerindeki ekran koruyucu cam biraz deforme olmuş.
Cihaz Bootloader modunda açılıyor, bilgisayar görüyor.
Bu işlerden çok anlamadığım için fazlası hakkında bilgim yok.
Lakin ekranın sağlam olduğundan eminim.
Kutunun içerisinde cihazın faturası ve teknik servis raporu mevcut.
Buyurunuz size garanti.

Gelelim diğer cihaza.
Xiaomi Mi 5, bu da kullanırken kapanmış.
Bir daha da açılmamış.
Cihaz servise gitmiş, 700 TL 'ye ana kart değişimi yapılmış.
Cihazın sahibi cihaz serviste iken başka bir cihaz almış.
Gelen cihazı hiç açmadan bir yere koymuş.
Sonra cihazı 6-7 ay sonra ihtiyacı olan birine vermiş.
Cihazı verdiği kişi cihazdan hiç bir şekilde ses çıkmadığını görmüş.
Bildirim sesleri ve medya sesleri yok.
Cihazı aynı gün tekrar servise göndermişler.
Cihazdan 1400 TL onarım ücreti istenmiş.
Cihaz 1300 TL'ye satın alınmış.
Yine bu cihazın kutusunda da faturası ve teknik servis raporu mevcut.
Buyurunuz size yine garanti.
 
Son düzenleme:
Üst Alt