Soru Yetkili Servis garanti kapsamı hakkında çelişkili cevaplar veriyor.

allaturcha

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Ayser
Cihazım
Mi 8 128
Konum
Tanzanya
Katılım
22 Ağustos 2018
Konular
9
Mesajlar
51
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Merhabalar.
Size bir konuda danışmak istiyorum.
Cihazımın (mi8) garanti firması olan Ritzy ile telefonda görüştüm ve yeni bir yazılım (rom) yüklemenin garantiyi bozup bozmayacağını sordum. Bozmaz dedi, telefondaki beyefendi.
Sonra içime sinmedi. Birde, web sayfasındaki iletişim formuna yazarak sordum. Ki, yazılı olarak cevap alayım elimde belge olsun diye. Cevap yazmayıp, aradılar. Telefondaki bayan, cihazınıza bizim dışımızdaki bütün işlemler, yetkisiz erişime girer ve garanti dışı kalır dedi. Bize kargo ile gönderin dedi. Bende göndermek istemiyorum dedim. Kapattım.
Bu ardada bu cihaza BL açıp, rus romu atan, ithalatçı firma imiş. Ritzy değilmiş yani.

Şimdi ben, 9.5.14 OEARUFA dan 9.6.7 OEAMIFD a geçmeyi düşünüyorum.
Servis ihtiyacı olduğunda, hiçbirşey olmamış gibi eski roma dönebilir miyim ?
Gerçi servis ihtiyacı olması demek, belkide telefonun hiç açılmayacak şekilde arızalanması demek. Yani eski roma falan dönme işlemi yapılamayabilir.
N'olcak şimdi. Bu, ..... yaptığımın ithalatçı firmasının yediği haltı düzeltemeyecek miyim ?
 

Hicks

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Hicks
Cihazım
Mi 8
Konum
İstanbul
Katılım
1 Mart 2018
Konular
15
Mesajlar
338
Tepkime puanı
138
Puanları
58
Mantık olarak BL kilidi açık cihaz satıyorlarsa ROM değişiminde garanti dışı bırakamazlar. Telefon açık ise zaten ROM'u değiştirirsiniz, açılmayacak bir durumda kalırsa zaten onlar da ROM'un değiştiğini anlayamazlar. Çok üzerinde durulacak bir konu değil bence...
 
Oyla:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.500
Çözümler
56
Tepkime puanı
23.926
Puanları
438
Mantıklar son derece doğru aslında... Bootloader açık, rus romu yüklü, güncelleme almayan bir cihaza yazılımsal müdahale etmek garanti dışı bırakmamalı ancak forumda aynı şekilde Ritzy garantili Mi8'i bulunan bir arkadaşımızın cihazı işlem yapılırken brick olduğu için garanti dışı sayıldı. Mantığa çok da güvenmemek lazım yani :)

Yine de global roma geçiş yapılırken "clean all lock" işaretlemezseniz cihazınız brick olmaz ve sorunsuz bir şekilde global rom kullanabilirsiniz. Global'e geçtikten sonra da garanti konusunda sıkıntı olmayacaktır tahmin ediyorum.

Ben sizin yerinizde olsam bootloader açılması için başvurumu yapar ve süre bitiminde ritzy'e giderek durumu anlatırdım. Cihazı elden teslim edip bootloader kilidinin kaldırılarak global rom yüklenmesini istediğimi belirtirdim ve kendimi garantiye alırdım.
 
Oyla:

MANUPLE

Ctrl + L
Uzman Üye
MIUI Sever
Adım
Netizen
Cihazım
Poco X3 Nfc
Meslek
Yazılım Uzmanı
Konum
.
Katılım
5 Nisan 2018
Konular
39
Mesajlar
2.044
Çözümler
1
Tepkime puanı
1.294
Puanları
188
Resmi kurumlarda şöyle bir adet vardır.
Kişisel olarak sözlü şekilde (yani şifahi derler) bir soru sorarsanız karşınızdaki memur çok ciddiye almaz, atmasyon da dahil kafasına geldiği gibi konuşur.
Şayet aynı soruyu yazılı olarak sorarsanız verecekleri cevap daha usturuplu, daha mevzuata uygun olur..
Yani aynı soruyu farklı şekilde sorduğunuz zaman iki ayrı ve birbirine uymayan cevaplar alabilirsiniz.

BL kilidi ile ilgili verilen cevaplarda öyle olmuş.
cantara hocamın mesajındaki ince ayrıntıya dikkat ederek işlem yapmak lazım. Doğrusu da budur.
 
Oyla:

EinsteinAhmet

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Ahmet
Cihazım
Redmi Note 5
Yaş
26
Konum
İstanbul
Katılım
10 Eylül 2018
Konular
1
Mesajlar
40
Tepkime puanı
18
Puanları
8
Servis dışındaki yazılımsal müdahaleler cihazı garantiden çıkartır.
Servise verin onlar yüklerler.
 
Oyla:

MANUPLE

Ctrl + L
Uzman Üye
MIUI Sever
Adım
Netizen
Cihazım
Poco X3 Nfc
Meslek
Yazılım Uzmanı
Konum
.
Katılım
5 Nisan 2018
Konular
39
Mesajlar
2.044
Çözümler
1
Tepkime puanı
1.294
Puanları
188
Servis dışındaki yazılımsal müdahaleler cihazı garantiden çıkartır.
Servise verin onlar yüklerler.
Hepimiz servise verip beklemekten kaçınıyoruz.
Servise Verir vermez anında işlem yapıp verseler çoğu kişi bundan kaçınmaz ve tabi bu da çok zor.
 
Oyla:

anilatilla

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Ahmet Anıl
Cihazım
Mi band 3
Yaş
34
Konum
Sakarya
Katılım
2 Ağustos 2018
Konular
4
Mesajlar
50
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Bl kilidi açık ve rom yüklenmiş cihazın romu değiştiğini nereden anlayacaklar ki. Bende migrostan ritzy garantili aldım benim ki bl açık global romlu aldığımda öyleydi yani.

MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Oyla:

allaturcha

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Ayser
Cihazım
Mi 8 128
Konum
Tanzanya
Katılım
22 Ağustos 2018
Konular
9
Mesajlar
51
Tepkime puanı
37
Puanları
18
Mantıklar son derece doğru aslında... Bootloader açık, rus romu yüklü, güncelleme almayan bir cihaza yazılımsal müdahale etmek garanti dışı bırakmamalı ancak forumda aynı şekilde Ritzy garantili Mi8'i bulunan bir arkadaşımızın cihazı işlem yapılırken brick olduğu için garanti dışı sayıldı. Mantığa çok da güvenmemek lazım yani :)

Yine de global roma geçiş yapılırken "clean all lock" işaretlemezseniz cihazınız brick olmaz ve sorunsuz bir şekilde global rom kullanabilirsiniz. Global'e geçtikten sonra da garanti konusunda sıkıntı olmayacaktır tahmin ediyorum.

Ben sizin yerinizde olsam bootloader açılması için başvurumu yapar ve süre bitiminde ritzy'e giderek durumu anlatırdım. Cihazı elden teslim edip bootloader kilidinin kaldırılarak global rom yüklenmesini istediğimi belirtirdim ve kendimi garantiye alırdım.

Hocam, mesajımda belirtmiştim ama tekrarlayım: Benim cihaz migrostan aldığımda BL açık yani unlock ve 9.5.14 OEARUFA yüklü geldi.
Şimdi ben genel tavsiye üzerine 9.6.7 OEAMIFD yükleyeceğim inşallah, bir aksilik olmaz ise. Bende, yazılım yüklediğimi anlamayacaklarını düşünüyorum.
Zaten telefonu migrostan global olarak alanlar, bu sürümü doğal olarak almıyorlar mı?
Servis, cihazın son yazılımının elle mi yoksa, cihazın kendisi mi güncellendiğini anlayabilir mi ?
Gerçi anlasa ne olur ki, yüklenen yazılımın telefona zarar verme ihtimaki yokki.
Onlar da haklı tabiki, sadece resmi sürüm yok. Bir sürü custom rom var, neidüğü belirsiz.
Ama dediğim gibi, servise göndermeyi düşünmüyorum. Ben ankaradayım. İstanbula kargoya verin diyorlar. Kargoların durumu malum. Kesinlikle güvenmiyorum. Kargoyu geçtim, ithalatçı garanti servislerde güven vermiyor. Nasıl geri dönecek telefon meçhul. Günlerce telefonsuz kalacağım, yedek telefonum yok. Arıza yok bişey yok. Sadece güncelleme için, ben göndermem.
 
Oyla:

KASIMM

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Muhammet
Cihazım
Mi 8
Meslek
Tekniker
Yaş
28
Konum
İstanbul
Katılım
19 Temmuz 2018
Konular
42
Mesajlar
643
Çözümler
1
Tepkime puanı
230
Puanları
58
Mantıklar son derece doğru aslında... Bootloader açık, rus romu yüklü, güncelleme almayan bir cihaza yazılımsal müdahale etmek garanti dışı bırakmamalı ancak forumda aynı şekilde Ritzy garantili Mi8'i bulunan bir arkadaşımızın cihazı işlem yapılırken brick olduğu için garanti dışı sayıldı. Mantığa çok da güvenmemek lazım yani :)

Yine de global roma geçiş yapılırken "clean all lock" işaretlemezseniz cihazınız brick olmaz ve sorunsuz bir şekilde global rom kullanabilirsiniz. Global'e geçtikten sonra da garanti konusunda sıkıntı olmayacaktır tahmin ediyorum.

Ben sizin yerinizde olsam bootloader açılması için başvurumu yapar ve süre bitiminde ritzy'e giderek durumu anlatırdım. Cihazı elden teslim edip bootloader kilidinin kaldırılarak global rom yüklenmesini istediğimi belirtirdim ve kendimi garantiye alırdım.
Hocam cihazını brick yapan benim olay aslında çok açık işlemi başarılı yaparsan garantide kalıyor ''clear and lock'' yaparsan garanti dışı kalıyor. Arkadaşa tavsiyem verilerini bilgisayara at cihazı garantiye yolla hiç riske girme sonra bir sıkıntı çıkarsa bizim gibi aranır durursun ne yapacam diye ben çok pişmanım keşke garantiye yollasaydım 25 gündür telefonum yatıyor evde genede sen bilirsin yazılım deyip geçme sıkıntısı büyük
 
Oyla:
Üst Alt