MIUI Türkiye forumunda(resmi Xiaomi fan sitesi) n11de satılan Xiaomi mi5 ler hakkında hararetli bir tartışma vardı ve ilandaki tartışmalı kelimeler spekülasyonlar çürütülmeye çalışırken firma yetkilisinin gelip yaptığı açıklama xiaomi nin resmi olarak geldiğini doğrularcasına yanıt oldu o cevaplar aşağıda yer almaktadır.
Olayın geçtiği konuya bakmak için:http://forum.miuiturkiye.net/konu/xiaomi-mi5-n11de-satista.6440/
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Merhaba ,
Ben ilgili firmaların yetkilisiyim (Mer bilişim - Patron Gıda).
Bahsettiğiniz forumlarda kullanılan ürün fotoğraflarının olduğu bilgilendirme sayfası N11 tarafından hazırlanan bir sayfadır, bizimle bir alakası yok. Salak-gerizekalı sıfatlı ithamlarınızı kendilerine ilettim , muhakkak hatalarını düzelteceklerdir.
Xiaomi-N11 arasında uluslarası bir anlaşma yapılmadı. N11 yetkilileri ile Xiaomi yetkilileri oldukça yakın ilişkideler ve N11 özelinde bir kampanya başlattılar, N11 kuruluş amacı itibariyle ticaret yapan bir firma değil, ticaret yapan firmaları tüketiciyle buluşturan bir pazaryeridir(marketplace), ki bunu hepiniz biliyorsunuz. N11 ithalat ve al-sat ticareti yapamadığı için bizden bu desteği sağlamamızı istediler.Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Paylaştığım linkte göreceğiniz üzere N11'e özel, ilkkez N11'de gibi ibareler kullanarak reklam çalışmaları başlattılar. Şu an kısa bir araştırma ile bir çok haber sitesinde N11'in servis ettiği, ürünün N11'den satıldığına dair haberler okuyabilirsiniz. Mer bilişim olarak sadece ülkedeki 3000 bayimize tedarikçilik yapan, son kullanıcı satışı olmayan bir firmayız, son kullanıcı satışlarımızı diğer bir şirketimiz olan Patron Gıda üzerinden yapıyoruz. Patron gıda ... Olarak zaten n11'de satış yapan TeknoPark isimli bir dükkanımız var, XiaomiTürkiye ismiyle satış yapma kararını N11 yetkilileri, Xiaomi ile görüşüp uyguladılar . Ürün satışını yada güveni artırmak için yaptığımız herhangi asılsız birşey yok.
Bu forumda ürün gelmeden herhangi birşey paylasmamamın nedenini ekte gönderdiğim dosyada görebilirsiniz . Xiaomi Avrupa bölge satış müdürüne mayıs ayında bu forumu sordum ve offical olmadığı düşündüğü bir cevap aldım. Bu sebeple burada daha önce hiçbir paylaşımda bulunmadım. Forumda daha fazla yazıp sizleri ilgili-ilgisiz konularda rahatsız etmeyeceğim. Dilerseniz her türlü sorunuz için benimle direkt irtibata geçebilirsiniz . Mehmet@merbilisim.com
İyi haftasonları
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederiz. Keşke N11'de de öyle üstünkörü, kimsenin tatmin olmayacağı şekilde açıklamalar yapmak yerine, bu şekilde yapılmış olsaydı. En azından neyi araştıracağımızı bilirdik. Ekte dosya göremedim. Belki bu dosya içinde aklımızdaki soruların cevaplarını bulabilirdik. Paylaşırsanız memnun oluruz.
Şimdi siz diyorsunuz ki N11 bize geldi, biz Xiaomi ile anlaştık, cihazlarını siz ithal edin, sitemizde de Xiaomi Türkiye diye bir mağaza açın, bir kampanya yapıp satışa başlayalım. Doğru anlamış mıyım?
Peki tek yetkili sizken daha doğrusu N11 iken, rakipleri olan Hepsiburada, Webdenal ve şu anda ismi aklıma gelmeyen bir iki alışveriş sitesi gibi firmalar nasıl satış yapabiliyor? Bunu da açıklamanız bizi aydınlatacaktır.
Ayrıca Xiaomi'nin Avrupa bölge satış müdürünün kim olduğunu yazmanız yine bizi aydınlatacaktır. Xiaomi'nin global forum sitesi olan en.miui.com sitesinin fan siteler bölümünde Türk bayrağı ile ifade edilmiş olan Türkiye Resmi Fan sitesinin hangi site olduğu, üzerine tıklanarak görülebilir. Belki forum Admin'i Nanana ile görüşürlerse Official yani resmi olup olmadığımız konusunda bilgi alabilirler.
Edit: Ekli resim Tapatalk yüzünden görülmüyormuş. Sanırım bahsedilen kişi Alex Wu. Doğru mu?
O anın verdiği heyecan ile sanırım kantarın topuzunu biraz kaçırmışım. Şimdi siz yazınca farkettim. Yazdığım sevimsiz salak ve gerizekalı kelimeleri için özür dilerim. Maksadımı aşmışım.
Tekrar merhabalar,
Avrupa satış Direktörü Alex Wu, kendisi Bölge satış Direktörü .
Yanlış anlaşılmaları engellemek için bir kaç cümle yazmıştım , umarım daha fazla soru işareti oluşturmamışımdır.
Tam da anladığınız üzere n11-Xiaomi arasındaki ilişkide biz ithalatçı görevindeyiz.
Bugün forum sahibi beyefendi ile telefonda konuşup bir çok konuyu netleştirdik , kendisi de konuşmamıza istinaden forumda bir kaç cümle yazacağını iletmişti.
Ek'te bahsettiğim seyler forumun yetkili olup olmadığını Xiaomi'de görüştüğüm arkadasın tam olarak bilmediği üzerineydi.
Webdenal satışı bizim tedariğimizle (açıkcası yanlışlıkla) yapılan bir satış, Hepsiburada satısını da zaten webdenal satıcı ismiyle gerçekleştiriyor . Önümüzdeki haftadan itibaren Hepsiburada satışı başka bir satıcıdan tedarik edilerek yapılacak bildiğim kadarıyla .
Bildiklerim bu kadar .. Herkese iyi geceler
Arkadaşlar dün Mehmet Karakaş beyle bir telefon görüşmesi gerçekleştirdik ve burada tartışılan konuları ayrıntılarıyla konuşma fırsatı yakaladık. Kendisi oldukça samimi ve açık bi şekilde süreci ifade etti. Yaşanılan yanlış anlaşılmaların temel nedeni Mehmet Bey'in özel olarak Xiaomi'nin Avrupa Operasyonları ayağıyla, bizim ise Çin ve Global ekiple iletişimde olmamızdan kaynaklanıyor gibi görünüyor. Maalesef Xiaomi bölümleri içerisindeki koordinasyon ve iletişim eksiklikleri de son bir kaç günde pek çok kişinin gereksiz gerilmesine neden oldu. Mehmet Bey'in irtibat kurduğu Alex Wu fan siteler konusunda ayrıntılı bilgi sahibi değilmiş. Göndermiş olduğu iletide de bu durumdan çok emin olmadığını belirtmiş. Haliyle Mehmet Bey de ürünlerin ithalat ve satış sürecinde bizlerle iletişime geçme gereği hissetmemiş. Bizlerin de bu şekilde bir satış yapılacağından haberi olmayınca bir takım yanlış anlaşılmalar yaşanmış. Keşke çok daha önce tanışma fırsatımız olsaydı da Türk kullanıcıları Mi5'lerine daha erken kavuşabilselerdi.Kişisel kanaatim artık merbilişim ve Mehmet Bey ile iletişim konusunda sıkıntı yaşamayacağımız yönünde.
Kullanıcıların aklına takılan en önemli husus zannediyorum yetkili servisler. Mehmet Bey merbilişim'in sahibi ve benim anlayabildiğim kadarıyla kurumu teknik servis konusunda oldukça geniş ve yaygın bir ağa ve aynı zamanda köklü bir tecrübeye sahip. Tabii ayrıntıları, referansları kendisinin vermesi daha doğru olacaktır ancak benim aklımda servisler konusunda bir şüphe bulunmuyor ki ülkemizde satılan tüm elektronik cihazların 2 yıllık bir garantisinin olması yasal bir zorunluluk...
Konuyu ve tartışmayı daha fazla uzatmanın gereksiz olduğu kanaatindeyim. Elbette ki Mi5 sahiplerinin ve sahip olmak isteyenlerin akıllarında başka sorular da olabilir. Ancak bu soruları tartışma veya suçlama üslubundan uzak bir şekilde iletirlerse eminim ki Mehmet Bey cevaplandıracaktır.
Olayın geçtiği konuya bakmak için:http://forum.miuiturkiye.net/konu/xiaomi-mi5-n11de-satista.6440/