Yardım WhatsApp bildirimleri

  • Konbuyu başlatan secrex
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 15
  • Görüntüleme 2K

secrex

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Onur
Cihazım
mi note 3
Yaş
40
Konum
Ankara
Katılım
28 Şubat 2018
Konular
1
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Videoda görülen durum sizde de var mı?

Nasıl çözeceğiz?

Medyaları görmek için kayıt olmalısınız
 

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.720
Çözümler
68
Tepkime puanı
24.264
Puanları
438
isterseniz telefonu kırın iade hakkınız mevcuttur. 14 gün içersinde cayma hakkı ile iade edilebilir fiziken bir mağazadan almadıysanız.

Hocam bu mesajınızda verilen bilgi pek doğru değil. Yönetmelik oldukça açık. "Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir."

13.madde 2.fıkra.
 
Oyla:

sinilker

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ilker
Cihazım
huawei p20
Meslek
Bankacı
Yaş
43
Konum
Sinop
Katılım
18 Mayıs 2014
Konular
17
Mesajlar
145
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Hocam bu mesajınızda verilen bilgi pek doğru değil. Yönetmelik oldukça açık. "Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir."

13.madde 2.fıkra.

Sorumlu değildir diyor. Cayma hakkını yitirir demiyor. Benim verdiğim örnek abartıydı. Ürün kırılırsa tabiki cayma hakkı kullanılabilecek bir ürün kalmaz. Diyelim ürünün herhangi bir yerinde çizik var, bu ürünün cayma hakkını engellemiyor. Diyelim ürün 2.000-TL. Üründeki hasar 300-TL. 300-TL düşülüp 1.700-TL ödeme yapılması gerekir diye biliyorum.
 
Oyla:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.720
Çözümler
68
Tepkime puanı
24.264
Puanları
438
Sorumlu değildir diyor. Cayma hakkını yitirir demiyor. Benim verdiğim örnek abartıydı. Ürün kırılırsa tabiki cayma hakkı kullanılabilecek bir ürün kalmaz. Diyelim ürünün herhangi bir yerinde çizik var, bu ürünün cayma hakkını engellemiyor. Diyelim ürün 2.000-TL. Üründeki hasar 300-TL. 300-TL düşülüp 1.700-TL ödeme yapılması gerekir diye biliyorum.

Hocam mantık yürütmek yerine hali hazırda pek çok kaynakta bulabileceğiniz kanun, yönetmelik, yönerge vb. yasal mevzuatı inceleyip yorum yaparsanız arkadaşlarımız yanlış bilgilenmemiş olurlar.

"Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz."
 
Oyla:

sinilker

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ilker
Cihazım
huawei p20
Meslek
Bankacı
Yaş
43
Konum
Sinop
Katılım
18 Mayıs 2014
Konular
17
Mesajlar
145
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Hocam mantık yürütmek yerine hali hazırda pek çok kaynakta bulabileceğiniz kanun, yönetmelik, yönerge vb. yasal mevzuatı inceleyip yorum yaparsanız arkadaşlarımız yanlış bilgilenmemiş olurlar.

"Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz."

6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" Madde 47 satır 5 de de "Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir." diyor. Yine aynı kanunun 48. maddesi 4. satırı da "Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir." diyor.
 
Oyla:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.720
Çözümler
68
Tepkime puanı
24.264
Puanları
438
6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" Madde 47 satır 5 de de "Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir." diyor. Yine aynı kanunun 48. maddesi 4. satırı da "Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir." diyor.

Verdiğiniz maddeler ve benim yazmış olduğum şey aynı... Bahsedilen şey gömlek aldığınızda satıcının ütüsü bozulmuş diyerek cayma hakkınızın elinizden almasının engellenmesi. Sizin söylediğiniz şey ise "telefonu kırın iade hakkınız mevcuttur. 14 gün içerisinde cayma hakkı ile iade edilebilir" Telefonun kırılması olağan,alışılagelmiş,mutat kullanıma örnek değildir.

Eğer iddianızda bu derece ısrarlıysanız elbette ki telefonunuzu alıp, kırıp ve cayma hakkınızı kullanarak satıcıya göndermekte özgürsünüz. Satıcı ve THH'den alacağınız cevapları da bizlerle paylaşabilirseniz hepimiz bilgilenmiş oluruz... Anladığım kadarıyla yanlış yazımınızı düzeltmek, hatalı bilgi verdiğinizi kabul etmek yerine tartışma çıkartarak konuyu uzatmaya çalışıyorsunuz fakat önceki mesajınızda yazdığınız cümleyi okuyarak referans alan bir kullanıcımızın mağdur olmasına izin vermemiz, aktarmış olduğunuz hatalı görüşe destek verilmesi ne kadar uzatırsanız uzatın mümkün değil.
 
Oyla:

sinilker

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ilker
Cihazım
huawei p20
Meslek
Bankacı
Yaş
43
Konum
Sinop
Katılım
18 Mayıs 2014
Konular
17
Mesajlar
145
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Verdiğiniz maddeler ve benim yazmış olduğum şey aynı... Bahsedilen şey gömlek aldığınızda satıcının ütüsü bozulmuş diyerek cayma hakkınızın elinizden almasının engellenmesi. Sizin söylediğiniz şey ise "telefonu kırın iade hakkınız mevcuttur. 14 gün içerisinde cayma hakkı ile iade edilebilir" Telefonun kırılması olağan,alışılagelmiş,mutat kullanıma örnek değildir.

Eğer iddianızda bu derece ısrarlıysanız elbette ki telefonunuzu alıp, kırıp ve cayma hakkınızı kullanarak satıcıya göndermekte özgürsünüz. Satıcı ve THH'den alacağınız cevapları da bizlerle paylaşabilirseniz hepimiz bilgilenmiş oluruz... Anladığım kadarıyla yanlış yazımınızı düzeltmek, hatalı bilgi verdiğinizi kabul etmek yerine tartışma çıkartarak konuyu uzatmaya çalışıyorsunuz fakat önceki mesajınızda yazdığınız cümleyi okuyarak referans alan bir kullanıcımızın mağdur olmasına izin vermemiz, aktarmış olduğunuz hatalı görüşe destek verilmesi ne kadar uzatırsanız uzatın mümkün değil.
Cantara Hocam derdim konuyu uzatmak değil orada kişi sim kart takılırsa iade edemezsiniz diye bir tabir kullanmış ben de ona istinaden sim kart takılırsa takılsın iade edilebilir demekti amacım. Kırılması diyerek mübalağa kullandım. yazdığım yazının içeriğine de yazarım kırılması mübalağa olarak kullanıldı diye ama sim kart takıldı diye iade edilmemesi diye bir durum söz konusu olamaz benim anlatmaya çalıştığım oydu.
 
Oyla:
Üst Alt