Yardım Turkcell 128K Sim Kart Desteklemiyor

gremnin

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Murat
Cihazım
Xiaomi Redmi
Yaş
35
Konum
İstanbul
Katılım
2 Ağustos 2016
Konular
2
Mesajlar
20
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar.

Cihazım Xiaomi Redmi Note 3 32GB (MTK). Bugün yeni bir sim kart aldım. İki yuvada da denedim fakat çalışmıyor sim kart. Nedeni ne olabilir? (Farklı cihazda denedim çalıştı.)
 

Lopus

ι̇уιℓєя нєя zαмαη тαкℓιт є∂ιℓιя.
Emekli Yönetici
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mustafa
Cihazım
Mİ4 TD-LTE
Meslek
Hwdrm. Sist.
Konum
Çorum
Katılım
4 Haziran 2016
Konular
269
Mesajlar
3.868
Çözümler
1
Tepkime puanı
2.422
Puanları
288
Şu an "Flash all except and storage" modunda yüklüyor...
16 - 32 farketmiyor sanırım rom yüklerken?
cyanogenmod önerir misiniz?
gerek yok size kalmış bişey kurdunuzmu sorunsuz bi şekilde romu?
 
Oyla:

gremnin

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Murat
Cihazım
Xiaomi Redmi
Yaş
35
Konum
İstanbul
Katılım
2 Ağustos 2016
Konular
2
Mesajlar
20
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Maalesef başarısız. Başlamıyor bile kurmaya.
 
Oyla:

Lopus

ι̇уιℓєя нєя zαмαη тαкℓιт є∂ιℓιя.
Emekli Yönetici
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mustafa
Cihazım
Mİ4 TD-LTE
Meslek
Hwdrm. Sist.
Konum
Çorum
Katılım
4 Haziran 2016
Konular
269
Mesajlar
3.868
Çözümler
1
Tepkime puanı
2.422
Puanları
288
Şuan pc değilim telefondan yazıyorum pcde olsam tw'den hallederdik mi4 bölümünden mi Flash ile rom yükleme ile ilgili konu mevcut orda videolu anlatım var ordan izleyerek deneyin birde
 
Oyla:

gremnin

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Murat
Cihazım
Xiaomi Redmi
Yaş
35
Konum
İstanbul
Katılım
2 Ağustos 2016
Konular
2
Mesajlar
20
Tepkime puanı
4
Puanları
3
İlk fırsatta bekliyorum... :)
 
Oyla:

Cozen24

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Cem
Cihazım
MI 8 SE
Yaş
30
Konum
İzmir
Katılım
2 Ekim 2018
Konular
5
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar bu durum benim de başıma geldi. A2 Lite Modelini aldım ve Turkcell'in 128K sim kartını okumuyor. 2 gündür uğraşıyorum sadece 1 kez telefonu ilk açtığımda şebekeyi gördü ancak sonra yine 'Sadece Acil Çağrılar' yazısı belirdi.

Bu sorunu nasıl çözerim ? İşim gereği 128K Sim Kart kullanmam gerekiyor. Bana yardımcı olabilecek kimse var mı ?
 
Oyla:

cantara

Administrator
Yönetici
Admin
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Xiaomi 13
Konum
Ankara
Katılım
1 Mayıs 2014
Konular
427
Mesajlar
15.615
Çözümler
63
Tepkime puanı
24.137
Puanları
438
Arkadaşlar bu durum benim de başıma geldi. A2 Lite Modelini aldım ve Turkcell'in 128K sim kartını okumuyor. 2 gündür uğraşıyorum sadece 1 kez telefonu ilk açtığımda şebekeyi gördü ancak sonra yine 'Sadece Acil Çağrılar' yazısı belirdi.

Bu sorunu nasıl çözerim ? İşim gereği 128K Sim Kart kullanmam gerekiyor. Bana yardımcı olabilecek kimse var mı ?
Hocam bir arkadaşımız yazmıştı. Kırmızı ve siyah olmak üzere iki farklı Turkcell 128k Sım kart varmış. Biri çalışıyor, diğer çalışmıyor.
 
Oyla:

Cozen24

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Cem
Cihazım
MI 8 SE
Yaş
30
Konum
İzmir
Katılım
2 Ekim 2018
Konular
5
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Konuyla ilgili Xiaomi'ye mail atmıştım, gelen yanıtı aynen paylaşıyorum. Henüz deneyemedim yazılanları deneyince paylaşacağım.


I understand your concern that the sim card is not recognizing in your phone and apologize for the inconvenience you have experienced. I would request you to check the network bands of your device in the specifications. If it does not match to the particular carrier bandwidth, so we cannot assure you that your device works with the network of your region because this particular product is designed on the basic requirement of that particular region.

Also, would request you to consult your telecom operator whether their SIM card is compatible with the phone in the network. And then please follow the below steps to check this problem:

• Please dial *#06# on your phone, and then check whether you can see the IMEI number. If you could, the phone might be in normal condition

• Please re-install the SIM card and check whether it's good for use

• Please dial *#*#4636#*#*, and check the "phone information", you'll find the network information here. If it's above -100dBm, the network condition is ok

• Please change another SIM card on the phone and check whether it's working

• Please change a new SIM card from your telecom carrier and then check whether it could use

Manual Network

1. Go to "Settings"

2. Select "Sim and Mobile Network"

3. Select "Sim" ( through which using internet)

4. Select "Cellular Network"

5. Select "Manual"

Hardware Test

1. Dial *#*#6484#*#*

2. Select Single Item Test (if the option is available)

3. Select the options related to sim card

4. Perform the test by choosing the appropriate options

If the test passes, then I would request you to follow the below mentioned steps.

Sign Out from your Mi Account

1. Go to Settings

2. Select Mi Account

3. Then confirm to Sign Out

Create a Backup

1. Go to Settings

2. Select Additional Settings

3. Select Backup and Reset

4. Select Local Backups

5. Select Backup

6. Select Accounts and Contacts & Deselect System

7. Then select Backup so that a backup would be created

For Finding Backup File

1. Go to Internal Storage

2. Select Miui

3. Select Backup

4. Select All Backup


(Note :- Please save the backup file in your system so that your important data would be prevented)


Factory Data Reset

1. Go to Settings

2. Select Additional Settings

3. Select Backup and Reset

4. Tap on Factory Data Reset


For ROM Flash follow below steps:

1. Visit

2. Click on downloads, select appropriate model

3. Click on Global/ China version and download full ROM (Stable version)

4. Copy the downloaded zip file to downloaded_rom folder in internal storage of the device. (If you do not have the folder named downloaded_rom in your device, then request you to create new folder by this name)

5. Go into tools select updater

6. Tap on top right corner(...) and choose update package

7. Browse for the folder downloaded_rom and select ROM file

8. Tap on update


Restore the Backup

1. Go to Settings

2. Select Additional Settings

3. Select Backup and Reset

4. Select Local Backups

5. Select Backup File

6. Select Restore in order to complete this process


If the issue persists or test fails, kindly coordinate with the point of purchase for further assistance. Kindly note that Xiaomi does not provide International Warranty for our products.


Please write us back in case you need any further assistance, we will be happy to help you.
 
Oyla:
Üst Alt