Buradaki ustaların teşhisine göre cihazın açılmasına karar verildiğini anladım.
Ancak öncelikle kendi yaşadığım sıkıntıyı yazayım ;
"Hanıma ait mi max telefonun şarj giriş yeri bozuldu. Yaşadığım yerde tamirci bulamadım. Burada kargo ücretleri çok yüksek... Telefonun ikinci el fiyatlarını sordum. İkinci el fiyatları bile kargo ücretinin altında idi. Bu sıkıntılarla uğraşmamak için, hanıma yeni telefon almak zorunda kaldım."
Bu konu başlığında sıkıntıya düşen arkadaşa fikir vermek adına kendi görüşümü belirtmem gerekirse;
Isıl işlemle kapak açılması, alet edevat gerektirecek bir işlemdir. Yetmedi, bu aletleri belli bir ısı derecesinde kullanmak konusunda tecrübe de gerekir. Bu tecrübe sizde olmadığına göre, kapağı şahsen açmanız hata olur.
Türkiye'de de kargo ücretleri epeyce yükseldi. Telefonunun "gönder - al" maliyeti + tamir bedeli yüksek çıkıyorsa, bulunduğunuz yerde tamir ettirmek daha mantıklıdır.
"gönder - al" maliyeti + tamir bedeli kabul edilebilir seviyede ise, kargo ile göndererek de tamir ettirilebilir.
Türkiye'de kurumsal iş yapan firmaların anlaşmalı olduğu kargolar var. Normal müşterinin 80 - 90 TL'ye gönderdiği bir paketi, kurumsal firmalar 20 TL gibi bir kargo ücreti ile hallediyorlar.
Yani tamircinin anlaşmalı olduğu kargo varsa, cihazın gönder - al ücretlerini tamirci öder. Siz de tamirciye toplamını ödersiniz.
Bir de hatırlatmak gerekirse; kargoda paketin kaybolması halinde, kargo firmaları ürünü tazmin etmiyorlar. Garantili gönderim için, ürünün faturasını ibraz etmek suretiyle kargoya vermek gerekmektedir. Geçmişte PTT kargo'da notebook'um kayboldu. Notebook'un o günkü bedeli 3 bin TL idi. Kayıp tazmini olarak bana 334 TL ödeme yapıldı.
Kargolarda kaybolma hiç olmuyor gibi bir şey... Ama yine de böyle bir ihtimal de var. En azından ben yaşadım.